Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2005, 16:50
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb van de 22 januari 2005 tot 8 april 2005 (dit was mn laatste werkdag) gewerkt bij mijn oude werkgever. Nu zit het zo: mijn oude baas heeft de verzekering laten weten dat mijn contract afliep op 8 maart 2005, terwijl ik daar zeker tot mn laatste werkdag op 8 april 2005 heb gewerkt. Een tijdje terug ontving ik een brief van de verzekering dat ik in die tijd wel ziekenfonds verzekerd was, maar volgens hen dus niet werkte, al was dat wel zo Nu moet ik voor die periode een hoge vervangende premie betalen als 'boete'.

Nu heb ik mijn salarisstrookje bij mn oude werkgever opgevraagd en daar staan de uren op van week 13 t/m 16 van dit jaar die uitbetaald werden. Ik heb volgens mijn loonstrook deze periode vijf dagen gewerkt (30 uren).

Is het dan mogelijk dat je veel te vroeg uit wordt geschreven door je werkgever (zonder het te weten) en vervolgens gewoon een paar weken doorwerkt en er later via de verzekering bericht van krijgt dat je 'officieel' niet werkte?

Wat kan ik hieraan doen?

Laatst gewijzigd op 06-09-2005 om 16:53.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2005, 16:58
Verwijderd
Dat is gewoon de zaak bedonderen. Het hoeft niet eens uitgelegd te worden dat jouw werkgever niet op eigen houtje andere data mag gaan opgeven. Dat is in strijd de waarheid, platgezegd liegen. Heb je wel loonstrookjes die bewijzen dat je tot acht april gewerkt hebt? Of loonbijschrijvingen? Als die loonstrookjes niet kloppen met de daadwerkelijk verrichte arbeid is er meer aan de hand. Dan loopt hij de zaak gewoon te flessen. Heb je hem überhaupt al gevraagd waarom hij een onjuiste beëindigingsdatum heeft doorgegeven?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten