Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() p.s. de big muff bestond al voor dat mr. bellamy ooit geboren was..
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
en idd, bass distortion kán heel vet zijn, maar dan moet de muziek er wel geschikt voor zijn ..
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Kijk hier eens: http://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?t=3053
Verder moet je natuurlijk niet bassen met distortion. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
als je het een beetje goed insteld kan je best wat moois uithalen.
||
Citaat:
dus maakt het ansich niet erg veel uit.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
BWAHAHA! We vergeten voor het gemak eventjes Cliff Burton? (imo de god van de bas-distortion en bas-fuzz) En sowieso alle bassisten die hun heerlijk ronkende Ampeg stacks op hun donder geven? Distortion op bas... In een band zoals muse vind ik het wel gaan. Slechts 1 gitaar en dus moet er een gat opgevangen worden door de bassist. Maar in een metalband met 2 gitaren gaat het alleen maar pruttelen, ronken en gewoon ronduit modderig klinken en das niet mooi. Beter is dan gewoon een cleane maar enorm diepe zuivere toon eruit te pompen om je beter hoorbaar te maken en het modderige wat meer eruit te houden. (ikzelf ambieer een enorm Hi-Fi geluidje voor metalbas. PhilJonesBass amps met Basslab basses... als ik het geld toch eens had) Het kan wel degelijk. Het kan ook echt iets toevoegen en het kan zeker je sound MODDERVET maken (zeker als je maar tegen een gitarist op hoeft) Het kan ook je geluid volledig verprutsen (Dat je een bassist krijgt die je pas opvalt als hij niet meer speelt...) Ikzelf blijf het liefste bij een meest pure Basgitaar Snoer Amp Alhoewel ik soms mijn V-amp wel lekker vind om te experimenteren ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar goed, er zijn flink veel lekkere fuzz's voor de bass (of die goed zijn voor de bass) en od gaat er heel goed in bij mij, maar echte distortion op de bass is niet echt fantastisch vind ik iig, althans ik heb nog nooit een productie gehoord waar het in mijn oren echt goed klonk. Laatst gewijzigd op 24-07-2005 om 21:17. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Zelf zit ik toch meer in de rock, blues, jazz richting. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
techniek staat niet gelijk aan kwaliteit |
![]() |
||
Citaat:
daarom dus.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overgewaardeerd bestaat niet. Als veel mensen iets leuk vinden, betekent dat veel mensen iets in die muziek zien of er wat aan hebben. En waar gaat het om in de muziek? Precies ![]()
||
![]() |
Citaat:
Kan je een versterker aanzetten? Kan je basssssssgitaarz spelen? Dan houd niemand je tegen toch. |
![]() |
||
Citaat:
volgens mij verwar je politiek en kapitalisme met muziek. edit: en natuurlijk boeit het dat hij slordig bast, aangezien de meeste mensen primus zo geweldig vinden omdat de bassist zo geweldig zou zijn.
Laatst gewijzigd op 30-07-2005 om 18:28. |
![]() |
||
Citaat:
Progressive spelen kan allemaal leuk en aardig zijn, maar als jij dan de planken op gaat voor 10 man is de lol er ook snel vanaf. En ja: Les Claypool is een geweldige bassist. Bij bassen draait het niet alleen maar om de techniek, maar vooral om een sound (zeker als je speelt zoals Primus) en om groove. Die vent kan gewoon bassen, of et nou slordig gespeeld is of niet.
|
![]() |
|
|