Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
300 euro is niet haalbaar. Je wil natuurlijk een lekkere aanslag hebben en ook redelijk realistisch geluid. Er zal vast wel ergens een Casio te vinden zijn die rond die prijs zit, maar die dingen klinken niet, geloof me.
Als eerste moet je op zoek gaan naar een stage-piano, dat is denk ik wat jij bedoeld. Electronische/digitale piano's zijn vaak nog best grote apparaten met onderstellen enzo, die wil je niet hebben. Een stagepiano is zo'n ding: ![]() Verder moet je erop letten dat er een MIDI ondersteuning op zit, anders zijn je mogelijkheden ook maar zo beperkt. Maarja, dat zit op elk toetseninstrument tegenwoordig. Vanaf zo'n 600 euro kun je denk ik wel een aardig eindje komen, maar dat is eigenlijk nog te goedkoop. Als je dan een beetje de smaak te pakken hebt ben je er al gauw op uitgekeken. Ik was een jaartje geleden ook op zoek naar een stagepiano, ik wou er eigenlijk niet meer dan 500 euro voor uitgeven, maarja ik heb uiteindelijk een Yamaha Motif ES7 gekocht . Dat is een synthesizer met echt fantastische (en veel ook) pianoklanken aan boord, wel errug duur, maar dan heb je ook wat he? (filmpje: http://www.yamaha-europe.com/yamaha_...0_300k_wmv.wmv) Trouwens, als ik zo eens luister wat voor muziek je hier al hebt laten horen zou ik voor een synthesizer gaan. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zoek inderdaad een stage piano dan. Hoewel, als een grote digitale piano erg goedkoop te vinden zou zijn dat ook nog wel zou kunnen. Ik wil pianoles gaan nemen. Ik zoek eigenlijk geen synth, als synth koop ik misschien nog wel een goedkope(re) midicontroller die ik aan software kan hangen. Maar fucking hell, wat zijn piano's duur ![]() Laatst gewijzigd op 08-08-2005 om 15:09. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tja, moeilijk. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien is dat 1 van de betere toetsenisten die er tegenwoordig rondlopen in Nederland, hoewel hij niet zo bekend is. |
![]() |
||
Citaat:
Een goede digitale piano is toch wel een euro of 1200... Een gerestaureerde Fender Rhodes is even duur... en veeeeeel vetter.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|