Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2005, 22:40
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
http://www.nu.nl/news/591048/22/Grot...s_Angeles.html

Citaat:
LOS ANGELES - In grote delen van de Amerikaanse metropool Los Angeles is maandag de stroom uitgevallen. Volgens de website van The Los Angeles Times is zijn er storingen in de stroomvoorziening in het centrum, Koreatown, North Hollywood, Burbank en in de San Fernando-vallei. De oorzaak is niet bekend. Het vermoeden bestaat dat er een hoofdleiding beschadigd is geraakt.

Op verscheidene plekken ontstond een verkeerschaos omdat verkeerslichten uitvielen. Ook het hoofdkwartier van de politie werd getroffen. De internationale luchthaven heeft wel elektriciteit. Volgens de nieuwszender CNN zitten veel mensen vast in liften in wolkenkrabbers.

Een woordvoerster van de politie zei dat de autoriteiten niet uitgaan van een terroristische daad. De stroomuitval kwam wel een dag nadat een vermeend lid van al-Qaeda via de omroep ABC had gedreigd met aanslagen op onder meer Los Angeles en het Australische Melbourne.
Hopelijk geen aanslag...
Advertentie
Oud 12-09-2005, 23:19
Verwijderd
Discussiewaarde s.v.p.
Oud 12-09-2005, 23:21
Verwijderd
mja
Oud 13-09-2005, 00:05
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Jezus, als er ergens iets misgaat is dat nog niet meteen het gevolg van een aanslag.
Oud 13-09-2005, 00:22
D@mien
D@mien is offline
echt een idee voor een aanslag...de grootste schade zijn al die ontdooide koelkasten...
Oud 13-09-2005, 02:40
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
De eerste berichten leken te duiden op een 'grotere' ramp. Valt gelukkig allemaal nog al mee, lijkt het.

TOEGEVOEGD:

http://edition.cnn.com/2005/US/09/12...age/index.html

Citaat:
About 700,000 electric customers in Los Angeles lost power Monday afternoon after a worker mistakenly cut a wrong line , triggering a cascade of problems in the city's power grid, a spokesman for the Los Angeles Department of Water and Power said.

Slotje?

Laatst gewijzigd op 13-09-2005 om 04:35.
Oud 13-09-2005, 06:37
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 12-09-2005 @ 23:40 :
http://www.nu.nl/news/591048/22/Grot...s_Angeles.html

Hopelijk geen aanslag...
Hoezo hoop je dat? Ik vind dat het best mag hoor een aanslag als dit zeker na wat er in Nieuw Orleans gebeurt is het het idee om preventief kernwapens te gebruiken. Dan vragen ze erom toch. En zoiets als dit brengt veel schade mee, maar geen dode, dus dat vind ik wel goed.

Maarja in het bericht staat al dat ze niet uitgaan van een aanslag, dus heeft het weinig nieuwswaarde, zullen we gaan posten wanneer in Paramaribo de stroom uitvalt? (gebeurt regelmatig daar namelijk, wel in verschillinde wijken, niet de hele stad)
Oud 13-09-2005, 08:11
Roos
Roos is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 13-09-2005 @ 07:37 :
Hoezo hoop je dat? Ik vind dat het best mag hoor een aanslag als dit zeker na wat er in Nieuw Orleans gebeurt is het het idee om preventief kernwapens te gebruiken. Dan vragen ze erom toch. En zoiets als dit brengt veel schade mee, maar geen dode, dus dat vind ik wel goed.
Je vindt zo'n gigantische stroomstoring goed omdat Amerika ze daarna lekker mag terugpakken?

Anyway, ik vind het wel humor dat een onschuldige electricien o.i.d. een leiding doorknipt, en dat iedereen weer gelijk denkt aan een aanslag.
Oud 13-09-2005, 09:59
Verwijderd
Drama!!
Oud 13-09-2005, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Supersuri schreef op 13-09-2005 @ 07:37 :
Het feit dat New Orleans getroffen is door een natuurramp en het feit dat men het idee heeft om kernwapens te gebruiken is rechtvaardiging voor een aanslag? Ik ga niet eens proberen die gedachtengang te begrijpen.

Tiswah.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten