Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2005, 19:05
bloemetje16
bloemetje16 is offline
Hey allemaal
ten eerste ik hoop dat ik het hier goed plaats, wist niet waar ik het anders moest plaatsen.

Maargoed ik zou aankomend jaar bestuurskunde gaan studeren maar twijfel toch best wel erg. Ook is er geen andere studie die me op dit moment echt aanspreekt. Daarom wil ik misschien ook wel een tijdje naar het buitenland

Daarom vraag ik me af of er iemand is die hier ervaring mee heeft. Want `zomaar `een talencursus ( wat me wel heel leuk lijkt ) in het buitenland is niet echt te betalen. Werken in het buitenland lijkt me daarom wel wat. Is er iemand die hier misschien wat meer van weet, het gedaan heeft of iemand met tips?

Alvast heel erg bedankt !!!

groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-07-2005, 19:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een jaar in het buitenland gestudeert (Belgie) als je daar wat over wilt weten moet je het maar even zeggen maar ik denk niet dat dat echt is wat je wilt.
Oud 28-07-2005, 17:53
Verwijderd
Het ligt er maar aan wat je wil gaan doen qua werken.
Je zou een jaar Au Pair kunnen zijn bij een Frans gezin of al rondtrekkend door Australie je geld verdienen.

Verder zou je misschien wel 'gewoon' werk kunnen zoeken via een uitzendbureau, ook zijn er wel sites die dat werk aanbieden, ik zal wel eens wat opzoeken.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 17:55
Verwijderd
http://www.werkenonderdezon.nl/
http://www.cliccalavoro.it/ (werken in italie)
http://www.jobonline.it/ (weer italie)

zo kan je bv via eenbepaaldland.startkabel.nl wel wat links vinden
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 19:27
bloemetje16
bloemetje16 is offline
hey
onwijs bedankt voor de tips ga het nu gelijk ff allemaal bekijken.
echt moeilijk om die keuze te maken studeren of er tog even tussen uit!!

groetjes
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 21:40
Briseïs
Briseïs is offline
Je kunt ook eerst een half jaar werken en dan een half jaar iets anders doen.
Oud 29-07-2005, 10:41
Breg
Breg is offline
www.anyworkanywhere.com

veel baantjes in het buitenland, vooral in Engeland. Een groot deel is werken in de toeristensector/horeca, dus in een restaurant of hotel.
Oud 29-07-2005, 10:54
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
www.wilweg.nl is ook nog wel een handige site voor als je naar het buitenland wilt
Oud 29-07-2005, 14:43
Mariekje*
Mariekje* is offline
Mijn broer zat al jaren met hetzelfde probleem en heeft begin augustus 2003 besloten zich te gaan wagen aan een wereldreis voor onbepaalde tijd. Hij is uiteindelijk in Thailand blijven hangen en is daar een universitaire studie in bangkok begonnen.
Je zou misschien als au pair kunnen gaan? Ik (of mijn broer) hebben weinig ervaring met werken binnen Europa, ik weet je alleen te vertellen dat je in Azië geen werk mag/kan verrichten dat een Aziaat óók kan doen. Je moet dus als het ware een 'toevoegende' dienst aan het land kunnen bieden, wil je er aan het werk mogen/kunnen. Ik weet niet hoe dit in anderen landen zit, maar let hier goed op!

Veel succes in iedergeval.
Oud 29-07-2005, 15:37
bloemetje16
bloemetje16 is offline
wat een goeie reacties maar ohh wat moeilijk om de knoop door te hakken !! ben al iemand die nooit kan kiezen en nu .. weet ik het helemaal niet meer .. maar allemaal harstikke bedankt !

groetjes
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 20:07
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik werk nu een maand in ierland en ik ben van plan nog een maand te blijven dus als je vragen hebt kan ik ze misschien beantwoorden
Oud 30-07-2005, 09:34
bloemetje16
bloemetje16 is offline
wat voor werk doe je daar als ik vragen mag ?

wat ik me vooral afvraag, al betwijfel ik of je me daar mee kunt helpen, is het moment dat je de knoop doorhakt. Niet gaan studeren ( wat mijn ouders eigenlijk tog wel heel erg van mij verwachten ) en dat een jaar uit te stellen en iedereen ( vrienden + fam hier ) zeg maar `achter laten `

maar goed ..
Kun je daar in engeland goed woonruimte vinden dan? Is het financiel allemaal goed te doen?

groetjes
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 16:05
Jane21
Jane21 is offline
Zou je alleen kiezen voor wél gaan studeren dit jaar, omdat je ouders dat van je verwachten?

Dan zou ik het namelijk niet doen.
Studeren moet je voor jezélf doen, een studie die je interessant vind en waar je je voor kunt motiveren.

En het zou jammer zijn als je achteraf spijt krijgt dat je niet naar het buitenland bent gegaan, toch?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 02:05
Bianca16*
Bianca16* is offline
Hay! Ik had een tijdje verpleegkunde gedaan, gestopt in hetzelfde jaar dat ik begonnen was in december.
Toen leek de lerarenopleiding Engels me wel wat, maar ik was zo vreselijk bang dat ik weer een verkeerde opleiding zou gaan kiezen! Toen ben ik in maart voor 4 maanden naar Engeland gegaan, ben nu net terug. Ben er alleen maar meer achter gekomen dat ik dol ben op Engeland en de taal.
Nu sta ik dus meer achter mn keuze.

Als je een kijkje neemt op deze site kom je vast een stuk verder denk ik!

Weet dat je vantevoren nog zo erg achter je studiekeuze kunt staan, maar dat het gewoon altijd tegen kan gaan vallen.
Probeer gewoon een keuze te maken, zekerheid heb je nooit.
Heel erg veel succes ermee!
Oud 02-08-2005, 08:56
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik heb deze zomer een talencursus in antibes gedaan en daar waren behoorlijk wat nederlandse meisjes die voor 13 weken tot een half jaar blijven en dan ook werken. dan krijgen ze de accomodatie en de school betaald.

edit:
http://www.travelactive.nl/index.php?pageId=213

edit again: hmm zie dat ze vooral mensen in hoogseizoen nodig hebben

Laatst gewijzigd op 02-08-2005 om 09:03.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 09:00
Breg
Breg is offline
Citaat:
bloemetje16 schreef op 30-07-2005 @ 10:34 :

wat ik me vooral afvraag, al betwijfel ik of je me daar mee kunt helpen, is het moment dat je de knoop doorhakt. Niet gaan studeren ( wat mijn ouders eigenlijk tog wel heel erg van mij verwachten ) en dat een jaar uit te stellen en iedereen ( vrienden + fam hier ) zeg maar `achter laten `

maar goed ..
Kun je daar in engeland goed woonruimte vinden dan? Is het financiel allemaal goed te doen?

groetjes
ik zou zeggen: vertel zo vroeg mogelijk aan iedereen dat je misschien toch niet gaat studeren, maar iets anders wilt gaan doen. Zelf roep ik al zeker 2 jaar dat ik waarschijnlijk niet meteen wil gaan studeren, maar eerst een jaar naar het buitenland wil. Over 2 maanden is het zo ver en begin ik aan mijn reis, maar mijn ouders en omgeving zijn ondertussen helemaal aan het idee gewend.

Aan de ene kant vind ik het ook wel een beetje eng om zomaar alles hier achter te laten en al mn vrienden gaan over een maand studeren en ik volgend jaar pas, maar ik weet ook dat ik dit al zo lang wil, dat ik zeker weten spijt krijg als ik nu niet naar het buitenland zou gaan.
Oud 02-08-2005, 14:45
bloemetje16
bloemetje16 is offline
hey mensen bedankt voor de sites! heb er heel veel informatie vandaan kunnen halen.
voor italiaans leren spreekt me erg aan! alleen het is zo verdomde duur! dus moet nog maar even kijken of het wel haalbaar is

groetjes
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 19:43
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
bloemetje16 schreef op 30-07-2005 @ 10:34 :

maar goed ..

groetjes
Ik werk in een hotel in de housekeeping => schoonmaken ed.

Maar ik denk dat als je via een van die organisaties gaat dat je er ook een talencurus bij kan doen, ik denk dat daarmee je taal wel heel erg verbeterd!

(Hier spreekt iedereen vrij simpel en langzaam engels dus we kunnen elkaar verstaan, maar ik denk dat ik niet correct engels leer..
Dus als je een talencursus ernaast zou doen is het denk ik beter, iemand die je verbeterd als je fouten maakt ed.)
Oud 08-08-2005, 17:52
merijn
merijn is offline
Hallo allemaal!

Wat grappig om te merken dat jullie de meest geniale manier om naar het buitenland te gaan nog niet gevonden hebben. Kijk maar eens op http://www.noborders.nl

Groetjes en succes!

Merijn
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 20:42
Bianca16*
Bianca16* is offline
Merijn! Ben jij de Merijn van het forum van die site?
Jeetje, ik heb hem helemaal doorgenomen en ben echt razend enthousiast. Heb dit jaar meer dan 1000 EUR neergelegd bij Travel Active voor een tijdje buitenland, dan is dit wel even iets anders!

Wow, mensen hier die er ervaring mee hebben?
Oud 08-08-2005, 21:59
merijn
merijn is offline
Hi! Ik ben inderdaad de Merijn van het forum van die site. Afgelopen jaar heb ik zelf via deze organisatie een vrijwilligerwerkproject gedaan in Slowakije en sinds ik teruggekomen ben werk ik voor NoBorders. Het is echt net zo geweldig als het lijkt! 1000 euro betalen aan een organisatie is echt grote onzin als het ook gratis kan!!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 18:52
Wietabixke
Wietabixke is offline
hey

ik ken een paar organisaties zoals afs evs ef en yfu...en met die laatste ben ik naar finland vertrokken waar ik nu al 2weekjes zit...maar kblijf nog tot eind juli...als je meer wil weten over yfu mag je me gerust wat vraagjes stellen of je kan eens hun site opzoeken... ikzelf ben btw een belgje maar er zijn veel nederlanders die de wereld rondreizen met yfu...

vele groetjes mel vanuit finland
Oud 14-08-2005, 20:05
Breg
Breg is offline
Citaat:
Bianca16* schreef op 08-08-2005 @ 21:42 :

Wow, mensen hier die er ervaring mee hebben?
Ik heb er eerst een tijd aan zitten denken om dit te doen, maar heb besloten om aankomend jaar toch maar naar Australie te gaan. Ik heb wel veel op die site gekeken en projecten uitgezocht en er zitten zeker interessante dingen tussen. Mijn nicht gaat misschien ook met die organisatie vrijwilligerswerk doen en zelf wil ik het 'later' (als ik klaar ben met studeren bijvoorbeeld) ook nog wel doen.
Reageren

Regels voor berichten