Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2005, 20:43
Soapsie
Soapsie is offline
Ik zie je voor je uitstaren, je lege ogen. Dwalend tussen jouw dromen en nachtmerries. Wat ooit eens een scheiding was, is compleet vervaagd. Vlak voor jouw zicht en je kon er niets tegen doen. Je fantasie verwaterde, je toekomst vervloog. Nu is daar enkel de angst. Een vrees voor de gevolgen van de vervaging.
Met pijn in mijn hart kijk ik naar je, tranen vormend in mijn ogen. Ik smeek God om je te helen, je pijnen weg te nemen en je weer bij me terug te brengen. Maar Hij kijkt terug, met een uitdrukkingsloze blik. Zou Hij de hoop hebben opgegeven, de hoop waar wij allen zo hard voor vechten? De hoop die jij in lucht hebt op laten gaan.
Je weet wat je waard bent, je weet wat je voor mij betekent. Probeer jezelf niet te overtuigen van het tegenovergestelde, om de komende klap zachter te maken. Laat je zwakte niet de overhand nemen, vecht terug. Voor jezelf en voor mij. Wellicht voor ons.
Ik weet dat de psychoses de regels uitmaken, bepalen wat je wel mag voelen en wat niet. Ik weet ook dat het je de grootste moeite kost om daar tegenin te gaan, ze te doen verdwijnen. Maar jouw kortdurende bewustheid laat jou weten dat je het wel degelijk kunt. Blijf daarin geloven. Voel, denk en weet dat je hieruit kunt komen, dat je het tot de eindstreep zal halen.
Ik zal je bijstaan, je helpen. Zoals jij ooit het mijne gered hebt, dat aan een dun draadje boven een kilometers diepe ravijn bungelde, zal ik ook jouw leven redden. Sta me toe je hand vast te houden. Vertrouw me en geloof in me.
Er is niets liever dat ik doe dan jou helpen. Er is niets liever dat ik doe dan van je houden. Mijn leven is jouw leven en jouw leven is belangrijk voor het in stand houden van de mijne. Ik wil je dicht bij me hebben. Ik wil je kunnen voelen, kunnen ruiken en proeven. Laat me van je genieten, blijf bij me. Laat me van je houden, mis me. Laat me voor je zorgen en hou van me.

-x-
Oud 17-08-2005, 15:26
Verwijderd
Ik vind 'm mooi . Alleen het laatste stukje vind ik te langdradig maar het is een goed stukje.

-x- Wendy
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 13:45
Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Rasmusje schreef op 17-08-2005 @ 16:26 :
Ik vind 'm mooi . Alleen het laatste stukje vind ik te langdradig maar het is een goed stukje.

-x- Wendy
Dank je
Oud 18-08-2005, 14:04
Nolos
Nolos is offline
Ik ben van mening dat je te vaak begint met de eerste, tweede of derde persoon. Wanneer er voor de uitzonderling het eerste woord van de zin of rust geen hij, jij of ik is, dan is vaak het tweede woord dit wel. Wellicht is het slechts de stijl die mij niet aanspreekt, maar persoonlijk denk ik dat het lezen van dit stukje in een andere vorm stukken aangenamer zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 17:46
Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Nolos schreef op 18-08-2005 @ 15:04 :
Ik ben van mening dat je te vaak begint met de eerste, tweede of derde persoon. Wanneer er voor de uitzonderling het eerste woord van de zin of rust geen hij, jij of ik is, dan is vaak het tweede woord dit wel. Wellicht is het slechts de stijl die mij niet aanspreekt, maar persoonlijk denk ik dat het lezen van dit stukje in een andere vorm stukken aangenamer zou zijn.
Bedankt voor je commentaar, ik zal er zeker naar kijken.
Oud 19-08-2005, 12:04
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Nolos schreef op 18-08-2005 @ 15:04 :
Ik ben van mening dat je te vaak begint met de eerste, tweede of derde persoon. Wanneer er voor de uitzonderling het eerste woord van de zin of rust geen hij, jij of ik is, dan is vaak het tweede woord dit wel.
Ik ben het daar eigenlijk niet mee eens. Ik heb er nog eens extra naar gekeken, maar volgens mij valt het echt heel erg mee. Eigenlijk vond ik dit stukje heel erg fijn en gemakkelijk lezen.

Citaat:
tranen vormend in mijn ogen.
Daar zou ik gewoon vormen van maken, leest wat fijner en is naar mijn idee een logischere zinconstructie.
Oud 19-08-2005, 12:23
Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 19-08-2005 @ 13:04 :
Ik ben het daar eigenlijk niet mee eens. Ik heb er nog eens extra naar gekeken, maar volgens mij valt het echt heel erg mee. Eigenlijk vond ik dit stukje heel erg fijn en gemakkelijk lezen.

Daar zou ik gewoon vormen van maken, leest wat fijner en is naar mijn idee een logischere zinconstructie.
Dank je! Ik zal er vormen van maken
Oud 19-08-2005, 12:50
Nijn*
Nijn* is offline
Heel mooi geschreven.. En heel herkenbaar ook!! Goed werk!
Reageren

Regels voor berichten