Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2005, 14:30
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
iemand weleens naar de kei-week in groningen geweest ? was dat leuk, was dat nuttig, leuke sfeer etc ? of was t pure tijdverspilling ?
Oud 09-07-2005, 17:38
Roos
Roos is offline
Erg gezellig, je maakt veel vrienden/kennisen
Oud 09-07-2005, 17:42
Verwijderd
Je moet puur geluk met je groep hebben, en als je niet van drinken houd kunnen al die dronken mensen vrij irritant worden naarmate de avond vorderd.
Maar sowieso meedoen, want al je er geluk mee hebt is het zeker de moeite waard.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 18:13
NN
NN is offline
Als je Groningen niet kent, is het wel aardig om de stad te leren kennen.

Over het algemeen is er wel een vrij eenzijdig programma, iets dat je leuk moet vinden...
Oud 09-07-2005, 18:44
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 09-07-2005 @ 19:13 :
Als je Groningen niet kent, is het wel aardig om de stad te leren kennen.

Over het algemeen is er wel een vrij eenzijdig programma, iets dat je leuk moet vinden...
Ja, veel zuipen
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 18:53
NN
NN is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 09-07-2005 @ 19:44 :
Ja, veel zuipen
Van mij hoeft dat niet zo nodig...

Gauloises beste jongen, wat ga je komend jaar studeren?
Oud 09-07-2005, 19:12
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 09-07-2005 @ 19:53 :
Van mij hoeft dat niet zo nodig...

you got pm
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 20:20
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
ik denk niet dat ik meedoe, een groot deel vh progrmma spreekt me niet aan
Oud 09-07-2005, 20:22
Verwijderd
Ik ben niet naar de keiweek geweest... als ik dat tegen studiegenoten zeg, vinden ze eerst dat dat eeuwig jammer is en dat ik echt wat gemist heb, maar vervolgens blijkt dat ze hun keigroepje eigenlijk nooit meer spreken en dat alleen het uitgaan leuk was... en ik hou niet van uitgaan. De facultaire introductie was nuttiger voor het leren kennen van mensen

maar als je van uitgaan houdt, moet je 't denk ik wel doen
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 09:32
Verwijderd
Ik ben wel geweest en ik vond het wel heel leuk . Houd je echter niet van zuipen en uitgaan, dan moet je er niet heen gaan.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 09:56
Verwijderd
Citaat:
Lisanne schreef op 10-07-2005 @ 10:32 :
Ik ben wel geweest en ik vond het wel heel leuk . Houd je echter niet van zuipen en uitgaan, dan moet je er niet heen gaan.
Dat vind ik nog wel meevallen. Ik houd daar nou niet per se van, maar ik vond het toch wel leuk. En het is een leuke manier om de stad te leren kennen, vond ik.
En je kunt er best leuke contacten aan overhouden. Maar daar hoef je het niet voor te doen, want dat kan overal wel, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 16:12
KEI-week
KEI-week is offline
Citaat:
Morgan le Fay schreef op 09-07-2005 @ 21:20 :
ik denk niet dat ik meedoe, een groot deel vh progrmma spreekt me niet aan
Mag ik vragen wat je niet aanspreekt aan het programma?!

De KEI-week is trouwens meer dan alleen een week drinken. Er zijn een hoop mensen die de KEI-week wel zo beleven, maar dat is zeker niet de insteek. Er is die gehele week meer dan alleen dat. Uiteindelijk ben je zelf geheel vrij om je keuzes te maken in die week en hoeft niks. Ook als je groep je niet mocht bevallen, kun je er altijd voor kiezen om naar een andere groep te gaan die je wel aanspreekt.
Oud 10-07-2005, 18:19
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
KEI-week schreef op 10-07-2005 @ 17:12 :

De KEI-week is trouwens meer dan alleen een week drinken. Er zijn een hoop mensen die de KEI-week wel zo beleven, maar dat is zeker niet de insteek. Er is die gehele week meer dan alleen dat. Uiteindelijk ben je zelf geheel vrij om je keuzes te maken in die week en hoeft niks. Ook als je groep je niet mocht bevallen, kun je er altijd voor kiezen om naar een andere groep te gaan die je wel aanspreekt.
niet verkeerd bedoelt hoor, maar ik wou graag wat objectieve informatie. en met jouw nickname lijkt me niet dat ik die van jou hoeft te verwachten.
Oud 10-07-2005, 18:27
Verwijderd
Citaat:
KEI-week schreef op 10-07-2005 @ 17:12 :

Sure, je kunt nog een middagje het sportcomplex bekijken zonder drank
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 19:03
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
NN schreef op 09-07-2005 @ 19:53 :

Ben ik ook wel benieuwd naar, maar met je Che Guevara t-shirt haal ik je d'r toch wel uit
Oud 10-07-2005, 21:14
klaartje101
klaartje101 is offline
Ik ben ook van plan om er naar toe te gaan. Maar ik ben benieuwd hoeveel geld je nou kwijt bent aan al het eten, drinken. Kan iemand me dat (globaal) vertellen?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 21:17
Verwijderd
Citaat:
klaartje101 schreef op 10-07-2005 @ 22:14 :
Ik ben ook van plan om er naar toe te gaan. Maar ik ben benieuwd hoeveel geld je nou kwijt bent aan al het eten, drinken. Kan iemand me dat (globaal) vertellen?
Je kei leiders zullen wel proberen het betaalbaar te houden, verder kun je overal korting krijgen tijdens de kei week. Dus het zal niet buitensporig duur worden.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 21:20
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
klaartje101 schreef op 10-07-2005 @ 22:14 :
Is natuurlijk redelijk afhankelijk van hoeveel jij drinkt, en ook van wat je met het eten doet. Gaan jullie in de stad eten, dan zal het al snel duurder worden. Ik zou rekenen op zo'n 40 - 70 euro, als je alle dagen meegaat.
Oud 10-07-2005, 21:23
klaartje101
klaartje101 is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 10-07-2005 @ 22:20 :
Is natuurlijk redelijk afhankelijk van hoeveel jij drinkt, en ook van wat je met het eten doet. Gaan jullie in de stad eten, dan zal het al snel duurder worden. Ik zou rekenen op zo'n 40 - 70 euro, als je alle dagen meegaat.
Ow dat valt nog mee! Ik ben van plan om 2daagjes te gaan. Ik denk dat ik het dan al wel weer heb gezien.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 20:27
Bonevouwer
Bonevouwer is offline
De keiweek is wel zeker tof. Ik ga al jaren heen omdat het gewoon tof is in de stad en veel kroegen en studentenverenigingen piekuur hebben.

Ik heb één keer een keiweek gelopen, maar dat was ook niet met het keigroepje. Een voordeel van een keipas is dat je sommige tenten wel in komt waar je zonder pas niet in komt.

Zo kan je de toffe tenten met de minder toffe tenten onderscheiden..,als je er niet in mag zijn het eikels

Als je van bier drinken houdt, is het dus zeker leuk en nuttig en als je geen tof groepje hebt kan je je altijd aansluiten bij een andere (kei)groep
Oud 13-07-2005, 14:15
Str0nk
Str0nk is offline
Wordt er ook een beetje rekening gehouden met je studiekeuze? Dat ze bijv. geschiedenisstudenten in dezelfde groepjes plaatsen.
Oud 13-07-2005, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Str0nk schreef op 13-07-2005 @ 15:15 :
Wordt er ook een beetje rekening gehouden met je studiekeuze? Dat ze bijv. geschiedenisstudenten in dezelfde groepjes plaatsen.
Nee
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 20:48
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 10-07-2005 @ 19:19 :
niet verkeerd bedoelt hoor, maar ik wou graag wat objectieve informatie. en met jouw nickname lijkt me niet dat ik die van jou hoeft te verwachten.
Ok, ondanks zijn nick vermoed ik dat dit het beste plaatje is wat je kunt krijgen. Ik kom zelf uit Leiden (intro's zullen vast veel op elkaar lijken) en ik zou ongeveer hetzelfde zeggen.

Om de kosten moet je t niet laten, want dat valt allemaal reuze mee. Verder is t naast een hele ervaring ook nog eens heel erg nuttig. Ieder zijn/haar idee, maar ik ben van mening dat iedereen eigenlijk een intro week moet leren.
En iedereen die alleen maar over zuipen praat..........het lijkt me sterk dat je t zonder drank niet leuk had gevonden. Het gaat om de sfeer, alcohol is slechts een verschijnsel (helaas speelt t voor veel mensen een grote rol)
Oud 14-07-2005, 08:47
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 13-07-2005 @ 21:48 :
Ok, ondanks zijn nick vermoed ik dat dit het beste plaatje is wat je kunt krijgen. Ik kom zelf uit Leiden (intro's zullen vast veel op elkaar lijken) en ik zou ongeveer hetzelfde zeggen.

Om de kosten moet je t niet laten, want dat valt allemaal reuze mee. Verder is t naast een hele ervaring ook nog eens heel erg nuttig. Ieder zijn/haar idee, maar ik ben van mening dat iedereen eigenlijk een intro week moet leren.
En iedereen die alleen maar over zuipen praat..........het lijkt me sterk dat je t zonder drank niet leuk had gevonden. Het gaat om de sfeer, alcohol is slechts een verschijnsel (helaas speelt t voor veel mensen een grote rol)
nou is de keiweek niet echt een introductieweek, de introductieweken worden door de studie zelf georganiseerd (en dat lijkt me dan ook een stuk nuttiger, aangezien je dan mensen leert kennen met wie je het een jaar uit moet zien te houden).
Oud 14-07-2005, 10:24
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 14-07-2005 @ 09:47 :
nou is de keiweek niet echt een introductieweek, de introductieweken worden door de studie zelf georganiseerd (en dat lijkt me dan ook een stuk nuttiger, aangezien je dan mensen leert kennen met wie je het een jaar uit moet zien te houden).
dat laatste hangt heel erg af van je studie. Bij psychologie zijn er 500 eerstejaars, dus dan is die facultaire introductie niet nuttig om die reden. Maar de KEIweek zorgt er wel voor dat je een beetje bekend raakt met de stad waar je iig drie jaar gaat studeren. Is op zich ook best nuttig.
Oud 14-07-2005, 10:50
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 14-07-2005 @ 11:24 :
dat laatste hangt heel erg af van je studie. Bij psychologie zijn er 500 eerstejaars, dus dan is die facultaire introductie niet nuttig om die reden. Maar de KEIweek zorgt er wel voor dat je een beetje bekend raakt met de stad waar je iig drie jaar gaat studeren. Is op zich ook best nuttig.
4 jaar. maar groningen ken ik al redelijk goed, dus daar hoef ik t nou ook weer niet om te doen. voornaamste reden om wel te gaan zou zijn om studiegenoten alvast te leren kennen.
Oud 14-07-2005, 14:43
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 14-07-2005 @ 11:50 :
4 jaar. maar groningen ken ik al redelijk goed, dus daar hoef ik t nou ook weer niet om te doen. voornaamste reden om wel te gaan zou zijn om studiegenoten alvast te leren kennen.
minimaal drie jaar, omdat sommigen hun Master ergens anders doen.
Oud 14-07-2005, 19:33
Bonevouwer
Bonevouwer is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 14-07-2005 @ 15:43 :
minimaal drie jaar, omdat sommigen hun Master ergens anders doen.
of 10 jaar, omdat Groningen soms iets te gezellig is.

Maar wat iemand anders daarvoor al zei,, het gaat erom dat je de stad leert kennen. Als je een volle week door het centrum slentert kan het ook, maar met de keiweek is het wanneer jezelf wilt en zijn er meer mensen op straat.. studenten heb ik het over..\

je zult als je van een klein dorp komt versteld staan van het aantal lekkere vrouwtjes in de stad. Je kijkt je ogen uit
Oud 17-07-2005, 11:54
levi's
levi's is offline
Ik het vorig jaar meegedaan aan de kei week... Het was vooral heel gezellig, leuk om meer mensen te leren kennen.

Op de eerste avond was er een podium op de grote markt en Do was het hoofdact, verder waren er verschillende dj's

Wat ik het leukste vond was de grote Bioscoopscherm aan de vismarkt! was echt supergaaf we keken naar Eurotrip, haha. echt een baggerfilm, maar het was ubergezellig.

Laatst gewijzigd op 18-07-2005 om 11:15.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 13:08
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Bonevouwer schreef op 14-07-2005 @ 20:33 :
of 10 jaar, omdat Groningen soms iets te gezellig is.

Maar wat iemand anders daarvoor al zei,, het gaat erom dat je de stad leert kennen. Als je een volle week door het centrum slentert kan het ook, maar met de keiweek is het wanneer jezelf wilt en zijn er meer mensen op straat.. studenten heb ik het over..\

je zult als je van een klein dorp komt versteld staan van het aantal lekkere vrouwtjes in de stad. Je kijkt je ogen uit
haha ik kom godzijdank niet uit een klein dorp

(overigens was mijn '4 jaar' geen verbetering, maar gewoon mijn planning. groningen is leuk genoeg om t 4 jaar uit te houden.)
Oud 17-07-2005, 21:43
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 17-07-2005 @ 14:08 :

(overigens was mijn '4 jaar' geen verbetering, maar gewoon mijn planning. groningen is leuk genoeg om t 4 jaar uit te houden.)
aha, compris

Daar heb je natuurlijk volledig gelijk in :-) (ik vind het zo gezellig dat het waarschijnlijk wel 5 of 6 jaar wordt )
Oud 18-07-2005, 09:59
NN
NN is offline
Groningen is zeker gezellig.

Zelf hoop ik in zes jaar twee studies af te ronden. nu (na drie jaar) lig ik nog aardig op schema...
Oud 18-07-2005, 23:16
Chesterfield
Chesterfield is offline
groningen rocks

Kga sowieso deelnemen aan de keiweek en ook aan t introductiekamp van de economische faculteit

Kgeloof dat van m'n oud zesde klas 40/58 naar groningen gaan en bijna iedereen doet mee aan de keiweek... wordt dus alcoholfestijn
Oud 19-07-2005, 17:27
Verwijderd
Ik woon naast Groningen, en ken die hele stad uit mn hoofd. Is het dan nuttig om erheen te gaan?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 19:13
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 19-07-2005 @ 18:27 :
Ik woon naast Groningen, en ken die hele stad uit mn hoofd. Is het dan nuttig om erheen te gaan?
hangt er vanaf...

De KEIweek is sowieso een hele leuke week, dus alleen daarvoor zou je het al kunnen doen. Verder breng je een week door met mensen die net als jij eerstejaars zijn, en sommige keigroepjes blijven elkaar ook tot ver na de KEIweek nog zien (dit geldt overigens voor een minderheid van de KEIgroepjes, maar dat ter zijde).

De Keiweek is ook nuttig om alle studentenorganisaties te leren kennen. En dan heb ik het niet alleen over de studentenverenigingen (hoewel die natuurlijk ook belangrijk zijn), maar ook bijvoorbeeld over de ACLO, de USVA, het GSp, etc, etc.
Oud 19-07-2005, 19:28
Verwijderd
Ik denk dat ik er wel heen ga dan, maar niet in een groepje. Ik kan netzo goed een paar dagen uitkiezen om heen te gaan, vervoer is toch geen probleem. Er is toch ook zo'n speciale markt met 'kraampjes' van de ACLO en studentenverenigingen enzo?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 21:16
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Citaat:
Chesterfield schreef op 19-07-2005 @ 00:16 :
groningen rocks

Kga sowieso deelnemen aan de keiweek en ook aan t introductiekamp van de economische faculteit

Kgeloof dat van m'n oud zesde klas 40/58 naar groningen gaan en bijna iedereen doet mee aan de keiweek... wordt dus alcoholfestijn
ik wens Chris en mijn andere oud-klasgenootjes veel plezier toe
Oud 19-07-2005, 23:50
Verwijderd
Wie verzint er nou dat de keiweek tijdens Lowlands is
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 23:52
Verwijderd
Bovendien kun je alle dagen dronken worden en mensen leren kennen in Groningen. De introductie van je studie lijkt me nuttiger, maar voor mensen uit andere delen van het land is het misschien wel handig om te weten waar Vindicat, De 3 en de Palace zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 10:22
NN
NN is offline
Citaat:
MCH schreef op 20-07-2005 @ 00:52 :
Bovendien kun je alle dagen dronken worden en mensen leren kennen in Groningen. De introductie van je studie lijkt me nuttiger, maar voor mensen uit andere delen van het land is het misschien wel handig om te weten waar Vindicat, De 3 en de Palace zijn.
Zodat je weet waar je vooral niet heen moet...
Oud 20-07-2005, 12:25
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 20-07-2005 @ 11:22 :
Zodat je weet waar je vooral niet heen moet...
duhhh
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 20:43
levi's
levi's is offline
De 3 is altijd wel gezellig, geen problemen mee
Oud 04-08-2005, 19:26
KEI-week
KEI-week is offline
Mochten mensen zich nog niet opgegeven hebben (ik kan me niet voorstellen waarom niet).
Meld je dan snel aan! Dit kan nog tot de 12e, maar als je het voor de 5e doet kunnen we je de deelnemersinfo en het polsbandje voor alle toegang nog toesturen vóór de KEI-week, zodat je bij de daginschrijving niet in de rij hoeft te staan.
Oud 04-08-2005, 23:46
J3s
J3s is offline
Citaat:
KEI-week schreef op 04-08-2005 @ 20:26 :
deelnemersinfo en het polsbandje voor alle toegang
Eh ik heb me ingeschreven en heb info thuis gestuud gekregen maar geen polsbandje??
Oud 05-08-2005, 15:42
QNS
QNS is offline
Ik ga ook dus het word leuk.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 19:43
Str0nk
Str0nk is offline
Ik hoop dat ik niet uit de toon val als stronk zijnde
Al gekeken naar de diverse keiweek activiteiten? Ik heb er tot nu toe slechts twee kunnen ontwaren die me wat leken.
Oud 10-08-2005, 14:20
igfy
igfy is offline
je kan ook op eigen houtje naar die markten gaan, als je echt niet van zuipen houdt. Ik heb ook geen kei gelopen maar ben wel bij een aantal vereniginbgen wezen kijken. (maar mss kom je er niet bij alle verenigingen in zonder keibandje, dat weet ik niet)
Oud 10-08-2005, 14:36
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
igfy schreef op 10-08-2005 @ 15:20 :
je kan ook op eigen houtje naar die markten gaan, als je echt niet van zuipen houdt. Ik heb ook geen kei gelopen maar ben wel bij een aantal vereniginbgen wezen kijken. (maar mss kom je er niet bij alle verenigingen in zonder keibandje, dat weet ik niet)
nee, sommige verenigingen zullen daarop idd controleren. En dan voornamelijk Vindicat, daar kom je echt niet binnen zonder polsbandje. Albertus ws ook niet (maar dat weet ik niet zeker), maar bij de overigen zul je wel binnenkomen. Die verenigingen hebben ook vaak dat ouderejaarsstudenten nog lid worden.
Oud 10-08-2005, 14:43
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
KEI-week schreef op 04-08-2005 @ 20:26 :
(ik kan me niet voorstellen waarom niet).
you funny...
Oud 10-08-2005, 14:56
Farfalla
Farfalla is offline
Hm, ik ga ook naar die Keiweek, maar heb onverwacht geen slaapplek meer en die sleep-in lijkt me echt totaal niks, maar weet misschien weet iemand daar iets over te vertellen? het klinkt iig niet leuk, met je slaapzakje en matje er naar toe...
Reageren

Regels voor berichten