Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2005, 09:34
Tieneke
Tieneke is offline
Hallowa Forummers,

Veel mensen gaan tegenwoordig met hun problemen naar een psychiater/psycholoog e.d waarom niet naar een vriend of vriendin of ouders ?
Ik zelf ga ook naar een psycholoog dit omdat ik nare ervaringen uit het verleden te verwerken en om te leren om gaan met mijn angsten e.d.Ik bespreek mijn problemen niet met mijn ouders dit om dat ik dat niet kan met vrienden heb ik nare ervaringen mee dus doe ik niet alleen sommige mensen van het forum praat ik erover.

Waarom ga jij nu naar zo'n iemand ?
Helpt het ? Ga je vaak ? Hoe lang ? Vind je het moeilijk om met die gene te praten ?

Dit topic is bedoeld om ervaringen uit te wisselen e.d

Vele groetjes van (K) Tieneke (K)
Oud 08-06-2005, 10:00
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Waarom ik naar zo'n iemand ging?
Omdat een psycholoog mij veel beter kan helpen dan een vriend of vriendin dat ooit zou kunnen, aangezien een psycholoog daarvoor gestudeerd heeft en zich veel beter in een ander kan inleven en (meestal) weet wat de oorzaak is van je problemen.

Hielp het? Ja.
Ik ging 1 keer per week, na een tijdje toen het beter ging, ging ik 1 keer per 2 weken.
Een gesprek duurde een uur/anderhalf uur.

Laatst gewijzigd op 08-06-2005 om 10:16.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 10:12
Eend
Eend is offline
Op dit moment moet ik ermee praten, maar eerst heeft mijn psychiater me heel erg geholpen, maar sinds mijn opname in de APZ mag ik niet meer naar haar toe. Nu heb ik een psychiater waar ik mee moet praten, omdat ik een RM heb. Hij is wel aardig en ik zeg ook wel het een en ander, maar zoals bij mijn oude psych zal het nooit worden.
Oud 08-06-2005, 11:03
Mariekje*
Mariekje* is offline
Om dingen uit het verleden een plekje te geven, om te leren gaan met mijn faalangst, een dwangstoornis onder controle te zien krijgen en mij op sociaal vlak wat bij te spijkeren wat betreft de omgang met mensen.
Helpt het ?
Ik leer wel dingen bij, maar het meeste weet ik toch al wel. Toepassen is een ander verhaal, maar ook dat gaat steeds beter.
Ga je vaak ?
1x per week
Hoe lang ?
1,5 uur, en dat nu gedurende 2,5 maand
Vind je het moeilijk om met die gene te praten?
Nee hoor, maar ik mag zelf zeer zelden praten hij is voornamelijk aan het woord.
Oud 08-06-2005, 11:07
Verwijderd
Omdat ik al jaren depressief ben, jaar geleden kreeg ik de diagnose dystheme stoornis. Ik maak me verder veel te druk om van alles en nog wat enzo.
Helpt het ?
Ik heb een hoop geleerd, maar toepassen is bij mij ook soms een probleem, en vaak heb ik ook het idee dat het niet echt helpt.
Ga je vaak ?
Gemiddeld 1x in de 2 weken.
Hoe lang ?
Meestal een half uur.
In het begin wel, ook meestal aan het begin van het gesprek maar daarna gaat t wel beter.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 22:11
Verwijderd
Ik heb ooit iemand gehad van jeugdzorg ( was verplicht)

maar heeft nooit geholpe..kvond het maar onzin( voor mezelf nu nog)

ik zal zelf ook niet gauw tegen iemand iets over mijn problemen vertellen
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 09:48
light fighter
light fighter is offline
ik praat nu met een maat. werker eigenlijk twee maar goed. Met de ene heb ik eens in de twee week een gesprek en de andere probeert en dat lukt vaak ook iedere week een gesprek te hebben.tis vaak een gesprek van een uur Waarvoor tsja om beter met mezelf om te gaan beter zelf beeld blabla. Helpt het? mwah wisselt per gesprek
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 17:04
Verwijderd
Ik ga sinds kort naar een psychotherapeute. Ik heb nu 2 gesprekken gehad, en die duurde beide ong. 1,5 uur. Ik ga om de twee weken, maar ik zou opzich wel vaker willen. De reden dat ik ga is omdat ik een eetstoornis heb en er zelf niet uitkom. Ik vind het best moelijk om met mijn therpeute te praten over mijn eetstoornis, maar ik zal wel moeten. Ik wil immers beter worden.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 00:50
MTpower
MTpower is offline
Ik ging om om te leren gaan met mijn agressie... en omdat ik depressief was en nog een paar dingetjes die niet zo boeiend zijn
Het hielp wel, in het begin was het vooral om die depressie, heb ik toen ook medicatie voor gehad en was er na 10 maanden tot een jaartje vanaf.
Ze wilden me alleen nog niet laten gaan
Moest toen gaan werken om te leren omgaan met mijn aggressie... enfain... in het begin hielp het wel.. tot ik van die domme kinderachtige dingen moest doen (een thermometer invullen bijvoorbeeld) toen had ik iets van donder nu maar op ook en ben ermee gestopt... heb er nog altijd last van trouwens dat ik snel de neiging heb iemand naar z'n strot te vliegen
Maar heb aan vrienden meer dan aan die psych op dat gebied, m'n maten zijn er altijd wel in situaties dat dat gebeurt en kunnen me beter rustig houden/krijgen dan die hele zooi psychiaters bij elkaar
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 16:49
Tieneke
Tieneke is offline
Ik ga pas een paar weken en het gaat helemaal niet goed,voel me er alleen maar rotter door dan beter en ik wil er mee kappuh maar ja dan moet ik accepteren dat het altijd zo slecht met me blijft gaan

gr,tieneke
Oud 12-06-2005, 17:50
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Tieneke schreef op 12-06-2005 @ 17:49 :
Ik ga pas een paar weken en het gaat helemaal niet goed,voel me er alleen maar rotter door dan beter en ik wil er mee kappuh maar ja dan moet ik accepteren dat het altijd zo slecht met me blijft gaan

gr,tieneke
Mag ik je vragen wat je al gedaan hebt met die gesprekken? (ik bedoel, waar ging het over, waar hadden jullie het over enz. enz. )
Oud 12-06-2005, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Tieneke schreef op 12-06-2005 @ 17:49 :

gr,tieneke
In mijn eerste gesprekken ging het ook niet goed, en die weken daarna al helemaal niet. Het komt misschien doordat er allemaal confrontaties zijn met jezelf die je eigenlijk wel wil maar nog niet helemaal aandurft ..
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 18:23
Verwijderd
edit

Laatst gewijzigd op 16-07-2009 om 20:46.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 20:03
Meninna
Meninna is offline
Ik zit er al jaren, en het is begonnen dat er thuis allerlei foute dingen bezig waren, dat op school is opgemerkt en ik zo ben doorgestuurd. Nu jaren later ben ik nog steeds elke week of 1 in de 2 weken bij iemand om mij te helpen met het verleden te verwerken en met allerlei andere dingen die steeds weer gebeuren, ook heb ik daar geleerd hoe te communiceren, wat ik vroeger niet kon.

Helpt het ?
Ja

Ga je vaak ?
Elke week, of 1x in de twee weken, is verschillend.

Hoe lang ?
Zo ongeveer mijn halve leven al.

Vind je het moeilijk om met die gene te praten ?
Ja, vroeger praatte ik niet maar nu gaat het geleidelijk beter.
Soms wordt er zo doorgevraagt dat je helemaal in de war raakt, en je bent soms zo bang om dingen te zeggen, ik vind het altijd heel moeilijk maar naar mate je iemand beter kent gaat het praten ook makkelijker, en ze begrijpt je lichaamstaal ook beter.

Over dit bericht heb ik bijna een halfuur gedaan omdat ik niet goed wist hoe ik het moest opschrijven
Oud 12-06-2005, 21:17
Tieneke
Tieneke is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 12-06-2005 @ 18:50 :
Mag ik je vragen wat je al gedaan hebt met die gesprekken? (ik bedoel, waar ging het over, waar hadden jullie het over enz. enz. )
Ik heb eerst vragen lijsten in gevuld en ik heb ook een schrift gegeven waar in staat beschreven mijn problemen en wat ik zoal heb meegemaakt.Niet echt veel gepraat ook een beetje over mijn hobby's e.d en hoe ik op school ermee omga (alles verbergen)
Over 2 dagen moet ik weer

gr,tieneke
Oud 12-06-2005, 21:18
Tieneke
Tieneke is offline
Citaat:
Meninna schreef op 12-06-2005 @ 21:03 :
Ik zit er al jaren, en het is begonnen dat er thuis allerlei foute dingen bezig waren, dat op school is opgemerkt en ik zo ben doorgestuurd. Nu jaren later ben ik nog steeds elke week of 1 in de 2 weken bij iemand om mij te helpen met het verleden te verwerken en met allerlei andere dingen die steeds weer gebeuren, ook heb ik daar geleerd hoe te communiceren, wat ik vroeger niet kon.

Helpt het ?
Ja

Ga je vaak ?
Elke week, of 1x in de twee weken, is verschillend.

Hoe lang ?
Zo ongeveer mijn halve leven al.

Ja, vroeger praatte ik niet maar nu gaat het geleidelijk beter.
Soms wordt er zo doorgevraagt dat je helemaal in de war raakt, en je bent soms zo bang om dingen te zeggen, ik vind het altijd heel moeilijk maar naar mate je iemand beter kent gaat het praten ook makkelijker, en ze begrijpt je lichaamstaal ook beter.

Over dit bericht heb ik bijna een halfuur gedaan omdat ik niet goed wist hoe ik het moest opschrijven
Meninna je hebt het goed gedaan !!! Petje af hoor

knuf tieneke
Oud 12-06-2005, 21:46
Meninna
Meninna is offline
Citaat:
Tieneke schreef op 12-06-2005 @ 22:17 :
Ik heb eerst vragen lijsten in gevuld en ik heb ook een schrift gegeven waar in staat beschreven mijn problemen en wat ik zoal heb meegemaakt.Niet echt veel gepraat ook een beetje over mijn hobby's e.d en hoe ik op school ermee omga (alles verbergen)

gr,tieneke
Succes, ik zal aan je denken

Citaat:
Tieneke schreef op 12-06-2005 @ 22:18 :
Meninna je hebt het goed gedaan !!! Petje af hoor

knuf tieneke
Dankjewel
Oud 13-06-2005, 07:39
Tieneke
Tieneke is offline
jow is goed.....waren er maar meer mensen zoals jou

knuf en groet tieneke
Oud 13-06-2005, 09:37
Verwijderd
edit

Laatst gewijzigd op 16-07-2009 om 20:45.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 17:39
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Tieneke schreef op 12-06-2005 @ 22:17 :

gr,tieneke
als ik dit zo lees is mijn enige advies, blijf doorgaan!!!!
nu ben je alles weer naar boven aan het halen, zodat jullie beiden hetzelfde, duidelijke beeld hebben van wat er aan de hand is. pas daarna kan er wat aan gedaan worden....
geef niet op nu het wordt makkelijker!
Oud 13-06-2005, 17:58
Tieneke
Tieneke is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 13-06-2005 @ 18:39 :
als ik dit zo lees is mijn enige advies, blijf doorgaan!!!!
nu ben je alles weer naar boven aan het halen, zodat jullie beiden hetzelfde, duidelijke beeld hebben van wat er aan de hand is. pas daarna kan er wat aan gedaan worden....
geef niet op nu het wordt makkelijker!

ik hoop het maar
Oud 14-06-2005, 09:26
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Tieneke schreef op 13-06-2005 @ 18:58 :
ik hoop het maar
({) succes meis.
het is ook niet makkelijk... maar niemand heeft je dat gezegd toch?
je gaat heus resultaat zien
Oud 14-06-2005, 10:54
Tieneke
Tieneke is offline
ik ben net geweest en het ging helemaal niet goed en nu zit ik tot 5 uur alleen thuis te huilen en ziek te zijn en ik weet nu al (zo is het vorige week ook gegaan dat ik de hele week ziek blijf.

gr,tieneke

ik wil ermee stoppen
Oud 14-06-2005, 10:59
Meninna
Meninna is offline
Citaat:
Tieneke schreef op 14-06-2005 @ 11:54 :
ik ben net geweest en het ging helemaal niet goed en nu zit ik tot 5 uur alleen thuis te huilen en ziek te zijn en ik weet nu al (zo is het vorige week ook gegaan dat ik de hele week ziek blijf.

gr,tieneke

ik wil ermee stoppen
This world, this world is cold
But you don't, you don't have to go
You're feeling sad, you're feeling lonely
And no one seems to care

Hold on, if you feel like letting go
Hold on, it gets better than you know

Your days, you say they're way too long
And your nights, you can't sleep at all
Hold on
And you're not sure what you're waiting for
But you don't want to no more
You're not sure what you're looking for
But you don't want to no more

But we all bleed the same way as you do
And we all have the same things to go through

Hold on , if you feel like letting go
Hold on , it gets better than you know
Don't stop looking you're one step closer
Don't stop searching it's not over
Hold on

*Knuff*
Oud 14-06-2005, 17:53
Warsocket
Warsocket is offline
Om mijn ADHD wat in te perken
Helpt het ?
2 gesprekken gehad pas en nu wachten op een psych test die pas na de grote vakantie komtGa je vaak ?
ging 1x week
Hoe lang ?
uur ongeveer
Nee soms moet iki zelfs mijn kop toe houden omdat zij iets wou zeggen / vragen
Advertentie
Oud 14-06-2005, 18:17
Bird-one
Bird-one is offline
omdat ik moeite had met de dag doorkomen, veel bang was, heel verdrietig en weinig voor school deed. dat was de reden waarom ik hulp zocht. maar nu hebben ze dus gezegd dat ik levensfaseproblemen heb, onzeker ben, concentratieproblemen heb en een angststoornis in ontwikkeling. maar dat zeiden ze, nadat ze één of twee keer met mij gesproken hadden.
ik ga trouwens naar groepstherapie, dus ik heb (op dit moment) geen individuele gesprekken.

Helpt het ?
ik weet niet of de groepstherapie hetgene is waardoor het wel wat beter met mij gaat. want volgens mij komt het ook omdat mijn instelling qua school veranderd is, dat ik iig meer voor school aan t doen ben. als ik dan bezig ben, gaat het wel. maar ik val vaak terug in dat oude gevoel.

Ga je vaak ?
1x per week.

Hoe lang ?
1,5 uur ongeveer. volgens mij ben ik ongeveer 2,5 maand geleden daarmee begonnen. (daarvoor heb ik 4 gesprekken gehad met maatschappelijk werkster via school.)

ja, het gaat meestal over oppervlakkige dingen. terwijl ik hele andere dingen in de groep zou willen gooien, maar daar nogal terughoudend in ben.
Oud 15-06-2005, 00:26
Nothing
Nothing is offline
Omdat het niet zo goed met me gaat
Ik heb binnekort intake bij een psychotherapeut. En ik weet nog niet waar het me gaat brengen.
Helpt het ?
Weet ik nog niet.
Ga je vaak ?
Weet ik nog niet
Hoe lang ?
Weet ik nog niet
Weet ik ook nog niet.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 18:47
Verwijderd
In eerste instantie ben ik (nja, mijn vriendinnen en ouders) hulp gaan zoeken omdat ik eetproblemen had en depressief was. Nu heb ik alleen nog maar begeleiding zodat ze in de gaten kunnen houden of ik niet weer in een crisis raak, en als ik in een crisis raak kunnen ze meteen actie ondernemen
Helpt het ?
De hulp die ik gehad heb heeft me niet echt veel geholpen, ik heb wel meer leren praten. Uiteindelijk ben ik als een wonder uit mijn problemen gekomen. De hulp die ik nu heb hoeft me niet echt te helpen, alleen maar te checken of het nog goed gaat.
Ga je vaak ?
Nu nog maar 1x in de 3 weken ofzo
Hoe lang ?
Ik heb nu 5 jaar hulp.
Nee, ik hoef ook niet zo veel moeilijke dingen te zeggen nu. Vroeger had ik er wel grote moeite mee, dat is ook een van de redenen geweest om mij op te nemen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 20:58
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Borderline Persoonlijkheidsstoornis, met psychotische kenmerken(ofzoiets), paniekstoornis, eetstoornis

Helpt het ?
Op zich wel, maar op het moment wat minder omdat ik veel verborgen houd. Er hangt me namelijk een ibs boven het hoofd en dat wil ik niet. (ga zeerwaarschijnlijk over een maand naar Nijmegen verhuizen).

Ga je vaak ?
1x per week, soms vaker.

Hoe lang ?
3 kwartier officieel, maar is de laatste tijd bijna altijd een uur. En ben in totaal al 5 jaar behandeld waarvan een half jaar dagbehandeling, een crisisopname, paar gesprekken psychotherapie, gesprekken bij een vrijgevestigde psychiater, en nu alweer 1,5 jaar psychotherapie en gesprekken bij een psychiater (en medicatie dus).

Vaak wel, mijn therapeut heeft namelijk een tick om mijn zinnen al af te maken op een manier die ik helemaal niet bedoelde. En dan moet je dus steeds weer zeggen "Nee dat wilde ik niet zeggen". Nu zit ik daar eigenlijk ook nog omdat ik te weinig over mijn problemen praat en me te weinig uit, en dan wordt het dus erg lastig als iemand zo'n tick heeft. Hij bedoelt het wel goed, want volgens mij wil hij gewoon graag (te) graag horen dat het goed met me gaat, maar daar ga ik alleen maar minder door praten.
Met mijn psychiater liep voor het eerst een gesprek spaak 3 weken terug. Dat kwam doordat hij doorhad dat het helemaal niet goed ging terwijl ik hem dat wel probeerde voor te spiegelen. Vandaar dat me nu ook een ibs boven het hoofd hangt. Maar geluk bij een ongeluk is dat mijn ouders niet wìllen dat ik opgenomen word.
Oud 15-06-2005, 21:57
Verwijderd
Ik ging vroeger toen ik een jaar of 11/12 was naar een pedagoog. Eerst een cursus sociale vaardigheden gedaan, dat hielp ontzettend goed om mezelf beter te verdedigen en om iets socialer te zijn. Daarna gesprekken over mijn verleden met mn vader en over hoe ik nog beter zou kunnen omgaan met andere mensen.

Helpt het?

Naar mijn idee hielp het op korte termijn niet echt heel erg, maar naarmate de jaren vorderen merk ik dat ik beter heb leren praten over mijn gevoelens en nu ook veel socialer ben,

Ga je vaak?
sociale vaardigheden cursus was geloof ik 12 lessen, dus maand of 3. En die gesprekken met pedagoog hebben maand of 4/5 geduurd.

Hoe lang?
een uur

In die tijd vond ik het ontzettend moeilijk om erover te praten. Aangezien ik niet inzag wat mijn problemen waren, en zoiets had van. hmm het zalwel. Achteraf zie ik dat ik over me heen liep lopen en niet voor mezelf op kwam. Ik had gewoon geen zelfvertrouwen. Door daaraan gewerkt te hebben is het goed met me gekomen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 07:52
Riananas
Riananas is offline
Ik sliep niet meer, werd psychotisch en uhm jah.. ik moest toen dus wel.
Helpt het?
jah ik denk dat het wel helpt, alleen was ik er niet uitgekomen. maar ik denk dat het een combinatie is van medicijnen en gesprekken
Ga je vaak?
nu ga ik 1 keer in de 2 weken. maar 3 jaar geleden toen het begon ging ik wel vaker.
Hoe lang?
een half uur

in het begin wel. Nu gaat het heel goed met me dus nu zijn het gewoon leuke gesprekken over wat ik gedaan heb, het lijkt meer op bijkletsen
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 08:01
Verwijderd
Om een second opinion te krijgen. Ik heb hiervoor bij het RIAGG gezeten en anderhalf jaar dagbehandeling. Achteraf bleek dat er een heleboel dingen die ze me daar verteld hebben (bijvoobreeld over mijn diagnose) niet klopten dus nu wil ik een second opinion.

Helpt het ?
Ik ga er alleen heel voor een second opinion. De rest wil ik zelf kunnen. Maar voor een second opinion lijkt het wel te helpen. Ik heb nog geen nieuwe diagnose maar we zitten wel al in een hele andere richting dan alle andere mensen die ik tot nu toe gehad heb.

Ga je vaak ?
Wekelijks denk ik. Als hij niet op vakantie is dan (hij is nu weer een maandje weg en dit is al de tweede keer in twee maanden tijd dat hij op vakantie is)

Hoe lang ?
Drie kwartier duurt het gesprek meestal. En ik ga al sinds 2002 ongeveer naar het RIAGG (alleen later werden dat dus andere vormen van hulp).

Nee totaal niet, hij is heel aardig.

Ik loop nu btw bij een psychiater.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 08:05
Tieneke
Tieneke is offline
Citaat:
Tieneke schreef op 17-06-2005 @ 09:01 :
Ik heb ook altijd enge dromen oftewel nachtmerries.
Vresselijk is dat .....
Het gaat over mijn problemen..wat ik in het verleden heb meegemaakt.
Als ik zo'n nachtmerrie heb gehad dan pak ik meestal me knuffel vast en schreeuw ik het uit in me kussen en dan even wat water drinken en proberen om nog wat te slapen maar
vaak lukt dat niet

gr,tieneke
OEPS ik zat op het verkeerde onderwerp
Oud 17-06-2005, 11:47
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Tieneke schreef op 17-06-2005 @ 09:05 :
OEPS ik zat op het verkeerde onderwerp
Je kunt eigen berichten verwijderen "wijzig" dan optie "verwijderen" aanvinken en vervolgens "verwijder nu" aanklikken..
Oud 17-06-2005, 11:54
Verwijderd

Ik ging omdat ik last had van allerlei lichamelijke en psychische klachten. Toen ik voor die lichamelijke klachten naar de huisarts ging stuurde hij me door naar een psycholoog. Via haar ben ik vervolgens bij een psychiater terecht gekomen.

Helpt het ?

Het heeft wel iets geholpen, zeker om achter de oorzaak van mijn problemen te komen. Die oorzaak bleek te liggen aan dat ik een bepaalde lichte stoornis heb. Nu weet ik beter wat het is en hoe ik er mee om moet gaan.

Ga je vaak?

Ik ging 1 keer per 2 weken naar de psychologe en 1 keer in de 4 weken naar de psychiater

Hoe lang?

Een uur meestal

Die psychiater zeker. Wat een griezel was dat.

Die psychologe was wel tof en voelde veel dingen aan die ik wou zeggen, maar waar ik me voor schaamde. Vervolgens ging ze op zo'n manier in gesprek met me dat ik het uit mezelf toch zei en dat werkte wel. Aan de andere kant heb ik niet voldoende kunnen praten over de dingen uit het verleden die me dwars zaten.

Probleem blijft toch dat die mensen er niet zitten voor jou, maar voor het geld.

Laatst gewijzigd op 17-06-2005 om 11:57.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 12:15
Lunaaaaa
Lunaaaaa is offline
Wat is eigenlijk het verschil tussen een psychiater en een psycholoog?

Btw: DarkSide, je laatste argument klopt wel, ik heb het daar soms ook moeilijk mee...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 12:21
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Lunaaaaa schreef op 17-06-2005 @ 13:15 :
Wat is eigenlijk het verschil tussen een psychiater en een psycholoog?
Verschil tussen een psycholoog en een psychiater:

Een psycholoog heeft een universitaire opleiding in de gedragswetenschappen (Psychologie) gevolgd en heeft zich tijdens deze studie toegelegd op een deelgebied van de psychologie, bijvoorbeeld arbeidspsychologie, sociale psychologie of klinische psychologie (studie van de mens die kampt met een psychologisch probleem). Na het afstuderen heeft de psycholoog zich nog toegelegd op een onderdeel van de klinische psychologie bijvoorbeeld gedragstherapie of eerstelijnspsychologie.

Een psychiater heeft een medische wetenschap (Geneeskunde) gestudeerd en heeft zich na zijn studie als arts toegelegd op de psychiatrie (studie van de mens die kampt met zeer ernstige psychologische problematiek). Hij mag uit hoofde van zijn beroep medicijnen voorschrijven.
Oud 17-06-2005, 14:11
Tieneke
Tieneke is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 17-06-2005 @ 12:47 :
Je kunt eigen berichten verwijderen "wijzig" dan optie "verwijderen" aanvinken en vervolgens "verwijder nu" aanklikken..
Dankjewel voor de tip

gr,tieneke
Oud 17-06-2005, 16:16
Endomychus
Endomychus is offline
Vanwege de thuisproblematiek en omdat ik daardoor een sociaal wrak ben geworden

Helpt het ?
Het is fijn om je hart te luchten bij een persoon. Maar wat bij mij geholpen heeft was toch wel meer de uithuis plaatsing in een soort van leefgroep, omdat daar mensen zitten die in het zelfde schuitje verkeren

Ga je vaak ?
elke week, en dan heb ik nog een voortgangsbespreking om de drie maanden, enz

Hoe lang ?
een uur

Op zich is het al moeilijk om over gevoelens of over problemen en zo te praten, daarom is het een soort van tekensessie waarin je moet dromen en dat tekenen en zo..klinkt wel zweverig lolz...
Oud 18-06-2005, 11:23
zus
zus is offline
Vanwege mijn eetstoornis/subassertiviteit enz enz

Helpt het ?
Ik denk het wel. Ik merk nu al een beetje verandering in mijn denken, terwijl ik pas 4x ben geweest.

Ga je vaak ?
1x in de 2 weken

Hoe lang ?
50 minuten

Ja, om jezelf zo bloot te geven vind ik echt heel moeilijk. Ik schaam me al snel voor mijn gedachten/gevoelens. De laatste keer ging het iets beter
Oud 20-06-2005, 15:35
Wickey
Wickey is offline
Reden wil ik niet vertellen, feit dat ik er zit vind ik al erg genoeg. Eerst mentor, toen vertrouwenspersoon en toen naar de huisarts. Die is nog bezig een psycholoog te regelen.

Helpt het ?
Ja. Ik heb een heel chaotisch brein, die gespreken helpen me om het een beetje te ordenen zodat ik niet compleet doordraai...

Ga je vaak ?
Vertrouwenspersoon; waneer het uitkomt. Soms om de week, dan 1x in de maand.
Mentor; Elke week!

Hoe lang ?<
Bij m'n mentor ongeveer een uur, vertrouwenspersoon ongeveer 30 minuten.

Met m'n mentor niet, ik vraag me wel eens af hoe het kan dat ik zo open bij haar ben. Want normaal ben ik heel gesloten. Ik ben ook gesloten bij de vertrouwenspersoon, daarom duurt t maar 30 min. Ik zeg te weinig, meestal alleen ja,nee en ik weet niet
Oud 20-06-2005, 16:03
Tieneke
Tieneke is offline
[QUOTE]Wickey schreef op 20-06-2005 @ 16:35 :
[B]Waarom ga jij nu naar zo'n iemand ?
Reden wil ik niet vertellen, feit dat ik er zit vind ik al erg genoeg. Eerst mentor, toen vertrouwenspersoon en toen naar de huisarts. Die is nog bezig een psycholoog te regelen.

Helpt het ?
Ja. Ik heb een heel chaotisch brein, die gespreken helpen me om het een beetje te ordenen zodat ik niet compleet doordraai...

Ga je vaak ?
Vertrouwenspersoon; waneer het uitkomt. Soms om de week, dan 1x in de maand.
Mentor; Elke week!

Hoe lang ?<
Bij m'n mentor ongeveer een uur, vertrouwenspersoon ongeveer 30 minuten.

+++++Ik heb precies het zelfde als jou gehad en ik geef je 1 tip probeer die gespreken (als je in het laatste jaar zit van die school) een beetje af te bouwen want als jij van die school af gaat,ooit ga je toch een keertje dan heb je haar niet meer iedere week een uur.Geloof me dit afbouwen heb je nodig ik heb dit niet gedaan en ik ben toen helemaal in een gat gevallen en ik stelde me afhankelijk van hem op en nu heb ik het idee dat de vertrouwenspersoon me in de steek laat.
Ik zeg niet dat je het moet doen maar denk eens erover na jij kan dat nog ik heb dat niet gedaan/niemand zei dat tegen me ++++++
Oud 20-06-2005, 16:15
Wickey
Wickey is offline
Citaat:
Tieneke schreef op 20-06-2005 @ 17:03 :+++++Ik heb precies het zelfde als jou gehad en ik geef je 1 tip probeer die gespreken (als je in het laatste jaar zit van die school) een beetje af te bouwen want als jij van die school af gaat,ooit ga je toch een keertje dan heb je haar niet meer iedere week een uur.Geloof me dit afbouwen heb je nodig ik heb dit niet gedaan en ik ben toen helemaal in een gat gevallen en ik stelde me afhankelijk van hem op en nu heb ik het idee dat de vertrouwenspersoon me in de steek laat.
Ik zeg niet dat je het moet doen maar denk eens erover na jij kan dat nog ik heb dat niet gedaan/niemand zei dat tegen me ++++++ [/B]
Ik weet het, helaas kan zo iets niet eeuwig duren. Gelukkig heb ik ergens een soort van barierre opgebouwd die tegen dat soort gaten kan, ik weet niet waarom en hoe ik dat gemaakt heb. Waarschijnlijk omdat ik zo'n gat al eens heb meegemaakt. Ik ben je toch dankbaar voor je advies, t houd me wel met me voeten op deze aardkloot Toch is ze op dit moment een van de belangrijkste personen in mn leven. En ook al zou ik er noooooit meer zien, ze zal dat altijd blijven. Waarschijnlijk omdat ze een van de eerste mensen was die de zo gevoelig liggende woorden uitsprak: Ik begrijp t wel....t duurde 3 jaar voordat ik die woorden uit iemands mond hoorde
Oud 20-06-2005, 18:13
mcflem
mcflem is offline
Ik heb nooit professionele hulp gezocht/gehad maar soms denk ik weleens dat het wel fijn zou zijn. Bij mij thuis is best veel spanning omdat mijn broer nogal moeilijk in de omgang is en hij zit nu al een jaar werkeloos thuis. Het lijkt me best goed om met het hele gezin naar zo'n persoon te gaan. Hier hebben we ook wel over gepraat, ik met mijn ouders, maar mijn broer gaat helemaal flippen als we met dat idee aankomen..
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 08:47
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
mcflem schreef op 20-06-2005 @ 19:13 :
Ik heb nooit professionele hulp gezocht/gehad maar soms denk ik weleens dat het wel fijn zou zijn. Bij mij thuis is best veel spanning omdat mijn broer nogal moeilijk in de omgang is en hij zit nu al een jaar werkeloos thuis. Het lijkt me best goed om met het hele gezin naar zo'n persoon te gaan. Hier hebben we ook wel over gepraat, ik met mijn ouders, maar mijn broer gaat helemaal flippen als we met dat idee aankomen..
je kan ook in eerste instantie met zn drieeen naar iemand toegaan hiervoor.
Diegene bij wie je hulp zoekt kan je broer miss. overhalen tóch ook eens mee te komen (of erbij te zitten, als het bij jullie thuis plaatsvind). Bovendien zal het niet zo zijn dat hij van de hulpverlener totaal moet veranderen of wat dan ook. Er wordt, denk ik, gekeken naar hoe het voor hem makkelijker wordt, en voor jullie. Wat kan hij doen? Hoe kunnen jullie ermee omgaan? enz.
Oud 21-06-2005, 12:37
Tieneke
Tieneke is offline
Citaat:
Wickey schreef op 20-06-2005 @ 17:15 :
Ik weet het, helaas kan zo iets niet eeuwig duren. Gelukkig heb ik ergens een soort van barierre opgebouwd die tegen dat soort gaten kan, ik weet niet waarom en hoe ik dat gemaakt heb. Waarschijnlijk omdat ik zo'n gat al eens heb meegemaakt. Ik ben je toch dankbaar voor je advies, t houd me wel met me voeten op deze aardkloot Toch is ze op dit moment een van de belangrijkste personen in mn leven. En ook al zou ik er noooooit meer zien, ze zal dat altijd blijven. Waarschijnlijk omdat ze een van de eerste mensen was die de zo gevoelig liggende woorden uitsprak: Ik begrijp t wel....t duurde 3 jaar voordat ik die woorden uit iemands mond hoorde
Dat had ik niet niemand begrijpt me eigenlijk was het maar waar !!!
Die vertrouwenspersoon is ook een van mijn belangrijkste personen in mijn leven en inderdaad bij mij zal hij dat ook altijd blijven.
Ben blij dat jij nog een barierre hebt opgeboud

Succes ermee !!!

gr,tieneke
Oud 21-06-2005, 12:49
Wickey
Wickey is offline
Citaat:
Tieneke schreef op 21-06-2005 @ 13:37 :
Dat had ik niet niemand begrijpt me eigenlijk was het maar waar !!!
Die vertrouwenspersoon is ook een van mijn belangrijkste personen in mijn leven en inderdaad bij mij zal hij dat ook altijd blijven.
Ben blij dat jij nog een barierre hebt opgeboud

Succes ermee !!!

gr,tieneke
Ze begrijpt me niet, en dat weet ik wel, maar toch t lef da ze t WEL zei deed me wat. De barriere zit er, maar ik weet dat t toch veel pijn gaat doen als ik haar "kwijt" ben.

Soms heb ik ook wl het gevoel dat niemand me begrijpt, maar er is altijd wel iemand die het wel doet, al moet ik diegene vinden in Nieuw-Zeeland. Ooit zal ik diegen vinden. Maar tot die tijd..... hou ik maar gewoon vol. Met de ups en downs die erbij horen. helaas
Oud 21-06-2005, 13:45
Tieneke
Tieneke is offline
Citaat:
Wickey schreef op 21-06-2005 @ 13:49 :
Ze begrijpt me niet, en dat weet ik wel, maar toch t lef da ze t WEL zei deed me wat. De barriere zit er, maar ik weet dat t toch veel pijn gaat doen als ik haar "kwijt" ben.

Soms heb ik ook wl het gevoel dat niemand me begrijpt, maar er is altijd wel iemand die het wel doet, al moet ik diegene vinden in Nieuw-Zeeland. Ooit zal ik diegen vinden. Maar tot die tijd..... hou ik maar gewoon vol. Met de ups en downs die erbij horen. helaas
Ik had het gevoel dat hij me begreep maar achteraf gezien begreep ook hij me niet...

Nou meid je hoeft niet meer te zoeken hier in Limburg zit er eentje die jou wel begrijpt

gr,tieneke
Oud 21-06-2005, 13:48
Wickey
Wickey is offline
Wickey verkiest zojuist Limburg als lievelings provincie
Oud 21-06-2005, 14:50
WolterB
WolterB is offline
Waarom ging jij nu naar zo'n iemand?
Ik ging naar zo'n iemand omdat ik met dingen zat waarmee mijn moeder me niet kon helpen omdat het te dichtbij stond en mijn vrienden heb ik het nooit kunnen vertellen omdat het te moeilijk is/was voor mij.
Hielp het?
Ja, al heeft het vertrouwd raken met de therapeute minstens één jaar geduurd. Aan het einde van de periode dat ik er kwam, was ik sterk genoeg om de dingen die ik toen wist zelf te kunnen doen. Het eigenlijke verwerken is pas daarna gebeurd, ik heb daar zegmaar alleen de basis gekregen
Ging je vaak?
Ik ging elke week 1 keer, 1 uur
Hoe lang?
Ruim 4 jaar ben ik er geweest
Het vertrouwd raken heeft ongeveer een jaar gekost en het praten ging steeds beter na verloop van tijd.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten