Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2005, 14:25
Ikkie16
Ikkie16 is offline
Hai

Ik vroeg me af of iemand hier ooit een examenvreestraining heeft gevolgd?
Aan diegenen heb ik dan ff wat vraagjes:
1 Wat doe je daar eigenlijk?
2 Komt de rest van de klas te weten dat je daaraan mee doet?
3 Helpt t?

Thnx....xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2005, 08:21
Verwijderd
Ik heb een faalangsttrainning gedaan en dat zal wel vergelijkbaar zijn.
1. Informatie over faalangst/examenvrees. Je krijgt tips en oefeningen die je kunnen helpen.
2. Bij mij iig niet.
3. Dat verschilt per persoon.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 12:14
Ikkie16
Ikkie16 is offline
ThnQ
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 17:42
Inges
Inges is offline
Ik heb ook faalangsttraining gedaan, van school ging dat uit. We zaten met een klein groepje klasgenoten en we moesten een beetje ademhalingsoefeningen enzo doen. Mij heeft het niet geholpen, ik was nog steeds buitengewoon nerveus met mijn examens.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2006, 00:18
Srn
Srn is offline
Ik heb ook faalangsttraining gedaan, bij mij hielp dat niet maar je kunt altijd proberen.

1. Wij deden daar ademhalingsoefeningen en een soort testjes wanneer je het ergst faalangst hebt. En ook veel praten omdat het ook een training was voor sociale contacten enzo..
2. Daar kon je zelf voor kiezen, ik heb toen gezegd dat ik dat niet wilde..
3. Nee bij mij niet. Ik heb het vorig schooljaar gehad en naar mijn gevoel is het alleen maar erger geworden. Bij sociale contacten is het wel wat beter geworden volgens mij.
Oud 21-01-2006, 13:20
Verwijderd
Ik ben nu bezig met een faalangsttraining

1. Ik heb gesprekken met een man en samen nemen we door waar de knelpunten zitten en hoe ik die op kan lossen, we zetten negatieve gedachten om in helpende gedachten, discussieren daar een beetje over enzo.
2. De rest van de klas weet het niet bij mij, ik weet niet hoe dat op gewone middelbare scholen zit, ik zit nu op het volwassenenonderwijs.
3. Ik heb het idee dat ik er wel iets aan heb, hij heeft echt handige tips, helemaal op mij aangepast, wat ik nodig heb.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2006, 14:33
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Ikkie16 schreef op 26-09-2005 @ 15:25 :
Hai

Ik vroeg me af of iemand hier ooit een examenvreestraining heeft gevolgd?
Aan diegenen heb ik dan ff wat vraagjes:
1 Wat doe je daar eigenlijk?
2 Komt de rest van de klas te weten dat je daaraan mee doet?
3 Helpt t?

Thnx....xxx
Ik heb zelf nooit zo'n training gevolgd, maar ik heb er wel het een en ander over gelezen. Er worden tips gegeven met betrekking tot het gebruik van een goede studiemethode. Ook kan er aandacht worden besteed aan het doen van bepaalde ontspanningsoefeningen en het gebruik van vervangende (positieve) gedachten. Of de rest van je klas het te weten komt is voor iedereen verschillend. Persoonlijk zie ik het niet als een bezwaar als ze het wel zouden weten, aangezien anderen, die ook last van examenvrees hebben of daar aanleg voor hebben, ook hun voordeel met zo'n training kunnen doen. Of het helpt is afhankelijk van je eigen motivatie. Als je zelf het nut van zo'n training bijvoorbeeld niet inziet, heeft het uiteraard geen zin om er aan deel te nemen.

Laatst gewijzigd op 21-01-2006 om 14:35.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2006, 18:31
Verwijderd
Ik denk dat je moet rekening houden met het feit dat verschillende instanties het concept faalangsttraining invullen met elk een andere methode. Maar zoals hierboven al is gezegd, je moet sowieso vertrekken van een standpunt waar je jezelf wilt veranderen. Anders kan men je nog zoveel adviseren als men wilt, dan helpt toch niets.

Vandaar dat de faalangsttraining die ik heb gevolgd soms wel een beetje confronterend was met mijn eigen houding. Maar je leert eruit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten