Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2005, 10:11
snoopy
snoopy is offline
Ik heb gisteren een trap op m'n bovenbeen gehad, en m'n spier doet echt ontzettend pijn (quadriceps, dus). Volgens mij is dit het zogeheten ijsbeen. Nou vroeg ik me af: kan ik hier nog iets anders aan doen dan wat ik al heb gedaan (tijgerbalsem en een warme kruik)? Ik hoop het, want ik kan amper lopen...
Oud 21-08-2005, 11:14
Verwijderd
typisch bij een ijsbeen als het goed raak was: niet meer op het been kunnen staan/ geen kracht meer kunnen zetten. over een periode van een aantal uren tot enkele dagen niet makkelijk kunnen lopen. na verloop van tijd hersteld je lichaam zich over het algemeen weer. versnellen door middel van tijgerbalsem/spiermiddeltjes die verwarmen en ontspannen en ook kruiken zullen het herstel allicht helpen. verder heb ik niet echt middeltjes..
en verder; het is gewoon erg vervelend... maar het gaat vanzelf weer over. een weekje de tijd geven en dan is het meestal weer zogoed als over.

succes!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 11:16
snoopy
snoopy is offline
mja... dat heb ik dus idd al gedaan. Het was echt een harde trap, en hij kreeg het punt nog ook (je mag helemaal niet scoren op t been!)
Ik vroeg me wel af wat nou beter is: rust houden of juist in beweging blijven?
Oud 21-08-2005, 11:26
Verwijderd
wat mij verstandig lijkt: eerst een paar dagen rust houden, en goed verzorgen. en als het weer gaat, maar nog niet helemaal over is weer gaan bewegen om het soepel te maken. nu al wat masseren met evt een balsem oid is ook goed denk ik.
en als laatste, ik weet niet of het helpt. maar eiwitten zorgen voor spieropbouw dus wie weet helpen wat extra eiwitten ook bij het herstel...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 11:36
snoopy
snoopy is offline
masseren?
Als ik er zachtjes op druk doet t al ontzettend pijn (tijgerbalsem erop doen was écht geen pretje...). Nou ja, misschien morgen.
Maar met spieren heb ik altijd het idee dat het goed is als het goed doorbloed wordt... dat wil dus zeggen: veel bewegen. Toch?
Oud 21-08-2005, 11:41
Verwijderd
ja maar bewegen kan je nu waarschijnlijk toch niet echt... even stevig door de benen zakken zit er waarschijnlijk niet in zonder veel pijn. en zo kort er na moet je die grens nog niet opzoeken denk ik. misschien wat buigen in de lucht ofzo?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 12:49
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
*FoX* schreef op 21-08-2005 @ 12:41 :
ja maar bewegen kan je nu waarschijnlijk toch niet echt... even stevig door de benen zakken zit er waarschijnlijk niet in zonder veel pijn. en zo kort er na moet je die grens nog niet opzoeken denk ik. misschien wat buigen in de lucht ofzo?
nee, door m'n knieen gaan zit er idd niet in. Ik bedoel meer lopen of op de bank blijven liggen?
Oud 21-08-2005, 20:38
Verwijderd
lopen als het gaat zonder al te veel pijn, niet overbelasten in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 10:47
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
*FoX* schreef op 21-08-2005 @ 21:38 :
lopen als het gaat zonder al te veel pijn, niet overbelasten in ieder geval.
oke, dankje! Het voelde vanochtend wel wat beter, maar erg stijf. Komt dat door het slapen, denk je?

Regels voor berichten