Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2005, 16:44
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Vergeten we dit niet?

Dit weekend wordt op het oude mooie circuit van Monza weer geraced in de Formule 1. Ik ben benieuwd of Ferrari een goede klassering kan neerzetten in hun thuisland. Echter, ik verwacht toch weer een "battle" tussen Renault en McLaren.

In dit topic alles over deze Grand Prix.
Oud 02-09-2005, 18:35
Tofke_H
Tofke_H is offline
Oefensessie's spraken niet veel goed voor Ferrari. Het zal waarschijnlijk niet zoals vorig jaar (1e en 2de) worden. Ik ben benieuwd of Honda het zoals vorig jaar gaat doen, maar het zal waarschijnlijk een McLaren en Renault wedstrijd worden
Oud 03-09-2005, 12:28
Verwijderd
Quali is nog niet afgelopen, maar de nederlanders deden het dus niet zo geweldig. Ik vond Albers zn rondje tot zijn fout er wel snel uitzien.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 13:06
Verwijderd
Raikonnen eerste, maar word weer terug gezet vanwege een motor-wissel, dus pole voor Montoya. Dan Alonso 2e, hoop dat hij morgen om de een of andere reden wat terug valt zodat het een spannend kampioenschap blijft. De twee BAR's daarachter, hoop dat die nog wat naar voren kunnen komen maar verwacht niet dat dat gebeurt, vooral Sato niet. Dan Albers laatste met voor hem Kartikeyan en daarvoor Doornbos.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 13:41
Verwijderd
Alles over de Grand Prix?
- Circuit kaartje?
- Historie
- Winnaars van de afgelopen jaren?
- Wk stand?

BTW gaaf circuit, altijd wel leuke races gezien daar
Quali was niet zo heel spannend eigenlijk, alleen viel inneens op dat Sato inneens zo goed was, heel BAR eigenlijk wel.
Jammer dat Kimi weer naar achteren gezet wordt ik denk dat ie het kampioenschap nu wel kan vergeten.

En wel grappig toen Olav inneens begon te schelden tegen de redactie volgens mij toen het commentaar uitviel.
"Waar is de FUCKIN!........"
Volgens mij kwam ie er toen achter dat ie het weer deed
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 15:05
one.
one. is offline
Code:
Pos.  	Rijder  	Team  	Tijd
1 	K. Räikkönen 	McLaren 1:20.878
2 	JP. Montoya 	McLaren 1:21.054
3 	F. Alonso 	Renault 1:21.319
4 	J. Button 	BAR 	1:21.369
5 	T. Sato 	BAR 	1:21.477
6 	J. Trulli 	Toyota 	1:21.640
7 	M. Schumacher 	Ferrari 1:21.721
8 	R. Barrichello 	Ferrari 1:21.962
9 	G. Fisichella 	Renault 1:22.068
10 	R. Schumacher 	Toyota  1:22.266
11 	D. Coulthard 	Red Bull1:22.304
12 	J. Villeneuve 	Sauber 	1:22.356
13 	C. Klien 	Red Bull1:22.532
14 	M. Webber 	Williams1:22.560
15 	F. Massa 	Sauber 	1:23.060
16 	A. Pizzonia 	Williams1:23.291
17 	T. Monteiro 	Jordan 	1:24.666
18 	R. Doornbos 	Minardi 1:24.904
19 	N. Karthikeyan 	Jordan 	1:25.859
20 	C. Albers 	Minardi 1:26.964
K. Räikkönen wordt tien plaatsen teruggezet.
Oud 03-09-2005, 15:10
Verwijderd
Circuit

En de geschiedenis

Staat dat er ook op, voor degene die te lui zijn om naar Formula1.com te surfen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 20:37
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Rot voor Kimi dat-ie wordt teruggezet, maar waarschijnlijk kan hij zich wel goed naar voren knokken, als-ie geen pech krijgt. De McLaren is toch op dit moment denk ik de snelste auto. Maja, dit is uiteraard wel in het voordeel van Alonso.
Jammer dat Albers te veel risico nam maar desondanks toch knap dat hij de auto toch nog op de baan hield.
Oud 03-09-2005, 20:59
McDuck
McDuck is offline
Te erg wat er allemaal met Kimi aan de hand is steeds. Ik vind het toch ook wel prachtig hoe nuchter hij eronder blijft steeds. 'I just do what I can, thats racing'.
Maar wel heel erg jammer. Hoewel ik ervan overtruigd ben dat hij wel kan winnen vanaf P10, maar het zal wel moeilijk worden. McLaren is gewoon de beste, maar Renault de betrouwbaarste.

Toen Olav Mol opeens begon te schelden was wel grappig inderdaad, hij deed daarna ook opvallend rustig. Volgens mij had hij wel door dat hij te horen was

Ik vond het wel cool dat Albers wat meer risico nam en eraf ging. Anders zou hij 18e liggen, nu ligt hij 20e én hebben we wat moois gezien. Zoveel maakt het niet uit denk ik.

Heb wel zin in morgen, hopelijk wordt het een leuke race!

Wat ik trouwens ook wel mooi vind, is hoe de fans van Alonso toch meeleven met hem. Ik was in Spanje op vakantie en ik had daar een trui van Alonso gekocht. Toen we uit eten gingen had ik hem aan. Wij zochten een tafeltje, terwijl twee obers met elkaar aan het praten waren. De een zei tegen de andere 'he Alonso'.
Later kwam die andere ober onze bestelling opnemen en hij begon meteen blij mijn hand te schudden. 'he Alonso! You're welcome!'
Prachtig
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 09:48
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Ik ben benieuwd, Italië is altijd een van de spectaculairste circuits....
Oud 04-09-2005, 11:32
Sandersss
Sandersss is offline
Wel raar dat Raikkonen altijd de problemen heeft met de Mercedes motor, je zult haast gaan denken dat het iets met zijn rijstijl of setup temaken heeft ofzo
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 13:18
0oFZo0
0oFZo0 is offline
omg Schumacher haalt even door het gras Trulli in en krijgt voor de zoveelste keer geen straf .
Oud 04-09-2005, 13:43
marrel
marrel is offline
raikonen heeft gewoon het ongeluk op zijn schouder ofzo niet eerlijk

[edit] op heel mc laren [/edit]

Laatst gewijzigd op 04-09-2005 om 14:16.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 14:48
0oFZo0
0oFZo0 is offline
geen enkele uitvaller
Oud 04-09-2005, 15:01
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 04-09-2005 @ 14:18 :
omg Schumacher haalt even door het gras Trulli in en krijgt voor de zoveelste keer geen straf .
Omdat hij hem weer voor liet gaan.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 15:27
Verwijderd
Jammer voor Raikonnen, wel leuk dat het nog niet helemaal besloten is. Al kan hij bijna niet meer winnen.
Nou wachten tot volgende week, als Alsonso nog 3 punten voorsprong krijgt is hij wereldkampioen.

Volgende week ga ik zelf ook naar Spa
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 16:25
MC Bobie
MC Bobie is offline
Alonso (eigenlijk) wereldkampioen, leuk. Jammer dat het niet zo spannend is geweest dit jaar. Als volgend jaar McLaren de auto meteen betrouwbaar heeft hebben ze grote kans om weer eens wereldkampioen te worden.
Ik hoop dat Button bij BAR blijft, leuke combinatie en ik verwacht dat die volgend jaar gaan knallen!
Oud 04-09-2005, 17:02
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 04-09-2005 @ 16:01 :
Omdat hij hem weer voor liet gaan.
ja na een x aantal ronde normaal moet je toch direct die plek teruggeven.
Oud 04-09-2005, 17:03
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Bossen schreef op 04-09-2005 @ 16:27 :
Volgende week ga ik zelf ook naar Spa
volgende week moet ik werken maar kan het wel volgen op groot scherm op een vrachtwagen daar dus
Oud 04-09-2005, 18:11
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Saaie race. Had ik niet verwacht op Monza. Blijkbaar is inhalen verboden. Belachelijk dat er haast geen spectakel te zien was op een baan wat ''inhalen'' in zijn bloed heeft. Die chicanes verpesten de boel.

Gelukkig heeft Spa lange en snelle bochten plus Eu Rouge, en dan zal inhalen veel makkelijker gaan. McLaren terecht gewonnen, Alonso heeft zijn teamgenoot verpulvert. Jammer van Raikkonen. Na zijn verbluffende kwalificatie had de Fin moeten winnen, maar pech en 1 fout weerhoudt hem van de overwinning. Op het einde nog spannend met Montoya!

edit: geen uitvallers. Maar ja, blijkbaar is betrouwbaarheid belangrijker geworden dan snelheid. Jammer...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 18:23
knijtert!
knijtert! is offline
Ik baal er van dat Raikonen pech had met zn band...
en ik baal ervan dat Alonso zo weer veel dichterbij het kampioenschap komt.

Eerst mocht ik die alonso wel... Maar ik vind dat hij nu zo een ongelovelijk mietje is geworden dat ik nog liever Schumi als overwinnaar zie dan hem.
Oud 04-09-2005, 18:24
knijtert!
knijtert! is offline
In de nabeschouwing had Tom het over een site...
f1livetiming.com ofzoiets...

Maar ik kan het niet vinden
iemand anders misschien wel?
Oud 04-09-2005, 18:36
Verwijderd
Beetje saaie race met maar een aantal leuke momenten erin.
Het is nu wel zeker dat Alonso kampioen is, zoveel punten haar Raikkonen echt niet meer in denk ik, hij zal denk ik toch nog wel een keer pech krijgen.

@knijtert:
Ik zou niet weten waar je het over hebt ik kijk eigenlijk nooit meer de nabeschouwingen, dat hebben ze gewoon zo dom in elkaar gezet bij sbs.
Ze proberen er een soort humoristische show ervan te maken maar dat mislukt een beetje te erg.
En dan gaan ze weer bijna de hele race laten zien wat er allemaal gebeurt is enzo, terwijl je zelf die hele race al hebt gezien.
En dan die stomme kut prijsvraag die ze er inneens bij doen.

Nee de nabeschouwing is gewoon super kut ik kijk het niet meer.
Ik ga na de podiumseremonie iets anders doen want de rest vind ik dus totaal niet boeiend meer.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 19:01
Verwijderd
Citaat:
knijtert! schreef op 04-09-2005 @ 19:24 :

Heb de nabeschouwing niet gezien, ook niet hele race vanwege verjaardag, maar op www.formula1.com kun je de live timing wel zien, zet ik altijd aan terwijl ik kijk, uitvallers, rondetijden, hoogste snelheden enzo staan dr allemaal op dus dat is wel handig.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 19:02
PV
PV is offline
Niet gezien Gelukkig niet zo heel veel gemist dus, en wat ik heb gemist hebben jullie gepost
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2005, 19:30
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 04-09-2005 @ 18:02 :
ja na een x aantal ronde normaal moet je toch direct die plek teruggeven.
Dat week zo niet, maar Trulli ging zelf ook over de uitloopstrook, tenminste ik geloof dat ik dat zag.

Als Raikkonen niet dat probleem met zn band had, dan was hij zeker nog heel ver gekomen. Maaja, als...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 20:26
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 04-09-2005 @ 20:30 :
Dat week zo niet, maar Trulli ging zelf ook over de uitloopstrook, tenminste ik geloof dat ik dat zag.

Als Raikkonen niet dat probleem met zn band had, dan was hij zeker nog heel ver gekomen. Maaja, als...
Als je puur naar de tijden kijkt was hij eerste geworden...

Maar dan heb je natuurlijk wel een andere race
Oud 04-09-2005, 21:34
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Geen uitvallers, hoe uniek!

Ik blijf me gewoon afvragen waarom het altijd de McLaren's zijn die de pech (blijven) hebben. Niet alleen met de motor zoals Kimi dit weekend, maar nu ook met de banden. Renault en Toyota en al die andere Michelin-teams hebben er minder of geen last van. Is het dan gewoon toeval?

Hoe dan ook, Alonso is wéér een stapje dichterbij de titel. En ook ben ik pro-Alonso en niet echt pro-JPM, het was 'm dit keer ondanks het bandenprobleem wel gegund, hij had immers de hele wedstrijd op kop gereden, dan zou het lullig zijn als-ie nog werd ingehaald.

Pizzonia in zijn eerste race dit seizoen ook met een heel mooi resultaat. Wat was er met Heidfeld aan de hand dan, waarom reed hij niet?
Oud 04-09-2005, 22:48
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Heidfeld had koorts of een kater. Pizzonia reed een goede race. Maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Sato presteert ook altijd op Suzuka, beter dan gemiddeld.

Raikkonen gezien met Olav Mol tijdens de voorbeschouwing? Kimi blijft een droogkloot.

Alonso is puur op resultaat bezig. Ik weet van Schumacher dat indien nodig, hij alles zou geven om een positie te behouden, zelfs als het om het wk gaat en een puntenvoorsprong heeft. In Suzuka 2003 had Schumacher 1 punt nodig, maar de Duitser probeerde toch Sato te verschalken, en voor de betere plaatsen te strijden, maar hij verloor zijn neus.

Alonso heb ik de laatste wedstrijden niet zo veel onnodige en risicovolle acties zien uithalen. Dat hoefde hij ook niet, en geef hem eens ongelijk. Waarom zou de Spanjaard risico moeten nemen?

Maar ik blijf er bij. Schumacher is berekenend, maar laat in de actie weinig tot niks toe. Als Schumacher weet dat hij niet meer kan winnen, dan consolideert hij. Ik hoop dat Alonso het moeilijk krijgt in Spa en moet vechten voor ze punten. Want ik ben er van overtuigd dat de ware Alonso dan weer naar voren komt.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 10:11
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 04-09-2005 @ 22:34 :
Geen uitvallers, hoe uniek!

Ik blijf me gewoon afvragen waarom het altijd de McLaren's zijn die de pech (blijven) hebben. Niet alleen met de motor zoals Kimi dit weekend, maar nu ook met de banden. Renault en Toyota en al die andere Michelin-teams hebben er minder of geen last van. Is het dan gewoon toeval?

Hoe dan ook, Alonso is wéér een stapje dichterbij de titel. En ook ben ik pro-Alonso en niet echt pro-JPM, het was 'm dit keer ondanks het bandenprobleem wel gegund, hij had immers de hele wedstrijd op kop gereden, dan zou het lullig zijn als-ie nog werd ingehaald.

Pizzonia in zijn eerste race dit seizoen ook met een heel mooi resultaat. Wat was er met Heidfeld aan de hand dan, waarom reed hij niet?
Ik keur het niet af hoor dat je pro Alonso bent, ik mocht hem eerst ook...

MAar iriteer jij je nietaan zijn instelling die hij dit jaar heeft? Hij denkt echt alleen aan het kampioenschap enrijd daardoor veel te berekenend.
Die interviews die hij geeft Alsof hij geen race meer wil winnen...
Oud 05-09-2005, 10:55
McDuck
McDuck is offline
Dat Alonso zo berekenend rijdt, dat is hem niet te verwijten. Waarschijnlijk zou ik dat ook doen. Hij wil gewoon erg graag wereldkampioen worden. Het is wel vervelend soms, maarja.

Waar ik me wel erg aan erger, zijn de interviews van Alonso. Hij is veel te serieus. Zijn antwoorden zijn altijd te politiek correct.
Eigenlijk doen alle coureurs dat..
Vroeger had je nog coureurs die echt dingen zeiden. 'Coulthard wil me vermoorden!' 'Prost is gek' 'Hill doet krankzinnig'
Nu zijn alle interviews zo soft.
'Ja de car-balance was goed. Ik ben tevreden. We zijn blij. Hopelijk kunnen we punten halen. Het liefst een podium of een overwinning, maar punten zijn belangrijk. Hopelijk hebben we de beste strategie. We zijn in een goede positie om te winnen.'
Altijd dit zelfde verhaaltje na de kwalificatie. Nooi meer wordt er echt wat gezegd.

Grootste voorbeeld vind ik Schumacher die na de GP VS 2005 gewoon even flink zijn bek had open moeten trekken. Maar hij zei niks. 'Ja het is jammer dat het zo gegaan is.'
HIJ is toch 7x wereldkampioen, HIJ zit bij de GPDA, HIJ moet eens een keer wat roepen. Senna had dat zeker en vast gedaan.
En Barrichello dan. 'Ja er waren wat mensen die met blikjes gooiden. Dat was niet zo leuk. En het is ook gevaarlijk.'

Ik begrijp het niet. Het lijkt wel alsof iedereen bang is iets te roepen.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 16:40
Verwijderd
Citaat:
McDuck schreef op 05-09-2005 @ 11:55 :
Dat Alonso zo berekenend rijdt, dat is hem niet te verwijten. Waarschijnlijk zou ik dat ook doen. Hij wil gewoon erg graag wereldkampioen worden. Het is wel vervelend soms, maarja.

Waar ik me wel erg aan erger, zijn de interviews van Alonso. Hij is veel te serieus. Zijn antwoorden zijn altijd te politiek correct.
Eigenlijk doen alle coureurs dat..
Vroeger had je nog coureurs die echt dingen zeiden. 'Coulthard wil me vermoorden!' 'Prost is gek' 'Hill doet krankzinnig'
Nu zijn alle interviews zo soft.
'Ja de car-balance was goed. Ik ben tevreden. We zijn blij. Hopelijk kunnen we punten halen. Het liefst een podium of een overwinning, maar punten zijn belangrijk. Hopelijk hebben we de beste strategie. We zijn in een goede positie om te winnen.'
Altijd dit zelfde verhaaltje na de kwalificatie. Nooi meer wordt er echt wat gezegd.

Grootste voorbeeld vind ik Schumacher die na de GP VS 2005 gewoon even flink zijn bek had open moeten trekken. Maar hij zei niks. 'Ja het is jammer dat het zo gegaan is.'
HIJ is toch 7x wereldkampioen, HIJ zit bij de GPDA, HIJ moet eens een keer wat roepen. Senna had dat zeker en vast gedaan.
En Barrichello dan. 'Ja er waren wat mensen die met blikjes gooiden. Dat was niet zo leuk. En het is ook gevaarlijk.'

Ik begrijp het niet. Het lijkt wel alsof iedereen bang is iets te roepen.
Ja dat valt me wel op, misschien moet er een 'Jerry Springer style' salaris komen; hoe meer spektakel, hoe meer geld .
En dat van die interviews is helemaal waar, alleen nog maar van die politiek uber correcte antwoorden, nooit meer zeggen ze wat in ze opkomt, hetzelfde geld voor de teambazen. Maar niet voor de Minardi teambaas (GP van Amerika, anyone?)
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 18:14
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 05-09-2005 @ 11:11 :
MAar iriteer jij je nietaan zijn instelling die hij dit jaar heeft? Hij denkt echt alleen aan het kampioenschap enrijd daardoor veel te berekenend.
Die interviews die hij geeft Alsof hij geen race meer wil winnen...
Mja, tis niet echt irriteren, maar ik zou het wel eens leuk vinden als-ie zei dat-ie nog wel eens een paar races wil winnen om te laten zien dat hij de beste is. Waarschijnlijk wil hij het wel, maar misschien ziet hij ook wel dat gaandeweg het seizoen de auto van McLaren steeds sneller is geworden en dat de auto van de Renault "stagneert", waardoor de leider van het wereldkampioenschap nu niet in de snelste auto rijdt, waardoor de kans kleiner is geworden dat je races kunt winnen.
Als-ie echt niet meer wíl winnen, is dat (en ook al ben ik best wel pro-Alonso) ook wel een beetje een laffe instelling. Maar eigenlijk kan ik me dat niet echt voorstellen. Hij zal het wel willen, maar als-ie eerlijk is ziet-ie nu ook wel dat de McLaren's op dit moment sneller zijn.
Oud 05-09-2005, 20:25
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 05-09-2005 @ 19:14 :
Mja, tis niet echt irriteren, maar ik zou het wel eens leuk vinden als-ie zei dat-ie nog wel eens een paar races wil winnen om te laten zien dat hij de beste is. Waarschijnlijk wil hij het wel, maar misschien ziet hij ook wel dat gaandeweg het seizoen de auto van McLaren steeds sneller is geworden en dat de auto van de Renault "stagneert", waardoor de leider van het wereldkampioenschap nu niet in de snelste auto rijdt, waardoor de kans kleiner is geworden dat je races kunt winnen.
Als-ie echt niet meer wíl winnen, is dat (en ook al ben ik best wel pro-Alonso) ook wel een beetje een laffe instelling. Maar eigenlijk kan ik me dat niet echt voorstellen. Hij zal het wel willen, maar als-ie eerlijk is ziet-ie nu ook wel dat de McLaren's op dit moment sneller zijn.
Natuurlijk wil hij wel winnen, dat wil Albers ook wel... Dat willen alle courreurs. Hij gaat er alleen niet meer echt voor, dat het wilde er een beetje vanaf gaat als je ouder word en strijd om het kampioenschap snap ik wel. Maar van het wilde is nu echt helemaal niets meer over, raikonen praat als een een mietje, maar alonso rijd tegenwoordig als een mietje.

Zo zei hij ook dat hij ging pushen toen hij hoorde dat Montoya bandenproblemen had... Terwijl hij daarvoor al had moeten pushen om de druk er vol op te zetten. Als hij dat had gedaan had hij de race waarschijnlijk wel gewonnen...
Oud 07-09-2005, 08:35
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 04-09-2005 @ 19:24 :

Op www.formula1.com kan je doorklikken naar 'live timing'
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten