Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2005, 20:17
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Welnu,

Ik heb geluk in/aan een bos/park te wonen, thus verklaart mijn interesse in deze oeroude, europeesche zwam.

Van Dale vertelt mij:
grote, witsporige plaatjeszwam met dieprode hoed met witte
wratjes die de giftige stof muscarine en de hallucinogene stof
iboteenzuur bevat

Uitjebol weet te melden:
Alle delen van de hoed zijn psychoactief; het sterkst is het velletje met de stippen.

De vliegenzwam is op verschillende manieren te gebruiken. Eet bijvoorbeeld een of twee velletjes. Als je een werkzame zwam hebt getroffen, ga je je na een uurtje heel prettig voelen. Het middel bevordert de spreeklust en je hebt zin om te fluiten, te zingen en te dansen, en dat ga je ook doen. Kleuren worden intenser en je voelt je fit en krachtig. Dit duurt ongeveer zes uur.

De velletjes kunnen ook worden gedroogd en dan gerookt, wat een sneller, maar korter effect heeft.
Je kunt ook de gedroogde hoeden helemaal opeten, met vlees en al.

Bouddica's Bard vult aan:
Hij behoort tot de familie van de Amanita en binnen deze familie huizen de mooiste, maar ook de meest giftige paddestoelen die er bestaan. De vliegenzwam heeft echter ten onrechte de naam extreem giftig te zijn. Die giftigheid wisselt nogal en dat is uiteraard afhankelijk van de vindplaats en de natuurlijke omstandigheden van klimaat en bodem. Een intoxicatie doorde vliegenzwam heeft vrijwel nooit een dodelijke afloop.

Persoonlijk heb ik (nog) geen ervaringen met de zwam, maar als ik hem effectief kan leren onderscheiden wil ik best eens een middagje gaan zoeken hier achterom, heb er de andere jaren flink wat zien staan nl.
Zijn er dodo's hier die voorlopen op de zaken en hun mening/ervaring/tips al klaar hebben liggen?

Of waren er misschien door mij onopgemerkte mycologen rond op s.com?
Oud 23-08-2005, 21:39
Verwijderd
in Nederland is het nutteloos. Verder is de trip vaak niet plezierig net als bij doornappel.

In oost europa lieten ze de herten het eerst eten en dronken ze dan de urine van die herten om te trippen
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 17:08
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Als je paddestoelen in het wild gaat plukken kun je dat het best doen met iemand die verstand van paddestoelen heeft. Nou is deze vrij gemakkelijk te herkennen, of er ook paddestoelen zijn die op deze lijken weet ik niet. Persoonlijk zoek ik nog een goed boek -liefst in het Engels- over deze en andere eigenwijze schatjes

Ik heb (nog) geen ervaring met A. Muscaria. Ik heb een aantal ervaringen met combinaties van deze paddestoel gelezen op Erowid.

http://www.erowid.org/plants/amanitas/amanitas.shtml
http://en.wikipedia.org/wiki/Amanita_muscaria

Hmmm en ze worden ook op Internet verkocht. Er is ook een methode om de ene giftige stof die niet zo nuttig is om te zetten naar de andere waardoor de paddestoel minder gevaarlijk en potenter wordt. Het verhaal van die urine werd volgens Wikipedia door shamans gebruikt. Men dronk dan de urine van de shamans.

Tripervaringen staan op Erowid. Volgens mij is het effect niet vergelijkbaar met doornappel. Ook hoeft een trip niet persee 'leuk' te zijn om nuttig te zijn.

Misschien ook interessant ze te drogen.

Citaat:
If a fly agaric is eaten, it is usually not fresh, but in its sun-dried form, where the hallucinogenic chemicals are more concentrated (ibotenic acid converted to the more stable and far less poisonous muscimol).
Potentie schijnt ook nogal te verschillen. Misschien raadzaam om eerst een halve portie te proberen. Als ik 'm ga gebruiken doe ik in 2 fase: 1st 1/3 2nd 2/3.
Reageren

Regels voor berichten