Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Op zich doe ik dat ook wel hoor, behalve dan het bijhouden, want dat gaat de laatste tijd nog wel eens de mist in, omdat ik tijd te kort kom. Mede door de vele werkstukken die ik tegelijkertijd moet maken.
Overigens maak ik vaak wel samenvattingen, alleen lees ik ze daarna nooit meer door, maar onder het maken neem je meestal ook behoorlijk wat in je op. Citaat:
[Dit bericht is aangepast door *** (11 juni 2000).] |
![]() |
|
Ik wilde alleen maar even kwijt dat ik met je mee leef ***. Aangezien ik N&G heb moeten laten vallen, omdat ik ook o graag Latijn en Frans 2 en economie 1 & 2 wilde hebben. Tja, mijn decaan werd gek van me.
Maar als ze nu eens gewoon KCV loskoppende. dan had je iets van 180 uur minder, maarja, dat is ook weer zo'n, excusez les mots, gezeik. veel succes in iedere geval volgend jaar
|
![]() |
Hallo!
Ik zit nu in 5VWO en over twee weken krijg ik zomervakantie, daarna begin ik in 6VWO. Onze school loopt een jaar voor en ik heb daarom ook het Tweede Fase onderwijs gevolgd. Ik heb de profielen N&T en N&G en in mijn vrije deel de vakken Frans2, Duits 2, Latijn, Wiskunde A1&2. (totaal 5980 uur) Toen ik in 3VWO mijn keuzeformulier bij de decaan inleverde, zei hij dat ik het maar gewoon moest proberen. Dat heb ik gedaan en het gaat tot nu toe nog steeds goed. Dus helemaal niet gaan bedenken wat je moet laten vallen, maar gewoon alledrie de vakken kiezen. Je zult misschien wat vakken op een uur geroosterd krijgen, maar dat hoeft niet zo'n probleem te zijn. Veel van wat je in de les doet, kun je ook thuis doen (tweede fase!). Heel veel Succes!!! [Dit bericht is aangepast door mif (28 juni 2000).]
|
![]() |
Sorry hoor, maar ik ben op het moment ff een beetje pissig en dat moet ik toch echt even kwijt.
Vanmiddag ging ik mijn rapport op halen, daarin stond bij het vrije deel: Latijn en Frans 2, niks geen economie. Vervolgens kreeg ik er een brief bij, Frans 2 was toegekend. Ik dacht dat is tenminste nog iets, anders heb ik het dit jaar voor "niets" gevolgd. Maar ik lees verder en wat staat daar, indien het roostertechnisch mogelijk is! Toch zal ik (denk ik tenminste)waarschijnlijk Frans wel krijgen, maar ec. 1 werd helemaal buiten beschouwing gelaten! Ik dacht, laat ik toch eens aan mijn leerjaarcoordinatrice vragen hoe dit zit, ze was toch in de klas. Ik leg de situatie dus uit, en vervolgens staat ze me alleen maar een beetje schaapachtig toe te lachen en te knikken en zegt ze: Latijn is je 1e extra vak en Frans 2 je tweede, dus... Nou daar ben ik mooi klaar mee! Ik snap ook wel dat jullie hier niks aan kunnen doen, maar ik moest even m'n woede koelen... |
![]() |
|
jeetje, wat shit voor je, tja, het lijkt wel alsof ze het zichzelf tegenwoordig makkelijk maken.
Ik ben trouwens afgelopen wonsdag opgebeld door mijn Decaan, dat ze M&O en Latijn onder elkaar hebben laten vallen. Ik moet dus drie keer kiezen welk lesuur ik ga volgend. En hij zei er ook bij: het is een mededeling maw, er valt niet meer over te discussiëren. Nou daar ben ik dus zoet mee. Maar ik weet al wat hij wil: Dat ik Latijn laat vallen, MOOI NIET DUS Gewoon vol blijven houden. En misschien kan jij na school wel een bijscholing in economie doen, als het echt nodig is. Dat doet mijn nichtje ook en het gata heel snel. veel suc6 verder ------------------ Eenmaal gelijk aan de man wordt de vrouw zijn meerdere
|
![]() |
Bedankt voor je reply en jij zit ook in een lastige situatie zeg!
Een bijscholingscursus vind ik op zich wel een goed idee, alleen ben ik bang dat ik daar geen zin meer in heb, als ik het niet perse nodig heb. Ik pak het liever nu ff mee. Want het lijkt me sowieso wel goed voor je ontwikkeling. ------------------ We moeten luisteren naar elkaar. Wie zei dat? |
![]() |
|
![]() |
Jullie zitten inderdaad beide in een zeer vervelende situatie.
***, wat vinden je ouders? Als het echt niet lukt, moet je gewoon boeken aanschaffen en proberen zelfstandig iets te doen en eventueel aan de economieleraar 'proefproefwerken' vragen. Misschien kun je zo laten zien dat het heel goed mogelijk is. Optima, inderdaad gewoon Latijn houden.
|
![]() |
Mijn ouders vinden het allemaal wel een beetje vreemd, maar zeggen dat ik me er maar bij neer moet leggen. Ze vinden dat ik af en toe al genoeg hooi op mijn vork neem…
Maar boeken kan ik inderdaad altijd nog bij de boekhandel gaan kopen i.p.v. huren. In ieder geval bedankt en groetjes, want ik ga morgen op vakantie voor drie weken! |
![]() |
|
Wat een gezeur op jouw school, ze zouden juist blij moeten zijn dat er een leerling is die zo fanatiek is dat ze drie extra vakken wil kiezen.
Bij ons kan het wel --> mijn zusje kiest exact het zelfde als jij en dat is geen probleem. Economie 1 is in elk geval heel goed zelfstandig te doen. Ik lees het een keer door voor de toets en dan haal je het makkelijk. Maar misschien ligt dat ook aan de school. |
![]() |
||
Citaat:
Ik sluit deze topic omdat hij nogal achterhaald is. topic gesloten
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Enquete: Praktische opdrachten in de 2e fase Asilymor | 14 | 25-03-2003 13:15 | |
Algemene schoolzaken |
2e fase moeilijk?? Jessica K. | 29 | 19-06-2002 20:37 | |
Liefde & Relatie |
2e fase, moeilijk????? Jessica K. | 5 | 05-06-2002 14:37 | |
Algemene schoolzaken |
3e klasser naar de 2e fase... -=©Mavie©=- | 16 | 20-05-2002 21:05 | |
Algemene schoolzaken |
2e fase klachten lakyie | 4 | 14-05-2002 11:59 | |
Algemene schoolzaken |
2e fase suxxxxxxxxxxxxxxxxxxxs blondie9999 | 0 | 01-03-2002 07:57 |