Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Dat klopt. Het is goed om de combinaties verliefdheid-seks en liefde-seks eens wat beter te bestuderen. Bij ware liefde zal seks voor de geest een ondergeschikte rol spelen. |
![]() |
||
Citaat:
Laat ik je om te beginnen er op wijzen dat er absoluut niets slechts of zieks aan sex te ontdekken valt. Sex is toevallig een van de basisbehoeften van de mens en het is zelfs een van de sterkste behoeftes die we kennen. Sex is naar mijn idee alleen maar slecht als je er anderen mee kwetst (denk bijvoorbeeld aan diverse vormen van sexueel misbruik of op een andere manier niet goed met je sexuele gevoelens kunnen omgaan). Er is absoluut niets verkeerds aan om sexuele gevoelens te hebben voor iemand waar je veel om geeft, en er is ook niets verkeerds aan dat je uiting geeft aan die gevoelens door te masturberen waarbij je over die persoon fantaseert. Als zo'n persoon om de een of andere reden niet voor je bereikbaar is kan het inderdaad moeilijk zijn om je sexuele gevoelens voor die persoon te accepteren. Wat dat betreft spreek ik uit ervaring, maar als je daar meer over wilt weten moet je me maar even een mailtje sturen. Wat jij in jouw reply als liefe omschrijft staat bekend als platonische liefde, dus liefde waarbij sex geen rol speelt, maar dat betekent niet dat er geen liefde zou kunnen bestaan waarbij dat wel zo is. In tegenstelling tot de overige diersoorten is sex bij ons niet uitsluitend op de voortplanting gericht, maar dient het ook als middel om uiting te geven aan de gevoelens die je voor de ander hebt, ongeacht of die ander van hetzelfde geslacht is of niet. Je dient dus duidelijk onderscheid te maken tussen platonische liefde en niet-platonische liefde, dus liefde waarbij sex wel degelijk een rol speelt op de manier die ik zojuist noemde en waar absoluut niets verkeerds mee is. Als ik een vriendin zou hebben zou ik, als ik haar door bepaalde omstandigheden een tijd niet zou kunnen zien, wel degelijk over haar fantaseren als ik masturbeer zonder me daar schuldig over te voelen, om de doodeenvoudige reden dat dat nergens voor nodig is, en ik weet zeker dat er anderen hier op het forum zijn die daar ook zo over denken.
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar ja... ik probéér het wel. ![]() Of het lukt... dát is vraag 2. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb daar met haar veel over gepraat en ben op dat punt gerustgesteld. Ze is een meisje zoals alle andere, met angsten, menselijke eigenschappen, wat plezier beleeft aan seks en dezelfde gevoelens kan hebben als ik. Niet iemand om op een voetstuk te plaatsen, maar te beschouwen als gelijkwaardige partner. Als je dat voor jezelf accepteert en beredeneert, dan kom je tot de conclusie dat masturberen op de gedachte aan en seks hebben met degene op wie je verliefd bent, helemaal geen zonde is, maar een genot. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Hier komt toch alleen maar onzin van.. maar k zie wel wat de FB's er mee doen..
|
Dan moet je ook eens kijken naar wat het seks-gedrag is. Seks je er zo maar op los met iedereen, of zou je daar weinig problemen mee hebben... Dan najah, is seks niet iets wat bij liefde HOORT.
Ik heb liefde, liefde die ik nu nog meer dan een week moet missen, masturbatie komt niet aan bod, de gedachten aan intimitiet misschien wel. Maar niet de gedachten van seks, seks, seks, seks, seks, als een obsedé... Als seks slecht en ziek is, moet jij je misschien afvragen waarom het grootste deel van de bevolking hier anders over denkt. Ennuh... eens na gaan wie hier dan met rare gedachten zit ![]()
|
![]() |
hmnmnm,mm
nou ik weet nog niet helemaal of ik et hier meej ens ben hoor. Als je een vriend(in) hebt, ga je op een keer tog wel verder dan zoenen . en dat vlindertje in je buik alke keer als hij/zij je zoent.. das tog fijn of niet dan? en sez is helemaal niet iets slechts hoor, hoe kan iets wat zo fijn is slecht zijn? Tuurlijk kan je wel egt verliefd zijn als daar ook sex bij komt kijken, je kan tog zo onwijs naar iemand verlangen, zijn of haar aanwezigheid, maar ook het lichaam. lekker tegen elkaar aan liggen. KAN TOG NIET SLECHT ZIJN?!?!?
|
Verwijderd
|
Als je nu eerst 'ns normaal ABN probeert te typen, alsjeblieft?
![]() Je redenatie gaat trouwens niet helemaal op. Niet alles wat natuurlijk is, of fijn voelt, is ook goed. Egoïsme is ook natuurlijk, maar dat is ook niet wenselijk. Wat FA gewoon bedoelt is dat verliefdheid iets anders is dan geil worden van, zoals ik in mijn stukje boven heb neergezet. Lees dat 'ns, dan wordt het je misschien wat duidelijker. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Oké, nu ga ik èn algemeen beschaafd Nederlands typen, èn nog even in op wat je zegt.
Je hebt gelijk, niet alles wat goed aanvoelt is ook echt goed, en met wat voor jou goed voelt, kunnen anderen dus helemaal niet zo blij zijn af en toe. (egoïsme, jaloezie enz.) en ook voor jezelf kan dat slechte gevolgen hebben. Maar dat betekent dus dat je die twee dingen uit elkaar moet houden, want dingen die slecht aanvoelen, kunnen later ook goede gevolgen blijken te hebben. Dus alles voelt niet per definitie zoals het is èn blijft. maarrrrr, ik denk dat je dat meestal wel aan kunt voelen. Ik heb er ook altijd last van dat ik mijn vriendjes als iets hogers dan mijzelf zie. Ik denk dat veel mensen dat hebben, en daarom kan seks (vooral de eerste keer) ook best heel eng zijn, maar dus ook spannend. Maar betekent dat dat seks altijd een uiting is van enkel lustgevoelens? nee, het KAN zo zijn, en dan lijkt het me dat je niet goed bezig bent, dan gebruik je iemand (ten minste, als die ander wel echte liefde voelt). Maar meestal komt seks toch wel voort uit liefde. (hmm....hoewel...ik weet wel wat flink wat voorbeelden te noemen waar dat niet zo is, maar ook dat vind ik niet slecht...heej.....als je het maar veilig doet he ![]()
||
![]() |
Citaat:
Die reageren hier al helemaal niet serieus op... Het is gewoon een psychologisch onderwerp. ![]() Ik kan het ook niet helpen dat sommige mensen daar *slechte* ervaringen mee hebben... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dus over iemand fantaseren, over dingen die die persoon misschien helemaal nooit zou doen. Dat zou ik mezelf nooit kunnen vergeven. Het is geen zonde als je het samen doet... dat lijkt mij ook geweldig. ![]() Maar wel om zomaar over dingen te fantaseren, en die persoon daarna weer te zien... |
Advertentie |
|
![]() |
|
Aan masturberen is toch ook niks fout?
Je leert je eigen lichaam daar door beter kennen, en dat is toch alleen maar mooi mee genomen! En wat maakt het nou uit dat die fantasien nooit uitkomen, het is toch leuk om te doen!?
||
Citaat:
Je vraag "Maar wat als die persoon a-seksueel is? Hoe zou je daar mee omgaan?" is me niet duidelijk. Bedoel je dat je zelf schuldgevoelens zou hebben als de persoon waarover je zou fantaseren bij het masturberen a-sexueel is, of is dit een algemeen gestelde vraag? Als de persoon in kwestie a-sexueel zou zijn zou ik proberen om haar (in het geval van een vrouw) weer interesse in sex te laten krijgen. Sex is een basisbehoefte van de mens en indien deze behoefte niet of onjuist wordt bevredigd kan dat voor de persoon in kwestie schadelijke gevolgen hebben. Dat de mensen die op het sexualiteitsforum actief zijn hier niet serieus op zouden reageren valt nog te bezien. Ik ben zelf ook iedere dag op dat forum actief en zoals je ziet reageer ik er wel degelijk serieus op. Je kunt wat dat betreft beter stellen dat sommigen die op het sexualiteitsforum actief zijn hier niet serieus op zouden reageren.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Waarom zijn in de katholieke kerk priesters celibatair? dixen | 8 | 12-01-2005 13:07 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Homo-discussie België J. Geelman | 137 | 12-01-2004 15:01 | |
De Kantine |
Wat staat er onder jouw CTRL-V? Tandpasta | 499 | 28-11-2003 22:11 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
christendom versus sex elledc | 41 | 26-11-2003 20:23 | |
Psychologie |
De 7 zonden punkyfish | 27 | 05-11-2002 18:36 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
stelling: sex verneukt onze maatschapij onzinnigegothic | 27 | 03-02-2002 17:21 |