Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Jammer trouwens dat dat zo moet, of denk je dat het ook echt niet anders zou kunnen? waarom wel/niet? Ik bedoel mensen met bijvoorbeeld asperger hebben een gemiddelde of hoge intelligentie dus in dat opzicht zouden zij gerust aan het werk kunnen. Is het dan niet mogelijk voor een werkgever om de werksituatie wat aan te passen zodat het ook te verdragen is voor de persoon met autisme? Ik zie reacties van mensen dat ze opgelucht waren dat ze niet goedgekeurd zijn? Zijn jullie bang om aan het werk te moeten en waar zijn jullie dan precies bang voor?
||
Citaat:
![]() Het is voor veel mensen zonder autisme vaak onmogelijk om in te schatten wat er nou precies in een autist omgaat, waardoor ze geneigd zijn om autisten aan dezelfde maatstaven te toetsen als hun geestelijk wel helemaal "gezonde" medemens. Dit is een van de redenen dat autisten(zoals ik dus) vaak de mist in gaan in de maatschappij; we krijgen te maken met vooroordelen en ongebrip. Dit ook in direct verband met het bovengemiddelde of hoge intelligentieniveau van sommigen van ons, aangezien van mensen met een hogere intelligentie over het algemeen meer wordt verwacht en aldoende vaker op boze blikken kunnen rekenen wanneer ze niet kunnen deliveren. En voor autisten wordt uiteraard geen uitzondering gemaakt. Tja. Ik begrijp het ergens ook wel, though. Het is alleen zo pijnlijk om altijd maar te horen te krijgen dat je "gewoon niet moet zeuren". Autisme is een erg complexe aandoening(net als bijna alle geestlijke deviaties, eigenlijk) die zich niet zo makkelijk laat pinpointen als bijvoorbeeld een lichamelijke handicap. Helaas.
||
Citaat:
maar nu ik toch offtopic bezig ben: Wat moet ik absoluut niet zeggen/doen tegen een 4-jarig autistisch jongetje? (ik weet dat ik figuurlijk taalgebruik moet vermijden, moet zorgen voor rustmomenten, met pictogrammen moet werken en dingen voorspelbaar laten zijn, maar heb jij een tip waar ik aan moet denken wanneer ik dit jochie een weekend begeleid?)
|
![]() |
|
|