Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2005, 18:24
t-62-on
t-62-on is offline
De Boerendochter.

In z`n jeugdjaren heeft ieder jongen weleens meerdere "vriendinnen" gehad,zoals ik ook, Maar 1 daarvan was toch wel een speciaal "kind" , met speciale herinneringen.
Het was een boerendochter van een hele rijke boer hier uit de omgeving, Ook daar zit natuurlijk weer een verhaal aanvast, waarom ik dit er speciaal bij vermeld.
Het zit zo; M`n vader zei altijd, Dat je ouders arm zijn, kan jij niks aan doen maar dat je schoonouders arm zijn dat is je eigen schuld....
Dus zoals ik al eerder zei; het was een mooi lief boeren "Deernke"met mooie bolle rode wangentjes en verder alles erop en eraan in de juiste proporties.....
En zoals jullie misschien niet weten, maar ik wel, zijn boerderijen de perfecte "speelplaatsen"
voor verliefde stelletjes, De hooizolder, de kippen schuur en natuurlijk ook de koeienstal. Tijdens het melken van de koeien, wat in die tijd bij m`n schoonvader al automatische gebeurden,konden soms rare situaties ontstaan.
Na daar vele maanden rondgezworven te hebben tussen de hooizolder, koeienstal en het kippenhok, brak op een gegeven moment de lente aan, alles ging in bloei staan, de koren en tarwevelden, het koolzaadveld met z`n mooie goudgele bloemen, dat alles was een prachtig gezicht.Ik had toen nog oog voor de natuur.....
Het was een mooie lenteavond in mei 1970, ik was die avond bij m`n meissie, we hadden een tijdje bij haar ouders op het terras gezeten en wat gedronken, en toen besloten we een stukje te gaan wandelen, Enfin, zogezegd zo gedaan, we liepen heerlijk langs alle weilanden en landerijen, elkaars arm om elkaar heen geslagen, een beetje liefkozend naar elkaar, je weet wel hoe dat gaat als je net verliefd bent,op een gegeven moment komen we langs de korenvelden en de koolzaadvelden,het was een prachtig gezicht en we genoten echt, ook van elkaar,... na ongeveer 2 km komen we bij de paardenwei, M`n schoonvader had een stel hele mooie paarden die bijna altijd buiten liepen en het best naar hun zin hadden in de wei. Opeens een hoop "gebries en gehinnik" en daar gaat net Meneer Hengst zich "Plezieren" aan Mevrouw Merrie,.....en we staan zo even lekker romantische tegen elkaar hangend te kijken naar het schouwspel van de natuur, waarop ik op een gegeven moment tegen m`n meissie zegt; Wat die hengst daar doet he,....dat zou ik ook wel willen.....
Waarop zij met kwade ogen en een vuurrood hoofd antwoord; Gek,.....als je dat maar laat, het zijn m`n vaders paarden hoor....!!

ŠTdk2005
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2005, 19:29
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 11:19
Choking Duck
Choking Duck is offline
Ook
K had eigenlijk iets heel anders verwacht
Oud 30-07-2005, 11:30
Verwijderd
Haha!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 13:46
Roosje
Roosje is offline
, al zit het vol fouten.
Oud 30-07-2005, 16:54
do_89
do_89 is offline
Oud 01-08-2005, 11:47
Magican
Magican is offline
Dit is een mop waar jij een verhaal om geschreven heb. Vind het gebrek aan creativiteit een beetje jammer...
Oud 01-08-2005, 22:16
t-62-on
t-62-on is offline
Dan zal ik m`n andere verhalen maar niet mee plaatsen....

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten