Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2005, 17:12
Liefs_Lau
Liefs_Lau is offline
Heb nu sinds 4 maanden een hartstikke lieve leuke gezellige vriend. We zijn lekker samen op vakantie geweest, hebben echt een hele leuke tijd gehad. Maar nu beginnen dus de problemen..

Hij smste met een meisje. En ja, helaas ben ik best wel jaloers (zoals hij het noemt) en ik kan daar niet tegen. Hebben we best wel ff gezeur over gehad. Hij kan niet tegen mijn jaloerse gedrag en zegt dat dat nog wel zal botsen dan. Nou, zal me moeten aanpassen.. maar dat doe ik alleen als hij dat ook doet aan mij.

Gister (op msn, terwijl hij me net thuis had afgezet nota bene!) begon hij opeens over het leeftijdsverschil tussen ons (17-21) en hij zei dat hij al 5 jaar aan het werk is, en al 2 jaar wil gaan samenwonen. En ik ben daar nog niet aan toe, ik kom net van de middelbare enzo. Dat vind hij een probleem. (wist ie al toen hij aan mij begon niet dan?!) Hij denkt daar de laatste tijd best over na zeg maar.

Ik vroeg aan hem wat ie nou wilt, en hij weet het niet. Maar ik wil die jongen echt niet kwijt, ik ben zo ontzettend stapel op hem. En hou echt van dat ventje (ik ken m al 3 jaar).
Ik was gister behoorlijk overstuur natuurlijk, want ik heb hem zo vaak gevraagd of hij er geen moeite mee heeft en telkens zei hij van niet. Voel me best wel klote nu.

Ik wou eigenlijk vragen of iemand met mij in het zelfde schuitje zit, en wat diegene ermee doet. Ik weet dus totaal niet wat ik hiermee moet.

liefs,
laura
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2005, 17:16
Verwijderd
Je moet iig geen dingen doen die je zelf niet wilt.

En ik denk dat als hij net zoveel van jou houdt als jij van hem, dat hij dan wel wil wachten tot jij er ook aan toe bent. Wees iig duidelijk en eerlijk tegen hem, dat is iig belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 17:33
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Tja, verschillen in leeftijd kan wel eens betekenen dat je "niet op dezelfde golflengte zit". Maar zoals Leonoor al zegt, je moet niet doen wat je niet wilt.
Geef gewoon eerlijk en goed aan elkaar aan wat jullie allebei willen en waarom. Waarom wil hij bijvoorbeeld per se na 2 jaar samenwonen? Als het is om het ouderlijk huis te verlaten, kan hij ook een appartement huren of in een flatje alleen gaan wonen. Wil hij trouwens samenwonen na 2 jaar relatie? Of iets anders? Jullie hebben pas 4 maanden, dus dat is nog best ver weg. Natuurlijk moet je vooruit kijken wat je relatie betreft, maar dit is nog een beetje te ver lijkt mij.
Als hij ook veel om jou geeft en accepteert dat jij dat soort dingen niet wil, dan zet hij dat "samenwonen-verhaal" al wel snel uit zijn hoofd. Liefde kan namelijk alles overwinnen.
Oud 09-08-2005, 17:41
Crunchie
Crunchie is offline
Ik zat wel in hetzelfde schuitje qua leeftijdverschil, maar het leven van mijn vriend week niet zo sterk af van dat van mij. Natuurlijk leek het er ook weer niet erg op, maar we hadden er echt nauwelijks problemen mee. Het enige 'probleem' dat we hadden was dat hij met mijn vriendengroep niet klikte, maar dat lieten we zoals het was, omdat ik het met die van hem wel goed kon vinden.

Als hij de verschillen zo'n probleem vindt, denk ik niet dat jullie zonder moeite verder kunnen. Hij wilt zich immers niet aanpassen en het lijkt mij voor jou ontzettend moeilijk om dat te doen (vooral omdat je dat helemaal niet wilt).

Je zou eens goed na kunnen denken over wat je nou echt wilt, want je wilt hem niet kwijt, maar je wilt ook geen leven waar je nog niet aan toe bent. Weeg dat met elkaar af en maak je keuze.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 17:51
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Je zegt dat je 17 bent. Je profiel zegt 16. Wat is het nu?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 17:56
Multilot
Multilot is offline
Je bent 16, waarom zeg je dan dat je 17 bent? Ik vind dat altijd zo'n onzin, maar goed dat terzijde...

Zoals ik jou verhaal lees, lijkt het erop dat hij zich niet meer goed voelt in jullie relatie. Daar zul je samen over moeten praten..

Wat het leeftijdsverschil betreft, mijn vriend is 7 jaar ouder, dat werkt ook wel. Dat ligt er dus maar net aan...
Oud 09-08-2005, 18:05
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-08-2005 @ 18:51 :
Je zegt dat je 17 bent. Je profiel zegt 16. Wat is het nu?
Omdat ze over een maandje jarig is en dus bijna 17 is. Snapdattoch.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 18:15
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 09-08-2005 @ 19:05 :
Waar in de post staat dat ze over een maand jarig is? Vooralsnog is ze nog 16, wat het leeftijdsverschil nog meer vergroot.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 18:23
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 09-08-2005 @ 19:05 :
Hoezo, in september jarig, das over 2 maand. Zelfs al ben je volgende week jarig, dan ben je nog 16. Het heeft helemaal geen zin om te zeggen dat je ouder bent, want dat ben je niet.
Oud 09-08-2005, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Multilot schreef op 09-08-2005 @ 19:23 :
Hoezo, in september jarig, das over 2 maand.
6 september is minder dan een maand?

Even los van haar leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 18:30
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Multilot schreef op 09-08-2005 @ 19:23 :
Hoezo, in september jarig, das over 2 maand. Zelfs al ben je volgende week jarig, dan ben je nog 16. Het heeft helemaal geen zin om te zeggen dat je ouder bent, want dat ben je niet.
Hehe, nog een maandje en dan is het september hoor. En trouwens, mijn post was sarcastisch bedoeld. Ik vind het ook onzin dat je zegt dat je 17 bent als je nog 16 bent. Zeg dan: Ik ben bijna 17 en mijn vriend is 21.
Maar goed, weer ontopic!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 18:36
WolterB
WolterB is offline
Alsje het niet wilt, niet doen. Simpel als dat.

En hij had dit idd ook kunnen weten voordat jullie wat begonnen.
Als hij je echt leuk vindt, dan wil hij nog wel wachten tot jij klaar bent
Oud 09-08-2005, 19:07
Iduna
Iduna is offline
Hij heeft voor jou al bepaalde toekomstplannen in gedachten. Het is moeilijk al je plannen in de war te schoppen, want blijkbaar is het iets wat je al heel lang wil (ik heb het over hem).

Het is niet het leeftijdsverschil, maar een verschil in levenstijlen. Jij gaat nog naar school, hij werkt al jaren. Als hij thuis blijft wonen (of woont hij op zichzelf?), komt hij voor zijn gevoel niet verder.

Je bent nog niet klaar om te gaan samenwonen, dus niet doen. Vraag hem om meer duidelijkheid. Zonder (nog méér te) praten, kom je nergens.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 19:42
Optima
Optima is offline
1) hij werkt al 5 jaar, en jij wil gaan studeren? duidt dat al niet op een kloof?
2) ik ben 20, en bijna 21 maar denk nog langer niet na over samenwonen, dus dat is zijn issue. Zat mannen van 21 die daar ook nog niet aan toe zijn
3) weet je zeker dat hij niet naar een smoes zoekt om de relatie te beindigen?
Oud 09-08-2005, 22:25
Liefs_Lau
Liefs_Lau is offline
ik geloof dat je gelijk hebt.. Hij zocht denk ik een smoes. Het is nu net uit, helaas! Maar ik denk wel beter zo, het had waarschijnlijk niets geworden omdat we best wel verschillend zijn enzo. Hij is niet meer verliefd zei die al. En hij kan zich niet over mijn leeftijd heen zetten, tja dan houdt het op he! En hij wil al 2 jaar zijn eigen plekje, liefst samenwonen (waarschijnlijk omdat ie niets kan, koken etc.) en daar ben ik nog totaal niet aan toe. Maar genoeg vissen in de zee hoor, ik ga weer lekker genieten!

Toch klote..
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 08:20
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Liefs_Lau schreef op 09-08-2005 @ 23:25 :
ik geloof dat je gelijk hebt.. Hij zocht denk ik een smoes. Het is nu net uit, helaas! Maar ik denk wel beter zo, het had waarschijnlijk niets geworden omdat we best wel verschillend zijn enzo. Hij is niet meer verliefd zei die al. En hij kan zich niet over mijn leeftijd heen zetten, tja dan houdt het op he! En hij wil al 2 jaar zijn eigen plekje, liefst samenwonen (waarschijnlijk omdat ie niets kan, koken etc.) en daar ben ik nog totaal niet aan toe. Maar genoeg vissen in de zee hoor, ik ga weer lekker genieten!

Toch klote..
Met andere woorden wil hij gewoon iemand voor hem die kan koken en dingen in het huishouden zodat hij lekker op zn luie gat kan zitten, dus

Ik hoop voor m dat hij die niet vindt en als hij op zichzelf wil wonen, doet hij dat toch lekker. Kan hij ook leren zélf dingen te doen

Volgens mij moet je niet echt heel erg treuren dat het uit is.
Oud 10-08-2005, 10:00
Verwijderd
Het was 4 maanden aan en hij is nu al niet meer verliefd
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 10:14
Maurice
Maurice is offline
Citaat:
Mala schreef op 10-08-2005 @ 11:00 :
Het was 4 maanden aan en hij is nu al niet meer verliefd
dat gebeurt vaak zat.
Oud 10-08-2005, 10:30
Verwijderd
iemand die op zijn 21ste al 5 jaar werkt en al 2 jaar wilt samenwonen moet je sowieso niet mee omgaan, dat klinkt als een kansloos persoon waar je echt niet je hele leven mee wilt delen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 10:36
Verwijderd
Als hij op zichzelf wil wonen, kan hij voor zichzelf toch een huisje huren/kopen? Jij hebt nog geen mogelijkheden om samen te wonen. Het lijkt me namelijk niet dat je tot het einde van je studie van hem afhankelijk wilt zijn?

Maar goed. Ik zou hem eerst maar even goed overtuigen dat jij er echt nog niet aan toe bent, maar dat je hem niet kwijt wil. Of hij niet wil wachten vanwege jou.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 10:38
Maurice
Maurice is offline
't is al uit
Oud 10-08-2005, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Maurice schreef op 10-08-2005 @ 11:38 :
't is al uit
Dan kan hier maar beter een slotje op misschien? Anders gaat iedereen weer reageren enzo.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 17:50
Luna
Luna is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-08-2005 @ 19:15 :
Waar in de post staat dat ze over een maand jarig is? Vooralsnog is ze nog 16, wat het leeftijdsverschil nog meer vergroot.
mierenneuker.
Oud 10-08-2005, 18:14
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Luna schreef op 10-08-2005 @ 18:50 :
mierenneuker.
Waar bemoei je je mee? Er staat een onjuistheid in de openingspost, ik wijs daarop. That's all.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 18:24
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik snap niet waarom hij nou zo moeilijk doet? Hij kan toch wel begrijpen dat je dat nog niet wilt? Ik denk dat je het beste aan hem zelf kan vragen waarom hij er nou wel een punt van maakt en eerst niet.
Oud 10-08-2005, 18:43
Optima
Optima is offline
Citaat:
En hij wil al 2 jaar zijn eigen plekje, liefst samenwonen (waarschijnlijk omdat ie niets kan, koken etc.)
geef m een tip: http://www.mailorderbrides.com

eneeh meid, sterkte ermee verder!
Oud 10-08-2005, 19:20
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Maurice schreef op 10-08-2005 @ 11:38 :
't is al uit
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 21:05
Mindfields
Mindfields is offline
lol, mijn vriend en ik schelen ook 4 jaar (op 1 maand na) en wij hebben het nog nooit over ons leeftijdsverschil gehad...
Oud 10-08-2005, 21:26
mara18
mara18 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-08-2005 @ 19:14 :
Waar bemoei je je mee? Er staat een onjuistheid in de openingspost, ik wijs daarop. That's all.
De TS zal zelf ook wel weten hoe oud ze is, hoor. Of ze nu zeventien of zestien, elf maand en vijf dagen is bijvoorbeeld, wat boeit het jou. Het probleem was duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 21:28
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
mara18 schreef op 10-08-2005 @ 22:26 :
De TS zal zelf ook wel weten hoe oud ze is, hoor. Of ze nu zeventien of zestien, elf maand en vijf dagen is bijvoorbeeld, wat boeit het jou. Het probleem was duidelijk.
*zucht*

Ik geef het op. Stelletje mutsen.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-08-2005 @ 22:28 :
*zucht*

Je maakt het gewoon onnodig moeilijk. Er zijn wel meer mensen waarbij het niet allemaal goed klopt. Dat ene jaartje leeftijdsverschil maakt niemand wat uit, behalve jou.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 10:49
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 11-08-2005 @ 11:38 :
Je maakt het gewoon onnodig moeilijk. Er zijn wel meer mensen waarbij het niet allemaal goed klopt. Dat ene jaartje leeftijdsverschil maakt niemand wat uit, behalve jou.
Citaat:
*zucht*

Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 11:49
Verwijderd
Citaat:

Toch klote..
Zo klonk het al meteen idd.. toch stom dat hij dan eerst met zo'n smoesje komt..
Nouja, ik wens je heel veel sterkte..
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 12:12
Luna
Luna is offline
Citaat:
*zucht*

jij hebt toch een hekel aan betweterigheid?
Oud 11-08-2005, 20:13
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

Toch klote..
Mwah, smoes.. ik vind het best een geldige reden hoor. Als hij het gevoel heeft dat-ie andere dingen wil dat jij, dan is dat toch een probleem. Of dat probleem op te lossen is, verschilt per keer. Blijkbaar nu niet. Tja, vette pech maar niets aan te doen.
Oud 11-08-2005, 20:41
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Luna schreef op 11-08-2005 @ 13:12 :
jij hebt toch een hekel aan betweterigheid?
Ik zie het verband niet.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 12:59
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 11-08-2005 @ 11:38 :
Lieve schat, het gaat om het principe. Waarom zeg je dat je 17 bent, als je dat over een maand pas bent. Dat heeft geen nut.. Dat was het punt.

Ontopic: Goed dat het uit is
Oud 12-08-2005, 13:34
useful_idiot
useful_idiot is offline
tussen me ex en mij zit ook bijna 5 jaar verschil, nooit gehad over t leeftijdsverschil. t moet kunnen, maar dat hangt ook van het persoon af natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 13:37
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Multilot schreef op 12-08-2005 @ 13:59 :
Lieve schat, het gaat om het principe. Waarom zeg je dat je 17 bent, als je dat over een maand pas bent. Dat heeft geen nut.. Dat was het punt.

Ontopic: Goed dat het uit is
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten