Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2005, 10:45
Myr
Myr is offline
Ik wil graag economie gaan studeren, maar naast wiskundige vakken vind ik talen ook erg leuk.

Het is in Utrecht ook mogelijk om de studie WO Economie in het engels te volgen, maar dat lijkt me wel erg moeilijk (engels is nl niet mijn beste taal).

Nu heb ik begrepen dat je in Utrecht een deel van je ruimte in kan vullen met bijv. recht, geografie, geschiedenis of sociale wetenschappen. Eigenlijk zou ik liever een taal zoals Duits doen in die ruimte. Volgens de universiteit is het wel mogelijk.

Is er iemand die daarmee ervaring heeft, of ook met dezelfde keuze zit?

Is het aan te raden om er een taal bij te volgen? (Ik heb namelijk begrepen dat er een grote vraag is naar economisch opgeleide mensen die goed hun talen spreken)..

Ik hoop dat iemand mij er wat over kan vertellen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2005, 11:32
Verwijderd
Als je Engels niet zo goed is zou ik daar maar eerst aan gaan werken, als je tijd over hebt, want Engels is bij veel studies erg belangrijk en sowieso dé voertaal van de wetenschap.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 11:38
Verwijderd
Volgens mij kan je niet om engels heen als je een wo of hbo opleiding gaat doen. bij mijn hbo opleiding was de helft van de boeken in het engels. Maar het is natuurlijk ook hoe je er mee omgaat. want engelse boeken icm nederlandstalige colleges is goed te doen. En algaande leer je veel.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 12:04
Verwijderd
Bij WO economie kun je er rustig van uitgaan dat al je boeken in het Engels zijn. Tenminste, dat hoort zo. Nederlandse vertalingen zijn vaak minder van kwaliteit, als ze er al zijn (want er is vrijwel geen vraag naar, mensen die economie gaan studeren weten gewoon dat het allemaal in het Engels is en eigenlijk zouden de colleges dat ook moeten zijn).
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 12:15
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 08-08-2005 @ 13:04 :
Bij WO economie kun je er rustig van uitgaan dat al je boeken in het Engels zijn. Tenminste, dat hoort zo. Nederlandse vertalingen zijn vaak minder van kwaliteit, als ze er al zijn (want er is vrijwel geen vraag naar, mensen die economie gaan studeren weten gewoon dat het allemaal in het Engels is en eigenlijk zouden de colleges dat ook moeten zijn).
ligt er aan wat voor studie je doet. Bij een studie als natuurkunde kan jeje voorstellen dat ze voor 200 studenten per jaar geen nederlandse vertaling gaan maken. Maar Economische studies hebben veel meer studenten waardoor het wel de moeite is.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 13:01
Verwijderd
Citaat:
renee182 schreef op 08-08-2005 @ 13:15 :
ligt er aan wat voor studie je doet. Bij een studie als natuurkunde kan jeje voorstellen dat ze voor 200 studenten per jaar geen nederlandse vertaling gaan maken. Maar Economische studies hebben veel meer studenten waardoor het wel de moeite is.
Bij WO Economie zijn bijna alle boeken in het Engels kan ik je vertellen.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 13:19
Verwijderd
Citaat:
renee182 schreef op 08-08-2005 @ 13:15 :
Nee, misschien zelfs nog wel minder dan bij natuurkunde, omdat vrijwel zonder uitzondering studenten die algemene of macro-economie gaan studeren op zijn minst geïnteresseerd zijn in internationale verschijnselen en economie is naar zijn aard internationaal en grensoverschrijdend.

Hooguit is bij bedrijfskunde iets puur Nederlands als ons eigen jaarrekeningenrecht misschien te leren uit Nederlandse boeken, maar ook in de bedrijfseconomie zijn de ontwikkelingen en inzichten vrijwel zonder uitzondering afkomstig van Engelstalige wetenschappers en spreekt 99.8% van de studenten die het doen Engels.

Anders gezegd, ben je (erg) slecht in Engels, spijker dat dan bij voor je economie gaat studeren.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 17:44
Pilot01
Pilot01 is offline
Ik zou inderdaad ook graag zo'n combinatie willen ja; heb ook de interessen zoals jij die hebt (wiskundige vakken + talen). Ik heb ook begrepen dat een studie economie (WO) in het Engels is, maar zou graag meer ruimte willen hebben voor een taal als Duits (in hoeverre dat ook mogelijk zou zijn).

(ik heb ook 'n topic geopend over een evt. keuze van de studie Economie of Duits.)
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 17:57
Myr
Myr is offline
Dat studieboeken in het Engels zijn is voor mij niet zo'n probleem. Lezen vind ik niet erg, maar in Engels spreken ben ik niet zo goed, dus vandaar dat ik het liever in het Nederlands volg.

Alleen ik wil dus Utrecht kiezen omdat je daar economie met andere dingen (gs, geografie, recht e.d.) kan combineren. Alleen in plaats daarvan wil ik Duitse taal en cultuur kiezen.

Dus eigenlijk zoek ik een student ofzo die ook zoiets doet of iemand kent die dat doet, zodat hij/zij mij daar wat over kan vertellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten