Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2005, 20:47
dwight88
dwight88 is offline
misschien dat hier al andere topics over zijn geweest, maar die kon ik zo snel niet vinden..

het "probleem", voorzover het een probleem is. Ik heb een hele goede, zegmaar gerust een beste vriendin. Zonder dat ze "mijn vriendin" is, weet ik eigenlijk alles van haar en weet ik wanneer ze wat voelt (omdat ik haar geschiedenis ken). Dit is wederzijds.
Omdat we elkaar zo goed aanvoelen, is er eigenlijk een soort broer-zus relatie ontstaan. De laatste paar maanden had ze erg veel last van terugvallen, en ik van problemen thuis, waar we elkaar eigenlijk min of meer bovenop hebben gepraat.

Oftewel, zoals Guusje Meeuwis wel 's gezegd heeft:
"We hebben gelachen, gehuild en gevochten
We hebben gedronken en we hebben versierd
We hebben getreurd en het leven gevierd

We hebben gezworven en blauwtjes gelopen
We hebben gedaan en we hebben gedacht
We hebben gebeld in het holst van de nacht
Gedeeld wat het leven ons bood
Een vriend en een bondgenoot"

Dat is denk ik de beste omschrijving voor hetgeen wij "hebben". (we hebben elkaar alleen een paar keer op de mond gekust, bij een afscheid dat voor langere tijd was, paar keer gebeurd. Verder nooit verder gegaan dan dat.)

Maar, nu komt het.. de laatste paar weken lijkt het soms wel, of het meer is dan het was. Zowel van haar kant, als van de mijne, zijn er soms van "die" opmerkingen, die er vroeger niet waren.
Daarnaast is er de wetenschap, dat ze op mijn vorige relatie (duurde maandje of 3, maar toch) erg lauw reageerde toen ik dat meedeelde, en ook weer een soort verheugd toen ik belde dat we er mee stopten destijds. Dit kan natuurlijk ook komen doordat ze misschien bang is dat ik dan minder aandacht aan haar zou geven (was niet zo, wie een relatie met mij wil, zal haar erbij moeten accepteren, is destijds ook gebeurd).

Morgen gaan we een hele dag samen leuke dingen doen, omdat we elkaar ruim een maand niet zullen zien. Het zal ongetwijfeld ter sprake komen, we hebben er al wel vaker grappend over gehad, dat we soms wel een stelletje lijken. Dit was echter altijd grappend, gemeenschappelijke vrienden die ons allebei goed kennen, zeggen dat ook, dat we broer-zus lijken, en geen vriend/vriendin.

Op dit moment, en dat durf ik eerlijk toe te geven, lijkt het me erg leuk om een relatie met haar te beginnen. Alleen zal ik dit niet zo aan haar durven toegeven, omdat ik niet zeker weet, hoe zij er tegenover staat. Daarnaast ben ik heel erg bang, dat
- wanneer ik het zeg, en zij er niet zo over denkt, onze vriendschap daardoor overschaduwd wordt
- wanneer zij het ook zo ziet, en we beginnen wat, het misschien ooit uitraakt, waardoor de vriendschap hoogstwaarschijnlijk erg zal veranderen

zijn er mensen die dit herkennen, zo ja, wat hebben jullie op dat moment wel/niet gedaan?

Bedankt voor het lezen van het lange verhaal en de reacties
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2005, 20:51
Cookie
Cookie is offline
Heb t omgekeerde probleem, heb een goeie vriend maar vind er geen f*ck meer aan magoed...ontopic.

Ik zou nog maar heel ff wachten met haar jouw gevoelens duidelijk maken. Misschien is het een "periode" of weet ik veel wat maar ga niet afstandelijk doen, straks vind ze je wel leuk en dan denkt ze dat jij haar 3 x niks vind.
Gewoon een beetje doorgaan met hints geven maar verder zou ik voorlopig weinig ondernemen.
Oud 04-08-2005, 21:01
ScRaN
ScRaN is offline
Ik heb wel al dikwijls het omgekeerde meegemaakt, dat mijn beste vriend op mij verliefd wordt, en ik vind dit erg lastig, en dus elke keer als dit gebeurde is dus ook de vriendschap verwaterd, behalve de laatste keer, op deze beste vriend ben ik dus wel verliefd geworden en nu zijn we al meer dan anderhalf jaar samen. Jij zegt dat het lijkt alsof zij ook meer wilt soms. Je moet gewoon een beetje hints geven, ze zal je dan wel hints teruggeven, in de richting van ja of neen, zonder te kwetsen, of afstandelijk te worden. Maar ik zou het niet rechtuit zeggen, want dat kan echt de vriendschap verpesten. Maar doe maar gewoon wat je hart je ingeeft, ik kan het zo niet inschatten als ik jullie niet samen zie! succes nog!
Oud 04-08-2005, 21:04
keukentrappetje
keukentrappetje is offline
Ik kreeg wat met mijn beste vriend. We hadden eigenlijk hetzelfde, ik wist alles van hem, hij van mij. Ik zag precies wat hij dacht en andersom..

Het is nu net, na een paar maanden uit.. En ja, ik vond het erg. Maar we hadden allebei door dat we als vrienden toch een beter duo waren. Van te voren dachten we beiden dat alleen het naampje "relatie" niet veel aan ons zou veranderen. Maar dat deed het dus wel. Ik denk dat je voor jezelf na moet gaan in hoeverre jullie relatie zoals nu zal veranderen en of je dat een positieve verandering vindt.
Oud 04-08-2005, 21:13
mystery86
mystery86 is offline
Heel bekend!!

Ik heb ook een hele lange tijd een beste vriend gehad en was altijd super gezellig. Hij heeft me door veel moeilijke periodes geholpen maar ik kon ook ontzettend met hem lachen.
Na ongeveer 2 jaar werden we verliefd op elkaar. We merkten het aan opmerkingen die ineens gemaakt werden (zoals je al zei) en aan het feit dat we het allebei een beetje moeilijk vonden toen we beiden een relatie kregen (elk met een ander dan he )
dit is allebei uitgegaan en het duurde daarna niet lang voor wij samen wat begonnen.

Ik heb toen heel lang moeten nadenken of ik dat wel wilde omdat ik bang was dat de vriendschap voorbij zou zijn als het uit zou gaan.
We hebben in totaal bijna 2 jaar iets gehad en het is nu iets langer dan een half jaar uit. Ik heb een nieuwe vriend en hij een nieuwe vriendin en we zeggen nu alleen nog hoi en hoe gaat het. De vriendschap is er niet meer.
Maar ik kan je eerlijk vertellen, ik heb geen dag spijt gehad van mijn beslissing 2 jaar geleden.

en als laatste wil ik nog zeggen.. een gevoel kan je niet negeren. Als het goed voelt moet je er gewoon voor gaan.
maar, zorg er wel voor dat je zeker weet dat zij hetzelfde wil anders heb je kans op veel gedoe in de vriendschap zonder dat je er verder iets aan hebt

Succes! en dikke knuffel van mij!

Laatst gewijzigd op 04-08-2005 om 21:15.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 09:48
dwight88
dwight88 is offline
leuke/goede reacties, bedankt

ik denk dat ik het idd maar even afwacht ja, en op "Dezelfde" voet doorga. Het is het me in elk geval niet waard om wat we nu hebben, te verliezen (hetzij nu, hetzij na een relatie).
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 11:04
Roadrunner
Roadrunner is offline
Ik had ook een hele goede vriend, we konden samen altijd heel gezellig praten, we hadden altijd heel veel lol samen.
Na een tijdje werden we verliefd op elkaar, en het afspreken wat we daarvoor ookal deden ging steeds meer op een date lijken
We praatten niet meer zoals we deden, allebei waren we opeens heel erg verlegen. We gingen heel erg anders met elkaar om, en dat vond ik jammer. Ik vond zoals het eerst ging toen we nog gewoon vrienden waren veel leuker.
Ik liet dit ook wel een beetje merken en bij ons allebei verdween de verliefdheid wel. Hij werd al snel verliefd op een ander meisje.
Sindsdien zeggen we elkaar alleen nog maar gedag. We praten nooit meer eens gezellig

En zoals mystery86 al zei:
"een gevoel kan je niet negeren. Als het goed voelt moet je er gewoon voor gaan. "

veel succes
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 11:07
WolterB
WolterB is offline
Als t van twee kanten goed voelt, moet je ervoor gaan. Anders kan je je altijd afvragen wat er was gebeurd als...

Maar als t misloopt, kan het idd veranderen. igt aan jullie allebei hoe sterk jullie zijn en hoeveel jullie erin willen steken om de vriendschap weer terug te brengen
Oud 06-08-2005, 10:31
dwight88
dwight88 is offline
wij blijven hele goede vriendjes, en meer niet. Is ook maar beter, dan zit er ook meer toekomst in, ben bang dat we het zouden verzieken als we meer proberen te doen..

en nog een ander puntje.. ik ga binnenkort voor 2 weken weg, en zij vlak erna, dus zullen we elkaar hoogstwaarschijnlijk niet zien. Het klinkt misschien stom, want we hebben geen relatie, maar ik denk dat ik haar best wel zal gaan missen, ook al zit ik in het buitenland met 4 goede vrienden. Hoe gaan jullie daarmee om (want het is niet mijn vriendin)?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 18:07
U*NiQ
U*NiQ is offline
Ik heb twee jaar een relatie gehad met een jongen die voor onze relatie mijn beste vriendje was. Het is nu al een half jaar oud .. Hij is nu weer mijn beste vriendje
Het kan dus wel, maar het valt niet altijd mee idd.
Maar goed, wacht het inderdaad nog even af. Mss kun je na de vakantie eens kijken hoe erg jullie elkaar gemist hebben ofzo
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 18:32
flowergirl-B
flowergirl-B is offline
het kan miskien wel , maar als je er na een tijdje achter komt dat het niet is wat je hoopte , krijg je nooit die vriendschap weer zoals je die eerst had, mn ex en ik waren ook goede vrienden, bijna elke dag contact en elkaar alles vertellen, hebben 3 maanden een relatie gehad , met ruzie uit elkaar gegaan en zeggen elkaar zelfs geen "hoi" meer................zonde tog???
Oud 21-08-2005, 13:02
keukentrappetje
keukentrappetje is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 06-08-2005 @ 11:31 :
wij blijven hele goede vriendjes, en meer niet. Is ook maar beter, dan zit er ook meer toekomst in, ben bang dat we het zouden verzieken als we meer proberen te doen..

en nog een ander puntje.. ik ga binnenkort voor 2 weken weg, en zij vlak erna, dus zullen we elkaar hoogstwaarschijnlijk niet zien. Het klinkt misschien stom, want we hebben geen relatie, maar ik denk dat ik haar best wel zal gaan missen, ook al zit ik in het buitenland met 4 goede vrienden. Hoe gaan jullie daarmee om (want het is niet mijn vriendin)?
Dat had ik dus ook precies hetzelfde..
Reageren

Regels voor berichten