Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2005, 18:52
barbiebitch
barbiebitch is offline
Is het mogelijk om een abortus helemaal in het geheim voor je ouders en omgeving uit te voeren? Want ik lees overal op internet dat een dokter beroepsgeheim heeft zodat je ouders het niet te weten hoeven te komen. Maar je krijgt dan toch ook een rekening thuisgestuurd?! je moet namelijk eerst naar je huisarts om je zwangerschap te bevestigen en voor een verwijsbrief..

Weet iemand wat de beste abortusklinieken zijn? In de provincie Utrecht of die goed te bereiken zijn met openbaar vervoer?
Oud 13-07-2005, 19:52
Estar
Estar is offline
Ik ken geen abortus klinieken.

Maar je huisarts heeft een beroepsgeheim en zal deze nooit overscheiden.

Je kunt bij de assistente aangeven wat het probleem is(moet bij ons standaard om problemen te filteren ofzo), en aangeven dat je de rekening mee wil hebben dat snappen ze best en doen ze dan ook meteen meegeven.De huisarts zal je dan doorverwijzen naar een goede kliniek en ik denk dat huisartsen dat beter kunnen aangeven dan mensen van internet.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 20:00
Verwijderd
Je kunt naar de rutgersstichting, die sturen geen rekening naar huis Het adres in Utrecht is
CASA Utrecht
Jansdam 2
3512 HB Utrecht

Als je eerst naar de huisarts gaat, dan wordt er waarschijnlijk wel een rekening naar huis gestuurd maar daarin staat niet waarvoor je bij de dokter bent geweest. Je kunt dus ook gewoon liegen dat je erge hoofdpijn had, of iets dergelijks. De huisarts zal niet zeggen waarvoor je bij hem bent geweest, ook niet als je ouders daar naar vragen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 20:19
pyres
pyres is offline
artsen hebben zwijgplicht
dus ALS hij\zij wat zegt

dan sue je ze gewoon
Oud 13-07-2005, 21:40
barbiebitch
barbiebitch is offline
thnx! nu durf ik wel naar de huisarts
Oud 13-07-2005, 21:41
Estar
Estar is offline
Citaat:
barbiebitch schreef op 13-07-2005 @ 22:40 :
thnx! nu durf ik wel naar de huisarts
Gelukkig maar
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 21:43
Lorelei
Lorelei is offline
Ik wil nog wel iets toevoegen aan wat hierboven staat. Een abortus is nogal wat. Lichamelijk maar vooral emotioneel. Denk er goed over na of het vertellen echt erger is dan je in het geheim rot voelen.
Oud 18-07-2005, 16:21
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 13-07-2005 @ 22:43 :
Ik wil nog wel iets toevoegen aan wat hierboven staat. Een abortus is nogal wat. Lichamelijk maar vooral emotioneel. Denk er goed over na of het vertellen echt erger is dan je in het geheim rot voelen.
Dit vind ik goed gezegd
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 16:50
barbiebitch
barbiebitch is offline
jah maar das niet zo handig als je vader daar werkt waar je die papieren moet halen..
Oud 19-07-2005, 18:23
barbiebitch
barbiebitch is offline
Ik ben particulier verzekerd..dus das wel een probleem. Maar ik zal het ze uiteindelijk toch wel moeten vertellen, stiekem gaat toch niet lukken.
Oud 20-07-2005, 19:38
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
barbiebitch schreef op 19-07-2005 @ 19:23 :
Ik ben particulier verzekerd..dus das wel een probleem. Maar ik zal het ze uiteindelijk toch wel moeten vertellen, stiekem gaat toch niet lukken.
Dus je bent wel echt zwanger? Aangezien je dat in het zwangerschapstopic nog niet wist?
Oud 20-07-2005, 19:43
The0
The0 is offline
Ik zou het ze vertellen. Dit zijn nou niet bepaald geheimen waar je 'ff over zwijgt en het een maandje later vergeet bent waar je nou eigenlijk over ging liegen', nee zoiets blijft achter je aan slepen.. Tenzij het ECHT moeilijkheden zou geven zou ik een brief aan mamapapa schrijven en ze uitleggen hoe het zit.
Oud 20-07-2005, 20:12
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik zou het ze wel vertellen. ik heb het zelf ook meegemaakt. mijn vader werd superkwaad, maar uiteindelijk heeft hij me wel geholpen, en mijn moeder ook.
Je ouders hebben vast het beste met je voor, en willen je helpen. Ze zullen natuurlijk kwaad worden, maar dat moet je dan maar op de koop toe nemen.
ik ben trouwens bij het vrelinghuis in utrecht geweest.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 11:31
Ikkuuuuuh
Ikkuuuuuh is offline
er zijn gratis abortussen in amsterdam geloofk zit een soort ziekenhuis en dan blijft het geheim...
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 18:50
barbiebitch
barbiebitch is offline
Volgens zwangerschapstest ben ik zwanger, maar ga nog naar de dokter voor definitieve test.
En het aan mn ouders vertellen zal wel moeilijkheden geven, dan valt er niet meer met ze in één huis te leven.. Ik kan er wel met andere mensen over praten, dus het emotionele gedeelte wordt er niet zwaarder door omdat ik besluit om het geheim te houden voor mijn ouders.
Oud 24-07-2005, 18:55
juno
juno is offline
Fijne ouders heb jij zeg...alsof een abortus nog niet eng genoeg is, moet je het ook nog eens voor ze geheim houden.

Waarom denk je dat zo kwaad zullen worden? Zijn ze boos omdat je sex hebt gehad, of omdat ze tegen abortus zijn?
(in dat laatste geval zou ik ook gewoon niets zeggen, dit is jouw lichaam, jouw leven, jouw beslissing)
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 20:33
The0
The0 is offline
zwangerschapstesten zijn 99% nauwkeurig uit mijn hoofd, dus kans op geen zwangerschap is klein. Je beseft je wel dat geheimen houden voor mensen (ondanks dat je er idd ook over kunt praten met anders) nog steeds het verhaal emotioneel zwaarder maakt?

Regels voor berichten