Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2005, 10:16
Dauron
Dauron is offline
zijn er hier ook belangstellenden voor energie gevechten?

voor de onwetenden onder ons:

een energie gevecht is een duel waar bij je elkaar te lijf gaat met je energie lichaam ipv je fysieke lichaam, denk aan schilden en energie wapens waar mee je elkaar aanvalt.
dit is onze definitie van psi battles, naar ons weten is het gevaarloos zolang je er maar goed mee om gaat.

heb je interesse? PM me

wij zijn bereid lessen te geven, ook al heb je geen ervaring met energie.
Oud 09-05-2005, 10:49
legatus
legatus is offline
Citaat:
Dauron schreef op 09-05-2005 @ 11:16 :
energie wapens waar mee je elkaar aanvalt.
En hoe voelt het als je geraakt wordt? Wanneer heb je gewonnen in een dergelijk gevecht?
Oud 09-05-2005, 13:32
Verwijderd
Ik vind het geen interessant idee. Je energie heb je nodig, als je die gaat gebruiken om te vechten... Er wordt al genoeg gevochten. Pak een pistool en schiet elkaar af, dan doe je tenminste nog iets aan de overbevolking.

En wat is naar jullie weten? Hebben jullie er studies naar gedaan? Hoelang zijn jullie er al mee bezig?
Oud 09-05-2005, 15:15
JCG
JCG is offline
sorry hoor, maar dit klinkt erg dragon ball Z achtig aan. Heb je foto's?
Oud 09-05-2005, 15:36
Sneaksie Thief
Sneaksie Thief is offline
Ik wist niet eens dat dat bestond
Oud 09-05-2005, 17:48
flummox
flummox is offline
hmm! klinkt interessant, hoewel inderdaad ook nogal als energieverspilling ..

het brengt me wel op een idee:

je zou kunnen stellen dat de maatschappij waarin we vandaag de dag leven voor het grootste gedeelte bestuurd wordt door pure magie. in onze samenleving mág er immers meer dan ooit tevoren, het is mogelijk om een creatiever en meer verbeeldingsrijk leven te leven dan wie dan ook voor ons is gekomen in de geschiedenis, en tóch: als een buitenaards wezen onze maatschappij vandaag vanuit zijn ruimteschip zou bekijken zou het er ongetwijfeld niet veel spannender dan the average mierenhoop uitzien.

het grote verschil tussen een tyrranieke dictatuur en ons 'democratisch' kapitalisme is dat je in de eerste fysiek gestraft wordt als je de regels van de heersende orde overtreed, en dat er in de tweede door het volk zelf door middel van 'de automatische piloot', een eindeloze zelf-opgelegde disciplinaire vanzelfsprekendheid, voor wordt gezorgd dat er niet al te veel uiting wordt gegeven aan een creatief begeestigde levensdrang; dat het leven plicht dwz overleven lijkt te zijn, i.p.v. spel dwz werkelijk léven: kunst!

als je magie definieert als het op afstand beďnvloeden van individuen door middel van technieken welke de alledaagse logica en ratio uitschakelen dan wel overstijgen, en dat dit zijn resultaat bereikt door middel van het manipuleren van symbolen, beelden en fantasma's, dan zou je kunnen stellen dat de meest invloedrijke magiërs van vandaag de dag werken bij:

1. multinationals - als reclamemakers, public relations agents, troepverkopers, etc ..
2. de media - als propagandisten van een passief-consumentistische levensstijl en bijbehorende burgerlijkheid (denk aan de voorbeeldfunctie van televisieprogramma's) & triviale afleiding (hierin zit geen enkel verschil tussen gratis prutkrantjes in de trein en zogenaamd kritischere 'kwaliteitskranten')
3. overheid - als alziend oog dat onbegrensde vrijheid tot een verschrikkelijk saaie, eenvormige conformiteit en strakke discipline om weet te vormen door middel van instituten als scholen, politie, psychiatrische inrichtingen, gevangenissen, etc.
4. de 'lifestyle-industrie' - als kweker van onzekerheid om te genezen door middel van "self-help" boeken, relatie-therapieën, carričre-maak seminars, vermagerende zalfjes, dieëten en kuren.

wat dachten jullie ervan om, nadat we onze technieken in onderlinge battles ontwikkeld & geperfectioneerd hebben, deze te gaan richten op deze zwarte magiërs van onze tijd, de handhavers van een maatschappij die mensen neurotisch in een eindeloze tredmolen gevangen houdt om zo veel mogelijk schijn opwekkende gadgets te verzamelen in plaats van voor de waarlijk betekenisvolle, intersubjectieve ervaring te leven?
Oud 10-05-2005, 10:18
Puppetgirl
Puppetgirl is offline
Tis een apart iets om psi te gebruiken voor battles. Het lijkt me vrij uitputtend, omdat de kracht van psi erg groot kan zijn als je het goed weet te gebruiken. En wat als je een zwakke psion tegen een sterke laat vechten? Kan gevaarlijk zijn. Je kunt psi niet meten, dus je weet nooit hoe sterk je tegenstander is.

Ik gebruik psi nu een paar maanden, vooral om m'n empathiegave te versterken, maar ook om me te beschermen tegen ongewenste bijverschijnselen van empathie. Ik zou er zelf nooit mee vechten.

Haha, eindelijk een medepsion gevonden .
Oud 10-05-2005, 10:49
Sneaksie Thief
Sneaksie Thief is offline
Sorry hoor, maar kunnen jullie het in gewoon mensentaal weergeven, volgens mij begrijpen de meesten niet wat hier allemaal gezegd wordt... en is het niet alleen maar fantasie? Zie je deze ''psi-battles'' echt gebeuren? Ik wil feiten.
Oud 11-05-2005, 14:04
Tio
Tio is offline
Behoort dit over langere afstand te kunnen, of moet je dan beiden in dezelfde ruimte aanwezig zijn?

In het geval van het eerste stel ik het volgende voor:
Zodra er twee (of meer) vrijwilligers zijn, stellen we een datum tijd, en tijdsduur vast. Vervolgens lijkt het me interessant om dan alle deelnemers achteraf (of ondertussen) te laten noteren wat er allemaal gebeurt. Vervolgens kunnen we dan de onderlinge resultaten achteraf vergelijken, en zien of de ervaringen van de personen onderling ook overeenkomen.

Groet,
Tio
Oud 11-05-2005, 14:53
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
volgens mij lezen hier dus echt wel teveel mensen harry potter ofzo
Oud 11-05-2005, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 11-05-2005 @ 15:53 :
Oud 11-05-2005, 15:27
bokky
bokky is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 11-05-2005 @ 15:53 :
of ze kijken teveel dragonbal Z
Oud 11-05-2005, 16:22
Verwijderd
Ontopic, niet mekkeren over Potter en tvprogramma's. Discussieer fatsoenlijk maar doe niet alsof je de wijsheid in pacht hebt door met eenregelige vooroordelen te gooien.
Oud 11-05-2005, 16:35
mandi
mandi is offline
dat lijkt me verschrikkelijk vermoeiend
Oud 12-05-2005, 15:57
flummox
flummox is offline
hehe .. hmm, ja misschien dat ik in m'n enthousiasme inderdaad toch effe iets te ver doorsloeg met die vorige ratel. maar aan de andere kant, 'k heb genoeg rare dingen meegemaakt in m'n leven ... en de parallellen tussen magisch denken en de kapitalistische wijze van onverzadigbare verlangensconstructie in het 'volk', ik vind ze toch vrij verbluffend!

wat is een logo nu anders dan een talisman? wat zijn slogans anders dan toverspreuken?

hmm hmm hmm.
Oud 12-05-2005, 23:30
Dauron
Dauron is offline
het spijt me dat ik niet tijdig heb geantwoord, dat heeft een reden: ik had het druk met school (ik ben ook maar een student net als jullie). maar hier zijn de antwoorden op de vragen die ik kan beantwoorden.

Citaat:

En hoe voelt het als je geraakt wordt? Wanneer heb je gewonnen in een dergelijk gevecht?
hoe voelt dat? ja dat vraag ik mezelf ook wel eens af, het gevoel is heel moeilijk om te omschrijven, je weet het gewoon. dat is het enige wat ik hier op kan zeggen.

Citaat:
En wat is naar jullie weten? Hebben jullie er studies naar gedaan? Hoelang zijn jullie er al mee bezig?
we zijn er mee begonne als een spelletje, balletje overgooien, dit ging algauw over in een magisch sneewballen gevecht, later ontdekte ik dat ik er ook een zwaard en een boog mee kon maken. Na lang oefenen zijn we zover dat we elkaar fatsoenlijk telijf kunnen gaan met energie.

Citaat:
wat dachten jullie ervan om, nadat we onze technieken in onderlinge battles ontwikkeld & geperfectioneerd hebben, deze te gaan richten op deze zwarte magiërs van onze tijd, de handhavers van een maatschappij die mensen neurotisch in een eindeloze tredmolen gevangen houdt om zo veel mogelijk schijn opwekkende gadgets te verzamelen in plaats van voor de waarlijk betekenisvolle, intersubjectieve ervaring te leven?
wat dacht je dat we van plan zijn... als er ook maar iets in mijn pad staat dat maar de gedachte heeft om mij tegen te houden zal hij het merken, ik sla een (eerlijk) duel nooit af, dat zijn vaak de grote macht hebbers en als niets voorstellend studentje kan ik niets maar als psion wel weer, hem op zo'n manier vermoeien dat ik er sterker van wordt (drainen), daar ligt bij mij de kracht, ik verschuif de balans naar mijn voordeel.

Citaat:
Sorry hoor, maar kunnen jullie het in gewoon mensentaal weergeven, volgens mij begrijpen de meesten niet wat hier allemaal gezegd wordt... en is het niet alleen maar fantasie? Zie je deze ''psi-battles'' echt gebeuren? Ik wil feiten.
kun je auras zien? dan kun je ook een psi-battle zien. Oh feiten... 2 kapote televisies, een opgeblazen pc en een aantal zekeringen die afgaan tijdens het op wekken van energie in mijn lichaam (ja dat is echt waar)

Citaat:
Behoort dit over langere afstand te kunnen, of moet je dan beiden in dezelfde ruimte aanwezig zijn?
Het kan over langere afstanden maar dan heb je hulp middelen nodig, die voor de persoon in kwestie een poort zijn denk maar aan een rose-sigil of een foto. Het makelijkste is nog altijd in de zelfde kamer, dan kun je elkaar leeg drainen.

Even tags toegevoegd. (red)

Laatst gewijzigd op 13-05-2005 om 05:07.
Oud 12-05-2005, 23:38
Dauron
Dauron is offline
Citaat:
Mutant schreef op 11-05-2005 @ 17:22 :
Ontopic, niet mekkeren over Potter en tvprogramma's. Discussieer fatsoenlijk maar doe niet alsof je de wijsheid in pacht hebt door met eenregelige vooroordelen te gooien.
Ach ik trek me daar niets van aan. Die personen zijn gewoon onwetend en te ver bijgechaafd door hun opvoeding.

opvoeden is namelijk alleen de punten en splinters er af schuren, als we een persoon in de vorm van een stuk hout zien, de personen die zo reageren zijn helemaal glad geschuurd, wij mage's (om maar es weer met kracht termen tekomen) zijn op de verkeerde manier geschuurd of zelfs helemaal niet geschuurd en alleen verteld zo moet het en red je er maar mee (wat mijn geval is).

dus de mensen die over tvprogrammas zeuren hebben of zelf teveel tv gekeken (ja jongens en meisjes het sloopt hoofden ) of een plastic laagje meegekregen, waardoor alles vreemd is wat ze niet kennen.
Oud 13-05-2005, 05:10
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Dauron schreef op 13-05-2005 @ 00:30 :
wat dacht je dat we van plan zijn... als er ook maar iets in mijn pad staat dat maar de gedachte heeft om mij tegen te houden zal hij het merken, ik sla een (eerlijk) duel nooit af, dat zijn vaak de grote macht hebbers en als niets voorstellend studentje kan ik niets maar als psion wel weer, hem op zo'n manier vermoeien dat ik er sterker van wordt (drainen), daar ligt bij mij de kracht, ik verschuif de balans naar mijn voordeel.
Hoe moet ik dit zien? Dat je zomaar mensen schade aan doet zonder dat ze uberhaupt weten dat jij het doet? Of ga je een persoonlijk gevecht aan als een specifiek persoon je heeft uitgedaagd?

Ik vind het niet kunnen om zomaar iemand te 'drainen'. (En dan doel ik op, dat het onbewust gebeurt, zoals een bepaalde klasgenoot die je niet mag en die stom tegen je geweest is, zomaar drainen). Als je zulke krachten hebt, vind ik dat je ook moet weten hoe je er mee om moet gaan (geen andere mensen kwaad doen). Maar ik weet niet of je dat doet
Oud 13-05-2005, 05:26
Tio
Tio is offline
Citaat:
Het kan over langere afstanden maar dan heb je hulp middelen nodig, die voor de persoon in kwestie een poort zijn denk maar aan een rose-sigil of een foto. Het makelijkste is nog altijd in de zelfde kamer, dan kun je elkaar leeg drainen.[/B]
Maar mocht je via dit forum iemand vinden, dan zou de kans bestaan dat het over langere afstand moet gebeuren?
In dat geval lijkt het me interessant om te zien of de ervaringen van beide personen overeenstemmen.

Groet,
Tio
Oud 13-05-2005, 09:55
legatus
legatus is offline
Een foto van Osama Bin Laden en jij schakelt hem uit, Dauron? Als je zulke ingrijpende krachten bezit, waarom het dan alleen gebruiken in nutteloze spelletjes?
Oud 13-05-2005, 10:41
Dauron
Dauron is offline
Citaat:
legatus schreef op 13-05-2005 @ 10:55 :
Een foto van Osama Bin Laden en jij schakelt hem uit, Dauron? Als je zulke ingrijpende krachten bezit, waarom het dan alleen gebruiken in nutteloze spelletjes?
zo werkt dat niet je moet wel van zij of haar energie lichaam afweten, het geproefd hebben, je moet het "slachtoffer" hebben ontmoet.
Oud 13-05-2005, 10:56
luchtloper
luchtloper is offline
zijn er mensen die dat al kunnen?
Oud 13-05-2005, 11:46
legatus
legatus is offline
Citaat:
Dauron schreef op 13-05-2005 @ 11:41 :
zo werkt dat niet je moet wel van zij of haar energie lichaam afweten, het geproefd hebben, je moet het "slachtoffer" hebben ontmoet.
Werkt het trouwens ook op mensen die er niet in geloven? Kun je hun energie wegnemen?
Oud 13-05-2005, 12:50
Verwijderd
Ik zou zeggen neem het eens op. Zou het wel eens willen zien, ofzo.
Oud 13-05-2005, 13:37
Dauron
Dauron is offline
Citaat:
legatus schreef op 13-05-2005 @ 12:46 :
Werkt het trouwens ook op mensen die er niet in geloven? Kun je hun energie wegnemen?
ja dan geloven ze het in een keer wel als ze heel erg moe worden, vreemd he
Oud 13-05-2005, 14:00
schimmel
schimmel is offline
Citaat:
Dauron schreef op 13-05-2005 @ 00:30 :
kun je auras zien? dan kun je ook een psi-battle zien. Oh feiten... 2 kapote televisies, een opgeblazen pc en een aantal zekeringen die afgaan tijdens het op wekken van energie in mijn lichaam (ja dat is echt waar)
vet gaaf
Oud 13-05-2005, 14:06
luchtloper
luchtloper is offline
Citaat:
schimmel schreef op 13-05-2005 @ 15:00 :
vet gaaf
idd
Oud 13-05-2005, 16:11
Dauron
Dauron is offline
nou dat valt tegen...

het kost veel geld om te vervangen...
Oud 13-05-2005, 17:24
legatus
legatus is offline
Citaat:
Mortification schreef op 13-05-2005 @ 13:50 :
Ik zou zeggen neem het eens op. Zou het wel eens willen zien, ofzo.
Daar schieten we niet veel mee op. Je zou het makkelijk in scčne kunnen zetten.
Oud 13-05-2005, 17:54
Fainne
Fainne is offline
goed dat ik dit lees ik ben namelijk berucht hier om het feit dat ik graag met energybalzzz gooi!

Nee dus,zelfs al werkt het, ik vind het niet gezond.
Oud 16-05-2005, 00:01
Verwijderd
Reageren jullie hier echt serieus op?? ik denk dat je te veel Dragon Ball hebt gezien.
Oud 16-05-2005, 22:38
HTID
HTID is offline
Volgens mij is het natuurkundig gezien onmogelijk om je energy van je lichaam voor iets als een gevecht te gebruiken. En stel dat het zou kunnen waarom is het dan niet bekend bij iedereen?
Oud 16-05-2005, 23:03
Verwijderd
Citaat:
Eraser schreef op 16-05-2005 @ 01:01 :
Reageren jullie hier echt serieus op?? ik denk dat je te veel Dragon Ball hebt gezien.
Jij kan niet lezen?
Oud 17-05-2005, 08:28
Dauron
Dauron is offline
Citaat:
HTID schreef op 16-05-2005 @ 23:38 :
Volgens mij is het natuurkundig gezien onmogelijk om je energy van je lichaam voor iets als een gevecht te gebruiken. En stel dat het zou kunnen waarom is het dan niet bekend bij iedereen?

omdat de meeste mensen er geen weet van hebben, excuse me for saying maar het zijn vaak ignorant bastards zonder een leven. dit is al begonnen bij de opvoeding, de kinderen krijgen te horen, wat ze zien dat het sprookjes zijn en dat niets waar is, dus zullen ze zich niet bezig houden met dat gene omdat het een taboe is. gelukkig beginnen de taboe's te vervallen.

ok dan heb je de wetenschap... kunnen ze het niet verklaren met harde bewijzen dan bestaat het niet volgens hun, je moet met mystiek met kleine bewijzen al een conclusie kunnen trekken. dat kan in de wetenschap niet, en ik kan het weten ik zit midden in die werelden "zwaar frustrerend"
Oud 17-05-2005, 09:15
legatus
legatus is offline
Citaat:
Dauron schreef op 17-05-2005 @ 09:28 :
ok dan heb je de wetenschap... kunnen ze het niet verklaren met harde bewijzen dan bestaat het niet volgens hun, je moet met mystiek met kleine bewijzen al een conclusie kunnen trekken. dat kan in de wetenschap niet, en ik kan het weten ik zit midden in die werelden "zwaar frustrerend"
Het lijkt mij nogal makkelijk te bewijzen, als je die krachten hebt. Twee proefpersonen waarvan één psi-krachten heeft en kan gebruiken en een tweede die er niet in gelooft, waarvan de eerste energie ontneemt. Dit moet prima te meten zijn. Tenzij je de andere persoon doodverveeld door urenlang rare bewegen te maken en vervolgens roept dat dit psi-krachten zijn.
Oud 17-05-2005, 10:24
Tio
Tio is offline
Citaat:
legatus schreef op 17-05-2005 @ 10:15 :
Het lijkt mij nogal makkelijk te bewijzen, als je die krachten hebt. Twee proefpersonen waarvan één psi-krachten heeft en kan gebruiken en een tweede die er niet in gelooft, waarvan de eerste energie ontneemt. Dit moet prima te meten zijn. Tenzij je de andere persoon doodverveeld door urenlang rare bewegen te maken en vervolgens roept dat dit psi-krachten zijn.
Dat is in zekere zin ook wat ik voorstelde.
Als er hier twee personen zijn die bereid zijn een zgn. psi-battle te voeren, dan moet daar toch wel iets mee te doen zijn. Mijn idee was om ze beiden hun ervaring/gevoel etc. bij de situatie te laten noteren, liefst met tijdsaanduidingen, en deze dan te laten vergelijken door een onafhankelijke, derde persoon (natuurlijk voordat ze zelf de ervaringen uitwisselen).
Dan ga je kijken of deze dingen overeenkomen, of niet.

Niet dat je daar meteen vanalles uit kan concluderen, maar het lijkt me beter dan niets.

Dus, vrijwilligers?

Groet,
Tio
Oud 17-05-2005, 10:24
Weylyn
Weylyn is offline
Psi-battles?! *blink*

Sorry vrienden, ik ben meestal open, maar dit gaat me toch wat ver. Ik heb ervaring met een aantal dingen die als "Mystiek" worden omschreven, het gebruik van chi in vechtsport bijvoorbeeld, maar dit klinkt voor mij toch als kniediepe bullshit.

Indien een van deze "psions" graag zijn gelijk wil komen bewijzen, ik sta open voor uitdagingen. Ik vertrouw zelf echter wel op de ouderwetse non-psi verdedigingmiddelen.
Oud 17-05-2005, 10:29
Tio
Tio is offline
Citaat:
Dauron schreef op 17-05-2005 @ 09:28 :
omdat de meeste mensen er geen weet van hebben, excuse me for saying maar het zijn vaak ignorant bastards zonder een leven. dit is al begonnen bij de opvoeding, de kinderen krijgen te horen, wat ze zien dat het sprookjes zijn en dat niets waar is, dus zullen ze zich niet bezig houden met dat gene omdat het een taboe is. gelukkig beginnen de taboe's te vervallen.

Dat lijkt me niet geheel genuanceerd. Immers, als deze psi-krachten voor iedereen zonder meer waarneembaar waren, dan zou er nooit een reden zijn geweest om ze af te doen als sprookjes. De reden dat dat wel gebeurt, ligt hem in het feit dat deze krachte juist niet voor iedereen waarneembaar zijn.
Je kan het, mijns inziens, moeilijk volledig op indoctrinatie gooien.

Citaat:
Ook niet geheel waar. Er zijn wel pogingen gedaan om dergelijke zaken aan te tonen, maar over het algemeen leverden die geen resultaat op. Tenminste, dat is wat ik ervan heb begrepen.

En het trekken van conclusies met matig bewijs is dan inderdaad niet wetenschappelijk, maar lijkt me ook weinig met mystiek te maken hebben. Volgens mij houdt mystiek zich niet per definitie met bewijsvoering van wat dan ook bezig.
Evenmin denk ik dat psi-battles onder mystiek vallen.

Groet,
Tio
Oud 17-05-2005, 14:45
luchtloper
luchtloper is offline
Citaat:
Tio schreef op 17-05-2005 @ 11:24 :

Dus, vrijwilligers?

Groet,
Tio
ik moet het eerst leren
Oud 18-05-2005, 08:44
deringmeester
deringmeester is offline
ik snap niet dat mensen hier zo lomp op reageren. De TS wil iets uitleggen en iets vragen en ik denk niet hij op zoek is naar zinloze reacties of domme antwoorden.
Verder denk ik dat voor de meeste Mystiek onderwerpen geen bewijs nodig is. En ik vind het dan ook zinloos om die te gaan vragen. ga dan een keer kijken ofzo.

Ook snap ik goed dat mensen bezwaar hebben tegen dit verhaal. zoals al gezegt is: ''er wordt al genoeg gevochten''
Ik denk trouwens niet dat het de bedoeling is om elkaar echt pijn te doen. maja, dat weet ik niet zeker. Tot nu toe zie ik het meer als stoeien en dat doe ik zo veel mogelijk.

En dan wil ik nog even melden dat ik hier graag meer van wil weten. Ik zou graag iets meer uitleg hebben. Met betrekking tot ervaringen, stylen en vooral HOE!
hoe bulden je je energie?
ik kan het wel doorgeven (niet altijd) Maar ik kan er geen echte vorm ofzo aangeven.

graag een beetje uitleg.

CrosS (negeer eventuele spelfouten, je snapt wat ik bedoel)
Oud 18-05-2005, 13:57
Illuminati
Illuminati is offline
Ik ben zeer gefacineerd, heb je misschien wat links naar gerelateerde websites ofzow?

Ik neem aan (omdat ik het woord mage zie vallen) dat dit tegen hekserij leunt? of shamaanisme ofzoeits...
Oud 18-05-2005, 14:05
Illuminati
Illuminati is offline
Doet de poster van dit topic aan tai-chi, of vechtsport ?(waar concentratie en energie bundeling, wilskracht e.d. een belangrijke rol spelen)

Wat ik ook merk de laatste tijd (een beetje terugkomend op dat verhaaltje over "ruw hout" eerder in dit topic) is dat onze allochtone medemens (met wie ik veel contacten heb in de coffeeshop) een groter en meer ontwikkeld gevoel hebben voor bovennatuurlijke zaken... dit is altijd goeie gespreksstof, al zijn sommige echt super bang voor dit soort shit
Oud 18-05-2005, 14:50
Tio
Tio is offline
Citaat:
Ik neem aan (omdat ik het woord mage zie vallen) dat dit tegen hekserij leunt? of shamaanisme ofzoeits... [/B]
Niet geheel. Magie is inderdaad iets wat binnen de hekserij voorkomt, en kan ook worden opgevat als het werken met energie. Echter, deze vorm van omgaan met energie is niet wat doorgaans onder de definitie van magie valt. (Zelfde als dat een Chinees wel een mens is, maar niet alle mensen Chinees)

Sjamanisme is dan, volgens mij, weer een heel ander tak, waar niet zozeer magie, maar het werken dmv trance(-reizen) een centrale positie inneemt.

Groet,
Tio
Oud 19-05-2005, 13:32
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
@de zeikerds: als je zo graag bewijzen wilt hebben, wat doe je dan hier? Ga dan maar naar Psychologieforum.

Over het 'energydrainen'; Evolutie mannen (en vrouwen), evolutie. Eet de ander voor hij jou eet.
Oud 19-05-2005, 13:38
Tio
Tio is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 19-05-2005 @ 14:32 :
@de zeikerds: als je zo graag bewijzen wilt hebben, wat doe je dan hier? Ga dan maar naar Psychologieforum.

Niet zo negatief over bewijzen e.d. Als je het paranormale ooit uit de "zeikhoek" wil halen, en er voor de gewone mens iets serieus van wilt maken, dan zal je toch aannemelijk moeten maken dat het bestaat, en daar ook bewijs voor moeten leveren.
Daarnaast lijkt het me, met de dingen die geclaimd worden, niet moeilijk om dat bewijs te vergaren.

Citaat:
Over het 'energydrainen'; Evolutie mannen (en vrouwen), evolutie. Eet de ander voor hij jou eet.
Ik heb een pistool. Ik schiet jou neer. Jij sterft, ik niet. Evolutie?
M.a.w. ik zie het verband tussen psi-battles, evolutie en het recht van de sterkste niet zo.

Groet,
Tio (die probeert serieus onderzoek te verrichten naar mystieke, spirituele en paranormale verschijnselen, en nog steeds graag vrijwilligers wil)
Oud 19-05-2005, 13:46
Blood Fire Rage
Citaat:
Tio schreef op 19-05-2005 @ 14:38 :

Niet zo negatief over bewijzen e.d. Als je het paranormale ooit uit de "zeikhoek" wil halen, en er voor de gewone mens iets serieus van wilt maken, dan zal je toch aannemelijk moeten maken dat het bestaat, en daar ook bewijs voor moeten leveren.
[/B]
Heb je helemaal gelijk in. Ik was misschien iets te ongezouten aan het schreeuwen

Citaat:
Sloeg terug op iemand die het niet vond kunnen dat je zoiets deed.
Oud 19-05-2005, 13:50
Tio
Tio is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 19-05-2005 @ 14:46 :
Heb je helemaal gelijk in. Ik was misschien iets te ongezouten aan het schreeuwen

Dankje. Wil je nu nog vrijwilliger spelen? Dan heb ik namelijk al twee mensen, Dauron en jij, en dan kunnen we eens kijken wat ervan komt.

Citaat:
Sloeg terug op iemand die het niet vond kunnen dat je zoiets deed.
Ah, vandaar. Lijkt me afhankelijk van de situatie, net zoals bij alle andere zaken waarbij je je medemens uitschakelt.

Groet,
Tio
Oud 19-05-2005, 14:03
Blood Fire Rage
Haha. Ik ben geen 'psion' hoor. Ik kan mee praten over de theorie, maar ik doe het niet, en wil het ook niet doen.

Bovendien laat ik zelfs voor me zelf in het midden of het nou wel of niet kan of bestaat. Het valt zeg maar (samen met dingen als Goddelijkheden, reincarnatie en aliens) onder het kopje 'Zou kunnen'

Laatst gewijzigd op 19-05-2005 om 14:05.
Oud 19-05-2005, 14:11
*oma*
*oma* is offline
Ik vind het wel interessant, maar kun je de energie (waarvan je een wapen hebt gemaakt) ook weer terug nemen tot je lichaam of dat de 'wapens' zeg maar, mengen, dus dat de verschillende energieen door elkaar raken? Anders lijkt het me zo vermoeiend.
Oud 22-05-2005, 18:18
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
*oma* schreef op 19-05-2005 @ 15:11 :
Ik vind het wel interessant, maar kun je de energie (waarvan je een wapen hebt gemaakt) ook weer terug nemen tot je lichaam of dat de 'wapens' zeg maar, mengen, dus dat de verschillende energieen door elkaar raken? Anders lijkt het me zo vermoeiend.
red bull

ehm topic starter, kheb je een pm gestuurd
Advertentie

Regels voor berichten