Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2005, 21:22
zeekoe
zeekoe is offline
Ik ga pas in oktober op vakantie met een vriendin,
maar we weten nog niet waar heen... Wij willen graag ergens heen waar het dan nog lekker warm en zonnig is...
Dus wie heeft er tips? Het mag ook niet al te prijzig zijn...
Oud 26-07-2005, 21:32
Verwijderd
Spanje is vaak nog goed zonnig. Was er afgelopen herfstvakantie en had toen een week lang 27 graden (zat aan de Costa Brava). Maar vriendin van mij zat in Torremelinos, das helemaal zuidelijk en die had het bewolkt. Het is dus net treffen.

Canarische eilanden, Turkije, Griekenland, Italië hebben het dan denk ik ook nog wel warm.
Oud 27-07-2005, 12:13
Saarah
Saarah is offline
Wij gingen vroeger altijd rond september naar Rhodos (Griekenland) en toen was het daar altijd nog heel warm en zonnig. Jullie gaan dus wel een maandje later, maar ik weet niet dat dat veel gaat uitmaken
Oud 27-07-2005, 12:15
fractuur
fractuur is offline
Landen als Egypte en Tunesië schijnen zeer lekker weer te hebben in het voor- en najaar, maar ja, aan jou de keuze of je er heen wil.
Oud 27-07-2005, 17:03
Evaatje
Evaatje is offline
Vlieg naar Rome! Daar zal het nog lekker weer zijn dan en als je vroeg boekt heb je een goedkoop vliegticket. Ik weet niet of je er al eens geweest bent, ik wel en ik vond het heeeeel mooi
Oud 27-07-2005, 21:37
Verwijderd
Calabria (Zuid-Italie)/Sicilie/Kreta/Canarische Eilanden
Oud 27-07-2005, 22:03
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Zuidelijke landen zoals Spanje, Italie, Turkije of Griekenland. Verder ligt het aan jullie interesses wat jullie daar willen doen. Alleen maar relaxen op het strand, dan moet je naar de kust. Maar wil je dingen bezoeken, dan kun je misschien naar een hotelletje in een stad gaan (Rome, Barcalona etc.).
Oud 27-07-2005, 22:23
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
De mediteraanse landen hebben in oktober nog uitstekend weer of je gaat een stedentrip doen naar Parijs of Berlijn. Kan uitstekend in oktober.
Oud 02-08-2005, 19:44
Verwijderd
ik ben vorig jaar, eind oktober, op kreta in griekenland geweest. het was de laaste week dat er nog touristen zouden komen maar het was nog super warm. aan de zuidkant van het eiland was het zelfs rond de 35 graden
Oud 02-08-2005, 21:47
Balance
Balance is offline
Een aantal mensen noemt Turkije: in sommige delen van Turkije is het dan inderdaad nog heerlijk warm, maar er zijn ook delen waar het al minder warm is, dus als je daarheen wil zou ik wel van te voren even kijken in welk gedeelte je dan het beste kan zitten.
Oud 07-08-2005, 15:39
Bloem
Bloem is offline
Egypte of een van de Canarische eilanden
Oud 07-08-2005, 16:36
HybridTheory
HybridTheory is offline
Italië, Portugal, Egypte, Spanje + Balearen & Canarische Eilanden
Oud 04-09-2005, 20:53
ramonneke
ramonneke is offline
Citaat:
Anneka schreef op 26-07-2005 @ 22:32 :
Spanje is vaak nog goed zonnig. Was er afgelopen herfstvakantie en had toen een week lang 27 graden (zat aan de Costa Brava). Maar vriendin van mij zat in Torremelinos, das helemaal zuidelijk en die had het bewolkt. Het is dus net treffen.

Canarische eilanden, Turkije, Griekenland, Italië hebben het dan denk ik ook nog wel warm.
Ik werk bij een reisbureau:

Kies vooral niet voor Balearen (Mallorca/Ibiza, Noord Spanje, Turkije, Griekenland of Italië. Daar heb je in de herfstvakantie een grote kans op slecht weer. Zeker in Turkije en Griekenland is het in die periode nog maar 'slechts' 15 graden gemiddeld. Het zijn landen waar het in de zomer erg mooi en warm weer is, maar waar je vanaf eind september t/m april niet moet zijn.

Ideale bestemmingen zijn:
Egypte, Tunesië, Marokko, Andalusië (Zuid Spanje), Canarische Eilanden. Daar is het ook in oktober en in de winter nog heel mooi weer.
Oud 04-09-2005, 23:38
Dexter_M
Dexter_M is offline
Citaat:
ramonneke schreef op 04-09-2005 @ 21:53 :
Zeker in Turkije en Griekenland is het in die periode nog maar 'slechts' 15 graden gemiddeld. Het zijn landen waar het in de zomer erg mooi en warm weer is, maar waar je vanaf eind september t/m april niet moet zijn.

ik had vorig jaar eind november, in turkije toch nog zo 27 graden.
Oud 05-09-2005, 08:05
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Evaatje schreef op 27-07-2005 @ 18:03 :
Vlieg naar Rome! Daar zal het nog lekker weer zijn dan en als je vroeg boekt heb je een goedkoop vliegticket. Ik weet niet of je er al eens geweest bent, ik wel en ik vond het heeeeel mooi
Je kunt het altijd mistreffen. M'n tante heeft vorig weekend nog regen gehad in Rome.
Oud 06-09-2005, 17:12
jet
jet is offline
maar het voordeel van naar een stad vliegen (rome/barcelona/welke stad dan ook in het zuiden) is dat als het wat minder mooi weer is, er nog genoeg te doen is
Oud 07-09-2005, 11:04
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Balance schreef op 02-08-2005 @ 22:47 :
Een aantal mensen noemt Turkije: in sommige delen van Turkije is het dan inderdaad nog heerlijk warm, maar er zijn ook delen waar het al minder warm is, dus als je daarheen wil zou ik wel van te voren even kijken in welk gedeelte je dan het beste kan zitten.
De meeste mensen gaan daar toch naar de zuidkust, waar het dan nog zeker 25 graden is. In het noorden is het daar minder warm ja, maar daar is verder ook weinig te beleven (voor de meeste mensen dan he) muv Istanbul.
Oud 08-09-2005, 10:45
cagie
cagie is offline
Ik ben 2 jaar geleden eind oktober naar Rome geweest. Was er nog lekker warm. We hebben er iedere avond lekker buiten op een terrasje gegeten. Ik vond Rome zelf niet zo super maar dat komt omdat ik het jaar ervoor, ook in Oktober, naar Praag was geweest en deze stad mij veel meer aanspreekt en iets rustiger is wat betreft verkeer.
Advertentie

Regels voor berichten