Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2005, 21:04
Joan
Joan is offline
Mijn foto waar ik me zeer voor schaam staat nog
op iemand's oude site, deze is nu aan het vernieuwen maar blijf die foto dan hoe dan ook in het bestand? Want ik kan hem nog steeds vinden via de zoekmachine (google) of word dit na lange tijd ook verwijdert.. ?Klinkt een beetje stom maar ik zit er wel beetje mee. of hoe kan ik dit oplossen?
Oud 06-08-2005, 21:31
Verwijderd
Tja, risico's van het internet hè.

Volgens mij worden die foto's op een gegeven moment wel uit de database van google verwijderd, omdat Google werkt met spiders. Deze spiders zoeken om de zoveel tijd een stukje van het World Wide Web af, en op een gegeven moment zullen die dus langs jouw host komen en ontdekken dat die foto's er niet meer zijn. Foto's verwijderd.

Ik dacht dat het ongeveer zo was, weet ik niet helemaal zeker hoor.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 21:32
Joan
Joan is offline
dat zou een opluchting zijn haha maar dat is ook een kwestie van tijd zeker bah maar bedankt!
Oud 06-08-2005, 22:23
freyk
freyk is offline
Ik zou ook wel eens willen weten hoelang google sites in zijn cache houdt en wanneer hij ze ververst, want ik kan het helaas niet vinden.

In iedergeval las ik dit.
Oud 07-08-2005, 08:50
Verwijderd
Citaat:
Als je een afbeelding verwijderd wilt hebben van onze Google plaatjes zoeker hebben we participatie nodig van de site's webmaster. Laat de webmaster van de pagina een robots.txt bestand toevoegen aan de root van de server. (Als je deze niet in de root van de server kan plaatsen, plaats het dan op directory niveau.)

Bijvoorbeeld: Als je afbeelding www.yoursite.com/images/dogs.jpg heet en je wil niet dat Google dogs.jpg indexeert, moet je een bestand maken genaamd www.yoursite.com/robots.txt en in dit bestand moet je de volgende tekst plaatsen:
User-Agent: Googlebot-Image
Disallow: /images/dogs.jpg

Om alle afbeeldingen van je site uit onze index te verwijderen, plaats het volgende robots.txt bestand in de root van je server:
User-Agent: Googlebot-Image
Disallow: /

Nadat de webmaster dit bestand heeft toegevoegd, stuur ons een notitie naar googlebot@google.com met daarin de verandering en de locatie van het bestand. We zullen de afbeeldingen binnen 48 uur verwijderen. Als je meer informatie wilt over robots.txt bestanden en hoe ze te gebruiken, kijk dan naar http://www.google.com/intl/nl/webmasters/3.html#B3.
Dat even doen, volgens mij duurt het dan nog 48 uur voordat je plaatje ook daadwerkelijk niet meer in google te vinden is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten