Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2005, 18:59
nordman
nordman is offline
Hallo, ik had even een vraagje...ik kan de Pabo dit weekend natuurlijk niet bereiken dus...

ik heb mijn boeken nog niet besteld, want ik was op vakantie, gelukkig kan dat nog wel alleen ik heb mijn boekenlijst zitten bekijken en ik kom op een bedrag uit van ongeveer 1200 euro aan boeken... Ik vind dat wel erg duur, of verschilt dit per PABO? Ik dacht namelijk dat boeken ongv. rond de 700 euro zouden kosten...kan iemand me gerust stellen aangezien ik dan nog wel ff gauw door mag sparen

PS. Ik ga de pabo aan het windesheim (zwolle) doen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2005, 19:11
Gothic
Gothic is offline
bij sommige studies is het zo dat je in het 1e jaar boeken koopt die je de rest van je studie nog nodig hebt. Hierdoor zijn je boeken voor 2e en 3e jaar stukken minder en goedkoper...
Oud 27-08-2005, 19:16
Inges
Inges is offline
Citaat:
Gothic schreef op 27-08-2005 @ 20:11 :
bij sommige studies is het zo dat je in het 1e jaar boeken koopt die je de rest van je studie nog nodig hebt. Hierdoor zijn je boeken voor 2e en 3e jaar stukken minder en goedkoper...
Ik doe ook pabo, en mijn boekenprijs kwam op ong. 1000 euro uit. Maar wij hebben verplichte boeken en aanbevolen boeken, als je alleen de verplichte boeken bestelt, ben je misschien minder geld kwijt, als dat in Zwolle kan.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 23:03
Verwijderd
Koop alleen de verplichte boeken en probeer dingen tweedehands te kopen, kan al flink schelen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 23:06
nordman
nordman is offline
hmm ja ik ga maandag toch in elk geval even informeren , ik zal die lijst morge ook nog es bekijken, ik weet wel dat er iets over is gezegd dat je niet alle boeken meteen hoeft of moet kopen kwee nie meer...maar bedankt in elk geval
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 00:43
Stepsje
Stepsje is offline
Je kunt boeken misschien nog goedkoper krijgen door ze tweedehands te kopen (via marktplaats enzo zijn er nog aardig wat te koop)
Misschien heb ik er ook nog wel een aantal voor je.

Toen ik met de pabo begon heb ik ook heel wat boeken tweedehands kunnen kopen, dit scheelde mij een paar honder euro.
Oud 28-08-2005, 00:48
Stepsje
Stepsje is offline
Citaat:
nordman schreef op 28-08-2005 @ 00:06 :
hmm ja ik ga maandag toch in elk geval even informeren , ik zal die lijst morge ook nog es bekijken, ik weet wel dat er iets over is gezegd dat je niet alle boeken meteen hoeft of moet kopen kwee nie meer...maar bedankt in elk geval
Ik koop tegenwoordig helemaal geen boeken meer, alleen als ik ze nodig heb en dat hoor je bij mij aan het begin van de periode wel. Heb afgelopen jaar (de 2e), maar 2 boeken hoeven te kopen.
Maar ik kan me voorstellen dat als je je studie net begint je ze liever wel wil hebben.

Toen we een keer een leerkracht vroegen waarom ze een boek op de lijst had gezet was haar antwoord, ik moest er iets opzetten en dit boek is wel interessant voor je om een keer door te kijken. Maar nodig was het boek dus niet.

Het kan natuurlijk bij elke pabo anders zijn (Ik zit in hengelo)

(sorry dat ik alles zo afkraak)
Oud 28-08-2005, 09:35
HereIAm
HereIAm is offline
Ik zou helemaal geen boeken kopen. Wij moesten in het eerste jaar ook een boekenpakket ten waarde van 900 euro kopen en de meeste boeken zitten nog in plastic. Ik zou gewoon afwachten totdat blijkt dat je een boek écht nodig hebt. Als je dan naar de boekhandel stapt, heb je het boek binnen 3 dagen. Soms heb je 2 bladzijden uit een boek 'nodig', dan kun je je ook nog afvragen of je dat boek echt wilt aanschaffen. Tja, je moet natuurlijk zelf weten wat je er mee doet, maar mijn advies is: koop nog geen boeken! Ik zit overigens op de Pabo in Breda
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 13:01
nordman
nordman is offline
hm ja een 2e jaars van het windesheim zei ook al es dat je beter ff kunt wachten dus wellicht dat ik dat ook doe...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 13:41
AsianDF
AsianDF is offline
Rare gang van zaken.
Welke boeken-maffia zit hier achter
Reageren

Regels voor berichten