Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2005, 16:21
LovestreetAngie
LovestreetAngie is offline
Er gebeuren me de laatste tijd allemaal rare dingen, zo ook dit. Ik ben nu 5 jaar bevriend met een hele toffe gozer, een paar jaar geleden was ik smoorverliefd op hem maar hij niet op mij, nu zijn we al een poos dikke maatjes,hij is mn beste vriend. Inmiddels heb ik 2 jaar verkering en ben gelukkig. Maar nou komt het, ik had al een poos het gevoel dat er iets was met die jongen.Ik noem hem even R. R vroeg heel vaak hoe het ging tussen mij en mn vriend, toen mijn vriend een keer een fout heeft gemaakt zei hij dat ik het uit moest maken en hij had tegen een vriend van hem gezegd dat hij helemaal niks van mij begreep. Hij was er veelSTE veel mee bezig. Nou ben ik pasgeleden met hem op stap geweest en toen was hij de hele dag heel close, kijk dat hij een arm om me heen slaat oké,hijs mn maatje, maar hij heeft me proberen te zoenen....ik was helemaal versteld want verdorie, Was hij daar 2 jaar eerder mee gekomen dan was ik in de wolken joh, maar nu het is een chaos in mijn hoofd. Wat moet ik hier nou mee, ik vind hem geweldig maar hij is mn beste vriend. Aan het begin had ik zoiets van ach, zal wel over gaan hij is vast niet verliefd op me. Maar ik ben bang van wel, ik bedoel...ik dacht het al een poos maar had duidelijk woorden of pogingen tot iets, nu wel. Ik vind het zo moeilijk, ik wil graag dat hij mijn beste vriend blijft maar hoe moet ik dit dan aanpakken..

Hebben jullie het soms zelf meegemaakt en tips?
Oud 17-08-2005, 16:28
yapo
yapo is offline
Gewoon tegen 'm zeggen dat ie een paar jaar te laat is en niet moet stoken in jouw relatie? Maak 'm duidelijk dat z'n vriendschap jou nu veel waard is en dat jouw gevoelens voor hem nu puur ook vriendschappelijk zijn.
Oud 17-08-2005, 16:28
Multilot
Multilot is offline
Als je wilt dat hij je beste vriend blijft moet je gewoon niks met zijn gevoelens doen en gezellig doorgaan met je vriendje.

2 jaar geleden was je verliefd op die jongen, logisch dat je nu dus nog steeds nieuwsgierig naar hem bent.
Wat je ook doet, blijf eerlijk tegenover je vriend.
Oud 17-08-2005, 21:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Multilot schreef op 17-08-2005 @ 17:28 :
Als je wilt dat hij je beste vriend blijft moet je gewoon niks met zijn gevoelens doen en gezellig doorgaan met je vriendje.

2 jaar geleden was je verliefd op die jongen, logisch dat je nu dus nog steeds nieuwsgierig naar hem bent.
Wat je ook doet, blijf eerlijk tegenover je vriend.
Wat zij zegt.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-08-2005 @ 22:46 :
Wat zij zegt.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 23:23
XQseMe2
XQseMe2 is offline
eerlijk blijven naar je vriend, naar hem en naar jezelf!
dat laatste is ook héél belangrijk.

laat je vriend weten wat er gaande is, spreek er openlijk over met hem zodat hij weet dat het niet van jouw kant komt maar alleen van R. zn kant. laat R. weten dat jouw gevoelens niet hetzelfde zijn als die van hem, dat hij daarmee wel een paar jaar te laat is en jij nu al een relatie hebt *een lange* die je ook niet zomaar aan de kant wil schuiven, immers je bent nu verliefd op je huidige vriend!

wees eerlijk tegenover jezelf over hoe je je nu voelt, en wéét zoals al eerder is aangehaald dat je 2jr geleden verliefd was op R. en je daarom nog steeds wel een beetje nieuwsgierig zult zijn/blijven over hoe het nou zal zijn. maar weet ook daje nu gek bent op je huidige vriend, dus ga niet jezelf gek zitten maken met gedachten zoals "Wat nou als...?" want daar schiet je niets mee op.
daarmee maak je alleen maar kapot wat nu, in het heden, goed is en zul je fantasie najagen die nooit hetzelfde zal zijn als de werkelijkheid.

en meissie,
trust me als ik zeg dat ik uit ervaring spreek!
fantasie en werkelijkheid liggen heeeeeeeeeeeeel ver uit elkaar als het op dit soort dingen aankomt.
Oud 17-08-2005, 23:25
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-08-2005 @ 22:46 :
Wat zij zegt.
Oud 17-08-2005, 23:51
Verwijderd
Of jij was twee jaar te vroeg.

Maar niemand hier heeft een toverstafje, helaas, dus gewoon duidelijk zijn tegen iedereen is de enige oplossing.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 19:13
LovestreetAngie
LovestreetAngie is offline
Citaat:
XQseMe2 schreef op 18-08-2005 @ 00:23 :
eerlijk blijven naar je vriend, naar hem en naar jezelf!
dat laatste is ook héél belangrijk.

laat je vriend weten wat er gaande is, spreek er openlijk over met hem zodat hij weet dat het niet van jouw kant komt maar alleen van R. zn kant. laat R. weten dat jouw gevoelens niet hetzelfde zijn als die van hem, dat hij daarmee wel een paar jaar te laat is en jij nu al een relatie hebt *een lange* die je ook niet zomaar aan de kant wil schuiven, immers je bent nu verliefd op je huidige vriend!

wees eerlijk tegenover jezelf over hoe je je nu voelt, en wéét zoals al eerder is aangehaald dat je 2jr geleden verliefd was op R. en je daarom nog steeds wel een beetje nieuwsgierig zult zijn/blijven over hoe het nou zal zijn. maar weet ook daje nu gek bent op je huidige vriend, dus ga niet jezelf gek zitten maken met gedachten zoals "Wat nou als...?" want daar schiet je niets mee op.
daarmee maak je alleen maar kapot wat nu, in het heden, goed is en zul je fantasie najagen die nooit hetzelfde zal zijn als de werkelijkheid.

en meissie,
trust me als ik zeg dat ik uit ervaring spreek!
fantasie en werkelijkheid liggen heeeeeeeeeeeeel ver uit elkaar als het op dit soort dingen aankomt.
Dankjewel!
Ik ben heel blij met je verhaal en zal zeker je verhaal in mijn hoofd houden.
Oud 22-08-2005, 20:33
Flip!
Flip! is offline
He dat probleem heb ik ook. Alleen heet de mijne M.

M is verliefd op mij geweest, maar ik heb hem gewoon eerlijk gezegd dat ik er niet aan kon beginnen. Hij beseft dat nu ook, want als we wel iets zouden gedaan hebben, was dat ten nadele van onze vriendschap nu.

Ik beschouw hem nu als een lieve grote broer, en hij mij als zn kleine meid. En dat gaat prima
Reageren

Regels voor berichten