![]() |
|
De campagne om het drankgebruik onder jongeren te beperken heeft geen enkel effect gehad. Dat zegt voorzitter Van Dalen van het gezondheidsinstituut NIGZ dat de campagne leidde.
In NRC Handelsblad verklaart Van Dalen naïef te zijn geweest."We dachten dat voorlichting het gedrag zou beïnvloeden maar het heeft averechts gewerkt". Vanaf 1990 probeert de overheid met campagnes het alcoholgebruik onder jongeren te beperken, maar jongeren zijn alleen maar meer gaan drinken. Onlangs pleitte de Kamer voor meer voorlichting in plaats van een prijsverhoging voor breezers en een beperking van reclame. www.nos.nl -------------------------------------------- Trek jij je iets aan van de gezondheidsrisico's die alcohol met zich meebrengt? Natuurlijk kun je zeggen: 'doorzuipen slet', maar sta jij stil bij de gevolgen? Waarom wel of niet? Ikzelf realiseer met de laatste 6 maanden dat minderen misschien wel verstandig is. Maar vooral nu in de vakantie schiet dat er nog wel 'ns bij in |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
alhoewel je je gaat afvragen hoeveel mensen die dingen kijken als je hoort van groepsverkrachtingen met 12jarige meisjes. waarbij de daders 12 maanden cel krijgen.. en taakstraf.. NOUNOU. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
je gaat niet bewust over de snelweg rennen, terwijl je wel bewust liter na liter wegwerkt. ![]()
Laatst gewijzigd op 11-08-2005 om 15:51. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Vergeet jij ook dikwijls allerlei dingen, en de simpelste eerst? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vraag me namelijk af vanaf hoeveel glazen per week je het echt gaat merken (op lange termijn). Die voorlichtingsblaadjes kan ik meestal weinig serieus nemen, aangezien deze je bijv. aanraden om 'op een heftige avond niet meer dan 5 glazen te drinken'. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() maar ik ben ook trots op mezelf want ik doe nu bijna hetzelfde, op het thuis drinken na dan |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Ik hoop dat het niet nog erger wordt in elk geval ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En als ik dan hoor dat je tegenwoordig met een paar glazen gemiddeld (of iets dergelijks) een alcoholist bent... beetje overdreven. Om een voorbeeld te noemen: je bent nog veel eerder aan een nieuwe lever toe, dan dat alcohol je hersenen zo aantast dat je serieus klachten krijgt met je geheugen. Uitzonderingen zijn natuurlijk mensen die er gevoelig voor zijn en dat zijn er meer als je denkt. Maar: moet iedereen dan maar het spiegeltje krijgen voorgehouden dat je met 7 glazen alcohol per week dement wordt op je 40e? (dit is natuurlijk overdreven, voordat er iemand gaat piepen) Ik vind van niet
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb andere redenen om te drinken. @Chaos, natuurlijk <3. |
![]() |
|
Ikzelf kom ook uit een dorp, en onze vriendinnengroep kan behoorlijk drinken. maar dat is alleen in het weekend, normaal alleen de zaterdagen. en verder met feesten etc. en in de vakantie ook wat vaker natuurlijk, je gaat dan veel meer uit. (nee, ik zuip me niet elke keer zat ofzo) ik drink zelf met gemak 10 pilsjes. (en nee dan ben ik niet bepaald zat ofzo, dast ben ik zowieso niet vaak)
als ik een aantal dagen gedronken heb ofzo, dan denk ik wel om daarna even wat rustiger aan te doen, of hou ik 1 dag alcohol-vrij ofzo. en ik denk dat die campagnes toch wel een beetje effect hebben, althans bij mij, hou het toch wel een beetje in m'n achterhoofd. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|