Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Op de basisschool hoefde ik nooit leesverslagen te maken, wel moest je 1 óf 2x per jaar (dat begon in groep 4) een leeskring houden over een bepaald boek.
In de onderbouw moest je een formuliertje invullen over personage, tijdsverloop en samenvatting. Vanaf de tweede kreeg je daar als havo/vwo-er een extra opdracht bij : voorbeelden van die opdrachtne : -Je bekijkt de verfilming van het boek en vergelijk het met elkaar. -Je schrijft een brief aan de auteur/personage. -Je houdt een presentatie over het boek en de schrijver. -Je zet één van de scènes uit het boek om in een toneeltekst en speelt die met een paar klasgenoten. - Je doet mee aan een poezie wedstrijd in Nederland (dit is als je gedichten hebt gelezen..) - Je maakt een verfilming van een scène uit het boek inclusief uitgebreid storybord en scenario. - Je illustreet een hoofdstuk uit het boek. - Je ontwerpt een nieuwe omslag voor het boek. - Bedenk een interview met het hoofd personage en werk dit uit ná alle gebeurtenissen die in het boek gebeurt zijn. - Zoek een gedicht wat overeenkomt met de thematiek uit het boek of schrijf er zelf een. - Bedenk 3 andere titels voor het boek en maak duidelijk waarom deze minst zo goed zijn als de originele titel. - Schrijf een pakkende reclame tekst voor het boek. - Welke muziek zou qua sfeer bij dit verhaal passen? Beschrijf zo concreet mogelijk waarom je dat vindt en zorg dat de docent de cd kan beluisteren. Deze opdrachten komen gedeeltelijk uit : http://ne.helenparkhurst.nl/docs/handelingsdeel_lit.doc Omdat we vanaf de 3e hier opdrachten uit moesten kiezen.. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|