Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2005, 01:13
PaPua
PaPua is offline
OMG moet je dit horen, ik zag laatst op tv bij de aflevering :
Hoe voelt het om.......

waren er in Amerika geloof ik, 12 mystery spots, op deze spots, geldt de zwaartekracht etc. niet meer, super sick

ballen kunnen terugrollen ook al gaat die schuin omhoog, hij blijft omhoog rollen etc.

ennuh als je aan de ene kant van de normale kant zeg maar sta, en de ander aan de andere kant, de mystery kant, dan laten we zeggen is er een verschil van 5 cm lengte, maar als je ze omwisselt, is het opeens 12 cm

je wordt zowiezo niet langer, maar hoe komt dat

ik wil daar een keer heen

ieman die het weet?
Oud 08-07-2005, 02:11
JCG
JCG is offline
heb je hier meer info over? klinkt interresant, maar toch aardig ongeloofwaardig. Maar daarvoor is het mystiek
Oud 08-07-2005, 07:39
Vejji
Vejji is offline
gozer het komt uit de VS, vrijwel alles uit de VS is nep om er geld uit te trekken
Oud 08-07-2005, 07:47
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Een link is misschien wel handig

Bovendien gebeurt er altijd van alles in de VS, en alleen maar in de VS, dat ik niet meer weet wat ik er van moet geloven. Maar van die mystery spots heb ik nog nooit gehoord. Wel van de Bermuda Driehoek
Oud 08-07-2005, 11:40
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
JCG schreef op 08-07-2005 @ 03:11 :
, maar toch aardig ongeloofwaardig. Maar daarvoor is het mystiek

't is leuk dat je hier post, maar dat soort opmerkingen zijn beetje ongepast.
Oud 08-07-2005, 12:04
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
het lijkt me trouwens best boeiend, dus als je iets heb van een bron? ik zal zelf ook even zoeken
Oud 08-07-2005, 13:59
justalone
justalone is offline
JA dat heb ik ook gezien was dat niet op yorin travel ofzo, erg grappig inderdaad ik weet niet of ik dat moet geloven, misschien is het wel gewoon scheef gebouwd waardoor het zo lijkt net zo als dat huis in de efteling waarin je denkt dat je overdekop gaat (hier bedoel ik dus gezichtsbedrog mee) .
Oud 08-07-2005, 17:06
PatoLoco
PatoLoco is offline
Mjah het is wel zo dat'r ergens 'n berg is waar je idd dingen bergop kan doen rollen denk ik. Er is echter wel een verklaring voor, ik ken'm niet meer maar kende hem vroeger wel.
Er is iets mis met die berg ofzo, 't is'n soort illusie eigelijk, mjah is'n beetje vreemd.
Oud 08-07-2005, 22:22
Math1985
Math1985 is offline
Citaat:
PatoLoco schreef op 08-07-2005 @ 18:06 :
't is'n soort illusie eigelijk
Inderdaad. Een wetenschappelijk artikel daarover, inclusief foto's, is hier te vinden:
http://www.psy.unipd.it/~pbressan/pa...SSAN_hills.pdf

Trouwens, als de zwaartekracht daar niet zou gelden, zou de bal niet de berg oprijden, maar opstijgen in de lucht.
Oud 08-07-2005, 23:47
*oma*
*oma* is offline
Idd net zoals dat huis in de efteling en in hellendoorn.
Oud 09-07-2005, 00:29
JCG
JCG is offline
Citaat:
Math1985 schreef op 08-07-2005 @ 23:22 :
Inderdaad. Een wetenschappelijk artikel daarover, inclusief foto's, is hier te vinden:
http://www.psy.unipd.it/~pbressan/pa...SSAN_hills.pdf

Trouwens, als de zwaartekracht daar niet zou gelden, zou de bal niet de berg oprijden, maar opstijgen in de lucht.
kijk, op dit soort dingen zat ik te wachten. Jammer genoeg moet ik nu terug nemen dat het ongeloofwaardig is . Maarja kan gebeuren.
Oud 09-07-2005, 01:01
*oma*
*oma* is offline
Oja en ik heb eens ook zoiets gezien in een programma met Gijs Staverman, zegt genoeg denk ik...
Oud 09-07-2005, 13:53
no.26
no.26 is offline
nahja, het is niet eens zo heel ongeloofwaardig. Het is toch zo dat er overal om je heen een bepaald magnetisch veld is, wat nou als je op een plek bent waar dat magnetisch veld wordt verstoord, door bijv: een bepaalde sterke magnetischelading onder de grond. Dan kan het toch best zo zijn dat je dingen ook anders gaat waarnemen. Puur omdat die constante magnetische lading om je heen hangt opeens verstoord wordt.....toch?
Oud 09-07-2005, 19:52
Math1985
Math1985 is offline
Citaat:
no.26 schreef op 09-07-2005 @ 14:53 :
nahja, het is niet eens zo heel ongeloofwaardig. Het is toch zo dat er overal om je heen een bepaald magnetisch veld is, wat nou als je op een plek bent waar dat magnetisch veld wordt verstoord, door bijv: een bepaalde sterke magnetischelading onder de grond.
Nee, de afwijkingen in het magnetisch veld zijn daarvoor veel te klein. Bovendien heeft het magnetisch veld practisch geen invloed op zwaartekracht.

Volgens mij hebben jullie het artikel niet bekeken of begrepen. Ik zal de conclusie maar even vertalen:
Citaat:
Anti-zwaartekracht-heuvels, ook wel bekend als spookheuvels of magnetische heuvels, zijn plaatsen waar auto's als ze in z'n vrij worden gezet spontaan een licht stijgende heuvel op lijken te rijden, schijnbaar tegen de wetten van de zwaartekracht in.
We tonen aan dat deze effecten, vaak aan afwijkingen in de zwaartekracht toegeschreven, in feite visuele illussies zijn. We maakten schaalmodellen van alle bekende types of anti-zwaartekracht-plekken in ons laboratorium; het aantal zichtbare weggedeelten, hun helling en de hoogte van de zichtbare horizon werden systematisch gevarieerd in vier experimenten. We concluderen dat deze effecten ontstaan door een foutieve waarneming van de ooghoogte ten opzichte van de zwaartekracht, veroorzaakt door de aanweizigheid van bepaalde objecten in de omgeving of een onjuiste horizonlijn.
De plaatjes in het artikel maken het misschien duidelijker.
Oud 13-07-2005, 20:39
chen
chen is offline
dat heb ik idd ook gezien, het was echt heel bizar en het waren gewoon de camera's van "Hoe voelt het om" dus het lijkt mij niet nep, het lijkt mij ook heel gaaf om dat eens zelf te zien.
Oud 16-07-2005, 19:13
Roos
Roos is offline
In het artikel staat dus dat het gezichtsbedrog is.

Bij een weg die steeds smaller wordt, lijkt het alsof hij schuin naar beneden afloopt. Maar dat is dus niet zo.
Zo zijn er nog een aantal truucjes om het oog te bedriegen.
Kijk maar naar die foto''s in het artikel en lees de onderschriften.
Oud 22-07-2005, 14:25
XQseMe2
XQseMe2 is offline
nee het is echt.
een vriendin van mij is daar geweest, het komt omdat daar een magnetisch veld ligt waar alles op gebouwd is, en daardoor raken alle werkende apparaten in de war.
ook loopt niet alles echt bepaald recht daar, hoewel het erop lijkt dat dit het wel doet met behulp van bijv een waterpas.
maar die dingen willen ook nog wel ns raar doen als er een magnetisch veld in de buurt ligt

thuis hadden we vroeger een magneet, en telkens als mijn vader daar bovenop een waterpas neerlegde, of er vlak naast, dan maakte het niet uit hoe schuin je dat ding hield, maar hij gaf altijd waterpas aan! wel lache...

plus dan heb je ook nog je ogen die je voor de gek houden met sommige dingen.
wel ns optical illusions gezien?

Regels voor berichten