Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2006, 08:02
Flushpuppie
Flushpuppie is offline
Op deze dag eindigt de kalender van de Maya's. Deze "Plejadische cyclus" duurt van 3114 vc. tot 2012 nc. (3114 vc is toevallig ook het jaar dat koning Menes het egyptische rijk stichtte) Ook eindigt dan een Arcturius cyclus van 104.000 jaar en een "lange telling" van 13 maal 144.000 dagen (5200 jaar)

Op die dag precies gebeurt er veel in ons melwegstelsel:
De zon staat op één lijn met Sagittarius A, de zon staat ook precies op het kruispunt van beide ecliptica's in het midden van ons melkweg (eens in de 26.000 jaar). Ook staat het hart van het melkwegstelsel het verst weg van de noordelijke hemelpool ( je kunt de vorm van ons melkwegstelsel vergelijken met een gigantische ufo die een noord en een zuid as heeft. precies op die dag floept het zwaartepunt van ons melkwegstelsel terug naar de andere kant van het zwaartepunt, en dat gebeurt maar eens in de 26.000 jaar).
Dit is allemaal nogal ver weg, maar hier op aarde merken we ook dat er iets aan zit te komen, het aantal aardbevingen, wervelstormen en vulkaanuitbarstingen lijken niet alleen toe te nemen, uit Russisch onderzoek is gebleken dat dit van 1972 tot 2002 inderdaad is toegenomen en wel met 520%.

Wat er dan gebeurt? niemand weet het.

van de vorige keer dat het gebeurde, 26.000 jaar geleden, weten we niet veel. Behalve dat de mens de enigste rechtoplopende soort was die op aarde overbleef. De neanderthaler, die fysiek veel sterker was dan de mens, is van de aardbodem verdwenen.

Wat vinden jullie hiervan? ik weet dat het allemaal nogal beknopt is, maar ik wil nog wel meer posten als het een goed gespreks onderwerp blijkt te zijn.

Ikzelf denk dat ik op die dag zeker thuis blijf om te kijken wat er gebeurt.
Oud 10-01-2006, 09:08
Verwijderd
Toevoeging op jouw stukje:

Terence McKenna ontdekte in de jaren zeventig samen met zijn broer Dennis de timewave. Dat is een patroon dat diep in de I-Tjing zit verscholen en toont hoe ons mensenras vatbaar is voor een hogere invloed. Terence stierf in april 2000, maar niet voordat hij het eindpunt van de tijdsgolf kon berekenen. De laatste rimpel in de golf plaatst hij door midden van een wiskundig exponentiele functie op 21 december 2012. Het is opvallend dat ten tijde van die ontdekking de McKenna's nog niets wisten over de oude Maya-profetie. Hieruit blijkt dat zowel de Mayakalenders als de I-Tjing een eenduidig beeld hebben over het multi-dimensionele aspect van tijd. Niet vergeten, de I-Tjing wordt ook het boek der veranderingen genoemd.

De bijbel schrijft al eeuwen over "het einde der tijden".
Ik denk niet dat de wereld vergaat, maar dat er een nieuw "tijdperk" zal aanbreken. The age of reason. De neanderthaler is ook niet plotseling van de aardbodem verdwenen. De cro magnons hebben gewoon veel geneukt met neanderthalers.
Oud 10-01-2006, 09:54
mepsteen
mepsteen is offline
hmm volgens een of andere bijbelcode gebeurt dat al dit jaar... tis maar wie je geloofd...
Oud 10-01-2006, 10:41
Flushpuppie
Flushpuppie is offline
in elk geval niet de bijbel
Oud 10-01-2006, 13:20
BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 10-01-2006 @ 10:54 :
hmm volgens een of andere bijbelcode gebeurt dat al dit jaar... tis maar wie je geloofd...
Het verschil daartussen is dat de bijbel een alleenstaand boek is, maar dat 21 december 2012 door meerdere volken over de hele wereld al vastgesteld is, en die zijn niet in contact met elkaar gekomen (zover men weet). En om maar een voorbeeld te noemen, de egyptenaren hadden vermoedelijk 5000 jaar geleden meer kennis dan wij nu hebben over de samenstelling en werking van het heelal, terwijl ze geen telescopen etc. hadden.

Voor degenen die tijd/zin hebben:

Vaak gestelde vragen over 2012

Op die site kun je er al veel over vinden.
Oud 10-01-2006, 13:56
Flushpuppie
Flushpuppie is offline
goeie site, ook leuk geschreven
Oud 10-01-2006, 17:02
yavanna
yavanna is offline
dat het door meerdere volken is vastgesteld, komt omdat ieder volk wat een beetje veel over sterrenkunde weet wel kan voorspellen dat de planeten op die en die datum op een lijn staan. Daarvoor hoeven ze niet met elkaar in contact te zijn gekomen.

Dat wervelstormen en aardbevingen toenemen, is al zo vaak gebeurd in de geschiedenis, en heus niet alleen die ene keer waarbij volgens sommigen de neanderthalers door uitstierven.
Neanderthalers hadden waarschijnlijk te grote hoofden, waardoor er veel geboortes niet konden plaatsvinden. Hoe sterk of slim je ook bent, daar is niets aan te doen.

Ik denk dat er voor al die 'aanwijzingen' wel betere verklaringen te vinden kunnen zijn. Het is al zo vaak gebeurd dat voorspellingen over het vergaan van de wereld niet zijn uitgekomen, dus erg veel zit er niet in.
Oud 10-01-2006, 17:48
BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
yavanna schreef op 10-01-2006 @ 18:02 :
dat het door meerdere volken is vastgesteld, komt omdat ieder volk wat een beetje veel over sterrenkunde weet wel kan voorspellen dat de planeten op die en die datum op een lijn staan. Daarvoor hoeven ze niet met elkaar in contact te zijn gekomen.
Ja dat snap ik. Maar je vergeet dus dat verschillende volken op/rond dezelfde datum uitgekomen zijn zonder computers en dat soort snufjes. Dan zou het toch wel iets moeten betekenen vind je ook niet?

Citaat:
Dat wervelstormen en aardbevingen toenemen, is al zo vaak gebeurd in de geschiedenis, en heus niet alleen die ene keer waarbij volgens sommigen de neanderthalers door uitstierven.
Hier zeg je het zelf eigenlijk al wel.. Alles komt terug. Kijk maar nu.. De aarde draait een rondje en komt weer op hetzelfde punt terecht zeg maar (dag). En dan om de zon(jaar). En zo kun je wel verdergaan. En aangezien alles een cyclus is (je kunt zeggen een soort wiskundige sinus), hebben ze berekend om de hoeveel jaar dat soort dingen gebeuren.. En jou redenering stopt al bij de neanderthalers maar daarvoor is het ook al vaker gebeurd.

Citaat:
Neanderthalers hadden waarschijnlijk te grote hoofden, waardoor er veel geboortes niet konden plaatsvinden. Hoe sterk of slim je ook bent, daar is niets aan te doen.
Hmm.. Eerste keer dat ik dit hoor. Maar als je in de evolutietheorie gelooft, dan past een wezen zich altijd aan op een manier dat beter voor hun is, en dus lijkt het me vaag dat ze zo evolueren dat ze zichzelf laten uitsterven door te grote hoofden >_<.

Citaat:
Ik denk dat er voor al die 'aanwijzingen' wel betere verklaringen te vinden kunnen zijn. Het is al zo vaak gebeurd dat voorspellingen over het vergaan van de wereld niet zijn uitgekomen, dus erg veel zit er niet in.
Je haalt voorspellingen en berekeningen door elkaar.. De berekeningen zeggen dat de planeten zus en zo zullen staan op dat moment. Dat staat gewoon vast. Dat door veranderingen van magnetisme en aantrekkingskrachten dingen gebeuren staat ook gewoon vast. Maar hoe precies ze het kunnen beschrijven en wat er precies gebeurd dat kunnen ze nooit weten. En dat zijn vermoedens en hun voorspellingen. Maar het staat dus in ieder geval vast dat er iets gaat gebeuren. Wat het is mag je zelf bepalen.. Ik weet zelf ook niet wat het is maar ik zie dan wel. Kan natuurlijk ook zijn dat ze alles verkeerd vertaald hebben, maar daar ga ik maar niet van uit.
Oud 10-01-2006, 18:32
yavanna
yavanna is offline
Citaat:
BlackWolf schreef op 10-01-2006 @ 18:48 :
Ja dat snap ik. Maar je vergeet dus dat verschillende volken op/rond dezelfde datum uitgekomen zijn zonder computers en dat soort snufjes. Dan zou het toch wel iets moeten betekenen vind je ook niet?

Nee, want men kon al heel vroeg nauwkeurig berekenen (uit het hoofd) welke posities de sterren en planeten zouden hebben, zelfs als dachten ze dat de aarde in het midden van het heelal lag (de modellen van de Grieken, ben ff de naam kwijt maar ze konden er vrij nauwkeurig de posities voorspellen, zónder computer natuurlijk). Dat wij met computers alles moeten doen, zegt alleen maar hoe gemaktzuchtig wij zijn...

Citaat:

Hier zeg je het zelf eigenlijk al wel.. Alles komt terug. Kijk maar nu.. De aarde draait een rondje en komt weer op hetzelfde punt terecht zeg maar (dag). En dan om de zon(jaar). En zo kun je wel verdergaan. En aangezien alles een cyclus is (je kunt zeggen een soort wiskundige sinus), hebben ze berekend om de hoeveel jaar dat soort dingen gebeuren.. En jou redenering stopt al bij de neanderthalers maar daarvoor is het ook al vaker gebeurd.
toch denk ik niet dat rampen zich ook zo herhalen. En er zijn heel veel oorzaken voor rampen e.d. dat kan heus niet alleen maar komen doordat de planeten toevallig in een bepaalde stand staan.

Citaat:

Hmm.. Eerste keer dat ik dit hoor. Maar als je in de evolutietheorie gelooft, dan past een wezen zich altijd aan op een manier dat beter voor hun is, en dus lijkt het me vaag dat ze zo evolueren dat ze zichzelf laten uitsterven door te grote hoofden >_<.
Er wordt vaak over gediscussieerd ja, die neanderthalers. Het is niet zeker, maar een van de theorieën is dat van die grote hoofden.
Er zijn altijd meerdere oorzaken waardoor een soort uitsterft, het komt heus niet alleen door de grote hoofden, daardoor zouden het er sowieso minder geworden zijn. En dan zijn ze een makkelijker prooi voor klimaatsveranderingen of andere soorten (zoals misschien wel onze voorouders).
En soorten passen zich niet altijd aan, ze veranderen wel, maar het is maar of die verandering gunstig is, en of ze het kunnen bijbenen. Als het al afgelopen is voordat ze zich kunnen aanpassen, dan sterven ze uit. Maar dat heeft altijd meerdere oorzaken.

Citaat:

Je haalt voorspellingen en berekeningen door elkaar.. De berekeningen zeggen dat de planeten zus en zo zullen staan op dat moment. Dat staat gewoon vast. Dat door veranderingen van magnetisme en aantrekkingskrachten dingen gebeuren staat ook gewoon vast. Maar hoe precies ze het kunnen beschrijven en wat er precies gebeurd dat kunnen ze nooit weten. En dat zijn vermoedens en hun voorspellingen. Maar het staat dus in ieder geval vast dat er iets gaat gebeuren. Wat het is mag je zelf bepalen.. Ik weet zelf ook niet wat het is maar ik zie dan wel. Kan natuurlijk ook zijn dat ze alles verkeerd vertaald hebben, maar daar ga ik maar niet van uit.
Natuurlijk staat het vast dat planeten zus en zo staan (tenzij er wel heel ingrijpende dingen gebeuren).
Maar de voorspelling dat daardoor de wereld vergaat vind ik wel erg ver gaan. Als het toch al meerdere malen is gebeurd valt het dus wel reuze mee. Dat er IETS gaat gebeuren staat ook niet vast. Je weet niet wat de precieze invloed van dat magnetisme is. Misschien dat we het zouden weten als er schriftelijke bronnen van de vroegere gebeurtenissen waren die beschreven worden, maar die zijn er niet. Daarom kan je niet weten wat er precies is gebeurd, en wat er dus gaat gebeuren.
Oud 10-01-2006, 21:12
Magican
Magican is offline
Ik mag wel weer es zelfmoord plegen dan...
Oud 10-01-2006, 21:30
Akilina
Akilina is offline
Hhmm, persoonlijk vrees ik deze dag niet zo. Naar alle waarschijnlijkheid zal er wel geen apocalyps plaatsvinden. Het is natuurlijk wel heel frappant en bijzonder dat enkele zeer ontwikkelde volken uit het verleden dezelfde sterrenkundige voorspelligen hebben gedaan. Maar ik vind het wel vergaand dat sommige mensen er blijkbaar toch een soort vreugde in scheppen om hier fatale en noodlottige conclusies en scenario's - met betrekking tot de destinatie van de aarde en de gehele mensheid - mee in verband te brengen.

Kijk, het geeft niet, misschien is het ook een manier van de mens om te proberen zich voor te bereiden op de enorme onzekerheden van ons bestaan, maar ik begrijp het alleen niet helemaal. We weten niet eens wat bijvoorbeeld de Egyptenaren en de Maya's zelf voor specifieke doemscenario's in oog hadden. Daarnaast hebben we ook geen enkel benul van de effecten op de wereld en zijn levende wezens met dit soort voorgaande cyclusveranderingen binnen ons melkwegstelsel. Het is misschien hysterisch om dan meteen te denken dat de hel los zal breken op deze datum. Want wat voor bewijs is hier concreet voor? Onze aarde en het voortbestaan van onze soort op deze planeet hebben toch een hele gevoelige positie. Onze wereld kan ook morgen, volgend jaar of over honderden of duizenden jaar teniet gaan. Dat dit uiteindelijk gebeurt staat vast, maar misschien is enige nuchterheid geboden als we het hebben over het moment waarop dit zal gaan plaatsvinden. We zien het vanzelf wel als het zover komt. Maar misschien is dit mij ontgaan, maar is er iets bekend over wat de puur wetenschappelijk astronomische visie hierover is?
Oud 10-01-2006, 21:59
BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
yavanna schreef op 10-01-2006 @ 19:32 :

toch denk ik niet dat rampen zich ook zo herhalen. En er zijn heel veel oorzaken voor rampen e.d. dat kan heus niet alleen maar komen doordat de planeten toevallig in een bepaalde stand staan.
Vulkanische uitbarstingen gebeuren vaak ook in een bepaalde regelmaat om maar een voorbeeld te noemen. Het is trouwens maar wat je een ramp noemt. Wat dacht je van orkanen? Die komen ook rond dezelfde tijden van het jaar. Het zijn gewoon cyclussen. En de maan heeft ook invloed op de aarde. En ook al staan de zon en het middelpunt van de melkweg verweg, hun kracht is zo sterk dat het degelijk wel wat invloed kan hebben.

Citaat:
Er wordt vaak over gediscussieerd ja, die neanderthalers. Het is niet zeker, maar een van de theorieën is dat van die grote hoofden.
Er zijn altijd meerdere oorzaken waardoor een soort uitsterft, het komt heus niet alleen door de grote hoofden, daardoor zouden het er sowieso minder geworden zijn. En dan zijn ze een makkelijker prooi voor klimaatsveranderingen of andere soorten (zoals misschien wel onze voorouders).
En soorten passen zich niet altijd aan, ze veranderen wel, maar het is maar of die verandering gunstig is, en of ze het kunnen bijbenen. Als het al afgelopen is voordat ze zich kunnen aanpassen, dan sterven ze uit. Maar dat heeft altijd meerdere oorzaken.
Die theorie van die hoofden vind ik gewoon onzin, want net als wij kan het hoofd ook wat ingedrukt worden, dus het moeten gewoon andere factoren geweest zijn. Voor de rest ben ik het wel met je eens hierover.

Citaat:
Natuurlijk staat het vast dat planeten zus en zo staan (tenzij er wel heel ingrijpende dingen gebeuren).
Maar de voorspelling dat daardoor de wereld vergaat vind ik wel erg ver gaan. Als het toch al meerdere malen is gebeurd valt het dus wel reuze mee. Dat er IETS gaat gebeuren staat ook niet vast. Je weet niet wat de precieze invloed van dat magnetisme is. Misschien dat we het zouden weten als er schriftelijke bronnen van de vroegere gebeurtenissen waren die beschreven worden, maar die zijn er niet. Daarom kan je niet weten wat er precies is gebeurd, en wat er dus gaat gebeuren.
Nee je weet inderdaad niet precies wat de invloed van het magnetisme is. Maar als het klopt wat ze berekend hebben, dat het magnetisme waar de aarde zich aan "vasthoudt" steeds zwakker wordt als de planeten rechter achter elkaar gaat staan, dan kan de aarde gaan wiebelen, en een andere positie aannemen. Dan kunnen andere plaatsen de noord en zuidpool worden.. Zoiets is niet uit te sluiten. En vergeet niet dat veel dieren al in de war raken door "abnormale" magnetisme. Gestrande walvissen etc. Bij ons is dat nu niet, maar misschien als de verandering heel sterk is wel.. Je weet het niet. Ik ben er in ieder geval wel van overtuigd dat er iets gaat gebeuren. Misschien niet eens merkbaar voor de meeste mensen, of juist wel, maar dat zien we dan wel. Ik geloof echter niet dat de aarde opgeblazen wordt ofzo, dat gaat me weer net te ver.

@Akilina: Misschien dat je hier iets aan hebt. Onderaan de pagina staan er ook wel andere artikelen.. Veel betere artikelen erover heb ik niet echt kunnen vinden. Dit is de beste site die ik erover gevonden heb..

Laatst gewijzigd op 10-01-2006 om 22:05.
Oud 10-01-2006, 22:53
Verwijderd
Ik zal even eerlijk zijn: de theorieën over '2012' zijn op geen enkele manier wetenschappelijk onderbouwd. Het is te waarderen dat er pogingen zijn gedaan (de 'timewave' en de eventuele veranderingen in het aardmagnetische veld), maar die theorieën worden op geen enkele manier door het 'wetenschappelijke veld' ondersteund. Praat gerust door, maar klamp je niet te veel vast aan die bepaalde ideeën over cycli van vulkanen enz.
Oud 10-01-2006, 23:34
BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
Snees schreef op 10-01-2006 @ 23:53 :
Ik zal even eerlijk zijn: de theorieën over '2012' zijn op geen enkele manier wetenschappelijk onderbouwd. Het is te waarderen dat er pogingen zijn gedaan (de 'timewave' en de eventuele veranderingen in het aardmagnetische veld), maar die theorieën worden op geen enkele manier door het 'wetenschappelijke veld' ondersteund. Praat gerust door, maar klamp je niet te veel vast aan die bepaalde ideeën over cycli van vulkanen enz.
Citaat:
Onze organische lichamen bestaan voor ongeveer 63% uit waterstofatomen waarvan de atoomkern 1 proton en 1 neutron bevat. De protonen in ons lichaam dragen dus bij aan ons existentieel niveau. Ze zijn, zoals de naam (pro) al doet vermoeden, positief geladen. Neutronen worden buiten beschouwing gelaten omdat deze neutraal geladen zijn en in dit scenario dus weinig tot geen invloed hebben.
Een proton is net zoals onze Aarde gekanteld waardoor je een soort precessionele cyclus binnenin de atoomkern krijgt. De kanteling is afhankelijk van de afstand dat het protondeeltje verwijderd is van het middelpunt en natuurlijk van de samenstelling van het proton. Het valt te vergelijken met ons zonnestelsel en de positie ervan ten opzichte van het Melkwegstelsel. Onze Zon is ongeveer 26.000 lichtjaar verwijderd van het centrum van de Melkweg, en de aarde maakt een precessiebeweging van ongeveer 26.000 jaar. Dat insinueert dat de kanteling van onze Aarde én de kanteling van het proton in verhouding staan tot onze positie ten opzichte van het centrum van het Melkwegstelsel. Dat insinueert dat wij vatbaar zijn voor bepaalde astronomische processen, als deze maar krachtig genoeg zijn. En dat is haast logisch, aangezien een proton, net zoals onze Aarde op locatie wordt gehouden door de eigen zwaartekracht die een stabiele plaats zoekt in de ruimtetijd.
Bron: http://www.seriewoordenaar.nl/seriew...leidingkey=120

Asjeblieft.
Oud 10-01-2006, 23:36
Quay
Quay is offline
Citaat:
Flushpuppie schreef op 10-01-2006 @ 14:56 :
goeie site, ook leuk geschreven
Oud 11-01-2006, 07:55
Flushpuppie
Flushpuppie is offline
Citaat:
Akilina schreef op 10-01-2006 @ 22:30 :
Hhmm, persoonlijk vrees ik deze dag niet zo. Naar alle waarschijnlijkheid zal er wel geen apocalyps plaatsvinden. Het is natuurlijk wel heel frappant en bijzonder dat enkele zeer ontwikkelde volken uit het verleden dezelfde sterrenkundige voorspelligen hebben gedaan. Maar ik vind het wel vergaand dat sommige mensen er blijkbaar toch een soort vreugde in scheppen om hier fatale en noodlottige conclusies en scenario's - met betrekking tot de destinatie van de aarde en de gehele mensheid - mee in verband te brengen.
Ik heb niets gezegd over doemscenario's whatsoever.

Volgens de Maya's eindigen nu verschillende tijdperken: een Arcturius cyclus van 104.000 jaar, een Plejadische Cyclus van 26.000 jaar en een lange telling van dertien Baktuns, 13 x 144.000 dagen (samen bijna 5200 jaar)

bron: het einde van de gestolen tijd - door Peter Toonen

De Indische Veda's zeggen dat nu de Kali Yuga eindigt, het IJzeren tijdperk, een periode die 5000 jaar heeft geduurd. Het zwaarste tijdperk in een cyclus van 26.000 jaar. Het is een tijdvak van ruzie. Hierna (op 21 dec. 2012 dus) breekt de Satya Yuga aan, het Gouden Tijdperk.
Oud 11-01-2006, 08:03
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
BlackWolf schreef op 11-01-2006 @ 00:34 :
Bron: http://www.seriewoordenaar.nl/seriew...leidingkey=120

Asjeblieft.
Dat is niet wetenschappelijk onderbouwd, er worden twee processen beschreven die nogal oppervlakkige overeenkomsten hebben en daaruit worden vervolgens verregaande conclusies getrokken.

Er is niet aangetoond dat de positie van de Aarde ten opzichte van de Melkweg bijzondere effecten heeft, dat het invloed heeft gehad op het uitsterven van de Neanderthalers of het aantal aardbevingen, wervelstormen en vulkaanuitbarstingen, die volgens mij ook niet dramatisch in aantal of hevigheid toegenomen zijn de laatste jaren.
Oud 11-01-2006, 08:21
Flushpuppie
Flushpuppie is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 11-01-2006 @ 09:03 :
Dat is niet wetenschappelijk onderbouwd, er worden twee processen beschreven die nogal oppervlakkige overeenkomsten hebben en daaruit worden vervolgens verregaande conclusies getrokken.

Er is niet aangetoond dat de positie van de Aarde ten opzichte van de Melkweg bijzondere effecten heeft, dat het invloed heeft gehad op het uitsterven van de Neanderthalers of het aantal aardbevingen, wervelstormen en vulkaanuitbarstingen, die volgens mij ook niet dramatisch in aantal of hevigheid toegenomen zijn de laatste jaren.
volgens russisch onderzoek is gebleken dat het aantal natuurrampen van 1972 tot 2002 met 520% toegenomen is. zoals ik al zei.

vorig jaar (2005) kwamen korte tijd na elkaar de steden Bern, Bombay en new Orleans onder water te staan, en voor deze drie geld dat het nog nooit eerder was gebeurd.

De zonnevlekcyclus is de kluts kwijt (om de 11.5 jaar), en nog nooit zijn er zulke krachtige zonnestormen gemeten.

Volgens anderen is het dus wel toegenomen. volgens mij ook

Laatst gewijzigd op 11-01-2006 om 08:23.
Oud 11-01-2006, 08:30
Love & Peace
Love & Peace is offline
Als je op zulke voorspellingen moet afgaan, zou de aarde nu al tigduizend keer zijn vergaan. De ene keer is het Nostradamus die een vage voorspelling doet, dan is het 2pac die terugkomt en dan weer de Maya's ofzo. Op het moment dat de ene mythe verdwijnt, ontstaat er weer een andere. En het gekke is dat mensen dat echt geloven.
Misschien is het een ideetje om wat vaker in het verleden te kijken, dan te gissen over de toekomst.

Overigens heb ik er geen twijfels over dat alles vergankelijk is.
Oud 11-01-2006, 08:52
Flushpuppie
Flushpuppie is offline
Okee, ik krijg nou niet echt hoogte over wat je er over denkt.

maar het gaat hier niet om een voorspelling die door één persoon is gedaan, maar eentje waar kalenders van verschillende volkeren op gebaseerd (lees: onderdeel van) zijn.
Oud 11-01-2006, 09:13
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Flushpuppie schreef op 11-01-2006 @ 09:21 :
volgens russisch onderzoek is gebleken dat het aantal natuurrampen van 1972 tot 2002 met 520% toegenomen is. zoals ik al zei.

vorig jaar (2005) kwamen korte tijd na elkaar de steden Bern, Bombay en new Orleans onder water te staan, en voor deze drie geld dat het nog nooit eerder was gebeurd.

De zonnevlekcyclus is de kluts kwijt (om de 11.5 jaar), en nog nooit zijn er zulke krachtige zonnestormen gemeten.

Volgens anderen is het dus wel toegenomen. volgens mij ook
Heb je een bron wat het Russisch onderzoek betreft?

Mumbai en zeker New Orleans hebben wel vaker wateroverlast gehad. De getroffen delen van New Orleans stonden tot honderd jaar geleden zelfs permanent blank, het was immers moerasgebied.

En zonnevlekcycli zijn helemaal niet vergelijkbaar met eerdergenoemde cycli.

Laatst gewijzigd op 11-01-2006 om 09:20.
Oud 11-01-2006, 09:19
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Flushpuppie schreef op 11-01-2006 @ 09:52 :
Okee, ik krijg nou niet echt hoogte over wat je er over denkt.

maar het gaat hier niet om een voorspelling die door één persoon is gedaan, maar eentje waar kalenders van verschillende volkeren op gebaseerd (lees: onderdeel van) zijn.
Volgens mij komen die andere kalenders niet op 2012 uit, laat staan 21 december. Waarschijnlijker is dat na de berekening van het eind van de Mayaanse baktun de andere kalenders zo zijn geïnterpreteerd dat de data "toevallig" meer overeen zouden komen.

Maar zelfs mocht het allemaal kloppen, dan moet er nog aangetoond worden dat er een causaal verband is tussen die datum en bepaalde gebeurtenissen op of rond de Aarde.
Oud 11-01-2006, 10:26
Flushpuppie
Flushpuppie is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 11-01-2006 @ 10:13 :
Heb je een bron wat het Russisch onderzoek betreft?

Mumbai en zeker New Orleans hebben wel vaker wateroverlast gehad. De getroffen delen van New Orleans stonden tot honderd jaar geleden zelfs permanent blank, het was immers moerasgebied.

En zonnevlekcycli zijn helemaal niet vergelijkbaar met eerdergenoemde cycli.
een bron buiten het boek wat ik nu aan het lezen ben heb ik niet. de auteur gaat er verder niet op in, hij noemt het als voorbeeld van hoe het zonnestelsel en onze aarde onrustig zijn.

De zonnevlek cycli heeft verder ook inets met maya kalenders te maken zover ik weet, dit voorbeeld gaf ook aan hoe de zon ontregelt is.
Oud 11-01-2006, 11:03
Flushpuppie
Flushpuppie is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 11-01-2006 @ 10:19 :
Volgens mij komen die andere kalenders niet op 2012 uit, laat staan 21 december. Waarschijnlijker is dat na de berekening van het eind van de Mayaanse baktun de andere kalenders zo zijn geïnterpreteerd dat de data "toevallig" meer overeen zouden komen.

Maar zelfs mocht het allemaal kloppen, dan moet er nog aangetoond worden dat er een causaal verband is tussen die datum en bepaalde gebeurtenissen op of rond de Aarde.
wat voor bewijs wil je dan? een (toch sceptische) westerse wetenschapper die het bevestigd in een onderzoek?

Kun je als bewijs geen genoegen nemen met de kalenders die de maya's voor ons hebben achtergelaten? en die we precies op tijd weer terug hebben gevonden (vlak voor 2012, eerste publicatie in 1987).

En de datum klopt wel, dat kunnen de maya's blijkbaar goed, want ze hebben de komst van de Spaanse Cortez tot op de dag goed voorspeld in 1519. Toen begon voor hun namelijk de negen hellen, een Plejadische kalender van 52 jaar.

Om daarop nog even verder te gaan:

We zitten nu in een tussenperiode na de laatste hel. (dit is een gezamelijke cyclus met de 13 hemelen en omspant precis 1144 jaar. Een zo'n cyclus wordt een Zon genoemd. Er zijn 5 van die Zonnen waarvan de eerste in 3733 vc. begint en de laatste eindigt in 1987. Op 21 december 2012 begint deze weer opnieuw. we bevinden ons nu een soort tussenfase van bijna 26 jaar (op één maand na). Voor deze fase is nergens een blauwdruk geschreven..

de negen hellen waren dus 52x9 jaar = 468 jaar. deze waren dus in 1987 afgelopen.

De hopi indianen kennen een heel oud scheppingsverhaal met veel eeuwenoude profetieën. De meest opvallende daarvan is de komst van de Blauwe Ster. Wanneer deze ster zou verschijnen zou de aarde een periode van zuivering ingaan, een tijd van purificatie.
Op 23 feb. 1987 nemen we voor het eerst in 4 eeuwen het licht van een supernova waar. Deze ontploffing was zo krachtig dat je voor enkele dagen zelfs overdag naast de zon een heldere blauwe ster kon zien

De tibetaanse Kalachakraleringen vertellen ons over een serie van 16 cycli van elk 60 jaar, 960 in totaal dus. De eersteb cyclus begon in 1027. De laatste eindigt op 27 feb. 1987. Op dat moment verliet de 16e en laatste reïncarnatie van Boeddha zijn lichaam (er is wel al weer een ineuwe geboren in het jaar 2000).

En wat gebeurde er in het jaat 1987? het Nuclear Arms Limitation Treaty werd getekend door Reagan en Gorbatsjov om het aantal kernwapens te verminderen.

Voor het eerst sinds 1927 stortte de beurs in. Op maandag 17 oktober werd in één klap zeshonderd miljard dollar aan waarde weggevaagd.

Ook werd in 1987 voor het éérst een publicatie uitgebracht over Maya Kalenders. precies aan het einde van de negen hellen.

Hm ik vind dit toch wel frapant, verschillende volken met elk eeuweoude kalenders die allemaal van 1987 een eindjaar maken. Na de tussenperiode begint alles (ALLES) weer opnieuw in 2012.

Laatst gewijzigd op 11-01-2006 om 12:03.
Oud 11-01-2006, 11:09
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Blablabla.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Advertentie
Oud 11-01-2006, 11:34
Flushpuppie
Flushpuppie is offline
dank je voor je argument, zeker een bijdrage.
Oud 11-01-2006, 11:58
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Ik wil graag dat iedereen die dit serieus gelooft op 22 december 2012 hier verzamelt zodat ik jullie allemaal tegelijkertijd een lesje in goedgelovigheid kan bijbrengen.
Oud 11-01-2006, 12:02
Flushpuppie
Flushpuppie is offline
goed man.

geloof er van wat je wilt, ik kom hier ook alleen mn mening geven.

ja en ik weet jij ook maar doe dat dan een beetje onderbouwd. aub
Oud 11-01-2006, 16:06
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
So what. We gaan toch allemaal dood in 2029 als er een meteorietinslag plaatsvindt. Het is dan namelijk 70 miljoen geleden dat de laatste inslag heeft plaatsgevonden, en meteorietinslagen gebeuren ongeveer om de 70 miljoen jaar. Hihi.
Oud 11-01-2006, 16:15
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Oh ik dacht dat we allemaal over een paar maanden doodgingen omdat het dan 1337 jaar geleden is dat de Romeinse keizer Mezezius stierf...
Oud 11-01-2006, 16:20
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Dat van die inslag is berekend en bewezen dat het klopt. Of het ook echt gaat gebeuren weet ik niet. Zou me persoonlijk niet veel uitmaken.
Oud 11-01-2006, 16:29
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Ohja, precies 70 miljoen jaar

Alsof daarboven ergens iemand met een stopwatch zit en zegt OKEE JONGENS HET IS TIJD en armageddon comes. Ik denk van niet, 24 december 2012 zullen nog steeds gewoon de cadeautjes onder de kerstboom liggen
Oud 11-01-2006, 16:38
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
Eresh'kigål schreef op 11-01-2006 @ 17:29 :
Ohja, precies 70 miljoen jaar
Niet precies 70 miljoen jaar natuurlijk. Maar veel zal het niet schelen. (Als ze gelijk hebben.)
Om de (ongeveer) 70 miljoen jaar vallen er brokstukken die in de atmosfeer hangen uit hun baan en waarschijnlijk op de planeet die daar het dichtst bij zit, de Aarde.

Ik weet ook niet hoe het allemaal heet, maar het lijkt me wel een harde \\\\\mmmmmmmmmmmm/// dood.
Oud 11-01-2006, 16:51
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
2029, dan ben ik 45, dan heb ik GELEEFD.
Oud 11-01-2006, 18:22
Boebsie
Boebsie is offline
Ik geloof hier helemaal niks van, hoe vaak zijn er niet voorspellingen gedaan dat de aarde zal worden vernietigd of er een nieuw tijdperk aantreedt etc etc.

Nu is dit natuurlijk geen argument, maar het is wel de reden waarom ik wantrouwen heb jegens dit soort voorspellingen.

Maar goed mocht ik er zeker van zijn dat ik in 2012 zal sterven, neem ik een dikke lening .
Oud 11-01-2006, 18:26
legatus
legatus is offline
22 december 2012 zullen we het weten. Voor veel mensen zal voortijdig de wereld al zijn vergaan.
Oud 11-01-2006, 18:54
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 11-01-2006 @ 19:22 :
Ik geloof hier helemaal niks van, hoe vaak zijn er niet voorspellingen gedaan dat de aarde zal worden vernietigd of er een nieuw tijdperk aantreedt etc etc.

Nu is dit natuurlijk geen argument, maar het is wel de reden waarom ik wantrouwen heb jegens dit soort voorspellingen.

Maar goed mocht ik er zeker van zijn dat ik in 2012 zal sterven, neem ik een dikke lening .
Helemaal mee eens, en ach, anders merken we het vanzelf wel...
Oud 11-01-2006, 18:55
BlackWolf
BlackWolf is offline
Bij 2012 gaat het niet om het opgeblazen worden van de aarde ofzo. De aarde blijft gewoon bestaan. Er zal vermoedelijk iets veranderen in onze gedachtengang ofzo. Weer even een stukje:

Citaat:
Doordat de Zon en het zwarte gat vanwege hun zwaartekracht de grootste ruimtetijd-manipulatoren zijn kunnen we volgens mij geloven dat deze krachten een bepalende invloed zullen hebben tijdens de samenstand rond 21 december 2012. Het zal wellicht een verandering van onze ruimtetijd zijn en misschien ook een verandering van onze perceptie op de realiteit. Of we het zelf zullen merken is nog een raadsel.
Bron: http://www.seriewoordenaar.nl/seriew...leidingKey=117

Dus misschien merken we het niet eens. Dus als het zover is kun je eigenlijk niet zeggen dat er niks is gebeurd En voordat je helemaal zeker gaat zeggen dat het onzin is moet je je er eerst maar in verdiepen. Je zult verbaasd zijn hoe goed alles in elkaar valt, waardoor het onmogelijk toeval is. Maar dat laat ik maar aan jullie over.
Oud 11-01-2006, 20:09
Verwijderd
Wow op 21 december 2012 zoek ik deze topic nog eens op.
Oud 11-01-2006, 20:32
Verwijderd
Citaat:
BlackWolf schreef op 11-01-2006 @ 00:34 : Onze Zon is ongeveer 26.000 lichtjaar verwijderd van het centrum van de Melkweg, en de aarde maakt een precessiebeweging van ongeveer 26.000 jaar. Dat insinueert dat de kanteling van onze Aarde én de kanteling van het proton in verhouding staan tot onze positie ten opzichte van het centrum van het Melkwegstelsel. Dat insinueert dat wij vatbaar zijn voor bepaalde astronomische processen, als deze maar krachtig genoeg zijn. En dat is haast logisch, aangezien een proton, net zoals onze Aarde op locatie wordt gehouden door de eigen zwaartekracht die een stabiele plaats zoekt in de ruimtetijd.

Asjeblieft. [/B]
Sorry dat ik het moet zeggen, maar dit is niet wat ik met 'wetenschappelijk veld' bedoel. Ik had gehoopt op een kwantitatieve berekening, niet een analogie tussen het proton en de Melkweg, die op een of andere manier impliceert dat deeltjes met een massa in de orde van 10^-26 gram 'vatbaar zijn voor astronomische processen'. Op welke manier en in welke mate zou het proton vatbaar zijn?
Oud 11-01-2006, 20:36
legatus
legatus is offline
Citaat:
BlackWolf schreef op 11-01-2006 @ 19:55 :
Dus misschien merken we het niet eens.
Kan men zich goed indekken.

"Ohja, er is van alles veranderd. We merken het alleen niet."
Oud 11-01-2006, 20:38
Verwijderd
Citaat:
BlackWolf schreef op 11-01-2006 @ 19:55 :
Bij 2012 gaat het niet om het opgeblazen worden van de aarde ofzo. De aarde blijft gewoon bestaan. Er zal vermoedelijk iets veranderen in onze gedachtengang ofzo. Weer even een stukje:

"Doordat de Zon en het zwarte gat vanwege hun zwaartekracht de grootste ruimtetijd-manipulatoren zijn kunnen we volgens mij geloven dat deze krachten een bepalende invloed zullen hebben tijdens de samenstand rond 21 december 2012. Het zal wellicht een verandering van onze ruimtetijd zijn en misschien ook een verandering van onze perceptie op de realiteit. Of we het zelf zullen merken is nog een raadsel."
Aangezien we de exacte positie van de zon en alle zwarte gaten op 21 december 2012 in onze 'omgeving' kennen kunnen we nu al de 'vervorming' van de ruimte-tijd op dat tijdstip berekenen. Dat is alleen vrij onzinnig. Tenzij de zon plotseling een heleboel massa erbij krijgt zal er in dit opzicht niks bijzonders gebeuren. De ruimte-tijd is iets abstracts, maar wel iets dat we exact kunnen waarnemen en berekenen.
Oud 11-01-2006, 22:00
BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
Snees schreef op 11-01-2006 @ 21:32 :
Sorry dat ik het moet zeggen, maar dit is niet wat ik met 'wetenschappelijk veld' bedoel. Ik had gehoopt op een kwantitatieve berekening, niet een analogie tussen het proton en de Melkweg, die op een of andere manier impliceert dat deeltjes met een massa in de orde van 10^-26 gram 'vatbaar zijn voor astronomische processen'. Op welke manier en in welke mate zou het proton vatbaar zijn?
Uhm.. geen belediging ofzo maar er is grote kans dat je de meeste berekeningen niet eens snapt.
Oud 11-01-2006, 22:31
first eror
first eror is offline
Dan kan je 'I told you so' zeggen als de wereld vergaan is
Oud 12-01-2006, 02:13
legatus
legatus is offline
Citaat:
first eror schreef op 11-01-2006 @ 23:31 :
Dan kan je 'I told you so' zeggen als de wereld vergaan is
In het hiernamaals?
Oud 12-01-2006, 02:38
akumabito
akumabito is offline
Het is al laat (vroeg?) dus ik ga gewoon even voor het gemak gewoon voor waar aannemen dat het ook inderdaad klopt, dat gedeelte over de bewegingen van de hemellichamen en dergelijke.. dan nog zie ik geen enkele goed onderbouwde reden om aan te nemen dat het ook maar enig effect op ons zou hebben.

Als mensen nog een beetje goede, betrouwbare, en vooral op logica gefundeerde, het liefst wetenschappelijke bronnen weten, hou ik me aanbevolen.
Oud 12-01-2006, 06:21
BlackWolf
BlackWolf is offline
http://www.seriewoordenaar.nl/seriew...leidingKey=128

Misschien dat dit iets is wat veel van jullie zoeken. Hij legt daar wel meer dingen uit dat niet met 2012 te maken heeft, maar kijk maar wat je ervan maakt. En ik wil er nog bij zeggen dat ik niemand probeer te overtuigen ofzo. Je zult het zelf moeten weten maar ik denk dat de meesten van jullie net iets meer moet weten. Ook al heb ik het gevoel dat jullie het al te grote onzin vinden om er onderzoek naar te doen..

Laatst gewijzigd op 12-01-2006 om 06:38.
Oud 12-01-2006, 10:01
Flushpuppie
Flushpuppie is offline
Waarom kunnen jullie alleen dingen aannemen die in een boek staan en door (moderne) wetenschappers zijn onderzocht ipv dat een hele civilisatie (meerdere trouwens) het zegt met behulp van de sterren en eigen berekeningen?

Misschien als ik jullie zeg dat maya's al afwisten van de drie buitenste planeten in ons zonnestelsel, Uranus, Neptunus en Pluto.
lang voordat wij het met onze telescopen hadden ontdekt.

Ook was het teken dat zij voor de MELKWEG hadden gelijk aan hoe de melkweg er ongeveer uitziet:

Een centraal punt met daaraan vast vier zijarmen:

Japanse wetenschappers hebben pas deze eeuw ontdekt dat ons melkwegstelsel vier zijarmen heeft. en het centrale zwarte gat kenden we ook niet voor de vorige eeuw.

Laatst gewijzigd op 12-01-2006 om 10:06.
Oud 12-01-2006, 10:53
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Flushpuppie schreef op 12-01-2006 @ 11:01 :
Waarom kunnen jullie alleen dingen aannemen die in een boek staan en door (moderne) wetenschappers zijn onderzocht ipv dat een hele civilisatie (meerdere trouwens) het zegt met behulp van de sterren en eigen berekeningen?

Misschien als ik jullie zeg dat maya's al afwisten van de drie buitenste planeten in ons zonnestelsel, Uranus, Neptunus en Pluto.
lang voordat wij het met onze telescopen hadden ontdekt.

(...)
Je kan zelf wel bedenken waarom men vooral dingen aanneemt van wetenschappers. Je zegt het zelf al wetenschappers verrichten onderzoek, ze toetsen bijvoorbeeld of een bewering/theorie klopt.
Als het wetenschappelijk aantoonbaar is dat een bewering van een vroegere civilisatie klopt, zal men die bewering zekers niet ontkennen, integendeel dan is het wetenschap.
Oud 12-01-2006, 14:32
akumabito
akumabito is offline
Zijn er ook nog bronnen die wat minder.... zweverig zijn?

Als ik zoiets lees:
Citaat:
Op deze website vind je een allegaartje van grenswetenschappen.
Dan begin ik al spontaan allergische reacties te krijgen namelijk...

Regels voor berichten