Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2005, 22:39
Divinia
Divinia is offline
Mijn vriend is vorige week vertrokken naar terschelling en nu begint mijn geweten pas te spelen. Ik ben nu ongeveer een jaar samen met mijn vriend. Om heel eerlijk te zijn was hij in het begin een soort 'opvullertje' voor mijn vorige relatie, die zonder de pauzes 3 jaar heeft geduurd. Mijn ex woonde 1500km van me vandaan, het begon toen we nog 'klein' waren en groeide uit tot de mooiste jaren van mijn leven, we waren echt gek op elkaar, maar de afstand heeft zijn werk gedaan en sinds begin vorig jaar zijn we uit elkaar.

Goed, die tijd is nu voorbij en van je fouten moet je leren, maar nu begin ik me schuldig te voelen tegenover mijn vriend, niet dat hij altijd zo heilig was, maar bij mij heeft hij zich in ieder geval keurig gedragen. Ik heb het gevoel dat ik hem niet waardig behandeld heb, omdat ik in het begin van onze relatie bij alles wat we deden aan mijn ex dacht, ik droomde nog van mijn ex en had nog regelmatig contact met hem. Op een gegeven moment is hij daar achter gekomen en hebben we er lang over gepraat, ik heb toen voor hem gekozen en mijn ex achter me gelaten. Hij begreep dat het moeilijk voor me was en dat ik hem niet bewust had willen kwetsen.

Daarna ging het steeds beter, maar nu zit hij dus op terschelling, en aangezien ik zijn verleden ken (niet te spreken over de reputatie van terschelling) en dit onze eerste echte vakantie is waarin we elkaar een poos niet gaan zien (6 weken) ben ik onaangenaam wantrouwend. En aangezien ik heilig geloof in 'hetgene dat je een ander aandoet, krijg je minstens net zo hard terug', ben ik vreselijk bang dat hij zich daar niet in zal houden.
En ja, ik weet dat een relatie zonder vertrouwen geen relatie is, maar op dit moment mist het gewoon en hoe nuchter ik er ook over probeer te doen, ik heb er gewoon een slecht gevoel over.

Aangezien ik hopeloos ben en niet weet hoe ik vooral deze 2 weken door moet zien te komen (als ik het al niet heb over de laatste 4) en mijn manier van denken niet weet te veranderen dacht ik, ik post het op scholieren. Iemand tips, advies, iets?
Oud 19-07-2005, 22:40
Verwijderd
Ik heb het hele verhaal niet gelezen, maar ik kan je wel vertellen dat op mijn vakantie 50% van de jongens die een relatie hadden vreemd zijn gegaan
En dan hebben we het nota bene over mensen met niveau.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 22:49
akumabito
akumabito is offline
Vreemdgaan is zwak..

Maar dat terzijde.. als je hem niet kan/wil vertrouwen, kun je het net zo goed meteen uitmaken, het zegt namelijk wel wat over de diepgang van je relatie vind ik.. vertrouwen moet er nou eenmaal zijn..
Oud 19-07-2005, 22:50
Estar
Estar is offline
Denk je echt dat er veel verleiding is in terschelling dan?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 22:58
Divinia
Divinia is offline
Citaat:
akumabito schreef op 19-07-2005 @ 23:49 :
Vreemdgaan is zwak..

Maar dat terzijde.. als je hem niet kan/wil vertrouwen, kun je het net zo goed meteen uitmaken, het zegt namelijk wel wat over de diepgang van je relatie vind ik.. vertrouwen moet er nou eenmaal zijn..
Ik heb altijd gedacht dat het vertrouwen er was, maar nu hij ook echt weg is begin ik te twijfelen en merk ik dat ik hem echt niet kwijt wil (je ziet pas in wat je hebt, als het er niet meer is).
Verder is onze relatie prima.
Oud 19-07-2005, 22:59
Divinia
Divinia is offline
@ Estar, je zal er ongetwijfeld wel verleiding hebben, verleiding is overal te vinden en in combinatie met wat alcohol gaat het al helemaal perfect.
Oud 19-07-2005, 23:05
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Divinia schreef op 19-07-2005 @ 23:58 :
Ik heb altijd gedacht dat het vertrouwen er was, maar nu hij ook echt weg is begin ik te twijfelen en merk ik dat ik hem echt niet kwijt wil (je ziet pas in wat je hebt, als het er niet meer is).
Verder is onze relatie prima.
Als 't vertrouwen er wel is, wat is dan precies het probleem dan? Dan zie je 'm over een paar weekjes toch gewoon weer? Of niet natuurlijk, als ie daar een veel leuker meisje tegen is gekomen.. maar goed, dan was ie sowieso een eikel en ben je beter af zonder hem..
Oud 19-07-2005, 23:11
Divinia
Divinia is offline
Het is zo, als ik dagelijks contact met hem heb weet ik niet wat ik mis en heb ik het gevoel hem voor de volle 100% te vertrouwen, maar nu hij op vakantie is begin ik onzeker te worden.

Ik weet hoe hij met alcohol is, ik weet dat hij graag wat expirimenteert en hoe gemakzuchtig hij soms kan zijn, maar aan de andere kant weet ik ook dat hij van me houdt. Ik zou hem in ieder geval nooit meer kunnen vertrouwen als hij ook daadwerkelijk een slippertje maakt en gewoon, het voelt gewoon fout allemaal.

Ik zal m'n dag wel niet hebben denk ik.
Oud 19-07-2005, 23:24
Estar
Estar is offline
Citaat:
Divinia schreef op 19-07-2005 @ 23:59 :
@ Estar, je zal er ongetwijfeld wel verleiding hebben, verleiding is overal te vinden en in combinatie met wat alcohol gaat het al helemaal perfect.
Ja maar ik denk niet dat meiden naar terschelling gaan om ff flink los te komen en rond te neuken...

Oftewel je stelt je een beetje aan hoor.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 00:34
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Estar schreef op 20-07-2005 @ 00:24 :
Ja maar ik denk niet dat meiden naar terschelling gaan om ff flink los te komen en rond te neuken...
Think again. En de jongens ook.

Dat zijn echt mensen van het laagste allooi, wat mij betreft.

Het kán natuurlijk zo zijn dat Divinia's vriend er is omdat hij graag gaat wadlopen ofzo... Het kan allemaal.

Nee, niet iedereen die daarheen gaat, gaat om te zuipen en te neuken. Wel 95%. Maar misschien behoort jouw vriend tot die 5%, Divinia.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 01:21
Verwijderd
Een relatie starten met iemand die terschilling met een zekere regelmaat bezoekt is sowieso al dubieus.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 02:23
De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Citaat:
Reverend schreef op 20-07-2005 @ 02:21 :
Een relatie starten met iemand die terschilling met een zekere regelmaat bezoekt is sowieso al dubieus.
Inderdaad, dat soort is niet te vertrouwen..................
Oud 20-07-2005, 08:09
Verwijderd
Je kunt niets anders doen dan vertrouwen. Of hij daadwerkelijk niets uitspookt is echt nog maar de vraag. En mocht het zo zijn, dan kom je daar toch wel achter. Niet iedereen redeneert vanuit 'oog om oog, tand om tand' hoor
Ik zou je niet teveel zorgen maken. Er is vast geen vuiltje aan de lucht.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 08:24
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
probeer je zorgen uit te stellen tot hij terug is; pas dan kun je merken of er iets gebeurd is, eerder veel piekeren heeft geen zin en is zonde van je tijd
Oud 20-07-2005, 09:45
WolterB
WolterB is offline
Probeer hem iig te vertrouwen. Als hij vreemdgaat daar is hij gewoon een lul en moet je het daarna gelijk uit maken, easy as that.
Iemand die je niet kunt vertrouwen op een vakantie, daarmee kan je een goede relatie hebben, vind ik.

En om de tijd door te komen, moet je andere dingen gaan doen zodat je alles een beetje vergeet.
Oud 20-07-2005, 10:58
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
akumabito schreef op 19-07-2005 @ 23:49 :

niemand is te vertrouwen...ik kan mezelf niet eens 100% vertrouwen laat staan een ander....vreemdgaan zou zomaar eens kunnen gebeuren...
ik zeg ook altijd heel eerlijk tegen mijn vriend dat ik hem niet 100% vertrouw....de verleiding kan zomaar voor je schoenen geworpen worden en dan zijn er keuzes...soms maakt men een stomme verkeerde keuze...begrijp me goed ik heb een hekel aan vreemdgaan ik vind het zwak en gemeen....maar ik kan niet zeggen dat ik nooit vreemd zou kunnen gaan...

vertrouwen moet je wel hebben op zich, maar het hoeft niet 100%...wanneer je iemand 100% vertrouwd en het gebeurt of er gebeurt iets wat je nooit had verwacht van diegene ben je alleen maar meer gekwetst...

dus ik vind het niet zo gek/vreemd dat TS haar vriendje niet 100% vertrouwd...het gaat niet om willen vertrouwen bij haar, maar meer om de angst dat er mooiere/leukere meisjes rondlopen en haar vriend imponeren....denk ik....
Oud 20-07-2005, 11:13
Divinia
Divinia is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-07-2005 @ 01:34 :
Think again. En de jongens ook.

Dat zijn echt mensen van het laagste allooi, wat mij betreft.

Het kán natuurlijk zo zijn dat Divinia's vriend er is omdat hij graag gaat wadlopen ofzo... Het kan allemaal.

Nee, niet iedereen die daarheen gaat, gaat om te zuipen en te neuken. Wel 95%. Maar misschien behoort jouw vriend tot die 5%, Divinia.
Ja idd, de verhalen die ik over terschelling hoor

Bijna zijn hele vriendenkring is vrijgezel, dus die feesten er daar flink op los, en als je hele vriendengroep op vakantie gaat ga je natuurlijk mee, dat verwijt ik hem ook niet. Een deel van de groep gaat hierna ook naar Salou, maar dit ging hem net iets te ver.
Oud 20-07-2005, 11:18
Divinia
Divinia is offline
Citaat:
evanescence schreef op 20-07-2005 @ 11:58 :
niemand is te vertrouwen...ik kan mezelf niet eens 100% vertrouwen laat staan een ander....vreemdgaan zou zomaar eens kunnen gebeuren...
ik zeg ook altijd heel eerlijk tegen mijn vriend dat ik hem niet 100% vertrouw....de verleiding kan zomaar voor je schoenen geworpen worden en dan zijn er keuzes...soms maakt men een stomme verkeerde keuze...begrijp me goed ik heb een hekel aan vreemdgaan ik vind het zwak en gemeen....maar ik kan niet zeggen dat ik nooit vreemd zou kunnen gaan...

vertrouwen moet je wel hebben op zich, maar het hoeft niet 100%...wanneer je iemand 100% vertrouwd en het gebeurt of er gebeurt iets wat je nooit had verwacht van diegene ben je alleen maar meer gekwetst...

dus ik vind het niet zo gek/vreemd dat TS haar vriendje niet 100% vertrouwd...het gaat niet om willen vertrouwen bij haar, maar meer om de angst dat er mooiere/leukere meisjes rondlopen en haar vriend imponeren....denk ik....
Ja! Jij weet precies te verwoorden wat ik bedoel! Niemand is voor de volle 100% te vertrouwen. Ik ben gewoon bang dat de verleiding hem te groot wordt.

Blijkbaar ben ik gewoon onzeker, voel ik me te min voor hem ofzo . Ik bedoel, ik weet dat hij over zijn uiterlijk absoluut niets te klagen heeft , het is een gezellige en sociale jongen met een goed stel hersennen in zijn hoofd en een overdosis humor, die altijd in trek is geweest bij het vrouwelijke volk, dus het zal me niks verbazen als hij daar, tussen al die boeren die er rondhobbelen, een flink stel meiden achter zich aan heeft. En ja, daar wordt ik gewoon onzeker van

Laatst gewijzigd op 20-07-2005 om 16:11.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 11:19
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
Kind, ik ga over 2 weken ook voor de 2e keer naar Terschelling hoor, en ik laat 'de Appelhof' en alle aanverwante activiteiten vér achter me.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 11:36
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
Divinia schreef op 20-07-2005 @ 12:18 :
Ja! Jij weet precies te verwoorden wat ik bedoel! Niemand is voor de volle 100% te vertrouwen. Ik ben gewoon bang dat de verleiding hem te groot.

Blijkbaar ben ik gewoon onzeker, voel ik me te min voor hem ofzo . Ik bedoel, ik weet dat hij over zijn uiterlijk absoluut niets te klagen heeft , het is een gezellige en sociale jongen met een goed stel hersennen in zijn hoofd en een overdosis humor, die altijd in trek is geweest bij het vrouwelijke volk, dus het zal me niks verbazen als hij daar, tussen al die boeren die er rondhobbelen, een flink stel meiden achter zich aan heeft. En ja, daar wordt ik gewoon onzeker van

precies ik kan me helemaal plaatsen in je gevoel..maar je moet het maar zo laten lopen zoals het is...en het met m over hebben gewoon eerlijk zijn over je gevoel...bij ons helpt het goed!
Oud 20-07-2005, 11:46
juno
juno is offline
Hij heeft voor jou gekozen, en of hij op vakantie gaat naar terschelling of Salou verandert daar niets aan. Waarom zou hij willen rondneuken, nu? Je kunt ook gewoon met je vrienden mee feesten en zuipen en wel de enige zijn die alleen naar zijn tent gaat, want je hebt al een relatie, doet het dus bewust niet, en dat zullen die vrienden ook respecteren. Dat zou jij toch ook doen?

Dat jij twijfelde in het begin, tja, dat kan gebeuren, maar dat wil nog niet zeggen dat hij nu aan jou twijfelt? En na je grote liefde te hebben afgesloten, is het niet zo raar dat je in het begin van je nieuwe vlam nog eens terug moet denken aan je oude. Dat is logisch, de situatie lijkt op de vorige, dus dan associeer je makkelijker, maar dat slijt. Je houdt heus van je vriend, en je was ook echt wel over de vorige heen, anders was je niet eens op je vriend verliefd geworden. Hoe het allemaal begonnen is, is niet maatgevend voor hoe het zich uiteindleijk ontwikkeld.

Kortom: voel je niet schuldig over toen en projecteer jouw gevoelens niet op hem nu.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Vaal schreef op 20-07-2005 @ 12:19 :
Kind, ik ga over 2 weken ook voor de 2e keer naar Terschelling hoor, en ik laat 'de Appelhof' en alle aanverwante activiteiten vér achter me.
Zeun, het gaat mij niet om appelhof maar om terschelling
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 13:13
Lilything
Lilything is offline
Als je erachter komt dan heeft die sukkel pech?
Kom je er niet achter, dan is alles koek en ei of course
Oud 20-07-2005, 15:45
Verwijderd
Als je echt gelooft dat je hem niet kunt vertrouwen, waar is je relatie dan op gebaseerd?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 15:56
Ableptic Jester
Ableptic Jester is offline
Citaat:

Amen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2005, 16:15
Divinia
Divinia is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 20-07-2005 @ 16:45 :
Als je echt gelooft dat je hem niet kunt vertrouwen, waar is je relatie dan op gebaseerd?
Hierover heb ik al wat gezegd in het topic..

Oud 20-07-2005, 16:16
Verwijderd
Citaat:
bumhug schreef op 19-07-2005 @ 23:40 :
Huh? We hadden het toch over Terschelling?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 18:04
Divinia
Divinia is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-07-2005 @ 17:16 :
Huh? We hadden het toch over Terschelling?
grapjas
Oud 20-07-2005, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Divinia schreef op 20-07-2005 @ 17:15 :
Hierover heb ik al wat gezegd in het topic..

Dan nog.

Eigenlijk denk ik dat je deze topic eerder hebt geopend uit onzekerheid dan uit onvertrouwen. Laat je niet gek maken door je gedachtes, af en toe neemt je hoofd een loopje met je.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 18:30
dragonstorm
dragonstorm is offline
och, het idee van vertrouwen is dat je niet zeker kunt weten van je partner of die zich gedraagd

als je daar niet om mee kunt gaan, dan is dat jammer.

En folks, stop terschelling bashen. Neuken is altijd een goede reden om ergens heen te gaan.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 18:57
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
En je nick is 'bumhug' en je avatar is een lompe zwarte hoer die dr kont laat schudden in het gezicht van negerrapper nr. 134436457642.

Anyhow, voor de rest sluit ik me aan bij Reverend.
Oud 20-07-2005, 20:20
Aurora
Aurora is offline
Tja, je kan je nu wel druk lopen maken maar daar schiet je ook niets mee op. Misschien is hij wel zo trouw als een hond, misschien ook niet, maar goed, daar kom je dan vanzelf wel achter. Gewoon wat positiever denken, ook al lijkt dat makkelijker gezegd dan gedaan.

Vind het overigens een beetje raar dat je hem zo wantrouwt. Niet iedereen heeft er moeite mee hun vriend(in) trouw te blijven.
Oud 21-07-2005, 09:52
Divinia
Divinia is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 20-07-2005 @ 19:13 :
Dan nog.

Eigenlijk denk ik dat je deze topic eerder hebt geopend uit onzekerheid dan uit onvertrouwen. Laat je niet gek maken door je gedachtes, af en toe neemt je hoofd een loopje met je.
Jah daar heb je een punt. Misschien is het meer een combinatie van die twee. Ik weet dat mensen kunnen veranderen, maar zijn verleden blijft toch een beetje door mijn hoofd heen spoken..

Ik heb hem vanochtend aan de telefoon gehad, ik zou hem donderdag ochtend namelijk bellen. Het was er geweldig, leuke mensen, toffe meiden, ze hadden hun kleine tentje verruild voor een grotere (deze behoorde tot een groep meiden) en hij wenste me alvast een hele fijne vakantie toe. Geweldig.
Oud 21-07-2005, 12:56
Whateverrr
Whateverrr is offline
Hmm.. lastig.. ik denk dat de meeste meiden diep in hun hart wel een beetje bang zijn dat hun vriend vreemd gaat op vakantie. Je zegt dat jullie een prima relatie hebben, dus probeer het een beetje van je af te zetten.

Je kan 2 dingen doen, jezelf helemaal gek maken, constant eraan denken dat hij vreemdgaat, bang zijn, etc.
Als hij niet vreemdgaat, heb je je voor niets druk gemaakt en dat is dan achteraf dus erg zonde van je tijd geweest..

Of je kan het gevoel loslaten, je vriend missen en je niet druk maken.
Gaat hij vreemd, dan was hij het druk maken zoiezo niet waard geweest en kan je beter van hem af zijn..

Of je je nu druk maakt of niet, je kan het niet tegenhouden. En waarschijnlijk flikt hij je gewoon helemaal niets
Oud 21-07-2005, 13:09
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Ik heb het hele verhaal niet gelezen, maar ik kan je wel vertellen dat op mijn vakantie 50% van de jongens die een relatie hadden vreemd zijn gegaan
Dat vind ik dan een heel sneue 50%

Ach, om Jeroen Post te citeren: vreemdgaan hoort bij jong zijn. NOT!!!

EDIT: Jeroen Post vind dus dt vreemdgaan moet kunnen als je jong bent. Ik vind van niet. Die NOT!!! is dan ook van mij.... Dacht, ik verduidelijk het maar eventjes...

Laatst gewijzigd op 21-07-2005 om 14:35.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 13:10
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Divinia schreef op 19-07-2005 @ 23:59 :
Heel simpel: Als je denkt dat je door alcohol meer in de verleiding komt: niet drinken!

Het is allemaal niet zo moeilijk!

Als je echt trouw wil blijven, doe je dat ook! Ja, ik spreek uit ervaring!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 13:19
Divinia
Divinia is offline
@ whateverrr, jah bedankt voor je reactie, je hebt helemaal gelijk alleen het blijft gewoon moeilijk om nuchter te denken als het om je eigen vriend gaat .

@ Hhendrixx, ik ben het helemaal met je eens, maar maak dat mijn vriend maar eens wijs .
Oud 21-07-2005, 13:30
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Terschelling! Daar kwam ik ieder jaar, toen ik nog een beetje een BreEzah sletje was...

Ik ben er ook eens geweest toen ik een beetje BreEzah af was en een relatie had en toen ben ik niet vreemdgegaan dus...

Hoe BreEzah is jouw vriendje?
Oud 21-07-2005, 13:37
Divinia
Divinia is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 21-07-2005 @ 14:30 :

Hoe BreEzah is jouw vriendje?
Niet, mag dat ook?
Oud 21-07-2005, 14:46
JJ13
JJ13 is offline
ik ga naar Appelhof in augustus, samen met mn vriendje
Oud 21-07-2005, 14:51
The0
The0 is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 21-07-2005 @ 15:46 :
ik ga naar Appelhof in augustus, samen met mn vriendje
Jij durft Ik ga volgende week naar terschelling, nog niet bekend welke camping
Oud 21-07-2005, 15:00
Whateverrr
Whateverrr is offline
Citaat:
Divinia schreef op 21-07-2005 @ 14:19 :
@ whateverrr, jah bedankt voor je reactie, je hebt helemaal gelijk alleen het blijft gewoon moeilijk om nuchter te denken als het om je eigen vriend gaat .
Mijn vriend is nu ook op vakantie, nog 11 dagen en dan zie ik hem weer.. Mn vriend heeft mij n keer bedrogen, in het begin van onze relatie. (we hebben nu 16 mnden..) Toen ik erachter kwam, was ik woedend en wilde ik niets meer met hem te maken hebben. Maar hij heeft er alles aan gedaan om me terug te krijgen, hij was er kapot van dat hij me kwijt was en besefte toen pas hoeveel hij van me houdt. Natuurlijk was dat verschrikkelijk van hem, een ontzettende kutstreek, maar hij wilde mij en ik hem.. Is een hele moeilijke tijd geweest, en soms nog steeds..

Dus, ik zit ook niet met een lekker gevoel. Anhoewel, hij heeft nog steeds zoveel spijt en verdriet van zijn fouten, en hij ziet dit als weer een nieuwe kans om zichzelf te bewijzen.. en zn vrienden houden hem zeker in de gaten.. (ook mijn vrienden..) en stel dat hij nog n keer vreemdgaat, dan is het voorgoed over.. ik heb er nu toch geen controle over, dus ik zet het van me af.. voor zover dat mogelijk is.. en daarbij, weet ik en voel ik dat hij niets liever wil dan zich bewijzen en verdergaan met mij.. maargoed, dat verhaal doet er verder niet toe..

.. Misschien helpt het je door je te bedenken dat er nu veel meer meiden zonder hun vriendje zitten, en die ook bang zijn.. je bent niet de enige, en sommige meiden moeten hun vriend misschien nog wel langer missen.

Vertrouw hem maar gewoon, je kan nu niets anders..

Laatst gewijzigd op 21-07-2005 om 15:03.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 16:41
zeep007
zeep007 is offline
Ligt eraan naar welke camping hij gaat. Ben 2x naar terschelling geweest en heb niets met appelhog praktijken te maken gehad en een nette leuke vakantie gehad.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 17:04
boer
boer is offline
Citaat:
dat niveau van hun kan onmogelijk hoog zijn
Oud 21-07-2005, 20:07
The0
The0 is offline
Citaat:
boer schreef op 21-07-2005 @ 18:04 :
dat niveau van hen kan onmogelijk hoog zijn
..
Oud 21-07-2005, 20:51
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
The0 schreef op 21-07-2005 @ 21:07 :
..
Nietus. Bij een meewerkend voorwerp is het hun, bij een lijdend voorwerp hen.
Oud 22-07-2005, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Aurora schreef op 21-07-2005 @ 21:51 :
Nietus. Bij een meewerkend voorwerp is het hun, bij een lijdend voorwerp hen.
Bij een meewerkend voorwerp is het 'hun' ALS er 'aan' of 'voor' bij staat. Anders is het alsnog 'hen'.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 11:17
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-07-2005 @ 14:09 :
Dat vind ik dan een heel sneue 50%

Ach, om Jeroen Post te citeren: vreemdgaan hoort bij jong zijn. NOT!!!
Och hemeltje, Jeroen Post van TMF? Dat die nog eens in een echt citaat aangehaald mocht worden, ik pink nu echt een traantje weg.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 11:22
mara18
mara18 is offline
Citaat:
Maryk schreef op 22-07-2005 @ 12:11 :
Bij een meewerkend voorwerp is het 'hun' ALS er 'aan' of 'voor' bij staat. Anders is het alsnog 'hen'.
Hun is gewoon een bezittelijk voornaamwoord. Volgens mij zeg je toch echt 'voor hen' en 'aan hen'. Dit dus effe geheel terzijde .

on topic: ik heb nog nooit van terschelling of appelhof gehoord, maar er zit niet veel anders op dan je vriend te vertrouwen. En anders, tja, wat kan je er aan veranderen. Dan merk je dat hij niet te vertrouwen is en dus ook niet geschikt voor een goeie relatie. Of je komt nergens achter en alles loopt maar lekker door...
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 12:14
Verwijderd
Citaat:
mara18 schreef op 22-07-2005 @ 12:22 :
Hun is gewoon een bezittelijk voornaamwoord. Volgens mij zeg je toch echt 'voor hen' en 'aan hen'. Dit dus effe geheel terzijde .
Oh kut het is juist andersom ja... Bij een meewerkend voorwerp is het 'hun' ALS er GEEN 'aan' of 'voor' bij staat. Als er WEL 'aan' of 'voor' staat is het 'hen' en dat moet juf worden...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten