Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2005, 12:28
druiveke
druiveke is offline
hey

hoe kuisen jullie je lenzen potjes ed?
en hoevaak?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 12:31
Verwijderd
Ik krijg elke twee maanden een nieuw lenzen-potje, die maak ik eigenlijk nooit schoon. (Ik spoel hem wel eens uit met wat vloeistof, maar echt zelden.)

Voor m'n lenzen heb ik een no-rub-vloeistof, maar ik maak ze altijd wel schoon op m'n hand (ik heb gemerkt dat wanneer ik dat niet doe, ik ze voel zitten wanneer ik ze in doe, voelt vervelend).
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 12:31
dutch gamer
dutch gamer is offline
Kuisen klinkt best Vlaams vind ik .
En bedoel je met lenzenpotjes de doosjes waarin je je lenzen bewaart? In dat geval maak ik ze namelijk nooit echt schoon. Ik pak na iedere maand een oude die ik een aantal maanden eerder gebruikt hebt.

En als je de lenzen zelf bedoet: zodra ik ze uit doe even in mijn handpalm leggen en er wat lensvloeistof overheen doen. Dan wrijf ik ze met mijn wijsvinger voorzichtig schoon en gooi ze in het lenzendoosje waarin de vloeistof de rest van het werk doet.
Oud 08-08-2005, 12:37
Verwijderd
Ik doe spoel hem (bijna) elke avond af onder de kraan en doe er dan nieuwe lenzenvloeistof in.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 12:43
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Ik doe spoel hem (bijna) elke avond af onder de kraan en doe er dan nieuwe lenzenvloeistof in.
Doe ik ook. Ik maak 'm verder niet echt schoon.
Oud 08-08-2005, 14:23
Droomz
Droomz is offline
Ik doe er elke avond nieuwe vloeistof in en dat is het eigenlijk wel. Heel soms onder de kraan
Oud 08-08-2005, 15:56
freakje
freakje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-08-2005 @ 13:37 :
Dat zou ik niet doen, heb ooit eens een reportage gezien van een jongen die dat deed. Bleek dat het water waarmee hij gespoeld had besmet was met een of andere bacterie, die zo op zijn lenzen en dus op zijn ogen was gekomen. Hij was op dat moment quasi volledig en onherstelbaar blind!

Verder raadt ook de oogarts me af om mijn lenzenhouder af te spoelen met gewoon water, dus spoel ik em eens per week ofzo uit met lenzenvloeistof. In stoffige omstandigheden doe ik dat dagelijks. Mijn lenzen zelf reinig ik niet echt, ik leg ze gewoon in de lenzenvloeistof, behalve in stoffige omstandigheden dan doe ik het wel.
Oud 08-08-2005, 15:58
Verwijderd
Oh, wat ik wel altijd doe; 's avonds voor ik m'n lenzen uitdoe, schud ik even met 't houdertje waar nog 'oude' vloeistof inzit, dan kiep ik hem leeg en doe ik er nieuwe vloeistof in. Ik denk dat dat wel een beetje helpt
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 16:09
Verwijderd
Citaat:
freakje schreef op 08-08-2005 @ 16:56 :
Dat zou ik niet doen, heb ooit eens een reportage gezien van een jongen die dat deed. Bleek dat het water waarmee hij gespoeld had besmet was met een of andere bacterie, die zo op zijn lenzen en dus op zijn ogen was gekomen. Hij was op dat moment quasi volledig en onherstelbaar blind!
't is wel iets om op te letten...maar er zijn zoveel manieren om een bacterie op je lens en in je oog te krijgen waardoor je zo iets kan overkomen...

(Als je je handen wast voordat je je lenzen in zet kan er ook van alles gebeuren. En als je ze niet wast nog meer. Enz.)
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 16:28
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik spoel mn doosje altijd goed uit onder de kraan. Dan doe ik er nieuwe vloeistof in. Mijn lenzen schoon maken op de palm van mn hand en vervolgens spoel ik ze af onder de kraan en stop ik ze weer lekker in hun huisje. En dit moest ik van de opticien doen, dus dan doe ik dat maar he
Oud 08-08-2005, 16:33
Verwijderd
Je moet je lenzen afspoelen onder de kraan...? Er zitten in kraanwater wel 'slechte' stoffen voor je lenzen, dacht ik. (Ik heb nog nooit gehoord dat iemand dat moest doen...maar goed, het zal best. )
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 08-08-2005 @ 17:33 :
Je moet je lenzen afspoelen onder de kraan...? Er zitten in kraanwater wel 'slechte' stoffen voor je lenzen, dacht ik. (Ik heb nog nooit gehoord dat iemand dat moest doen...maar goed, het zal best. )
Dat moest ik wel met m'n harde lenzen, afspoelen onder de kraan.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 16:52
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
dutch gamer schreef op 08-08-2005 @ 13:31 :
Kuisen klinkt best Vlaams vind ik .
Dat klopt. Als je het profiel van druiveke bekijkt staat daar ook vermeld dat ze uit België (in haar geval dus Vlaanderen) komt.
Oud 08-08-2005, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 08-08-2005 @ 17:41 :
Ik allebei de keren niet (met m'n gewone harde lenzen niet en nu met m'n nachtlenzen (zijn ook harde lenzen), van een andere opticien, ook niet).
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 17:09
dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 08-08-2005 @ 17:52 :
Dat klopt. Als je het profiel van druiveke bekijkt staat daar ook vermeld dat ze uit België (in haar geval dus Vlaanderen) komt.
Ja dat had ik ondertussen ook gezien .

Overigens heeft mijn opticien gezegd dat ik mijn lenzen nooit met kraanwater / speeksel nat moet maken.
Oud 08-08-2005, 18:31
Stepsje
Stepsje is offline
Ik spoel s' ochtends altijd mn lenzendoosje met kraanwater. En heel af en toe maak ik hem eens grondig schoon. En elk half jaar een nieuw doosje.
Oud 08-08-2005, 19:19
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 08-08-2005 @ 17:41 :
Ik heb dus harde lenzen
Oud 09-08-2005, 10:13
Ennareeg
Ennareeg is offline
Ik spoel mijn doosje om met water, af en toe. Mijn lenzen maak ik 'savonds altijd schoon op de palm van mijn hand. Maar eigenlijk moet ik dat doosje niet schoonmaken met water, schijnt slecht te wezen voor je lenzen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 09:37
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik doe gemiddeld iedere 4 dagen nieuwe bewaarvloeistof in mijn lenzenhoudertje, en eens in de maand leg ik dat ding een tijdje in kokend water, zodat alle vuiligheid eraf gaat.
Mijn lenzen maak ik (bijna iedere dag, behalve als ik haast heb) schoon in mijn handpalm met schoonmaakvloeistof en dan spoel ik ze af onder de kraan of in een bakje met kraanwater. Daarna gaan ze weer in de bewaarvloeistof tot de volgende ochtend.
Eens in de 3 a 4 maanden maak ik mijn lenzen schoon met een extra agressief schoonmaakmiddeltje, waardoor de aanslag die op mijn lenzen komt (ik heb 'aparte' ogen en speciale lenzen, en blijkbaar is dat onvermijdelijk) ook weer verdwijnt en ik alles weer helder kan zien, zonder waas of vlek.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 09:47
Verwijderd
Elke avond als ik m'n lenzen uitgedaan heb doe ik het oude "water" er uit en dan doe ik er nieuw lenzen-schoonmaak-spul in. En dat blijft er in zitten totdat ik weer m'n lenzen uitgedaan heb.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 09:48
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik maak ze bijna nooit schoon. Zelfs de vloeistof in t bakje niet. Daar denk ik altijd pas aan als ik mn lenzen er weer in heb zitten... (Ik heb trouwens geen lenzen meer )
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten