Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Voor degenen die tijd/zin hebben: Vaak gestelde vragen over 2012 Op die site kun je er al veel over vinden. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Nee, want men kon al heel vroeg nauwkeurig berekenen (uit het hoofd) welke posities de sterren en planeten zouden hebben, zelfs als dachten ze dat de aarde in het midden van het heelal lag (de modellen van de Grieken, ben ff de naam kwijt maar ze konden er vrij nauwkeurig de posities voorspellen, zónder computer natuurlijk). Dat wij met computers alles moeten doen, zegt alleen maar hoe gemaktzuchtig wij zijn... Citaat:
Citaat:
Er zijn altijd meerdere oorzaken waardoor een soort uitsterft, het komt heus niet alleen door de grote hoofden, daardoor zouden het er sowieso minder geworden zijn. En dan zijn ze een makkelijker prooi voor klimaatsveranderingen of andere soorten (zoals misschien wel onze voorouders). En soorten passen zich niet altijd aan, ze veranderen wel, maar het is maar of die verandering gunstig is, en of ze het kunnen bijbenen. Als het al afgelopen is voordat ze zich kunnen aanpassen, dan sterven ze uit. Maar dat heeft altijd meerdere oorzaken. Citaat:
Maar de voorspelling dat daardoor de wereld vergaat vind ik wel erg ver gaan. Als het toch al meerdere malen is gebeurd valt het dus wel reuze mee. Dat er IETS gaat gebeuren staat ook niet vast. Je weet niet wat de precieze invloed van dat magnetisme is. Misschien dat we het zouden weten als er schriftelijke bronnen van de vroegere gebeurtenissen waren die beschreven worden, maar die zijn er niet. Daarom kan je niet weten wat er precies is gebeurd, en wat er dus gaat gebeuren. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
@Akilina: Misschien dat je hier iets aan hebt. Onderaan de pagina staan er ook wel andere artikelen.. Veel betere artikelen erover heb ik niet echt kunnen vinden. Dit is de beste site die ik erover gevonden heb.. Laatst gewijzigd op 10-01-2006 om 22:05. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Asjeblieft. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Volgens de Maya's eindigen nu verschillende tijdperken: een Arcturius cyclus van 104.000 jaar, een Plejadische Cyclus van 26.000 jaar en een lange telling van dertien Baktuns, 13 x 144.000 dagen (samen bijna 5200 jaar) bron: het einde van de gestolen tijd - door Peter Toonen De Indische Veda's zeggen dat nu de Kali Yuga eindigt, het IJzeren tijdperk, een periode die 5000 jaar heeft geduurd. Het zwaarste tijdperk in een cyclus van 26.000 jaar. Het is een tijdvak van ruzie. Hierna (op 21 dec. 2012 dus) breekt de Satya Yuga aan, het Gouden Tijdperk.
||
Citaat:
Er is niet aangetoond dat de positie van de Aarde ten opzichte van de Melkweg bijzondere effecten heeft, dat het invloed heeft gehad op het uitsterven van de Neanderthalers of het aantal aardbevingen, wervelstormen en vulkaanuitbarstingen, die volgens mij ook niet dramatisch in aantal of hevigheid toegenomen zijn de laatste jaren.
||
Citaat:
vorig jaar (2005) kwamen korte tijd na elkaar de steden Bern, Bombay en new Orleans onder water te staan, en voor deze drie geld dat het nog nooit eerder was gebeurd. De zonnevlekcyclus is de kluts kwijt (om de 11.5 jaar), en nog nooit zijn er zulke krachtige zonnestormen gemeten. Volgens anderen is het dus wel toegenomen. volgens mij ook
Laatst gewijzigd op 11-01-2006 om 08:23. |
![]() |
||
Citaat:
Mumbai en zeker New Orleans hebben wel vaker wateroverlast gehad. De getroffen delen van New Orleans stonden tot honderd jaar geleden zelfs permanent blank, het was immers moerasgebied. En zonnevlekcycli zijn helemaal niet vergelijkbaar met eerdergenoemde cycli.
Laatst gewijzigd op 11-01-2006 om 09:20. |
![]() |
||
Citaat:
Maar zelfs mocht het allemaal kloppen, dan moet er nog aangetoond worden dat er een causaal verband is tussen die datum en bepaalde gebeurtenissen op of rond de Aarde.
||
Citaat:
De zonnevlek cycli heeft verder ook inets met maya kalenders te maken zover ik weet, dit voorbeeld gaf ook aan hoe de zon ontregelt is.
||
Citaat:
Kun je als bewijs geen genoegen nemen met de kalenders die de maya's voor ons hebben achtergelaten? en die we precies op tijd weer terug hebben gevonden (vlak voor 2012, eerste publicatie in 1987). En de datum klopt wel, dat kunnen de maya's blijkbaar goed, want ze hebben de komst van de Spaanse Cortez tot op de dag goed voorspeld in 1519. Toen begon voor hun namelijk de negen hellen, een Plejadische kalender van 52 jaar. Om daarop nog even verder te gaan: We zitten nu in een tussenperiode na de laatste hel. (dit is een gezamelijke cyclus met de 13 hemelen en omspant precis 1144 jaar. Een zo'n cyclus wordt een Zon genoemd. Er zijn 5 van die Zonnen waarvan de eerste in 3733 vc. begint en de laatste eindigt in 1987. Op 21 december 2012 begint deze weer opnieuw. we bevinden ons nu een soort tussenfase van bijna 26 jaar (op één maand na). Voor deze fase is nergens een blauwdruk geschreven.. de negen hellen waren dus 52x9 jaar = 468 jaar. deze waren dus in 1987 afgelopen. De hopi indianen kennen een heel oud scheppingsverhaal met veel eeuwenoude profetieën. De meest opvallende daarvan is de komst van de Blauwe Ster. Wanneer deze ster zou verschijnen zou de aarde een periode van zuivering ingaan, een tijd van purificatie. Op 23 feb. 1987 nemen we voor het eerst in 4 eeuwen het licht van een supernova waar. Deze ontploffing was zo krachtig dat je voor enkele dagen zelfs overdag naast de zon een heldere blauwe ster kon zien De tibetaanse Kalachakraleringen vertellen ons over een serie van 16 cycli van elk 60 jaar, 960 in totaal dus. De eersteb cyclus begon in 1027. De laatste eindigt op 27 feb. 1987. Op dat moment verliet de 16e en laatste reïncarnatie van Boeddha zijn lichaam (er is wel al weer een ineuwe geboren in het jaar 2000). En wat gebeurde er in het jaat 1987? het Nuclear Arms Limitation Treaty werd getekend door Reagan en Gorbatsjov om het aantal kernwapens te verminderen. Voor het eerst sinds 1927 stortte de beurs in. Op maandag 17 oktober werd in één klap zeshonderd miljard dollar aan waarde weggevaagd. Ook werd in 1987 voor het éérst een publicatie uitgebracht over Maya Kalenders. precies aan het einde van de negen hellen. Hm ik vind dit toch wel frapant, verschillende volken met elk eeuweoude kalenders die allemaal van 1987 een eindjaar maken. Na de tussenperiode begint alles (ALLES) weer opnieuw in 2012.
Laatst gewijzigd op 11-01-2006 om 12:03. |
![]() |
||
Citaat:
Om de (ongeveer) 70 miljoen jaar vallen er brokstukken die in de atmosfeer hangen uit hun baan en waarschijnlijk op de planeet die daar het dichtst bij zit, de Aarde. Ik weet ook niet hoe het allemaal heet, maar het lijkt me wel een harde \\\\\mmmmmmmmmmmm/// dood.
||
Citaat:
||
Bij 2012 gaat het niet om het opgeblazen worden van de aarde ofzo. De aarde blijft gewoon bestaan. Er zal vermoedelijk iets veranderen in onze gedachtengang ofzo. Weer even een stukje:
Citaat:
Dus misschien merken we het niet eens. Dus als het zover is kun je eigenlijk niet zeggen dat er niks is gebeurd ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
"Ohja, er is van alles veranderd. We merken het alleen niet."
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
http://www.seriewoordenaar.nl/seriew...leidingKey=128
Misschien dat dit iets is wat veel van jullie zoeken. Hij legt daar wel meer dingen uit dat niet met 2012 te maken heeft, maar kijk maar wat je ervan maakt. En ik wil er nog bij zeggen dat ik niemand probeer te overtuigen ofzo. Je zult het zelf moeten weten maar ik denk dat de meesten van jullie net iets meer moet weten. Ook al heb ik het gevoel dat jullie het al te grote onzin vinden om er onderzoek naar te doen.. Laatst gewijzigd op 12-01-2006 om 06:38. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als het wetenschappelijk aantoonbaar is dat een bewering van een vroegere civilisatie klopt, zal men die bewering zekers niet ontkennen, integendeel dan is het wetenschap. |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
De Speld - waarderingstopic Bob the Bear | 204 | 19-12-2015 11:52 |