Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!
Bekijk resultaten poll: in welk oost-europees land ben je geweest?
Baltische staten 4 4.76%
Polen 31 36.90%
Tsjechië 47 55.95%
Slowakije 17 20.24%
Hongarije 24 28.57%
Slovenië 16 19.05%
Kroatië 16 19.05%
Roemenië 5 5.95%
Bulgarije 3 3.57%
Anders... 18 21.43%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 84. Je mag niet stemmen in deze poll

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2004, 22:29
MH
MH is offline
Oost-Europa. Tot voorkort nog een totaal onbekend gebied voor de vakantieganger. Nu is het vrij normaal als je op je werk vertelt dat je naar Hongarije gaat of naar Tsjechië.
Wie is er ook naar Oost-Europa geweest?
Waarheen ging je?
Wat waren je ervaringen?
Vertel het in dit topic!
Advertentie
Oud 01-06-2004, 09:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben in Hongarije geweest toen ik klein was. We stonden toen op een camping in Oostenrijk bij de Hongaarse grens en toen zijn we daar een aantal keer heen geweest (onder andere om sigaretten te kopen voor mijn ouders ) Ik heb er toen niet zo veel van gezien maar Oost Europa trekt me wel, ik zou bijvoorbeeld best nog eens naar Polen, Tsjechie of Kroatie willen.
Oud 01-06-2004, 12:36
cyntha
cyntha is offline
Ik ben denk ik nog nooit op vakantie geweest in een Oost-Europees land.
Oud 01-06-2004, 13:08
Miracle
Miracle is offline
Polen, Tsjechië en Slovenië.
De eerste twee omdat daar kennisen woonden en de laatste omdat het ons leuk leek. Waren erg leuke vakanties wel.
Oud 01-06-2004, 15:12
Dolores
Dolores is offline
Oost-Europa!! <3
Ik ben meerdere keren in Polen, Tsjechië en Slowakije geweest, en ook een keer in Slovenië en Kroatië. Kroatië vond ik heel erg leuk, omdat je daar goed kan snorkelen (in Istrië dan) en dat vind ik erg leuk. Daarnaast heeft het binnenland van Kroatië veel indruk op me gemaakt, omdat je daar nog goed de kogelgaten in de muren van gebouwen kon zien en je zag er erg goed hoe de wederopbouw aan de gang was.
Slovenië, Polen, Tsjechië en Slowakije zijn ook erg mooie landen, maar goed, zo kan ik wel bezig blijven. Ik kan het iig iedereen aanraden! Oh ja, ik ga dit jaar naar Hongarije op vakantie, dat lijkt me ook wel een mooi land.
Oud 01-06-2004, 17:14
Northern Lights
Northern Lights is offline
ben met school eens naar praag geweest. leuk uitstapje was dat mooie stad en vooral erg goedkoop.
over 3 maanden kan ik hongarije aan het lijstje toevoegen
Oud 01-06-2004, 17:36
Mercurial
Mercurial is offline
Heb op Hongarije geklikt. Ik ben er eigenlijk nog niet geweest, maar 12 juli ga ik er 17 dagen heen . Hopen dat ik me examens heb gehaald, dan kan ik lekker feesten
Oud 01-06-2004, 21:35
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Anders, namelijk nergens. Oostbloklanden trekken me nog eenmaal niet.

Hehe, een vriend van me heeft zijn vrachtwagenrijbewijs, die wil later naar Roemenie trucken heeft-ie misschien al 100x gezegd tegen me
Oud 02-06-2004, 07:46
Verwijderd
in geen van allen

trekt me eerlijk gezegt ook niet
Oud 02-06-2004, 10:36
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 02-06-2004 @ 08:46 :
in geen van allen

En waarom niet?

Ontopic: Tsjechië, met een hele dikke duh erbij
Oud 02-06-2004, 14:33
tinus11
tinus11 is offline
in tsjechie en polen,
tsjechie: reuzengebergte
polen: wrocklow
Oud 04-06-2004, 09:25
Verwijderd
Tsjechie (2x): Reuzengebergte en Adelaarsgebergte
Polen: vanuit Tsjechie een paar keer een dag en afgelopen jaar met camper via Polen naar de Baltische Staten en daarvandaan naar Finland.
Oud 05-06-2004, 23:56
Roxy
Roxy is offline
Tsjechie alleen. En dan voornamelijk Praag. Wij houden wel van oost europa maar ook van grote en natuurlijk mooie steden. We willen eigenlijk dit jaar ook en denken aan Boedapest maar we zijn er nog niet helemaal over uit, als iemand tips heeft?
Oud 06-06-2004, 15:33
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
Tsjegië, Polen en slovenië
Oud 07-06-2004, 11:39
NERD
NERD is offline
Iemand enig idee waarom ik voor Rusland op "anders" moet stemmen? Is dat dan zo'n klein en onbelangrijk land?
Oud 07-06-2004, 11:49
belgo
belgo is offline
Oekraïne is ook niet bepaald klein.
Oud 11-06-2004, 02:05
Briseïs
Briseïs is offline
Ik ben in Tsjechië geweest. Verder niet veel interessants over te vertellen. Vond het niet dramatisch vershcillen van een vakantie in een ander Europees land.
Oud 11-06-2004, 10:59
hasseltboy
hasseltboy is offline
In Polen en Tsjechie geweest...
Oud 11-06-2004, 11:02
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Polen en Tsjechië
Oud 11-06-2004, 11:36
hasseltboy
hasseltboy is offline
Polen was echt ubercool, mooie winkels! Op sommige plaatsen leek het echt net Amerika. Ook wel wat armoede gezien...
Oud 11-06-2004, 13:27
MH
MH is offline
Citaat:
NERD schreef op 07-06-2004 @ 12:39 :
Iemand enig idee waarom ik voor Rusland op "anders" moet stemmen? Is dat dan zo'n klein en onbelangrijk land?
Omdat het grootste deel in Azië ligt, reken ik het niet zo zeer tot Europa, ook omdat het in economisch opzicht - in tegenstelling tot bijv. Turkije - niet bij Europa hoort, maar het zichzelf grotendeels voorziet.
Oud 12-06-2004, 07:47
merijn
merijn is offline
Ben vorig jaar in Tsjechie, Slowakije en Hongarije geweest. Jongerenuitwisseling. Met een busje met 10 jongeren uit 10 landen rondgetrokken. Geslapen bij gestgezinnen en in een kerk

Nu ga ik voor 7 maanden naar Slowakije en Hongarije. Vrijwilligerswerk doen. Vertrek op 1 augustus. Heb er veel zin in. Http://members.lycos.nl/merijnnuijten
Oud 12-06-2004, 10:22
luchtballon
luchtballon is offline
Slovenië.
Maar ik ben er eigenlijk niet op vakantie geweest. Ik was in Italie op vakantie en we zaten dicht bij de grens dus ben ik ook een dagje daarheen geweest.
Oud 13-06-2004, 21:37
Bravo
Bravo is offline
Polen en Tsjechië
Oud 13-03-2005, 19:02
vichog
vichog is offline
Ik ga ieder jaar wel eens naar Hongarije, dat komt voornamelijk omdat ik daar familie heb wonen. En omdat je nu tickets voor lage prijzen kunt kopen, loont het echt! Ik wil geen reclame maken maar www.skyeurope.nl is echt top (ook al krijg je alleen een kop thee of koffie aan boord, maar dat is ook nog wel te overleven )!
Ik zit dan meestal in Budapest een aantal dagen waarna we naar het balatonmeer trekken. Vorig najaar was dit een keer anders, we gingen naar Jászapáti. Haast niemand kent het en het viel buiten het toeristenseizoen. Een heel hotel voor ons alleen dus, dat was echt grappig! In die streek zijn een heleboel thermische baden met genezende werking. Het water daarin komt daar uit de grond en is erg warm. Toen wij in oktober daar waren en het zo'n 10 graden buiten was, zat je echt gewoon lekker buiten in de natuur in een stoombad!
Oud 13-03-2005, 19:15
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Hongarije, Polen, Tjechie, Slowakije

..en op diezelfde vakantie ook in Oostenrijk, maar dat is geen Oost-Europa.
Oud 13-03-2005, 19:30
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb gestemd op Polen, maar ga in de zomervakantie ook nog naar Tsjechie. Ik ben twee keer met een vriendin naar Polen op vakantie geweest, bij het gastgezin waar die vriendin met een uitwisseling was geweest. Ik vond het erg leuk, zeker omdat die mensen ons allerlei typisch Poolse dingen lieten zien, die je normaal gesproken niet zo gauw ziet.
Oud 14-03-2005, 12:21
Fruitcake
Fruitcake is offline
Ik heb gestemd op polen omdat dat nog maar van deze zomer is geleden. Voor de rest ben ik in Oost-Europa ook nog naar Tsjechië, Hongarije, Bulgarije en Kroatië. De andere landen zijn hopelijk voor binnekort.
Ik hou van de Oostbloklanden. De mentaliteit van die mensen, hun geschiedenis, hun taal <3 Daarom ga ik volgend jaar ook Oost-europese talen en cultuur studeren. Ik kan er niks slechts over zeggen.
Oud 15-03-2005, 18:50
TRXD
TRXD is offline
Ben paar jaar terug een paar keer naar Polen geweest. Vrij mooi land met vriendelijke mensen en wat mooie steden. We kennen daar mensen en zo zie je dus ook echt hoe een arbeidersgezin daar leeft. Wil er nog weleens terug in de toekomst.

In Tjsechie ben ik 1 keer geweest (Adrspach o.i.d.). Mooi gebied in Noord-Tsjechie tegen de Poolse grens.
Oud 16-03-2005, 12:09
ironflower
ironflower is offline
Ik ben in Kroatië geweest, was heel erg mooi en leuk daar.
Komende zomer ga ik door Oost-Europa reizen: (Duitland, Oostenrijk) , Polen, Tsjechie, Hongarije, Slowakije heel mss nog een Kroatië en/of Zwitserland. (De planning is nog niet helemaal rond..)

We gaan eigelijk alleen de hoofdsteden af, omdat we niet veel tijd hebben, en het toch meestal de belangrijkse stad. Dus er zal veel te zien zijn. We reizen per trein, dus we kunnen veel van het uitzicht genieten van alle landen!!
Oud 16-03-2005, 15:18
annetjuh
annetjuh is offline
ik ben in Polen geweest. ivm uitewisselingproject van school.
Wij zaten in Elblag dat ligt vlak bij rusland en Gdansk. ook lag het plaatstje aan het strand en we hebben er genoten, ze hadden daar geen gevaarlijke stromingen en golven, die je hier in de Noordzee hebt.
Plus dat het binnenland met de gebouwen mooi waren en apart voor ons "westerlingen" door het communisme.
Oud 16-03-2005, 23:32
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
vichog schreef op 13-03-2005 @ 20:02 :
En omdat je nu tickets voor lage prijzen kunt kopen, loont het echt! Ik wil geen reclame maken maar www.skyeurope.nl is echt top (ook al krijg je alleen een kop thee of koffie aan boord, maar dat is ook nog wel te overleven )!
dat je niks krijgt is voor een vlucht van 2.5 uur ofzo niet zo belangrijk, je kunt ook van te voren een broodje kopen ofzo.. en ja skyeurope is gaaf. Wij vliegen dit jaar eerst van dusseldorf naar wenen en dan terug van boedapest naar amsterdam met skyeurope, maar als airberlin ook op boedapest vliegt is dit denk ik ook een goedkope optie..
Oud 17-03-2005, 08:26
Neiu
Neiu is offline
Allemaal, behalve Bulgarije. Dat lijkt me trouwens wel een gaaf land. Naast de opties hier ook Rusland en Servie aangedaan. Beide zijn gaaf, Servie in de zomer, Rusland is gaver in de winter.
Oost-Europa heeft me altijd al getrokken en ben er vaak geweest, veel vrienden opgedaan, vooral in Servie, Hongarije en Estland. Ik heb kort in Hongarije gewoond en later in Estland gewoond en gestudeerd, volgend jaar weer
Het Balticum heeft absoluut mijn voorkeur, omdat het niet is uitgemolken at all (maar de dreiging ligt op de loer) en qua talen en culturen verschrikkelijk interessant is, vooral de volksmuziek <333 *yay* folk 2005 here I come!

edit: Om nog even twee nare opmerkingen te plaatsen: Slowakije vond ik een lelijk en stinkend land, Bratislava het toppunt daarvan. Warschau vind ik zo mogelijk nog lelijker dan Bratislava. Gheez, wat een nare grauwe stad is dat.

@ Fruitcake: waar kun je dan Oost-Europese talen en culturen studeren? Ik weet alleen dat je Slavische talen en culturen en Finoegrische talen en culturen (Hongaars, Fins en Estisch) kunt studeren. Lets en Litouws kan uberhaupt niet .

Laatst gewijzigd op 17-03-2005 om 08:30.
Oud 17-03-2005, 11:59
MH
MH is offline
In Amsterdam kun je Oost-Europastudies volgen, met daarin Hongaars of Roemeens als bijvak. Roemeens studeren kan ook aan de Uva. Groningen is de enige universiteit met Fins en Hongaars als zelfstandige studie (bij Finoegrische talen ondergebracht, maar verder volledig autonoom). Slavische talen kunnen hier ook en dan kun je Servokroatisch, Bulgaars, Tsjechisch en Pools als bijvakken nemen.
Oud 17-03-2005, 13:51
Parabola
Parabola is offline
Tsjechië en Polen. Hopelijk ga ik deze zomer naar Hongarije
Oud 17-03-2005, 16:36
vichog
vichog is offline
Citaat:
Roxy schreef op 17-03-2005 @ 00:32 :
dat je niks krijgt is voor een vlucht van 2.5 uur ofzo niet zo belangrijk, je kunt ook van te voren een broodje kopen ofzo.. en ja skyeurope is gaaf. Wij vliegen dit jaar eerst van dusseldorf naar wenen en dan terug van boedapest naar amsterdam met skyeurope, maar als airberlin ook op boedapest vliegt is dit denk ik ook een goedkope optie..
voor een vlucht van 2,5 uur verwacht ik minimaal een broodje, maar naar hongarije is het maar 1,5 uur vliegen. Met wind mee nog sneller.
'Vroeger' kregen we altijd wat te eten aan boord, zowel met KLM als met Malev. Maarja voor '25 euro' moet je dan ook niet veel verwachten tegenwoordig.
Van airberlin heb ik nog niet gehoord, bedankt voor de tip! ik zal zeker ff opzoeken wat zij aanbieden.

Victor
Oud 17-03-2005, 17:12
Gatara
Gatara is offline
Tsjechie
Hongarije
Roemenie
Servië
Oud 19-03-2005, 01:05
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
vichog schreef op 17-03-2005 @ 17:36 :
voor een vlucht van 2,5 uur verwacht ik minimaal een broodje, maar naar hongarije is het maar 1,5 uur vliegen. Met wind mee nog sneller.
'Vroeger' kregen we altijd wat te eten aan boord, zowel met KLM als met Malev. Maarja voor '25 euro' moet je dan ook niet veel verwachten tegenwoordig.
nah ik vind het ook niet nodig, ik heb liever een supergoedkope vlucht en dan zelf mn broodjes inslaan. Ik vind een complete maaltijd ook een beetje overdreven voor 1.5 of 2.5 uur (het was maar een gokje).meestal was het nog niet eens echt lekker..
Oud 19-03-2005, 11:10
vichog
vichog is offline
Citaat:
Roxy schreef op 19-03-2005 @ 02:05 :
nah ik vind het ook niet nodig, ik heb liever een supergoedkope vlucht en dan zelf mn broodjes inslaan. Ik vind een complete maaltijd ook een beetje overdreven voor 1.5 of 2.5 uur (het was maar een gokje).meestal was het nog niet eens echt lekker..
Helemaal mee eens, daarom vlieg ik nu met SkyEurope. Geen poespas
Oud 26-03-2005, 22:00
miss Elise
miss Elise is offline
ben in tjechie, slowakije en hongarije geweest en door roemenie gekomen met de trein dat was wel super mooi en arm!
Oud 27-03-2005, 00:29
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Ben in tjechie, roemenie en polen geweest. en rusland

niks voor mij zulke landen. wil dr nooit meer heen
Oud 27-03-2005, 11:59
vichog
vichog is offline
Citaat:
miss Elise schreef op 26-03-2005 @ 23:00 :
dat was wel super mooi en arm!
Leuke uitspraak
Oud 28-03-2005, 00:35
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 02-06-2004 @ 08:46 :
in geen van allen

ik herzie mn mening

deze zomer ga ik naar Kroatië, lijkt me super
Oud 28-03-2005, 08:30
Verwijderd
ik wil nog altijd heel graag naar de Baltische Staten
Oud 06-04-2005, 08:02
Blenderhead
Blenderhead is offline
Iemand nog concrete tips/bezienswaardigheden in Oost-Europa?
Weet iemand bijvoorbeeld waar Birkenau ergens ligt in Polen?
Oud 06-04-2005, 13:18
MH
MH is offline
Birkenau ligt bij Oswiecim (Auschwitz).
Oud 06-04-2005, 14:51
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
MH schreef op 06-04-2005 @ 14:18 :
Birkenau ligt bij Oswiecim (Auschwitz).

En waar ligt dat dan? Oost, west, zuid noord???

damn
Oud 06-04-2005, 17:17
MH
MH is offline
Atlas...

50 km westelijk van Krakow.
Oud 07-04-2005, 16:09
Isiyanka
Isiyanka is offline
Nu nog nergens, maar ik ga van de zomer naar Roemenie, Ludus
Oud 28-04-2005, 00:48
P&C