Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2005, 22:59
hamer&sikkel
hamer&sikkel is offline
Bommelding op het hoofdstation in Utrecht, omstreeks 21.30 uur.
Ik was er net.
Het Beatrixtheater is ook ontruimt en ook enkele hotels in de buurt zijn doorzocht.
Het zag er zwart van de mensen.
Veel politie en militairen en mannen in "antibompakken".

Tja, het gaat een keer gebeuren, maar dan is er geen bommelding vantevoren, vrees ik.
En ik denk dat het toch eerder in Amsterdam of Rotterdam gebeurt.
Oud 21-08-2005, 23:02
Anti-ZOG
Anti-ZOG is offline
Citaat:
En ik denk dat het toch eerder in Amsterdam of Rotterdam gebeurt.
Als dat ooit gebeurt gaat deze 17 jarige jongeman uit Den Haag niet stil zitten.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 23:02
Verwijderd
http://www.nu.nl/news/577929/10/Utre..._pakketje.html

Utrecht CS ontruimd na vondst verdacht pakketje

Uitgegeven: 21 augustus 2005 20:36
Laatst gewijzigd: 21 augustus 2005 23:42

UTRECHT - Het Centraal Station in Utrecht is zondagavond ontruimd omdat in een van de treinen een verdacht pakketje is gevonden. Ook het Beatrixtheater en het Jaarbeursplein worden ontruimd, aldus de politie. Iedereen moet in een straal van 150 meter van het station blijven.

Aanvankelijk stelde de NS alleen twee sporen buiten dienst, maar besloot even later op last van de politie al het treinverkeer stil te leggen, aldus een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail zondag. Reizigers moeten rekening houden met vertraging.

Baanvakken

Bovendien is de verkeersleidingspost ontruimd. Van daaruit worden alle seinen en wissels in een groot gebied rond Utrecht bediend. Dat betekent dat veel treinen op belangrijke baanvakken in de richting van onder meer Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Den Bosch stilstaan. In die treinen zitten volgens ProRail vele duizenden reizigers. De spoorwegen proberen de treinen naar dichtbijzijnde stations te lozen en er worden bussen ingezet.

Sail

Het is volgens een woordvoerster van ProRail onmogelijk om bussen in te zetten vanuit Amsterdam, waar het nautische evenement Sail is afgelopen, of Biddinghuizen waar het festival Lowlands tegen het einde loopt. Op beide evenementen bij elkaar zijn honderdduizenden bezoekers.

Sail

In Amsterdam bevinden zich momenteel ongeveer 12.000 bezoekers van Sail die nog naar Utrecht en omgeving moeten. Dat liet een woordvoerder van ProRail weten. Volgens hem druppelen de reizigers mondjesmaat het Centraal Station binnen, want het avondprogramma van het nautisch evenement is nog maar net afgelopen.

Onderzoek

Treinreizigers met een andere bestemming dan de provincie Utrecht kunnen omreizen via andere stations. Voor de gedupeerden is door de ontruiming in Utrecht nog geen vervoer mogelijk. Wanneer zij naar huis kunnen, hangt ervan af hoe snel het onderzoek van de Explosieven Opruimingsdienst in Utrecht is afgerond, aldus ProRail. In het ergste geval regelt de NS alternatief vervoer.

Onderzoek

Het pakketje, vermoedelijk een reistas, lag in een trein die stilstond op spoor 15. De politie heeft een eerste verkenning van het object gedaan. De Explosieven Opruimings Commando (EOC) is ter plaatse voor onderzoek.

Mensen worden opgevangen in de Jaarbeurshal. Een getuige schat in dat het om 1500 gedupeerden gaat. Veel mensen hebben de bus genomen naar hun bestemming.

---------------

Ook leuk: denk je nog even de laatste trein te kunnen pakken, zit je tot diep in de nacht in een bus omdat een of andere droplul zijn tas vergeet.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 23:03
hamer&sikkel
hamer&sikkel is offline
Maar ik hoor net dat het station zal worden vrijgegeven om ongeveer 00.15 uur.
De musical Mama Mia werd onderbroken. (hehe)
De NS zal nog de hele nacht bezig zijn met het vervoer van mensen uit A'dam (SAIL) en Flevoland (LOWLANDS).
Oud 21-08-2005, 23:11
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hamer&sikkel schreef op 22-08-2005 @ 00:03 :
Maar ik hoor net dat het station zal worden vrijgegeven om ongeveer 00.15 uur.
De musical Mama Mia werd onderbroken. (hehe)
De NS zal nog de hele nacht bezig zijn met het vervoer van mensen uit A'dam (SAIL) en Flevoland (LOWLANDS).
over 5 minuten...

@TS: volgens mij werd er niet gewaarschuwd dat er ergens een bom zou liggen, maar maakten ze melding van een bom (mogelijkheid tot) na het vinden van een verdacht pakketje (vermoedelijk een reistas). Dat zijn twee verschillende dingen.
Oud 21-08-2005, 23:12
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Anti-ZOG schreef op 22-08-2005 @ 00:02 :
Als dat ooit gebeurt gaat deze 17 jarige jongeman uit Den Haag niet stil zitten.
je gaat je testosterongehalte tentoonspreiden?
Oud 21-08-2005, 23:13
Anti-ZOG
Anti-ZOG is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-08-2005 @ 00:12 :
je gaat je testosterongehalte tentoonspreiden?
Nee iets meer fysieker.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 23:14
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Anti-ZOG schreef op 22-08-2005 @ 00:13 :
Nee iets meer fysieker.
ja dus
Oud 21-08-2005, 23:15
Anti-ZOG
Anti-ZOG is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-08-2005 @ 00:14 :
ja dus
Ik ga maar niet in de details, mijn besneden kameraad.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 23:16
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Anti-ZOG schreef op 22-08-2005 @ 00:15 :
Ik ga maar niet in de details, mijn besneden kameraad.
mijn schaamlippen en clitoris zijn nog volledig intact

Oud 21-08-2005, 23:17
Anti-ZOG
Anti-ZOG is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-08-2005 @ 00:16 :

OMFG. Ik dacht dat je Frits Barend was in eigen persoon.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 23:18
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Anti-ZOG schreef op 22-08-2005 @ 00:17 :
OMFG. Ik dacht dat je Frits Barend was in eigen persoon.
er. nee dus.
Oud 21-08-2005, 23:20
Gatara
Gatara is offline
NS geeft sporen Utrecht weer vrij

Uitgegeven: 21 augustus 2005 20:36
Laatst gewijzigd: 22 augustus 2005 00:10
UTRECHT - Het treinverkeer van en naar Utrecht gaat weer rijden. De verkeersleidingspost die alle seinen en wissels bedient, mag weer terug. Binnen afzienbare tijd is het station weer toegankelijk. Het verdachte pakketje is niet meer verdacht. Er is geen gevaar, aldus ProRail.
nu.nl
Oud 21-08-2005, 23:22
Anti-ZOG
Anti-ZOG is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-08-2005 @ 00:18 :
er. nee dus.
Nee blijkbaar niet.

Maar back to the topic, wie wilt er een splintergroep met mij en m'n kameraden oprichten? Een volksmilitie trouw aan de stad s`gravenschhage. De rest van Nederland kan me niks verotten.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 23:37
Verwijderd
Citaat:
Anti-ZOG schreef op 22-08-2005 @ 00:22 :
Nee blijkbaar niet.

Maar back to the topic, wie wilt er een splintergroep met mij en m'n kameraden oprichten? Een volksmilitie trouw aan de stad s`gravenschhage. De rest van Nederland kan me niks verotten.
Jammer, anders had je Musserts Weerafdeling nieuw leven kunnen inblazen...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 23:45
Verwijderd
Citaat:
Anti-ZOG schreef op 22-08-2005 @ 00:22 :
Maar back to the topic
Ja, doe dat eens
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 00:14
MB
MB is offline
Citaat:
Anti-ZOG schreef op 22-08-2005 @ 00:02 :
Wat ga je doen dan? Iedereen die een afwijkende huidskleur en/of religie heeft in elkaar slaan, of kansloos moskeën in de fik zetten?
Oud 22-08-2005, 00:18
Anti-ZOG
Anti-ZOG is offline
Citaat:
MB schreef op 22-08-2005 @ 01:14 :
Wat ga je doen dan? Iedereen die een afwijkende huidskleur en/of religie heeft in elkaar slaan, of kansloos moskeën in de fik zetten?
Er moet vergelding zijn. Ik moet dan gewoon m'n wraak uitoefenen, ik ga heus niet systematisch op Moslims te werk gaan. Nee! Ik ga de radicalen op m'n eigen manier aanpakken, jullie zelf en tonnen andere personen vragen om maatregelen jegens de lange baardmannen.

En nee ik ga ook geen moskeeen in de fik steken, dat gaat tegen mijn principies in. Maar de tijd komt nog wel, en jullie zullen merken dat ik niet de gevaarlijkste ben hiero.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 00:29
Verwijderd
Luister vrind, dit is een forum om de actualiteit te bespreken, niet om te overleggen over wat voor jou de beste manier is om wraak te nemen. Dus post ontopic of post niet.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 00:34
DMC
DMC is offline
Citaat:
Anti-ZOG schreef op 22-08-2005 @ 01:18 :
Er moet vergelding zijn. Ik moet dan gewoon m'n wraak uitoefenen, ik ga heus niet systematisch op Moslims te werk gaan. Nee! Ik ga de radicalen op m'n eigen manier aanpakken, jullie zelf en tonnen andere personen vragen om maatregelen jegens de lange baardmannen.

En nee ik ga ook geen moskeeen in de fik steken, dat gaat tegen mijn principies in. Maar de tijd komt nog wel, en jullie zullen merken dat ik niet de gevaarlijkste ben hiero.
Ik denk dat je verdwaald bent, je moet bij stormfront.org zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 07:12
Joostje
Joostje is offline
Ik kan meniet herinneren dat er in Nederland ooit een verdacht pakketje is ontploft, dus ik snap eerlijk gezegd niet de ophef.
Oud 22-08-2005, 07:42
Demiurge
Demiurge is offline
Tjah... dan zou het ook geen verdacht pakketje zijn maar een bom...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 07:58
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 22-08-2005 @ 08:12 :
Ik kan meniet herinneren dat er in Nederland ooit een verdacht pakketje is ontploft, dus ik snap eerlijk gezegd niet de ophef.
Er zouden pakketjes zijn achtergelaten door 1 of meerdere personen volgens de politie. Nu heeft OF die politieman het bij het verkeerde eind en ging het om 1 pakketje; dat een achtergelaten reistas bleek te zijn, OF er was meer aan de hand. En ik vermoed dat laatste. Er zullen wel aanwijzingen zijn geweest dat het niet zomaar om een pakketje ging. Wat die aanwijzingen waren, mag Joost weten (ohnee, dat doe je niet ).

Er was een tijdje terug een labtop onbeheerd achtergelaten. Toen werden heel even de treinen stilgelegd na vondst pakketje, maar toen ging het ook weer snel op gang en werd de omgeving ook niet voor 150 meter ontruimd.
Oud 22-08-2005, 08:04
Metal
Metal is offline
Citaat:
Joostje schreef op 22-08-2005 @ 08:12 :
tiswah idd
Oud 22-08-2005, 08:47
Verwijderd
Citaat:
Anti-ZOG schreef op 22-08-2005 @ 01:18 :

omfg jij bent geestig....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2005, 08:53
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-08-2005 @ 08:58 :
Er zouden pakketjes zijn achtergelaten door 1 of meerdere personen volgens de politie. Nu heeft OF die politieman het bij het verkeerde eind en ging het om 1 pakketje; dat een achtergelaten reistas bleek te zijn, OF er was meer aan de hand. En ik vermoed dat laatste. Er zullen wel aanwijzingen zijn geweest dat het niet zomaar om een pakketje ging. Wat die aanwijzingen waren, mag Joost weten (ohnee, dat doe je niet ).

Er was een tijdje terug een labtop onbeheerd achtergelaten. Toen werden heel even de treinen stilgelegd na vondst pakketje, maar toen ging het ook weer snel op gang en werd de omgeving ook niet voor 150 meter ontruimd.
Ik ben eigelijk wel benieuwd wat de criteria zijn om een achtergelaten object als verdacht te beschouwen. Volgens mij is het een stuk erger geworden met die terrorhype
Oud 22-08-2005, 08:55
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 22-08-2005 @ 09:53 :
Ik ben eigelijk wel benieuwd wat de criteria zijn om een achtergelaten object als verdacht te beschouwen. Volgens mij is het een stuk erger geworden met die terrorhype
Terrorhype?

Wie heeft het een hype gemaakt? Je kunt wel spreken over "jee, wat een paniek opeens", maar liever dat er goed opgelet wordt, dan dat Amsterdam of Utrecht een tweede Londen wordt.

Trouwens, de criteria zijn heel simpel: zodra er de mogelijkheid bestaat, wordt er beter opgelet. Toen de Mollukkers dreigden bommen te leggen in en rond de treinen, werd er ook veel beter opgelet en notabene treinen stil gelegd naar vondst van een pakketje in Rotterdam.

Laatst gewijzigd op 22-08-2005 om 08:57.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 09:03
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-08-2005 @ 09:55 :
Terrorhype?

Wie heeft het een hype gemaakt? Je kunt wel spreken over "jee, wat een paniek opeens", maar liever dat er goed opgelet wordt, dan dat Amsterdam of Utrecht een tweede Londen wordt.
Er bestaat natuurlijk een verschil tussen goed opletten en gelijk Utrecht ontruimen als iemand een tas vergeet

Citaat:
Trouwens, de criteria zijn heel simpel: zodra er de mogelijkheid bestaat, wordt er beter opgelet. Toen de Mollukkers dreigden bommen te leggen in en rond de treinen, werd er ook veel beter opgelet en notabene treinen stil gelegd naar vondst van een pakketje in Rotterdam.
De mogelijkheid bestaat altijd, dus dat lijkt me nogal een vaag criterium
Oud 22-08-2005, 09:05
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 22-08-2005 @ 10:03 :
Er bestaat natuurlijk een verschil tussen goed opletten en gelijk Utrecht ontruimen als iemand een tas vergeet

dat ligt maar aan het pakketje. Zie hierboven aangaande de labtop.

Citaat:

De mogelijkheid bestaat altijd, dus dat lijkt me nogal een vaag criterium
als er ook een dreiging is, dus
En die is er.
Helaas.

als je dat gaat ontkennen heb je geen nieuws bekeken met mooie artikelen, geluids- en videobanden uit het o.a. midden-oosten
Oud 22-08-2005, 09:07
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-08-2005 @ 00:16 :

Lol en nog eens lol. Dat krijg je Gatara als je met een Palestijnse Vlag rondloopt. Al zou jouw avater heel wat anders betekenen dan sympathie met de palestijnen .
Oud 22-08-2005, 09:08
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 22-08-2005 @ 10:07 :
Lol en nog eens lol. Dat krijg je Gatara als je met een Palestijnse Vlag rondloopt. Al zou jouw avater heel wat anders betekenen dan sympathie met de palestijnen .
alleen is het geen Palestijnse vlag
Oud 22-08-2005, 09:09
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-08-2005 @ 10:05 :
dat ligt maar aan het pakketje. Zie hierboven aangaande de labtop.
Het enige verdachte aan die situatie is dat niemand die laptop (labtob?) heeft gejat, lijkt me. Maargoed, ik ben dan ook geen bommenexpert.

Citaat:
als er ook een dreiging is, dus
En die is er.
Helaas.

als je dat gaat ontkennen heb je geen nieuws bekeken met mooie artikelen, geluids- en videobanden uit het o.a. midden-oosten
Haha, die videobanden boeien dus totaal niet. In GB en Spanje zijn de aanslagen gepleegd door lokale groeperingen (die overigens geen bedreiging stuurden vantevoren).
Oud 22-08-2005, 09:10
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-08-2005 @ 10:08 :
alleen is het geen Palestijnse vlag
Nee? Wat dan wel?
Heb vermoeden dat het iets betekent. Dat groen staat voor iets en de rest ook. Maar ja.....
Oud 22-08-2005, 09:12
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 22-08-2005 @ 10:09 :
Het enige verdachte aan die situatie is dat niemand die laptop (labtob?) heeft gejat, lijkt me. Maargoed, ik ben dan ook geen bommenexpert.

p's b's. argh..
maar wat ik daarmee bedoelde te zeggen en ook al eerder zei, was dat in dit geval alles niet zo drastisch werd ontruimd (het was wel voor londen, geloof ik).

Citaat:

Haha, die videobanden boeien dus totaal niet. In GB en Spanje zijn de aanslagen gepleegd door lokale groeperingen (die overigens geen bedreiging stuurden vantevoren).
blijkbaar hebben die videobanden dus nut
Oud 22-08-2005, 09:12
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 22-08-2005 @ 10:10 :
Nee? Wat dan wel?
Heb vermoeden dat het iets betekent. Dat groen staat voor iets en de rest ook. Maar ja.....
tis de soedanese vlag
Oud 22-08-2005, 09:13
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-08-2005 @ 10:12 :

p's b's. argh..
maar wat ik daarmee bedoelde te zeggen en ook al eerder zei, was dat in dit geval alles niet zo drastisch werd ontruimd (het was wel voor londen, geloof ik).

blijkbaar hebben die videobanden dus nut [/B]
ZO kan je het idd zien. En maar videobanden sturen en niemand neemt het serieus. Op een dag niets meer sturen en bamm...
Oud 22-08-2005, 09:21
Gatara
Gatara is offline
Nouja, liever in ieder geval dat ze goed opletten dan een keer niet en het op dat moment wél serieus is en er slachtoffers vallen.

Enige groot minpunt aan deze hele situatie is weer eens de slechte coordinatie vanuit de NS waar conducteurs weer eens niet wisten wat er aan de hand was en vragen niet konden beantwoorden, waardoor reizigers het zelf maar moesten uitvogelen . M'n ouders zaten net in de trein en die hebben dat geweten

Wel tof dat de treinen langer reden dan normaal gesproken.
Oud 22-08-2005, 09:22
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
blijkbaar hebben die videobanden dus nut
In ieder geval hebben ze in zoverre nut dat Utrecht panisch ontruimt wordt .

En dan nog gaat het bij de videobanden dus niet om een concrete dreiging, maar aanmoedigen tot geweld.
Oud 22-08-2005, 09:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 22-08-2005 @ 10:22 :
In ieder geval hebben ze in zoverre nut dat Utrecht panisch ontruimt wordt .

En dan nog gaat het bij de videobanden dus niet om een concrete dreiging, maar aanmoedigen tot geweld.
er, .na een aanslag roepen dat nederland en denemarken en italie enz. de volgende zijn is niet aanmoedigen tot geweld?

En ze hebben tot nut dat er dus aanslagen worden gepleegd in Spanje, GB, Egypte, etc..
Oud 22-08-2005, 09:26
Hydrogen
Hydrogen is offline
Dan wil ik dames/heren wedden dat deze week weer een verdacht pakketje wordt gesignaleerd, omdat een of andere lolbroek op een idee is gekomen door de situatie in Utrecht .
Oud 22-08-2005, 09:29
Hydrogen
Hydrogen is offline
De mensen die met radicale ideeen rondlopen zijn niet 1, 2, 3 te overtuigen. Het beste is om deze mensen op te pakken en ervoor zorgen dat de organisatie bij de wortels te pakken. En dan bedoel ik het ronselen. Zorg ervoor dat de kansloze jongeren (dat zijn ze meestal) niet aangetrokken worden door deze ideeen. En dan bedoel ik voorlichting in moskeeen.
Oud 22-08-2005, 09:29
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 22-08-2005 @ 10:26 :
Dan wil ik dames/heren wedden dat deze week weer een verdacht pakketje wordt gesignaleerd, omdat een of andere lolbroek op een idee is gekomen door de situatie in Utrecht .
Helaas bestaan er ook lolbroeken ja
Oud 22-08-2005, 09:32
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
tis de soedanese vlag
ik heb mijn sig maar even aangepast, want blijkbaar struikelen er meer mensen over
Oud 22-08-2005, 09:33
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-08-2005 @ 10:29 :
Helaas bestaan er ook lolbroeken ja
Tja, maar er zijn ook lolbroeken met gevaarlijke ideeen en middelen
Oud 22-08-2005, 09:34
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-08-2005 @ 10:32 :
ik heb mijn sig maar even aangepast, want blijkbaar struikelen er meer mensen over
Tja, kan gebeuren he.
Oud 22-08-2005, 09:35
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-08-2005 @ 10:26 :
er, .na een aanslag roepen dat nederland en denemarken en italie enz. de volgende zijn is niet aanmoedigen tot geweld?

En ze hebben tot nut dat er dus aanslagen worden gepleegd in Spanje, GB, Egypte, etc..
Zoals ik al zei, dat zijn lokale groepjes. En ja, dat is aanmoedigen tot geweld, maar geen concrete dreiging.
Oud 22-08-2005, 09:39
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 22-08-2005 @ 10:35 :
Zoals ik al zei, dat zijn lokale groepjes. En ja, dat is aanmoedigen tot geweld, maar geen concrete dreiging.
dat het aanmoedigen tot geweld heeft geleid tot aanslagen is een dreiging op zich. En nee, inderdaad het is niet concreet in die zin van: op 15 september om 14:34 zal er een bom op CS Amsterdam afgaan.

Maar hoe concreet wil je het hebben om alert te zijn?
Oud 22-08-2005, 09:40
Hydrogen
Hydrogen is offline
Zolang Meneer Bush aanblijft als president, zolang de oorlog in Irak voortduurt en zolang er geen vrede is in het Midden-Oosten conflict kunnen we het vergeten wat betreft de aanpak van terroristen.
Oud 22-08-2005, 09:42
Hydrogen
Hydrogen is offline
Wat blijft ik toch steeds offtopic zeg.
Oud 22-08-2005, 09:43
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-08-2005 @ 10:39 :
dat het aanmoedigen tot geweld heeft geleid tot aanslagen is een dreiging op zich. En nee, inderdaad het is niet concreet in die zin van: op 15 september om 14:34 zal er een bom op CS Amsterdam afgaan.

Maar hoe concreet wil je het hebben om alert te zijn?
Nouja, ik wil gewoon dat als ik iets vergeet dat het bij Gevonden voorwerpen wordt ingeleverd, in plaats van dat het wordt opgeblazen door de explosievendienst :/.
Reageren

Regels voor berichten