Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2005, 15:40
Coléoptère
Coléoptère is offline
De vraag is duidelijk: hoeveel boeken neem jij mee op vakantie?

TS begint: ik neem er een stuk of 10 mee denk ik
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2005, 15:52
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik neem er 7 of 8 mee. Hoeveel er in m'n rugzak passen buiten de rest wat ik nog mee wil (vliegtuig he...). En als ik die uit heb lees ik wel een paar van m'n moeder en als ik daar doorheen ben heb ik altijd m'n vader nog als laatste redmiddel.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 15:52
FreeZzze
FreeZzze is offline
Vier. Dan heb ik m'n hele lijstje literatuur afgewerkt .
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 16:04
Morri
Morri is offline
Zoveel als toegestaan is. Waarschijnlijk een stuk of 8, maar dat is ook afhankelijk van dikte/grootte.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 17:25
Verwijderd
Geen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 17:51
welle
welle is offline
Voor twee weken.. 16 ofzo?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 19:15
Roosje
Roosje is offline
Niet veel, want een vriendin van me gaat mee. Alleen voor op de terugreis misschien, maar pen en papier heb ik altijd wel bij, dus vervelen zal ik me niet.
Oud 07-07-2005, 19:17
welle
welle is offline
Ik ga juist altijd lezen met vriendinnen Nouja, niet altijd natuurlijk, maar gewoon als het te warm is.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 19:20
Verwijderd
Vier of vijf.
En ik verwacht er twee uit te hebben tijdens de heenreis.
En 3 ervan zijn vrij dik. (Tot zoens, Davinci Code, Ontdekking van de Hemel)
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 19:25
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
welle schreef op 07-07-2005 @ 20:17 :
Ik ga juist altijd lezen met vriendinnen Nouja, niet altijd natuurlijk, maar gewoon als het te warm is.
Ik niet, wij gaan altijd maffe spelletjes doen. En mijn broertjes irriteren en zo, en mijn papa voor de gek houden. Dat soort dingen.
Oud 07-07-2005, 19:25
Type
Type is offline
ik ga maar 5 dagen op vakantie en zal in die dagen meer met audio en video bezig zijn dan met letteren.

Dusch: deze vakantie 1 voor in de bus, op ye random vakantie met oudersch waarschijnlijk 2, omdat ik meestal op vakantie ga om nieuwe dingen te doen, en boeken lezen kan ik thuis ook
Oud 07-07-2005, 19:27
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Ik ga 3 weken op vakantie, dus ik wil er zoveel mogelijk meenemen.
Maarja ik mag maar 1 koffer dus waarschijnlijk passen er maar 7/8 ofzo bij...of ik neem gewoon minder kleding mee .
Oud 07-07-2005, 19:54
Verwijderd
Ik weet het niet precies, ik heb er vier van Terry Pratchett, die ik moet lezen van een vriend van me, verder neem ik het Bernini Mysterie van Dan Brown mee om nog te lezen en wil ik Engelenmoord nog lenen bij de bieb of kopen in de winkel, want daar heb ik een voorpublicatie van gelezen en dat was erg leuk.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 20:16
ragdoll
ragdoll is offline
Terry Pratchett is zeker de moeite waard welke titels heb je?

ontopic: Geen idee...stuk of 7 ofzo.
Ik heb Jonathan Strange & Mr. Norrel om me in te verdiepen, en een paar franse boeken dus ik vermaak me wel.
Oud 07-07-2005, 20:36
Verwijderd
Citaat:
ragdoll schreef op 07-07-2005 @ 21:16 :
Terry Pratchett is zeker de moeite waard welke titels heb je?
Ik geloof de eerste paar uit de serie. In ieder geval de Science of Discworld... de rest ligt bij mn ouders.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 20:45
Nijn*
Nijn* is offline
Een stuk of 5, 6 en een hoop tijdschriften
Oud 07-07-2005, 21:52
Verwijderd
Op de een of andere manier kunnen tijdschriften mij echt totaal niet boeien op vakantie, .
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 21:54
Verwijderd
Mij evenmin.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 21:55
Bas Braadpan
Bas Braadpan is offline
1.. k had een boekenbon in een kast gevonden
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 21:56
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Mijns. schreef op 07-07-2005 @ 22:52 :
Op de een of andere manier kunnen tijdschriften mij echt totaal niet boeien op vakantie, .
Mij wel, op vakantie heb ik echt het IQ van een fruitvlieg, dus ga ik niet eens de moeite nemen me te verdiepen in literatuur maar ga ik gewoon dom voor me uit zitten staren in een modeblaadje.. Geloof me, zeer ontstressend..
Oud 07-07-2005, 21:57
Verwijderd
Daar geloof ik niet in.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 22:11
ragdoll
ragdoll is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 07-07-2005 @ 21:36 :
Ik geloof de eerste paar uit de serie. In ieder geval de Science of Discworld... de rest ligt bij mn ouders.
Discworld serie altijd lachen, met Pratchett. Vond ik althans.

Tijdschriften op vakantie...eigenlijk geldverspilling. Altijd staat er dezelfde uitgekauwde crap in
Oud 07-07-2005, 22:21
Anki
Anki is offline
Hoeveel boeken ik mee neem?
Dat hangt van de vakantie af..Maar meestal zoveel mogelijk als dat er in mijn tas/koffer past. En zeker als ik een lui vakantie heb, heerlijk hele tijd lezen..
Oud 08-07-2005, 06:20
Verwijderd
Ik heb eigenlijk maar een hekel aan lui-vakanties, want ik het voor school al genoeg in (school-)boeken moeten lezen. Op vakantie doe ik het liefst actieve dingen.
Schrijven, bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 09:07
WolterB
WolterB is offline
Het is nog steeds onzeker of ik op vakantie ga, maar als ik ga wordt het ws een fietsvakantie en gaat het alstig worden om veel boeken mee te nemen en vind ik het risico ook best groot dat alles nat wordt, dus ws geen
Advertentie
Oud 08-07-2005, 12:42
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Vorig jaar mochten we er volgens mij elk vijf meenemen.. Dus dat wordt dan samen twintig
Oud 08-07-2005, 21:16
Charlottetje
Charlottetje is offline
vakantie? wat is dat?
ik ga wel een ruime week naar mijn ouders, dus in het geval ik dan niet op mijn nichtjes hoef te passen oid kan ik rustig lezen.
ik neem dan geen boeken mee, niet nodig, genoeg boeken bij mijn ouders thuis. (bijvoorbeeld 'ik heb altijd gelijk' van WF Hermans, daar moet ik toch maar eens aan beginnen vind ik)

Charlotte
Oud 09-07-2005, 00:44
Type
Type is offline
als de vraag was 'hoeveel broeken mee op vakantie' had dit topic zo hard op een heel ander deel van het forum gestaan.
Oud 16-07-2005, 12:30
Graph
Graph is offline
3 boeken van mezelf (eigenlijk 5, 1boek = een omnibus (3 boeken in 1)
en verder mag ik geloof ik 8 boeken lenen van de bieb ..
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 20:43
Liss
Liss is offline
Heb er voor twee weken elf meegenomen. Wist van tevoren al dat ik ze niet allemaal zou gaan lezen mr dat zoek ik dan op vakantie wel uit, paste toch in de auto. Heb er uiteindelijk zes gelezen en de anderen een klein beetje doorgebladerd (waren niet allemaal echt verhaal boeken zeg maar, zat een boek bij over advocaten bv)
Oud 16-07-2005, 20:56
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Eens stuk of 2, 3. Ik ga maar een weekje weg en het word een doe-vakantie naar Ameland
Oud 17-07-2005, 20:25
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Citaat:
Mijns. schreef op 07-07-2005 @ 22:52 :
Mij eigenlijk zowiezo nooit, eerst las ik stapels tijdschriften maar het wordt steeds minder.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 08:13
Verwijderd
Ik ga maar een weekje, heb iig al twee titels van boeken die ik zeker meeneem (tenzij ze uitgeleend zijn in de bieb), verder moet ik nog even kijken, maar het zullen er wel meer worden dan twee. En mijn zusje heeft Harry Potter besteld, als zij die uit heeft zal ik die hopelijk ook nog kunnen lezen (al lukt dat misschien niet in één week, maar dat zien we dan wel weer).
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 08:25
*ikniet*
*ikniet* is offline
vorig jaar 12, dit jaar 9 (allemaal dike) misschien neem k nog harrypotter mee (deel 6)
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 11:44
Verwijderd
Ik maar twee, denk ik. Ik ga dan ook niet zo heel lang, dus 't is gewoon voor op het vliegtuig. Ik ben niet van plan in Rome te gaan lézen, terwijl daar zoveel te bekijken en te doen is! Misschien voor het slapen een paar blz ofzo, maar ik twijfel eraan... Welke weet ik nog niet.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 17:48
loeserr
loeserr is offline
voor 2 weken..stuk of 15
Oud 19-07-2005, 19:20
Changshan
Changshan is offline
Hm, ik deel uiteindelijk met moeder en broertje (vader leest met alledrie mee, met m'n broertje lees ik op 't einde mee als ik niets meer heb). Zelf neem ik er deze vakantie niet veel meer dan vijf mee, omdat ik nu drie superdikke boeken heb, van welke ik betwijfel of ze snel te lezen zijn (denk aan Tolstoj, Clive Barker, Haasse). Maar goed, ik lees er uiteindelijk wel zo'n 15, voorgaande jaren was dat nog wel meer. Ik ga btw ongeveer 2,5 week op vakantie deze keer.
Oud 20-07-2005, 07:30
Verwijderd
ik snap niet waarom iemand meer dan drie boeken meeneemt op vakantie... waarom ga je dan op vakantie? lezen kan je thuis toch ook

wil je dan niet iets van de streek zien? dingen doen die je alleen ginder kan doen? menselijk contact hebben? leuke dingen doen met de mensen met wie je op vakantie gaat?
of gaan al die mensen die vijftien boeken meenemen veertien volle dagen op het strand liggen bakken?

Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 08:08
Verwijderd
Ik ga op vakantie om even ergens anders te zijn dan thuis. Ik ga naar Zweden, kamperen, ergens redelijk weg van de bewoonde wereld. Er is daar vaak weinig te doen en ik heb geen zin om met 'de jongeren' van de camping (als die er al zijn) ergens rond te gaan hangen en te gaan zuipen of wat dan ook. Ik wil gewoon lekker rust hebben. En dat is voor mij dus lekker buiten zijn met een boek en lezen.

En met drie/vier/vijf/... boeken per week heb je nog ruim de tijd om iets van de streek te zien (dat doen wij dus alleen niet 24/7, wat ik niet meer dan logisch vind, ik ga ook voor de rust op vakantie) en voor dingen doen met de mensen met wie ik op vakantie ben heb ik dan ook nog meer dan ruim de tijd, je hoeft toch niet 24/7 dingen samen te doen?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 08:42
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 20-07-2005 @ 09:08 :
Ik ga op vakantie om even ergens anders te zijn dan thuis. Ik ga naar Zweden, kamperen, ergens redelijk weg van de bewoonde wereld. Er is daar vaak weinig te doen en ik heb geen zin om met 'de jongeren' van de camping (als die er al zijn) ergens rond te gaan hangen en te gaan zuipen of wat dan ook. Ik wil gewoon lekker rust hebben. En dat is voor mij dus lekker buiten zijn met een boek en lezen.

En met drie/vier/vijf/... boeken per week heb je nog ruim de tijd om iets van de streek te zien (dat doen wij dus alleen niet 24/7, wat ik niet meer dan logisch vind, ik ga ook voor de rust op vakantie) en voor dingen doen met de mensen met wie ik op vakantie ben heb ik dan ook nog meer dan ruim de tijd, je hoeft toch niet 24/7 dingen samen te doen?
Kijk, als ik Harry Potter bijvoorbeeld lees tegen ongeveer één minuut per blz, ben ik tien uur aan het lezen eer ik hem uit heb. Als ik 14 dagen op vakantie ga, ga ik dus écht geen tien boeken van zeshonderd blz meenemen, omdat ik dan 100u moet lezen om ze uit te hebben. Verdeeld over veertien dagen is dat meer dan zeven uur per dag. Dat is toch asociaal veel?

Maar ok, als je op vakantie gaat om 'ergens anders hetzelfde te kunnen doen als thuis', dan kan je idd wel veel boeken meenemen, al zeker als er in de streek niet zo veel te doen is

Ik persoonlijk ga vijf dagen (idd, da's niet zo lang natuurlijk) op vakantie naar Rome om daar (nog maar eens) de Trevi fonteinen te gaan bezichtigen, de koepel van het Sint-Pieter te beklimmen, de Spaanse trappen te doen, gezellig terrasjes doen, het Forum Romanum nog eens te bezoeken, enz... Dan ga ik echt geen twee uur per dag met m'n neus in de boeken zitten

Ik wil dus echt niet zeggen dat je niet MAG lezen en dat je 24/7 dingen samen MOET doen met de mensen waarmee je op vakantie bent, àbsoluut niet , maar uren en uren op een dag niets doen dan lezen, dat lijkt me eerlijk gezegd gewoon asociaal en zonde van het geld dat je moet neertellen voor de vakantie...
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 09:00
Verwijderd
Wie zegt er dat alle boeken van iedereen die meegaan 600 blz hebben...?

Op vakantie doe je als je gaat kamperen al niet hetzelfde als thuis. Verder zitten we daar met zeven mensen en één auto, we kunnen dus niet super veel of ver weg. (Maar goed, ik ga ook niet naar Zweden om daar heel veel te doen ed...bovendien ken ik de streek daar al wel redelijk, scheelt ook weer. ) Als je naar Rome of een andere stad gaat, dan is het natuurlijk heel anders. Als ik naar Londen of Parijs ga, dan ga ik ook niet de helft van de dag lezen, dan wil ik ook vooral wat zien.

Waarom is uren en uren op een dag niets doen dan lezen asociaal...? En of het zonde van het geld is, dat lijkt me iets persoonlijks.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 17:39
Lollita 2
Lollita 2 is offline
Citaat:
welle schreef op 07-07-2005 @ 18:51 :
Voor twee weken.. 16 ofzo?
wtf, dan moet je 2 weken non stop lezen...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 17:43
Lollita 2
Lollita 2 is offline
Ik was net op ongeveer 7 dagen op vakantie met een vriendin en met 1 boek en 1 tijdschrift en dat heb ik niet eens uitgekregen, terwijl ik in totaal 16 uur in de trein heb gezeten. Ik vind praten altijd veel gezelliger.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 18:16
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Lollita 2 schreef op 02-08-2005 @ 18:39 :
wtf, dan moet je 2 weken non stop lezen...
Valt wel mee hoor.
Ik lees volgens mij bizar snel, ik zal eens bijhouden hoe snel, maar zoveel boeken in zoveel dagen is een eitje.
Oud 02-08-2005, 18:41
Souris
Souris is offline
ga 2 weken weg en neem 8 boeken mee denk ik
Oud 02-08-2005, 19:11
Choking Duck
Choking Duck is offline
Meestal geen boeken, eerder schrijf/typemateriaal
Oud 02-08-2005, 19:38
Ieke
Ieke is offline
Dit jaar had ik er 14 mee, nog 1 van mijn moeder geleend (die had hem eigenlijk voor zichzelf meegenomen) en de nieuwe Potter op vakantie gekocht, wat dus in totaal 16 boeken.
Heb ze niet allemaal uitgekregen omdat ik in de eerste plaats een her te leren had en de vakantie een paar dagen korter geworden is dan in eerste instantie gedacht. Maar ik had het wel uit kunnen krijgen als ik persee gewilt had.
Overgens wisselt het wel ieder jaar. Vorig jaar zijn we wezen vliegen en dan kan je niet zoveel meenemen. Toen had ik er een stuk minder, maar wel wat dikkere en zwaardere boeken. Dit jaar zat de hele Narnia serie erbij, die tellen niet zo zwaar.
Oud 02-08-2005, 20:04
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik had er 8 van mezelf mee en nog daar Potter gekocht. Maar na twee weken had ik alles al uit. (Behalve potter, die wilde ik bewaren voor thuis.) Dus toen heb ik nog maar 2 boeken van m'n moeder en 1 van m'n vader gelezen.
En ik heb me erg verveelt in het vliegtuig, ik had alleen nog maar tijdschriften om te lezen en de films waren saai.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 02:35
86dagreed
86dagreed is offline
ik had er in schotland 4 mee.
Hiken daar, dacht 'lees niet veel'
maar na een aantal dagen kom je erachter dat je toch verkeerde beslissingen loopt te nemen.
Voorlopen op schema's heeft nadelen.
snel lezen ook.
Oud 03-08-2005, 16:23
Euryalo
Euryalo is offline
ik had er 10 mee voor 3 weken, wat echt te weinig was..maar er kon niet meer mee helaas...

gelukkig had mn vader 3 boeken van chaim potok mee, een 1 dr van had ik zelfs nog nooit gelezen (ik vind potok zo goed schrijven, dat ik zijn boek vaker achter elkaar kan lezen)
Reageren

Regels voor berichten