Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2005, 14:29
bracelance
bracelance is offline
Mijn hele leven lang heb ik nooit op mijn eetgedrag hoeven te letten. Nooit heb ik iets moeten laten staan omdat ik anders dik werd, de enige reden waarom ik iets moest laten staan was omdat andere mensen ook wel eens iets wilde eten.
Toch stond ik vorige week voor de lol op de weegschaal en wat bleek, ik was in de afgelopen 2 jaar zeker 1,5-2 kilo aangekomen. De noodtoestand was uitgeroepen en ik begreep dat er iets moest veranderen, dadelijk eindig ik nog als een dik verreke. Ik ging gezond eten, meer salades en fruit en dat soort standaard bedoelingen. Ik ben altijd tegen lijnen geweest dus ik zal niet minder gaan eten, misschien wel anders.
Nu voelde ik me kerngezond en kocht ik gister zo'n pak Yomild bij de plaatselijke supermarkt. Yomild is zo'n afgeleide van melk wat schijnbaar heel gezond voor je is omdat je dan voedingsstoffen binnenkrijgt die je anders te weinig binnenkrijgt. Gezien wat ik gewoonlijk allemaal eet lijkt het mij onwaarschijnlijk dat ik ergens te weinig van binnenkrijg maarja, het pak in de supermarkt zal wel gelijk hebben.
Dus ik tevreden met mijn Yomild naar huis gegaan en heerlijk een glas ingeschonken met de Limoen-variant. Nadat ik dit heerlijks naar binnen had gewerkt begon ik het pak te lezen. Dagenlang had ik gezwoegd om een fantastische lijn te krijgen en dan flikken ze me dit. Ik las 'met rechtsdraaiend melkzuur', en besefte dat al mijn moeite voor niets was. Nu zou ik doodgaan, omdat ik een verkeerde kant opdraaiende melkzuur had gedronken. de boodschap 'zonder kleurstoffen' verzachte de pijn maar van de wetenschap dat ik nog een week te leven had werd mijn humeur niet beter.
Nogmaals tuurde ik in mijn nieuw ingeschonken glas Yomild (het moest toch op en ik ging toch al dood) en merkte dat hij helemaal niet draaide. Ik dacht dat het misschien zo snel draaide dat ik het niet kon zien dus ik ging nadenken. Hoe kon ik mijzelf van deze snel dood behoeden?
Ik besloot een lepel te pakken en linksom in mijn glas te gaan roeren. Dat zou het vast wel neutraliseren dus het was een geniale oplossing. Snel dronk ik het glas leeg voordat het melkzuur weer rechtsom ging draaien en ik was genezen.
Vandaag zal ik een brief naar de producent van Yomild schrijven met daarin het verzoek deze moordende drank uit het assortiment te halen. Tevens zal ik een brief schrijven naar G. Bush om te vertellen dat ik een geniale manier heb om de terroristen uit te roeien. Geef ze allemaal Yomild en ze zijn binnenkort allemaal dood. Zo heeft G. Bush een geheim wapen erbij, de productie van Yomild hoeft niet stil gelegd te worden en de nederlandse bevolking zal blijven bestaan. Ik noem dit gewoon een win-win-situatie...
Oud 19-08-2005, 15:58
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Oud 19-08-2005, 16:08
CSN
CSN is offline
Wat is er dan dodelijk aan rechtsdraaiend melkzuur (whatever that may be) want ik snap het eigenlijk niet
Oud 19-08-2005, 17:04
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
CSN schreef op 19-08-2005 @ 17:08 :
Wat is er dan dodelijk aan rechtsdraaiend melkzuur (whatever that may be) want ik snap het eigenlijk niet
Da's het enige kritiekpunt op je idee, wat ik wel erg origineel en grappig vind.
Je zou alleen een beetje minder slordig moeten schrijven (een -n achter een werkwoord, een komma in een zin, bepaald woordgebruik dat meer in de spreektaal thuishoort), maar ik meen me te herinneren dat de teksten die je hier plaatst, meestal nog niet echt daarop nagekeken zijn en dat je dat niet belangrijk vindt.
Oud 19-08-2005, 17:24
CSN
CSN is offline
Citaat:
Changshan schreef op 19-08-2005 @ 18:04 :
Da's het enige kritiekpunt op je idee, wat ik wel erg origineel en grappig vind.
Ja, maar is dat niet waar het hele stuk over gaat?
Daardoor vind ik het slecht.
Oud 19-08-2005, 17:45
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
CSN schreef op 19-08-2005 @ 18:24 :
Ja, maar is dat niet waar het hele stuk over gaat?
Daardoor vind ik het slecht.
Mwah, heb niet het idee dat een column o.i.d. vaak meer inhoud heeft dan dit, als 'ie leuk is.
Oud 19-08-2005, 17:49
Mother Earth
Mother Earth is offline
Het is wel echt zo dat sommige mensen allergisch zijn voor linksdraaiend melkzuur en niet voor rechtdraaiend, of andersom.

Maar verder is het wel een leuk stukje
Oud 19-08-2005, 18:05
bracelance
bracelance is offline
het kwam er eigenlijk op neer dat ik rechtsdraaiend melkzuur vrij gevaarlijk vond klinken zoals zoutzuur. En idd ik schrijf ze gewoon uit de losse pols zonder ze te controleren. Dat doe ik wel als ik er zin in heb...
Oud 19-08-2005, 20:13
Choking Duck
Choking Duck is offline
Dit is idd van een hoop stront een taartje maken!
Maar dan wel op een goeie manier, leest lekker!
Oud 19-08-2005, 20:17
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Choking Duck schreef op 19-08-2005 @ 21:13 :
Dit is idd van een hoop stront een taartje maken!
Maar dan wel op een goeie manier, leest lekker!
Hehe, de kracht van de column. Je kunt wel een uitgekauwde mening met talloze feitvolle argumenten onderbouwen - en dan heb je ook een degelijke column, maar het is veel leuker om iets op deze manier te schrijven.
Oud 19-08-2005, 23:53
ragdoll
ragdoll is offline
hihi

droog

alleen idd een beetje slordig geschreven, en het komt op mij over alsof je het even snel in een impuls hebt opgeschreven. Op zich niks mis mee, maar ik denk dat het idee achter deze column nog beter naar voren zou komen als je het allemaal iets 'netter' had uitgewerkt.
Reageren

Regels voor berichten