Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2005, 21:32
Briseïs
Briseïs is offline
Ik wil volgend (school)jaar in deeltijd rechten gaan studeren. In Leiden geldt voor rechten vanaf nu een numerus fixus, dus nadat ik me aangemeld had kreeg ik een brief dat ik uiterlijk 5 juli een bewijs van voldoende vooropleiding moest insturen (ze deden alsof het de tweede brief was, wat niet zo was, maar dat is niet zo belangrijk). Dus ik een gewaarmerkte kopie maken van mijn diploma en cijferlijst, en deze op 1 juli op de post gedaan. Later kreeg ik een brief dat ik was uitgesloten van de selectie aangezien ze het niet ontvangen hadden. Ik kon bezwaar maken en dat heb ik dus ook gedaan. Nu krijg ik een brief terug maar die begrijp ik dus niet

"Geachte mevrouw Knapen,

U heeft op 19 juli 2005 een bezwaarschrift ingediend. Behoudens een aantal uitzonderingen heeft u het recht te worden gehoord (artikel 7:2 en 7:3 Algemene wet bestuursrecht <Awb>).

U bent echter niet in de gelegenheid gesteld om uw bezwaarschrift nader toe te lichten, omdat naar mijn oordeel inmiddels volledig aan uw bezwaren is tegemoetgekomen.

Binnenkort zult u het resultaat van de selectieprocedure voor de opleiding B Rechtsgeleerd aan Universiteit Leiden onvangen.

Ik vertrouw erop hiermee voldoende te hebben ingelicht."

blablabla

Juist. Het rare is nu, dat ik mijn bezwaarschrift pas 19 juli op de post heb gedaan, en ze hem dus nooit voor 20 juli gehad kunnen hebben. Verder begrijp ik hieruit dat ik dus gewoon mee mag doen met loten (wat waarschijnlijk niet hoeft aangezien er minder aanmeldingen zijn, maar dat is weer niet echt belangrijk), maar ik vertrouw die IB-groep niet echt en ik wil het graag zeker weten. Ze hebben mijn eerste brief met diploma blijkbaar niet ontvangen, en de tweede is pas later gekomen dan deze brief is verstuurd (als het goed is), dus vraag ik me af hoe ze me kunnen laten loten zonder cijferlijst.

Iemand die mij kan verlichten?
Oud 28-07-2005, 21:49
Fleur
Fleur is offline
Ik kan dat de enige die je echt kan 'verlichten' de IBgroep zelf is.
Kun je ze niet bellen om duidelijkheid te krijgen?
Oud 28-07-2005, 21:53
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Fleur schreef op 28-07-2005 @ 22:49 :
Ik kan dat de enige die je echt kan 'verlichten' de IBgroep zelf is.
Kun je ze niet bellen om duidelijkheid te krijgen?
Ja, dat is inderdaad het handigste, maar de medewerkers van de IB-groep zijn tijdens kantooruren bereikbaar, en laat ik dan net zelf moeten werken.
Oud 28-07-2005, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 28-07-2005 @ 22:53 :
Ja, dat is inderdaad het handigste, maar de medewerkers van de IB-groep zijn tijdens kantooruren bereikbaar, en laat ik dan net zelf moeten werken.
Aangezien het om je toekomstige studie gaat lijkt me toch niet dat je zoiets als je werk daaraan in de weg moet laten staan.

Maar goed. Het enige dat ik kan bedenken is dat de gang van zaken als volgt is gegaan. Je hebt je diploma en cijferlijst opgestuurd, maar die kwam niet op tijd aan. Jij kreeg dus te horen dat je van de loting was uitgesloten. Daartegen heb je bezwaar gemaakt. Toen op jouw bezwaar werd beslist zal je diploma al wel binnengekomen zijn. Vandaar dat de briefschrijfster meldt dat aan je bezwaren (niet toegelaten tot de loting) tegemoet is gekomen, doordat ze je diploma en cijferlijst alsnog in hun systeem hebben verwerkt. Het bezwaarschrift heeft aldus geen betekenis meer en dus word je niet gehoord. Ze sturen je nu eerst gewoon de uitslag van de loting toe.

Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 09:45
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-07-2005 @ 23:06 :
Aangezien het om je toekomstige studie gaat lijkt me toch niet dat je zoiets als je werk daaraan in de weg moet laten staan.
voor een deeltijdstudie krijg je denk ik geen stufi, en dan is het wel zo handig om je werk te houden.
Oud 29-07-2005, 09:58
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 29-07-2005 @ 10:45 :
voor een deeltijdstudie krijg je denk ik geen stufi, en dan is het wel zo handig om je werk te houden.
Ander bijbaan vind je eerder als een andere studie.

Maar @ TS. Heb je geen pauze of kun je een uurtje vrijnemen zodat je overdag telefoontje kunt plegen? Neem aan dat als je het op een goede manier brengt er toch wel het een en ander te overleggen is.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 10:11
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 29-07-2005 @ 10:45 :
Als je een probleem met betrekking tot je inschrijving onopgelost laat omdat je moet werken ben je gewoon niet goed bezig. Punt. Dan studeer je maar niet. En bovendien, hoe kun je nou geen tijd hebben voor een telefoontje? Dat vraag je toch gewoon even aan je baas. He, ik moet even iets regelen voor mijn studie, erg belangrijk, mag ik even tien minuutjes.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 19:39
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-07-2005 @ 23:06 :

Maar goed. Het enige dat ik kan bedenken is dat de gang van zaken als volgt is gegaan. Je hebt je diploma en cijferlijst opgestuurd, maar die kwam niet op tijd aan. Jij kreeg dus te horen dat je van de loting was uitgesloten. Daartegen heb je bezwaar gemaakt. Toen op jouw bezwaar werd beslist zal je diploma al wel binnengekomen zijn. Vandaar dat de briefschrijfster meldt dat aan je bezwaren (niet toegelaten tot de loting) tegemoet is gekomen, doordat ze je diploma en cijferlijst alsnog in hun systeem hebben verwerkt. Het bezwaarschrift heeft aldus geen betekenis meer en dus word je niet gehoord. Ze sturen je nu eerst gewoon de uitslag van de loting toe.

Maar ik heb mijn post teruggekregen dus ze hebben het sowieso niet gehad.

Verder is het waarschijnlijk helemaal niet zo belangrijk, aangezien er minder inschrijvingen zijn binnen gekomen dan er plek is en ik me meteen erna nog een keer heb laten inschrijven. Maar ik wil ook gewoon weten hoe het nu precies zit.

En nog verder wordt het mijn tweede studie dus krijg ik wel stufi, en heb ik geen mobiel dus ik kan niet op mn werk bellen en is de bedrijfstelefoon volstrekt uitgesloten voor privégesprekken.
Oud 29-07-2005, 20:33
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 28-07-2005 @ 22:53 :
mail? of n keer n moment dat je wel vrij bent?
Oud 29-07-2005, 20:47
Roos
Roos is offline
Je hebt toch wel pauze
Oud 29-07-2005, 23:03
Verwijderd
Moet je voor een deeltijdstudie eigenlijk wel collegegeld betalen als je al een voltijdstudie doet?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 07:58
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
denk t wel.
Oud 30-07-2005, 08:16
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 30-07-2005 @ 00:03 :
Moet je voor een deeltijdstudie eigenlijk wel collegegeld betalen als je al een voltijdstudie doet?
voor niks gaat de zon op he
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 08:52
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 30-07-2005 @ 08:58 :
denk t wel.
Je kan toch ook 'gratis' een tweede voltijd studie doen? Waarom dan niet een deeltijd studie erbij?

Over dat met je werk: Je kan toch wel even de situatie aan je baas uitleggen en vragen of je even mag bellen?? En inderdaad, je hebt toch wel een pauze? Het gaat nergens over dat je niet zou kunnen bellen tijdens je werktijd. Slap excuus.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 09:00
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ja maar een deeltijdstudie is wat anders dan een voltijdstudie. tenslotte krijg je voor de deeltijdstudie ook geen studiefinanciering.
Oud 30-07-2005, 11:04
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 30-07-2005 @ 00:03 :
Nee.

En kan iedereen nou even stoppen met zeuren over dat bellen? Ik weet heus wel dat bellen handiger is, ik ben echt niet debiel ofzo. Maar nee, ik kan écht niet bellen op mijn werk, dus moet dat tot woensdag wachten en ik bedacht dat iemand hier er wel iets zinnigs over te hadden had. Maar nee, blijkbaar zit het hier vol met mongolen die alleen maar over dezelfde dingen kunnen zeuren
Oud 30-07-2005, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 30-07-2005 @ 12:04 :
Nee.

En kan iedereen nou even stoppen met zeuren over dat bellen? Ik weet heus wel dat bellen handiger is, ik ben echt niet debiel ofzo. Maar nee, ik kan écht niet bellen op mijn werk, dus moet dat tot woensdag wachten en ik bedacht dat iemand hier er wel iets zinnigs over te hadden had. Maar nee, blijkbaar zit het hier vol met mongolen die alleen maar over dezelfde dingen kunnen zeuren
We weten er allemaal niet het fijne van, welkom bij de mongolen want je weet net zoveel als ons blijkbaar.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 11:47
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Wes schreef op 30-07-2005 @ 12:45 :
We weten er allemaal niet het fijne van, welkom bij de mongolen want je weet net zoveel als ons blijkbaar.
Het gaat mij er niet om dat je het niet weet, boeiend, dat weet ik dus zelf ook niet, maar dat de helft van de reacties in dit topic over dat stomme bellen gaat en dat ik al uitgelegd heb dat dat niet zo makkelijk kan en het ook niet zo belangrijk is. Dus reageer ontopic of reageer niet.
Oud 30-07-2005, 13:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Reageren op dat bellen is ontopic.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 14:00
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 30-07-2005 @ 12:47 :
Het gaat mij er niet om dat je het niet weet, boeiend, dat weet ik dus zelf ook niet, maar dat de helft van de reacties in dit topic over dat stomme bellen gaat en dat ik al uitgelegd heb dat dat niet zo makkelijk kan en het ook niet zo belangrijk is. Dus reageer ontopic of reageer niet.
nie skelduh joh.
Oud 30-07-2005, 14:08
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 30-07-2005 @ 14:58 :
Reageren op dat bellen is ontopic.
Niet als iedereen hetzelfde zegt, dat is fucking irritant.
Oud 30-07-2005, 14:12
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 30-07-2005 @ 15:08 :
Niet als iedereen hetzelfde zegt, dat is fucking irritant.
Ik vind het ook nog steeds zeer onwaarschijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 15:51
Verwijderd
Alsof de kans wel groot is dat volslagen onbekenden op een scholierenforum jouw correspondentie tot in de puntjes kunnen uitpluizen.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 15:52
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-07-2005 @ 16:51 :
Alsof de kans wel groot is dat volslagen onbekenden op een scholierenforum jouw correspondentie tot in de puntjes kunnen uitpluizen.
Maar ik mag het niet proberen?
Reageren

Regels voor berichten