Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2005, 17:22
Denkie
Denkie is offline
Kleine onduidelijkheid, ook voor veel mensen nog steeds, waar ongetwijffeld wel iemand antwoord op weet:

Is het goed om krachttraining te doen in combinatie met conditie/cardiotraining, zo ja, wanneer kun je dat het beste doen. Kun je het beste beginnen met conditietraining (met als gevolg dat je veel energie verbruikt) óf het beste na de krachttraining... misschien wel helemaal niet óf op een totaal ander moment.
Als het niet goed is, is er wel een bepaalde manier hoe je dan toch zowel aan kracht kan werken áls aan conditie?

Heeft iemand goed advies?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2005, 07:26
Stevill
Stevill is offline
Je zult bij een combinatie altijd een prio. moeten stellen.
Welke vd twee vind je belangrijker.
Wat je ook zou kunnen doen is kracht circuit training dit komt een beetje in de buurt van een combinatie.

Hier vind je dr wat meer over.

http://www.bodybuilding.com/fun/luis11.htm
Oud 07-08-2005, 19:29
Rambo
Rambo is offline
Als je Kracht traint zou ik zowieso niet tegelijk conditietrainen ik zou periodiseren dwz 3 maanden kracht 3 dagen per week , en dan 3 maandjes conditietraining door middel van looptrainingen zo bouw je een superfit lichaam op.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 22:34
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Rambo schreef op 07-08-2005 @ 20:29 :
Als je Kracht traint zou ik zowieso niet tegelijk conditietrainen ik zou periodiseren dwz 3 maanden kracht 3 dagen per week , en dan 3 maandjes conditietraining door middel van looptrainingen zo bouw je een superfit lichaam op.
In die 3 mnd dat je loopt geen kracht?

Dan vliegt het er zo weer af.
Oud 08-08-2005, 18:59
Rambo
Rambo is offline
dat valt wel mee , je bouwt je spier massa niet op tijdens je trainingen maar tijdens de rust
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 19:09
Stevill
Stevill is offline
Valt wel mee is onzin ik heb het zelf meegemaakt, en ja je bouwt op in je rust maar zolang je de spier niet opnieuw prikkelt zal de spier niet doorgroeien en met hardlopen ga je toch al gauw rinchting het vormen van lactaat (melkzuur/verzuuring) wat meer dan een handje wil meehelpen aan het afbreken van spieren.
Oud 08-08-2005, 21:22
Rambo
Rambo is offline
dat is onzin van lactaat breek je geen spierweefsel af , als jij een beetje een goede krachttraining ondergaat verzuur je ook als de tering en je gaat me niet vertellen dat je dan spieren aan eht afbreken ben , de melkzuren zijn slechts de afvalstoffen die vrij komen, en je moet je lichaam af en toe laten schrikken daar bouw je veel meer spiermassa mee op dan een constante training , zo is het ook vrij onverstandig om altijd met dezelfde oefeningen en hetzelfde schema te trainen. en dan krijg je ook nog die heerlijke wet van de verminderde meer opbrengst , en dan ben je uitgepoept terwijl je eigenlijk nog veel verder had gekunt.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 13:12
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Rambo schreef op 08-08-2005 @ 22:22 :
als jij een beetje een goede krachttraining ondergaat verzuur je ook als de tering en je gaat me niet vertellen dat je dan spieren aan eht afbreken ben
dude als je denkt van niet moet je je ff wat meer verdiepen in de sport.

In het kort trainen wekt microscheurtjes op in het spier weefsel, welke met ongeveer 48 uur zijn hersteld en groeien ze eventueel als er voldoende voedsel binnenkomt. Komt er aangepast voedsel of ook wel supplementen dan kan de groei nog harder gaan. Hoe dan ook je breekt altijd wat af als je een tijd intensief op kracht getrained hebt en er niks meer aan doet zal de spier nier verder groeien en uiteindelijk herstellen in zijn originele vorm (genetisch bepaald doe je zelfs met bcaa's niks aan)
Ik hoef geen bewijzen van tegendeel ed. gezien ik het zelf ondervonden heb vorig jaar, ik ging met 98 kg a 12% de Mariniers in in de 1e vier weken ben ik 15 kilo afgevallen en schoot nadertijd mijn vet percentagen omhoog (per pond spieren eraf per dag gemiddeld 50 kcal minder aan verbranden)
Je kunt simpelweg niet om en om trainen en verwachten dat je beide behoud of een mix of 1 vd twee.
Oud 09-08-2005, 16:35
Rambo
Rambo is offline
ik zei dat je verzuurde tijdens een krachttraining en dan begin jij over microscheurtjes waar geen reet van klopt , het zijn de Z ljnen die door de hevige contractie beschadigen , een Z lijn is een verbinding van actine en miosine , en je behoudt die twee niet op hun maximum nee , maar is dat wel de doelstelling? wil hij marathons lopen en mee doen aan mister olympia??
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 18:31
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Rambo schreef op 09-08-2005 @ 17:35 :
ik zei dat je verzuurde tijdens een krachttraining en dan begin jij over microscheurtjes waar geen reet van klopt , het zijn de Z ljnen die door de hevige contractie beschadigen , een Z lijn is een verbinding van actine en miosine , en je behoudt die twee niet op hun maximum nee , maar is dat wel de doelstelling? wil hij marathons lopen en mee doen aan mister olympia??
Ik zou het niet erg vinden, maar dan nog je weet dat die 2 niet max mogelijk zijn maar dan wil je ze wel om en om individueel trainen, wat is het nut daarvan?
Circuit training is in dat opzicht gewoon bewezen de beste soort van training, hoeft geloof ik weinig over gezegd te worden als je een beetje bekend bent met beide soorten sport.

En Z lijnen, ik kan mn boeken dr ook op open slaan en met allerlei namen en termen beginnen te smijten, trainen welke vorm dan ook is het beschadigen van spierweefsel.
Oud 11-08-2005, 17:23
Denkie
Denkie is offline
Heerlijke discussie...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten