Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2005, 16:02
elledc
elledc is offline
M'n vriend gaat waarschijnlijk voor minstens een jaar naar Sevilla, hij is er gevraagd om er te werken in een luxe hotel.
Maar... hij wil gaan als ik hem beloof te zullen achterkomen.
Ik ben afgestudeerd, vind geen werk, en ben aan niets gebonden hier... maar toch twijfel ik.
Ik moet eerst nog de taal beheersen, moet het geld vinden om daar iets te huren/kopen en mijn brave hond kan ik niet alleen achterlaten.
Toch weet ik dat we elkaar nog geen 2 weken kunnen missen, en we zijn al bijna 3 jaar samen en wonen samen.
Wat zouden jullie doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2005, 16:09
Billy_bob
Billy_bob is offline
Zo wie zo erover praten natuurlijk. Het is een grote kans voor hem (denk ik). Het zou zonde zijn als hij die laat liggen. Jij bent, zoals je al zei aan niets verbonden. Behalve dan een hond (wat wel lastig is, misschien kan je hem gewoon meenemen?). Als jullie zo goed samen zijn, je woont samen, hebt een relatie van drie jaar. Ik zou dan met hem mee gaan (als ik me in jou verplaats). Lekker avontuurlijk, misschien kan je daar wel gaan werken?! De taal beheers je al gauw, als je daar gaat wonen. Kortom:

Ik zou meegaan, absoluut.
Oud 18-07-2005, 16:10
Verwijderd
Totaal geen verplichtingen? Ik zou er voor gaan. Je hond kun je vast wel meenemen en een huisje is zo gezocht lijkt me. Het lijkt me juist een buitenkans..
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 16:15
Iduna
Iduna is offline
Ik neem aan dat jij ook familie en vrienden moet achterlaten, kun je die wel een tijd missen? En de hond?
Ik denk dat je best een poging kunt wagen en als het je echt niet bevalt, kun je altijd nog terug naar huis?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 16:25
Verwijderd
Pfft lijkt me wel erg lastig hoor. Je bent dan wel aan niks geboden, maar als ik jou was zou ik er dan nog erg goed over moeten nadenken. Je laat namelijk wel je ''thuis'' achter. Het zou denk ik niks voor mij zijn.

Van de andere kant, je bent nog jong, bent nergens aan gebonden, dus als je het zo bekijkt zou je kunnen denken, ik ga er gewoon voor. Zoals al vaker gevraagd kan je hond niet gewoon mee?

Je kan ook een tijdje proberen om hier alleen te blijven wonen, zonder je vriend. Maar ja ik kan me voorstellen dat dat nu toch ook niet echt aantrekkelijk klinkt voor jou.

Ik zou er wel eens goed over praten, met je vriend, met je ouders, met mensen die je goed kennen en die je echt een goed advies kunnen geven hierover.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 16:56
Kaa
Kaa is offline
Ik zou geen minuut twijfelen. Je hebt altijd nog je roots hier in nederland, dus als het niet bevalt kan je desnoods nog terug. En het is maar voor (als ik het goed gelezen heb) twee jaar.
Buitenkansje. Zeker doen!
Hondje mee, huisje huren. Hartstikke leuk.
Oud 18-07-2005, 17:04
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik zou meegaan! Wat al eerder is gezegd: je kan altijd nog terug als het je echt niet bevalt. En zie het als een leuke ontwikkeling dat je daar goed Spaans kunt leren spreken... Misschien kan je er nog wat andere cursussen volgen (in het engels?) en hier een daar wat werken . Je hebt nogal lang met hem... Ik heb ook ruim 2,5 jaar met mn vriend en ik zou hem ook niet alleen kunnen laten gaan... Ik zou zeker mee gaan (tenminste, als ik dus geen verplichtingen hier zou hebben zoals jij).
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 17:08
Fruitcake
Fruitcake is offline
Zoals reeds gezegd: een echte buitenkans! Ga ervoor, je kan altijd terugkeren.
Oud 18-07-2005, 17:12
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Fruitcake schreef op 18-07-2005 @ 18:08 :
Zoals reeds gezegd: een echte buitenkans! Ga ervoor, je kan altijd terugkeren.
een buitenkans??

as in: dit is dé kans van je leven om al je vrienden en familie in de steek te laten?? ik zou echt no way gaan, wat moet je nou in een land waar je de taal niet spreekt en niemand kent behalve je vriend. je zal echt 24/7 aan m gebonden zijn (zeker in het begin) en je doodvervelen aangezien je geen werk krijgt als je geen goed spaans kan. ik denk dat er in nederland voorbeelden te over zijn van geďsoleerde buitenlandse vrouwen
Oud 18-07-2005, 17:32
ilse
ilse is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 18-07-2005 @ 17:10 :
Totaal geen verplichtingen? Ik zou er voor gaan. Je hond kun je vast wel meenemen en een huisje is zo gezocht lijkt me. Het lijkt me juist een buitenkans..
Oud 18-07-2005, 17:44
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Gaat hij daar ook wonen ergens? Zo ja, dan kun je altijd bij hem intrekken. Als je de taal al een klein beetje leert, kom je best ver. Maar je moet het natuurlijk wel echtr willen, voordat je echt spijt als haren op je kop krijgt. Misschien kun je af en toe bij hem langsgaan.

Ik hoop dat je een goede beslissing neemt!
Oud 18-07-2005, 17:46
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 18-07-2005 @ 18:12 :
een buitenkans??

as in: dit is dé kans van je leven om al je vrienden en familie in de steek te laten?? ik zou echt no way gaan, wat moet je nou in een land waar je de taal niet spreekt en niemand kent behalve je vriend. je zal echt 24/7 aan m gebonden zijn (zeker in het begin) en je doodvervelen aangezien je geen werk krijgt als je geen goed spaans kan. ik denk dat er in nederland voorbeelden te over zijn van geďsoleerde buitenlandse vrouwen
Zehoeft toch niet meteen daar heen te gaan? Ze kan eerst een cursus Spaans volgen en dan een beetje onderlegd er heen gaan. Niet dat ze dan meteen vrienden zal maken, maar goed dat heb je ook als je binnen de grens verhuist.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 18:00
elledc
elledc is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 18-07-2005 @ 18:46 :
Zehoeft toch niet meteen daar heen te gaan? Ze kan eerst een cursus Spaans volgen en dan een beetje onderlegd er heen gaan. Niet dat ze dan meteen vrienden zal maken, maar goed dat heb je ook als je binnen de grens verhuist.
Juist, ik zal zeker niet meteen meegaan als hij vertrekt, maar eerst Spaans leren hier en geld verdienen gedurende enkele maanden om dan te vertrekken. Als ik ga, dan neem ik zeker mijn hond mee. Iets huren waar honden toegelaten zijn is natuurlijk minder vanzelfsprekend dan het lijkt maar ik kan maar proberen.
Iets kopen is een tweede optie, dat is mijn voorkeur maar eerst zien of een lening mogelijk is.

Anderzijds, wat vrienden betreft, zo'n hele hoop vrienden heb ik nou ook weer niet... en wat betreft familie, mijn familie is zot op reizen dus deze kunnen regelmatig afkomen en bij ons logeren.
Als ze dat zien zitten.
Een nadeel is wel dat hij heel veel zal moeten werken dus dat ik hem niet zo vaak zal zien maar beter dat dan dat ik hem niet zie gedurende weken.

Het enige wat me dus tegenhoudt is de aanpassing in een ander land, alles zo nieuw en hier heb ik natuurlijk wel mijn vertrouwd plekje, hoewel niets me erg bindt hier.
Maargoed, ik ga er nog eens goed over praten met hem en anderen...
bedankt voor de tips
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 18:02
Verwijderd
Praten is altijd goed natuurlijk

Succes
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 18:09
little nemo
little nemo is offline
ze hebben daar wel fijn weer natuurlijk
Oud 18-07-2005, 19:43
Anaďs
Anaďs is offline
Als je aan niets gebonden bent, zou ik gaan. Je hond kan je wel meenemen, en als je familie toch graag reist, zal je ze wel veel zien. Waar is het ergens in Spanje? Aangezien het een luxehotel betreft, zal het wel in een (grote) stad zijn, veronderstel ik.

Gaan! Als je terugkeert naar Nederland, spreek je vloeiend spaans en dat is nog een pluspunt op je cv'tje.

Beetje avontuur in je leven... Ik moet juist zagen om mijn vriend mee te krijgen naar het buitenland voor een week
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 20:03
Astraea
Astraea is offline
Gaan! Zeker doen! Spannend, iets nieuws! Zeker als je hier toch geen verplichtingen hebt!
Oud 18-07-2005, 20:21
evanescence
evanescence is offline
meegaan!!! het is een kans die je nooit meer zal krijgen, net zo goed dat het een kans is die je vriend waarschijnlijk nooit meer zal krijgen...
je zegt het zelf dat er hier niet veel is wat je tegen houdt of bindt, geen werk/school etc...de taal leer je zo en ze kunnen daar vast ook wel een beetje engels...er zijn genoeg buitenlanders die hier al jaren wonen en ook geen NL kunnen dus zo eng of moeilijk zal het wel niet zijn, je vriend kan je vast ook wel helpen toch?
en je hond, tja die kan je vast wel meenemen toch? of misc je ouders lief aankijken of een goede vriendin etc...

Ik zou meegaan...zeker weten!!!!!
Oud 18-07-2005, 20:36
DutchGirl
DutchGirl is offline
zolang je zeker weet dat het geen rare loverboy is ofzo die je daar aant werk zet maar dat zal wel niet na 3 jaar
Oud 18-07-2005, 23:21
Xanatos
Xanatos is offline
Citaat:
een buitenkans??

as in: dit is dé kans van je leven om al je vrienden en familie in de steek te laten??
erm... is het niet een jaar lang in een onbekende omgeving gaan wonen om daar ook de cultuur te zien en ook echt intens mee te maken?

ze heeft toch geen zieke moeder die de dagelijks moet voeren omdat ze anders doodgaat, en de komt na een jaar terug. wat is dat in godsnaam iedereen in de steek laten?
Oud 18-07-2005, 23:55
PV
PV is offline
Citaat:
Xanatos schreef op 19-07-2005 @ 00:21 :
ze heeft toch geen zieke moeder die de dagelijks moet voeren omdat ze anders doodgaat, en de komt na een jaar terug. wat is dat in godsnaam iedereen in de steek laten?
Ach, er zijn mensen die wanneer ze op kamers gaan (binnen Nederland) al elke dag terug naar huis bellen. De een heeft dat meer dan de ander.

Maargoed dat speelt bij de TS dus niet Als alleen het aanpassen aan een nieuw land de drempel is, zou ik het er op wagen. Als je daar eenmaal bent valt het vast mee. En zo niet, kun je altijd weer terug naar Nederland zoals eerder gezegd. Heb je het iig geprobeerd.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 06:37
Smobbo
Smobbo is offline
DOEN!

Je gaat gewoon een paar maand later dan hem, zodat je de taal kan leren.
Is het toch godsgruwelijk kut dan ga je toch gewoon weer naar huis? Het is Spanje maar, niet de andere kant van de wereld.
Ow btw, sowieso huren, niet kopen!
Maar kan je niet bij je vriend wonen daar? In het hotel? Is misschien goedkoper, als je daar werkt (als restaurant medewerker of whatever)
Oud 19-07-2005, 07:03
Verwijderd
In een hotel lijkt me niet zo handig als je een hond bij je hebt...zijn ze vaak niet zo heel erg blij mee.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 09:32
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Xanatos schreef op 19-07-2005 @ 00:21 :
erm... is het niet een jaar lang in een onbekende omgeving gaan wonen om daar ook de cultuur te zien en ook echt intens mee te maken?

ze heeft het wel over een huis kopen ed, dat lijkt me niet voor een jaartje.
Oud 19-07-2005, 10:10
elledc
elledc is offline
Citaat:
little nemo schreef op 19-07-2005 @ 10:32 :
ze heeft het wel over een huis kopen ed, dat lijkt me niet voor een jaartje.
als ik iets zou kopen, dan zou dat zijn omdat ik daar wil blijven wonen in de toekomst, uiteraard langer dan een jaar. als ik dus echt die stap zou zetten, en hij is zeker dat hij er wil blijven werken, dan is huren enkel verloren geld imo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2005, 10:18
Aurora
Aurora is offline
O mijn God - meegaan!!

Ik ben jaloers.
Oud 19-07-2005, 11:22
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 19-07-2005 @ 11:10 :
als ik iets zou kopen, dan zou dat zijn omdat ik daar wil blijven wonen in de toekomst, uiteraard langer dan een jaar. als ik dus echt die stap zou zetten, en hij is zeker dat hij er wil blijven werken, dan is huren enkel verloren geld imo.
Probleem is dat je dat niet weet.. Niks mis met huren, vooral niet wanneer je niet zeker weet of jullie daar blijven of niet.
Je vriend is er nog niet begonnen, misschien bevalt het hem of jou helemaal niet, dan zeg je de huur op en dan kun je weer terug naar huis gaan.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 17:38
elledc
elledc is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 19-07-2005 @ 12:22 :
Probleem is dat je dat niet weet.. Niks mis met huren, vooral niet wanneer je niet zeker weet of jullie daar blijven of niet.
Je vriend is er nog niet begonnen, misschien bevalt het hem of jou helemaal niet, dan zeg je de huur op en dan kun je weer terug naar huis gaan.
I know, realistisch ben ik wel. Ik ga niet meteen iets kopen wanneer ik niet eens zeker ben of dat werk hem bevalt. Maar hoe dan ook, onze droom is om naar het buitenland te verhuizen dus een huis kopen doen we zowieso, huren is puur verloren geld, vooral als je het ziet op lange termijn, een jaar en meer.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 20:46
Mariekje*
Mariekje* is offline
Hond mee, spullen mee en daarheen verkassen. Ik zou zeker weten meegaan.
Oud 19-07-2005, 21:27
Verwijderd
Meegaan, ja. Hoewel Spanje best een stom land is, maar dat is een kwestie van smaak.

Waarom de taal een probleem zou zijn snap ik overigens ook niet. Ik neem aan dat je Engels kan?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 21:36
Verwijderd
Meegaan, als het niets is kun je altijd nog terug gaan.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 21:56
yapo
yapo is offline
Ik zou 't werkelijk niet weten of ik dat wel zou willen... Het is een andere cultuur dus je zal er echt achter moeten staan dat je het ook echt wil. Je moet daar dan een nieuwe vriendenkring opbouwen (in een vreemde taal) en er je draai kunnen vinden. Ik heb veel voor liefde over, heel veel, maar sommige dingen die ik thuis heb (familie/vrienden) zijn onvervangbaar voor mij, ik weet niet of ik die wel wil missen voor iets waar ikzelf niet 100% achter sta....
Ik ben eerlijk gezegd blij dat ik nog nooit voor zo'n keuze gesteld ben... Dit is echt zoiets waarbij je echt geen goede keuze kúnt maken, denk ik ....

ik wens je iig heel veel succes
Oud 23-07-2005, 11:06
elledc
elledc is offline
Citaat:
yapo schreef op 19-07-2005 @ 22:56 :

ik wens je iig heel veel succes
dank je
de beslissing staat nu ook vast, mijn vriend vertrekt over 20 d.
vanaf september ga ik 'n cursus Spaans leren en zeg ik hier de huur af. dan heb ik de tijd om in Spanje een woonst te vinden.
tegen november zou ik dan graag verhuizen.
wat me motiveert dit te doen is dat ik hier moeilijk werk vind, en dat ik veel liever de manier van leven heb van Spanjaarden. vooral in het zuiden, daar is veel minder stress en mensen zijn ook stukken vriendelijker en minder zelfingenomen.
plus ik zal lange ijskoude winters niet meer hoeven meemaken.
ik hoop dat het lukt...

Laatst gewijzigd op 23-07-2005 om 11:09.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 16:38
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 23-07-2005 @ 12:06 :
dank je
de beslissing staat nu ook vast, mijn vriend vertrekt over 20 d.
vanaf september ga ik 'n cursus Spaans leren en zeg ik hier de huur af. dan heb ik de tijd om in Spanje een woonst te vinden.
tegen november zou ik dan graag verhuizen.
wat me motiveert dit te doen is dat ik hier moeilijk werk vind, en dat ik veel liever de manier van leven heb van Spanjaarden. vooral in het zuiden, daar is veel minder stress en mensen zijn ook stukken vriendelijker en minder zelfingenomen.
plus ik zal lange ijskoude winters niet meer hoeven meemaken.
ik hoop dat het lukt...
Ik vind het een knappe, dappere beslissing .
Hopelijk ga je het helemaal te gek vinden daar
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 19:13
Myuki
Myuki is offline
Ik zou willen dat ik met mn liefje mee kon gaan
Oud 23-07-2005, 21:46
Mindfields
Mindfields is offline
Klinkt gaaf, doen. Kan jij ook niet in dat hotel gaan werken? Watvoor studie heb je gevolgd?
Oud 24-07-2005, 15:05
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
een buitenkans??

as in: dit is dé kans van je leven om al je vrienden en familie in de steek te laten?? ik zou echt no way gaan, wat moet je nou in een land waar je de taal niet spreekt en niemand kent behalve je vriend.
Stakker, je weet half niet wat voor prachtig avontuur je kan meemaken als je je vertrouwde, veilige (en makkelijke) omgeving verlaat en naar een land gaat waar je alles moet opbouwen: nieuw leven/taal/cultuur/vriendenkring. Kortom....GAAN!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 16:36
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 19-07-2005 @ 18:38 :
een huis kopen doen we zowieso, huren is puur verloren geld, vooral als je het ziet op lange termijn, een jaar en meer.
Op een jaar valt het volgens mij wel mee, op meerdere jaren is kopen idd vaak gunstiger ed. Al weet ik natuurlijk niet hoe dat in Spanje allemaal zit, daar zou ik me eerst eens (heel) goed in verdiepen voordat je iets gaat kopen, als ik jou was.

Succes iig!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 17:05
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik zou zo'n kans aangrijpen.......Als het niet om Spanje zou gaan.
Oud 24-07-2005, 17:22
Verwijderd
Ik zou het doen. Samen. Verdiep je er goed in, zorg dat je een plekje hebt om de wonen en zorg dat je weet wat je inkomen gaat zijn, zodat je daar rekening mee kunt houden (maar dat spreekt voor zich). De taal, mja, ik zou zo snel mogelijk met een cursus beginnen zodat je iig een basis hebt, dan kun je daarna in Spanje zelf verder leren, dat is vast goed mogelijk en je pikt 't ook sneller op wanneer je er bent
Vrienden maak je er echt sneller dan je denkt, dat is altijd zo. Je vriend heeft er werk, dus die zal ook wel snel mensen leren kennen en wanneer jij ook wat kan vinden - of misschien kan je dáár een taalcursus volgen en via die cursus mensen leren kennen - gaat 't echt snel.

Dat je vrienden hier laat vallen lijkt me onzin. Als je gewoon contact houdt, lijkt 't me heerlijk. Misschien kunnen vrienden/familie zelfs af en toe eens bij jullie logeren, zullen ze heerlijk vinden.

't Is wel een enorme stap natuurlijk, maar ik zou 't er zeker op wagen.

(Mijn vriend en ik zijn langzaam aan het kijken of we een jaar naar Nieuw-Zeeland kunnen, samen. En wanneer dat bevalt; of we er kunnen blijven / terug kunnen gaan om er te gaan wonen. 't Trekt ons allebei erg, en hij kan er goed werk krijgen. Familie is heel positief )
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 17:26
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 24-07-2005 @ 18:05 :
Ik zou zo'n kans aangrijpen.......Als het niet om Spanje zou gaan.
Maar goed, dat is verder aan de TS om te beslissen. Het ligt er natuurlijk maar net aan waarin je bent afgestudeerd en wat voor werk je wil hebben, maar hoogstwaarschijnlijk is er wel werk voor je toch? Mits je bereid bent de taal goed te leren, hier in Nederland, én in Spanje. Als het niet leuk is kan je altijd terug, en staat het in NL ook nog eens goed op je cv. Wat let je?
Oud 24-07-2005, 17:42
Verwijderd
Ga mee. Zorg wel dat je daar dingen te doen hebt en dat je neit de hele dag op vriendjelief zit te wachten. Maar dat lijkt me logisch.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten