Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2005, 11:39
juno
juno is offline
Een spin off van het "zijn Marokkanen sexy" topic. Ik vroeg me daar af, hoe je in's hemelsnaam een Marokkaan op het eerste gezicht als een Marokkaan kunt herkennen? Of een Turk? Een Egyptenaar?

Wat is eigenlijk het kenmerkende verschil tussen een Antilliaan en een Surinamer?

Hoe herken ik ze? Wat is de dress- en gedragscode?
Advertentie
Oud 28-07-2005, 11:40
Sime
Sime is offline
je herkent ze aan het accent
Oud 28-07-2005, 11:53
Roos
Roos is offline
Dit hoort niet echt op L&R.

Verder vind ik het niet echt een issue om te kunnen herkennen waar iemand vandaan komt. Ik vraag het meestal gewoon, dan krijg je altijd het juiste antwoord.
Oud 28-07-2005, 11:59
KiMZz
KiMZz is offline
Marokkanen wonen vaak met grote groepen in dezelfde wijk (waar ik woon iig wel) en lopen met meerdere jongens over straat, als ze in de bus stappen kennen ze iedereen die er al in zit en ook Marokkaans is en als ze uitstappen komen ze meteen weer Marokkaanse vrienden tegen op straat. Ze houden van samenscholen ofzo.

Verder hebben ze donker haar en donkere ogen maar dat hebben Turken en minstens 50% van de rest van de wereld ook dus dat gaat niet op.

Ze hebben een 'wollah'-accent als je snapt wat ik bedoel en zijn niet echt mijn favoriete type mensen, maar sommige zijn wel aardig.
Oud 28-07-2005, 12:00
Verwijderd
Algemene uiterlijke verschillen tussen een Marrokkaan en een Turk vind ik vrij duidelijk... meestal andere lichaamsbouw, andere gezichtsvorm, andere tint huid. Marrokkanen zien er noordafrikaans uit en Turken mediterreaan/balkan-achtig. Het verschil tussen een Marrokkaan en een Egyptenaar of tussen een Turk en een Syrier zie ik dan weer niet.

En verder is dit topic erg off-forum
Oud 28-07-2005, 12:06
Maurice
Maurice is offline
Je herkent ze aan het feit dat ze op tijden waarop normale mensen aan het werk zijn of slapen op straat rond hangen.

Nee dat is een grapje hoor.
Oud 28-07-2005, 12:22
Verwijderd
Een standaardmarokkaan kun je zoals ik schetste vaak herkennen aan patserige kleding ('mooiboys'), dus dure Prada's, Armani-shirtjes (nep dan wel echt), gouden kettinkjes en een overdreven opgefokt accent ('ik zweer je jong, ik ga die meisje laten klappen weetje').

Verder natuurlijk met bontkraag lopen als het dertig graden is en rondrijden in een veel te dure verlaagde Mercedes met getinte ramen en spoiler op tijden waarop andere mensen in de regel werken.
Oud 28-07-2005, 12:34
voel_je_vrij
voel_je_vrij is offline
Als ze iets in hun zak stoppen wat niet van hen is.
Oud 28-07-2005, 12:39
Verwijderd
Omg rascsismee!!1!
Oud 28-07-2005, 12:58
voel_je_vrij
voel_je_vrij is offline
let op de ' '

Oud 28-07-2005, 13:35
poepdrol
poepdrol is offline
Als ze lelijk, dom zijn en moeite hebben met communiceren op een andere manier dan met hun handjes.
Oud 28-07-2005, 14:21
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-07-2005 @ 13:22 :
Een standaardmarokkaan kun je zoals ik schetste vaak herkennen aan patserige kleding ('mooiboys'), dus dure Prada's, Armani-shirtjes (nep dan wel echt), gouden kettinkjes en een overdreven opgefokt accent ('ik zweer je jong, ik ga die meisje laten klappen weetje').

Verder natuurlijk met bontkraag lopen als het dertig graden is en rondrijden in een veel te dure verlaagde Mercedes met getinte ramen en spoiler op tijden waarop andere mensen in de regel werken.
Ook mee eens.
En van die Mercedessen kan ik niet anders denken dan dat ze gejat zijn.. Als ze rondrijden op tijden dat je zou moeten/kunnen werken en dat dus niet doet, hoe kom je dan aan t geld voor zo'n 'pimp'bak.
Oud 28-07-2005, 14:27
Estar
Estar is offline
-Neus
-Tint van de huid
-Traditioneel of patserig gekleed(inclusief patserig gedrag) ertussen in kan bijna niet volgens mij.
Oud 28-07-2005, 14:39
poepdrol
poepdrol is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 28-07-2005 @ 15:21 :
Ook mee eens.
En van die Mercedessen kan ik niet anders denken dan dat ze gejat zijn.. Als ze rondrijden op tijden dat je zou moeten/kunnen werken en dat dus niet doet, hoe kom je dan aan t geld voor zo'n 'pimp'bak.
Dat is dus geen logica he.

Ze rijden meestal in oude tweedehands mercedessen, die zijn echt zo duur niet.
Oud 28-07-2005, 14:51
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
poepdrol schreef op 28-07-2005 @ 15:39 :
Dat is dus geen logica he.

Ze rijden meestal in oude tweedehands mercedessen, die zijn echt zo duur niet.
Nou k weet niet maar hier zie ik genoeg Marokkanen die in gloednieuwe Mercedessen rondrijden en ga mij niet vertellen dat ze daar t geld voor hebben als ze geeneens werken!
Oud 28-07-2005, 15:08
Verwijderd
Bijstandsuitkering kun je lang opsparen en veel van die figuren wonen nog gewoon bij hun ouders, dat scheelt ook enorm in de levenskosten.
Oud 28-07-2005, 16:07
Iduna
Iduna is offline
Ok, hoe herken je een Nederlander?
Oud 28-07-2005, 16:08
Verwijderd
Die ruiken naar kaas en/of wiet.
Oud 28-07-2005, 16:13
juno
juno is offline
En zware shag. Geen enkel weldenkend mens behalve een nederlander rookt zware shag.

Maarre, hoe herken je alle andere bevolkingsgroepen, ik vind dit wel amusant.
Oud 28-07-2005, 16:16
Billy_bob
Billy_bob is offline
ik vind dit een beetje een dom topic.
Oud 28-07-2005, 16:25
Verwijderd
Zweden zijn blond, Nederlanders dragen klompen, chinezen zijn geel.

Weet ik het.
Oud 28-07-2005, 18:42
11568
11568 is offline
Een Egyptenaar zou ik niet herkennen, maar het verschil tussen een Marokkaan en een Turk zie ik op de een of andere manier toch vrij duidelijk.
Oud 28-07-2005, 18:59
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Een Marokkaan herken je aan zijn Marokkaanse paspoort.
Een Nederlandse Marokkaan herken je aan zijn Nederlandse paspoort met daarin vermeld zijn Marokkaanse afkomst.
Een in Nederland geboren Marokkaan herken je aan zijn Nederlandse paspoort en afkomst in combinatie met de informatie uit het paspoort van zijn ouders/grootouders/huisdieren.

Maar je kunt ze ook herkennen aan het fiet dat ze belachelijk veel geld vragen om even in hun paspoort te mogen kijken.
Oud 28-07-2005, 19:01
juno
juno is offline
Het is opvallend dat je, waar ook ter wereld, mensen uit je eigen land er van verre uitpikt. Ha! Dat is een nederlander, denk je dan, en meestal is dat ook het geval. Maar als je het moet benoemen, waar hem dat nou inzit, is het een heel stuk moeilijker. Blijkbaar zijn het maar hele kleine en min of mer onbewuste dingetjes, iets typisch hollands, wat aan de gemiddelde kaaskop kleeft.

En zo feilloos als ik ben in het herkennen van nederlanders, zo stom ben ik als het om mensen van een andere nationaliteit(van origine) gaat, terwijl zij dat verschil zelf juist heel goed weten te maken. Geen enkele chinees zal iemand uit Japan voor een chinees verslijten, op het eerste gezicht al niet, maar ik zie het echt niet.
Oud 28-07-2005, 19:03
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Een doorsnee Marokkaanse jongeman kun je niet missen. Ze maken meer lawaai dan autochtonen en zoeken altijd de confrontatie (primitief gedrag) De manier waarop ze lopen (in Marokko zijn de straten breder)

Qua uiterlijk herken je ze eenvoudig. Zwart haar inderdaad, bruine ogen, die bruine tot lichtbruine bleke huidjes. Als het even kan; een puberaal snorretje. Donkere wenkbrauwen, en vaak donkere kringen om de ogen. Ze dragen tegenwoordig vrijwel allemaal petjes. De lapjesjas met bontkraag is ook een handelsmerk.

In Nederland zijn de meeste Marokkanen Berbers, let wel; deze zien er anders uit dan raciaal Arabische Marokkanen. De Berbers zijn de oorspronkelijke bewoners van Marokko, onderdrukt door de Arabieren en gedwongen bekeert na honderden jaren te hebben geleefd met een Heidense cultuur. De meeste Berbers wonen in Europa.

Berber betekent trouwens 'Barbaar' in het Arabisch. Als je ziet wat ze in Nederland aanrichten niet geheel ontoepasselijk
Advertentie
Oud 28-07-2005, 19:08
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 28-07-2005 @ 20:03 :Als je ziet wat ze in Nederland aanrichten
Ik kom altijd 5 minuten te laat aan om met zekerheid te kunnen zeggen of zij het waren of wij
Oud 28-07-2005, 19:23
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Ze stinken, hebben geen geld en stelen

Maar ontopic, als je in een buurt woont waar de samenstelling gemengd is weet je dat gewoon
(zelfde dat als je 1 japase film kijkt ze allemaal op elkaar lijken, kijk je er 100, dan kun je de mensen in de film een stuk makkelijker uit elkaar houden)
(Nog een voorbeeld, op vakantie geweest in azie, voor ik ging leken ze allemaal op elkaar, nu zie ik het verschil tussen een noor en zijn chinees )

En als je in een blanke buurt woont en je ziet weinig buitenlanders, dan kun je het niet zeker weten, zeker niet bij ouderen, jongeren marocanen zijn makkelijker te herkennen door hun steelo
Oud 28-07-2005, 19:32
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
juno schreef op 28-07-2005 @ 20:01 :
Het is opvallend dat je, waar ook ter wereld, mensen uit je eigen land er van verre uitpikt. Ha! Dat is een nederlander, denk je dan, en meestal is dat ook het geval. Maar als je het moet benoemen, waar hem dat nou inzit, is het een heel stuk moeilijker. Blijkbaar zijn het maar hele kleine en min of mer onbewuste dingetjes, iets typisch hollands, wat aan de gemiddelde kaaskop kleeft.

En zo feilloos als ik ben in het herkennen van nederlanders, zo stom ben ik als het om mensen van een andere nationaliteit(van origine) gaat, terwijl zij dat verschil zelf juist heel goed weten te maken. Geen enkele chinees zal iemand uit Japan voor een chinees verslijten, op het eerste gezicht al niet, maar ik zie het echt niet.
Je bent niet de enige. Mensen die uit het middellandszeegebied komen hebben veelal overeenkomstige kenmerken. Zelf ben ik een turk, maar mensen denken dat ik arabisch, siciliaan, spaans, zuid-amerikaan, afghaan en weet ik veel wat nog meer ben. Het is soms moeilijk te zien welke afkomst iemand heeft.
Oud 28-07-2005, 19:35
Verwijderd
Niet echt iets voor L&R.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten