Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2005, 16:37
Verwijderd
Ik zoek een redelijk goede electronische 88 toetsen piano voor max 300 euro. Is dat haalbaar? Waar moet ik op letten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2005, 11:32
matt trakker
matt trakker is offline
wil je dat ie ook zelf geluid maakt of heb je alleen midi nodig?
Oud 08-08-2005, 12:11
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
http://www.m-audio.com/products/en_u...ys88-main.html

usbmidi & geluid & duur
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 12:22
Verwijderd
300 euro is niet haalbaar. Je wil natuurlijk een lekkere aanslag hebben en ook redelijk realistisch geluid. Er zal vast wel ergens een Casio te vinden zijn die rond die prijs zit, maar die dingen klinken niet, geloof me.

Als eerste moet je op zoek gaan naar een stage-piano, dat is denk ik wat jij bedoeld. Electronische/digitale piano's zijn vaak nog best grote apparaten met onderstellen enzo, die wil je niet hebben.

Een stagepiano is zo'n ding:

Verder moet je erop letten dat er een MIDI ondersteuning op zit, anders zijn je mogelijkheden ook maar zo beperkt. Maarja, dat zit op elk toetseninstrument tegenwoordig.

Vanaf zo'n 600 euro kun je denk ik wel een aardig eindje komen, maar dat is eigenlijk nog te goedkoop. Als je dan een beetje de smaak te pakken hebt ben je er al gauw op uitgekeken.

Ik was een jaartje geleden ook op zoek naar een stagepiano, ik wou er eigenlijk niet meer dan 500 euro voor uitgeven, maarja ik heb uiteindelijk een Yamaha Motif ES7 gekocht . Dat is een synthesizer met echt fantastische (en veel ook) pianoklanken aan boord, wel errug duur, maar dan heb je ook wat he?
(filmpje: http://www.yamaha-europe.com/yamaha_...0_300k_wmv.wmv)

Trouwens, als ik zo eens luister wat voor muziek je hier al hebt laten horen zou ik voor een synthesizer gaan.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 12:59
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
haha wat een retard
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 13:02
HenkMul
HenkMul is offline
Toffe avatar. .
Oud 08-08-2005, 13:52
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Hi, I'm Nora schreef op 08-08-2005 @ 13:59 :
haha wat een retard
hij is wel ernstig idd maar kan wel leuk spelen...mooi apparaatje ook
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 13:57
Haligh
Haligh is offline
OMFG
wat een nerd!
Oud 08-08-2005, 15:01
Verwijderd
Citaat:
matt trakker schreef op 08-08-2005 @ 12:32 :
wil je dat ie ook zelf geluid maakt of heb je alleen midi nodig?
zelf geluid maken, midi is minder noodzakelijk
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Revan schreef op 08-08-2005 @ 13:22 :
300 euro is niet haalbaar. Je wil natuurlijk een lekkere aanslag hebben en ook redelijk realistisch geluid. Er zal vast wel ergens een Casio te vinden zijn die rond die prijs zit, maar die dingen klinken niet, geloof me.

Als eerste moet je op zoek gaan naar een stage-piano, dat is denk ik wat jij bedoeld. Electronische/digitale piano's zijn vaak nog best grote apparaten met onderstellen enzo, die wil je niet hebben.

Een stagepiano is zo'n ding:
[afbeelding]

Verder moet je erop letten dat er een MIDI ondersteuning op zit, anders zijn je mogelijkheden ook maar zo beperkt. Maarja, dat zit op elk toetseninstrument tegenwoordig.

Vanaf zo'n 600 euro kun je denk ik wel een aardig eindje komen, maar dat is eigenlijk nog te goedkoop. Als je dan een beetje de smaak te pakken hebt ben je er al gauw op uitgekeken.

Ik was een jaartje geleden ook op zoek naar een stagepiano, ik wou er eigenlijk niet meer dan 500 euro voor uitgeven, maarja ik heb uiteindelijk een Yamaha Motif ES7 gekocht . Dat is een synthesizer met echt fantastische (en veel ook) pianoklanken aan boord, wel errug duur, maar dan heb je ook wat he?
(filmpje: http://www.yamaha-europe.com/yamaha_...0_300k_wmv.wmv)

Trouwens, als ik zo eens luister wat voor muziek je hier al hebt laten horen zou ik voor een synthesizer gaan.
Dank voor deze kleine berg informatie.
Ik zoek inderdaad een stage piano dan. Hoewel, als een grote digitale piano erg goedkoop te vinden zou zijn dat ook nog wel zou kunnen.

Ik wil pianoles gaan nemen. Ik zoek eigenlijk geen synth, als synth koop ik misschien nog wel een goedkope(re) midicontroller die ik aan software kan hangen.

Maar fucking hell, wat zijn piano's duur .

Laatst gewijzigd op 08-08-2005 om 15:09.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 16:22
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Rieno schreef op 08-08-2005 @ 14:52 :
hij is wel ernstig idd maar kan wel leuk spelen...mooi apparaatje ook
Hij kan geen engels, hij beweegt als een mongool en hij speelt echt verschrikkelijk basic. Wat een sukkel
Oud 08-08-2005, 16:25
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 08-08-2005 @ 17:22 :
Hij kan geen engels, hij beweegt als een mongool en hij speelt echt verschrikkelijk basic. Wat een sukkel
basic of niet, hij snapt het apparaat wel
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 17:06
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
Rieno schreef op 08-08-2005 @ 17:25 :
Toch nog iets.
Oud 08-08-2005, 17:30
Dave Rhubarb
Dave Rhubarb is offline
Elektornische piano's zijn echt nog lang niet op het niveau waar ze horen te zijn en al helemaal niet met 300 euro, en met dat in het achterhoofd is het misschien verstandiger gewoon een gewogen midicontroller/keyboard te kopen, en die lekker aan een fm7 hangen , nee die niet natuurlijk,maar er zijn genoeg vst's die je wel gebruiken kunt.

Ik had vorig hetzelfde idee, maar ben achteraf terechtgekomen bij een gratis normale piano ( advertentie in de krant). ik weet natuurlijk niet hoe je met ruimte zit en of dit dus haalbaar is?
Oud 08-08-2005, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Hehe, nee dat doet ie niet. Hij demonstreert het apparaat alsof het een keyboard is. De enige synthesizer functie die hij demonstreert is de ISS sampler. Verder laat ie alleen zien/horen hoe goed de sounds zijn, en dat je er wat deuntjes op kan spelen. Leuk inderdaad, maar dat is niet waar het bij een synthesizer om gaat.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 19:08
Verwijderd
Citaat:
cut_off schreef op 08-08-2005 @ 16:04 :
Ik wil pianoles gaan nemen. Ik zoek eigenlijk geen synth, als synth koop ik misschien nog wel een goedkope(re) midicontroller die ik aan software kan hangen.

Maar fucking hell, wat zijn piano's duur .
Aha, ok. Inderdaad zijn die dingen erg prijzig, maar goedkopere stagepiano's klinken ook echt goedkoop. Een Roland RD700 zou voor een beginnend pianist echt perfect, maar die is al rond de 1000 euro.

Tja, moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 19:27
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Revan schreef op 08-08-2005 @ 20:04 :
Hehe, nee dat doet ie niet. Hij demonstreert het apparaat alsof het een keyboard is. De enige synthesizer functie die hij demonstreert is de ISS sampler. Verder laat ie alleen zien/horen hoe goed de sounds zijn, en dat je er wat deuntjes op kan spelen. Leuk inderdaad, maar dat is niet waar het bij een synthesizer om gaat.
blijkt maar weer hoe weinig ik er verstand van heb en hoe snel het lijkt asof iemand weet wat ie doet
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 19:37
Gimme more beer
Citaat:
Ik denk niet dat hij enig idee heeft wat hij doet. Ja, hij heeft wat coole geluidjes gevonden en in de manual gevonden hoe dat dat heet als hij iets speciaals doet, maar ik denk niet dat hij het apparaat snapt. De manier waarop hij de sampler beheerst ziet er knap uit, maar ik denk dat hij er heel wat takes over gedaan heeft om die baslijn in een keer zo in te spelen.
Oud 08-08-2005, 21:23
Metal
Metal is offline
dat filmpje\m/

wel een gaaf ding though
Oud 08-08-2005, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Rieno schreef op 08-08-2005 @ 20:27 :
blijkt maar weer hoe weinig ik er verstand van heb en hoe snel het lijkt asof iemand weet wat ie doet
Nou, op zich had je ergens ook wel weer gelijk. Die gast is Bert Smorenburg, ik heb hem ooit live dat ding zien demonstreren en hij weet er werkelijk alles van. Alleen is dat niet te zien in dat filmpje.

Bovendien is dat 1 van de betere toetsenisten die er tegenwoordig rondlopen in Nederland, hoewel hij niet zo bekend is.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 09:41
Notorious P.I.S
Notorious P.I.S is offline
psssst, fender rhodes.....
Oud 09-08-2005, 10:21
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
Notorious P.I.S schreef op 09-08-2005 @ 10:41 :
psssst, fender rhodes.....
Dat wou ik net zeggen.
Een goede digitale piano is toch wel een euro of 1200... Een gerestaureerde Fender Rhodes is even duur... en veeeeeel vetter.
Oud 09-08-2005, 10:34
Gimme more beer
Citaat:
Revan schreef op 08-08-2005 @ 23:36 :
Bovendien is dat 1 van de betere toetsenisten die er tegenwoordig rondlopen in Nederland, hoewel hij niet zo bekend is.
Ik haat muzikanten die geen engels kunnen
Reageren

Regels voor berichten