Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2005, 20:05
Ostentation
Ostentation is offline
Wie heeft hier nog meer last van, wat is er aan te doen, is het gevaarlijk??

Ik weet niet wat ik moet doen, vandaag had ik het 5 keer. Ik krimp ineen alsof ik een hartaanval heb ofzo, tis heel eng! Het gebeurt voornamelijk als ik iets inspannends doe, maar het lijkt me niet normaal, gezien mijn leeftijd. Kan het komen door overgewicht? Ik ben bijna 1.70m, en zit tegen de 65kilo.

Iemand een tip?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 20:52
amor
amor is offline
Nou ik denk niet dat het door je gewicht komt hoor. Ben je naar de cardioloog geweest? Meestal krijg je dan iets van betablokkers. Mijn moeder had het ook, ze kreeg eerst betablokkers en daarna hebben ze haar geschockt om haar hartritme normaal te krjigen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 21:04
Konijn
Konijn is offline
Je gewicht is normaal hoor! Dat is niet eens overgewicht.
Verder: ga gewoon langs de huisarts!
Oud 02-08-2005, 22:21
annetjuh
annetjuh is offline
gewoon langs de arts, want het kan wel dodelijk zijn als je inspant, je zal vast niet de eerste zijn die plots dood neer valt onder het voetballen
Oud 03-08-2005, 11:28
Lautitia
Lautitia is offline
Ik heb er van tijd tot tijd ook last van. Ik ben naar de huisarts geweest en zijn advies was doodsimpel: neem meer lichaamsbeweging. Ik ben dan (nog) geen dokter , maar mijn advies is ook doodsimpel: ga naar je huisarts.
Oud 03-08-2005, 12:19
Ostentation
Ostentation is offline
ja ik doe eigenlijk niks.. ik werk, huishouding, das ook best zwaar. Maar wat zijn betablokkers? En is dat geen overgewicht??
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 12:39
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Ostentation schreef op 03-08-2005 @ 13:19 :
wat zijn betablokkers?
Bètablokkers zijn medicijnen die de hartslag vertragen en de samentrekingskracht van het hart verminderen. Ze worden gebruikt tegen hoge bloeddruk, angina pectoris (pijn op de borst) en hartritmestoornissen.

Citaat:
Ostentation schreef op 03-08-2005 @ 13:19 :
En is dat geen overgewicht??
Als je uitgaat van de BMI-index niet. In jouw geval is de BMI-index gelijk aan 65/1,70²=65/2,89=22,49. Als de BMI-index tussen 20 en 25 ligt (wat hier het geval is) val je in de categorie gezond, dus dat betekent dat je je wat je gewicht betreft geen zorgen hoeft te maken. Mijn advies is om je huisarts te raadplegen en je door hem of haar door te laten verwijzen naar een cardioloog, indien dat noodzakelijk mocht zijn.
Oud 03-08-2005, 16:30
Prof. Dr. Uil
Prof. Dr. Uil is offline
Citaat:
amor schreef op 02-08-2005 @ 21:52 :
Nou ik denk niet dat het door je gewicht komt hoor. Ben je naar de cardioloog geweest? Meestal krijg je dan iets van betablokkers. Mijn moeder had het ook, ze kreeg eerst betablokkers en daarna hebben ze haar geschockt om haar hartritme normaal te krjigen.
Betablokkers zul je niet krijgen in het geval van ritmestoornissen. Hooguit om een conditie genaamd tachycardie (te hoge hartslag) aan te pakken. Het verlaagt inderdaad de hartfrequentie en de slagkracht van het hart.
Je zult het voornamelijk krijgen bij een te hoge bloeddruk.

Als je zo'n "ritmestoornis" hebt kun je dan niet blijven staan of doorgaan met activiteiten omdat je lichaam het niet aankan? Of omdat je er gewoon heel erg van schrikt.

Hartritmestoornissen zijn op jou (en mijn ) leeftijd erg onwaarschijnlijk en als je een genetische aanleg hebt voor hartproblemen had je dat waarschijnlijk al wel gemerkt.

Ik denk dat je hart soms gewoon een extra slag maakt, of er één overslaat. Dat is heel normaal, je moet je er niet druk om maken. Als je dat wel doet, moet je even langs de cardioloog gaan.
Oud 03-08-2005, 18:34
Ostentation
Ostentation is offline
Ik heb morgen een afspraak bij mijn huisarts. Ik vind het inderdaad een soort van overslaan, maar het gekke is, dat mijn hart op de een of andere manier in elkaar "zuigt". 't Voelt echt heel raar, ik klap ook een beetje in elkaar. Maar ik hoor het morgen wel.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 18:51
fractuur
fractuur is offline
Ik heb er zelf ook nog wel eens last van, het is erfelijk. (Bedankt pap ) Mijn hartritmestoornissen bestaan uit hartkloppingen, en heel soms slaat hij er eentje over. Het is erg irritant, omdat je opeens niets meer kan. Het kost veel energie, dus lig ik er op dat moment maar slap bij. Vooral onder het sporten is het irritant. Maar goed, ik heb het denk ik eens in de drie maanden, en zodoende is het niet gevaarlijk. Als ik het vaker heb moet ik naar de huisarts, die me dan naar de cardioloog verwijst voor medicijnen, maar dat is niet het geval. Succes bij je huisarts, die zal je wel uitsluitsel kunnen geven.
Oud 03-08-2005, 20:14
amor
amor is offline
[QUOTE]Prof. Dr. Uil schreef op 03-08-2005 @ 17:30 :
[B]Betablokkers zul je niet krijgen in het geval van ritmestoornissen. Hooguit om een conditie genaamd tachycardie (te hoge hartslag) aan te pakken. Het verlaagt inderdaad de hartfrequentie en de slagkracht van het hart.

Mijn moeder kreeg ze dus wel tegen hartritmestoornis om haar hartslag te vertragen. Bij ons is het genetisch bepaald mijn oma slikt ze ook al jaren tegen haar hartritmestoornis en angina pectoris.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 20:23
Ostentation
Ostentation is offline
kan het dodelijk zijn?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 20:33
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Ostentation schreef op 03-08-2005 @ 21:23 :
kan het dodelijk zijn?
Dat kunnen wij natuurlijk niet zo beoordelen. Maar als je het nu voor het eerst hebt, en het niet frequent hebt, dan zal het wel niet. Tenzij een hartfalen ofzo, maar dat zal wel niet op onze leeftijd. Ik hoop dat het gewoon goedaardig is voor je. Maak je er niet onnodig druk om. Dat is slecht voor je hart.
Oud 03-08-2005, 21:21
FLuKee
FLuKee is offline
Citaat:
Prof. Dr. Uil schreef op 03-08-2005 @ 17:30 :
Betablokkers zul je niet krijgen in het geval van ritmestoornissen. Hooguit om een conditie genaamd tachycardie (te hoge hartslag) aan te pakken. Het verlaagt inderdaad de hartfrequentie en de slagkracht van het hart.
Betablokkers zijn klasse II anti-aritmica, en worden wel degelijk gebruikt bij ritmestoornissen. Van de vijf klassen zijn ze zelfs de meest "veilige" (elk anti-aritmogeen geneesmiddel is intrinsiek pro-ritmogeen op een ander gebied).

De ernst van zo'n ritmestoornissen kan erg variëren. Het zal zeker geen kwaad doen om je huisarts te raadplegen als je er echt last van hebt.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 08:42
Ostentation
Ostentation is offline
Ik ben er net geweest, mijn hart neemt op zo'n moment geen -tot een kleine- pauze.

Verder moest ik er maar mee leren leven.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 09:15
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Ostentation schreef op 04-08-2005 @ 09:42 :
Ik ben er net geweest, mijn hart neemt op zo'n moment geen -tot een kleine- pauze.

Verder moest ik er maar mee leren leven.
That's it? Beetje weinig. Een cardiogram lijkt me toch op zijn minst op z'n plaats.
Nahja.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 09:19
Verwijderd
een hartaanval doet overigens geen pijn maar voelt als een grote druk. Als je ineenkrimpt van plotselinge pijn lijkt het mij eerder dat er iets is met de spieren bij je ribben of rond je longen, je hart doet niet echt aan 'pijn'.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 11:03
amor
amor is offline
Ik vind dat je huisarts je op zn minst door had moeten verwijzen naar het ziekenhuis voor nader onderzoek. Heb je wel gevraagd of ie je door wilde verwijzen?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 11:08
Verwijderd
Second opinion vragen!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 15:36
Ostentation
Ostentation is offline
Wel, mijn vader ging met mij mee, die zei niet zo iets van, een second opinion? De dokter heeft aan mijn pols gevoeld, maar zei dat het dus gewoon ging om een overslag. Maar goed, heb ik er weer last van, of wordt het erger, ziet hij mij weer terug.(zeg ik, niet hij)
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 18:11
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Misschien een knellende zenuw. Dat kan ook zo voelen. En ook daar is niets aan te doen, gaat meestal vanzelf weer weg.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten