Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2005, 18:01
vliegtuig
vliegtuig is offline
Volgend jaar hoop ik mijn VWO diploma ta halen en ik ben me dus nu een beetje aan het orienteeren. Ik twijfel tussen economie en rechten en de vele varianten van deze studies.

Dus ik dacht mischien is dat mr drs. programma aan de EUR wel wat voor mij. Zijn er hier mensen die ervaring met dit programma hebben? Ik ben vooral benieuwd naar hoeveel tijd er in de studie gaat zitten en of er dus nog genoeg tijd over is voor andere dingen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2005, 18:19
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik ken iemand dat doet. De studievereniging daarvan is in duplo ( www.induplo.nl ). Zij organiseren ook meeloopdagen enzo. Hoeveel tijd erin gaat zitten is natuurlijk heel persoonlijk. Degene die ik ken die dat doet leert heel makkelijk dus voor hem is het goed te doen. Bovendien doe je het altijd "extra", dus als het niet bevalt stop je er gewoon mee. Afgelopen jaar was het zo dat de dan vrijdag colleges had (als ik het goed heb van 11.00 tot 16.00), maja colleges volgen is niet altijd noodzakelijk . Per semester heb je geloof ik 2 of 3 rechtententamens (maar dat is gedeeltelijk ook vrij invulbaar).
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 18:29
Verwijderd
Mwah, als bedrijfskunde qua studielast evenveel voorstelt als rechten...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 22:13
Verwijderd
economie=/=bedrijfskunde
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 13:38
Verwijderd
Ohja, dat is waar

Nouja, laat ik het zo zeggen, als je bedrijfskunde en rechten studeert dan heb je daar nog vrij veel aan. Met name als je het vennootschaps- of ondernemingsrecht in wilt heb je er superveel aan als je niet alleen weet hoe een onderneming juridisch in elkaar steekt, maar als je ook vanuit een bedrijfseconomisch perspectief alles begrijpt.

De combinatie rechten en algemene economie zie ik niet als bijzonder veel nuttiger dan óf rechten óf economie. Ik vermoed eigenlijk dat ze die studies eerder bij elkaar hebben gedaan omdat het mooi klinkt en omdat ze allebei een lage studiedruk hebben, niet omdat de combinatie zoveel toegevoegde waarde heeft.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 16:35
Quickbeam
Quickbeam is offline
biedt het Mr/Drs programma ook de mogelijkheid bedrijfseconomie te combineren met rechten? Alleen algemene economie kan ook wel nuttig zijn icm rechten als je bijv bij een internationale ngo wil gaan werken.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 16:49
Verwijderd
Dan zou ik eerder internationaal en Europees recht gaan studeren, en dat is weer een studie die pittiger is dan gewoon Nederlands recht. Maar goed, eerlijk is eerlijk, ik weet gewoon niet wat voor vorm dat mr.drs.-programma in Rotterdam heeft.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 17:50
Liss
Liss is offline
Aankomend jaar ga ik dit misschien doen (nja, iig economie en rechten maar ik weet nog niet of ik dat via het programma ga doen)
Natuurlijk gaat er tijd in zitten en moet je iets meer doen maar veel meer is dat niet. Het eerste jaar studeer je gewoon fulltime economie en in het eerste trimester doe je er een rechtenvak bij (de inleiding tot de rechtswetenschap) en verder dat jaar niets, tis dan dus maar een vak meer. Verder vul je als je dat programma volgt al je keuzevakken met de andere studie in (dus bij eco je rechtenvakken en andersom)
Als ik het zo hoor van wat mensen die het al een poosje studeren heb je echt zat tijd over naast je studie, je doet er dan ook zes jaar over om die twee diploma's te halen.
Reageren

Regels voor berichten