Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2005, 17:25
madyliefje
madyliefje is offline
ik heb deze week de introductieweek van mijn nieuwe opleiding onderwijsassistent maar op de school waar ik de opleiding volg werken ze met het '' natuurlijk leren'' ik vind het allemaal een beetje erg wazig , zo moesten we vandaag gaan volksdansen wie heeft er meer ervaring met het ''natuurlijk leren'' ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2005, 09:23
roosjemarijn
roosjemarijn is offline
Natuurlijk leren

Bij Natuurlijk Leren nemen we de wijze waarop mensen van nature leren als uitgangspunt. Dit betekent dat het leren start vanuit de praktijk. Een praktijkprobleem (prestatie) is de directe aanleiding om met de studie te beginnen. De theorie is dus gekoppeld aan de praktijk. Vroeger werkten we in principe andersom. De leerlingen bestudeerden gedurende langere tijd theorie om die later in de beroepspraktijk te kunnen toepassen. Het directe nut van de lessen was voor hen vaak niet inzichtelijk. Dit maakte het voor leerlingen soms moeilijk om zich te motiveren voor het bestuderen van de theorie.

Door de directe koppeling van de theorie aan de praktijk, hopen we bij leerlingen de motivatie te verhogen en het nut van de theorie inzichtelijk te maken. Bovendien biedt deze werkwijze leerlingen de mogelijkheid voor zichzelf een afwisselend weekprogramma te maken. Ook de omgang met moderne technieken kan motivatieverhogend werken.

Daarnaast biedt het doen van prestaties voor de leerlingen de mogelijkheid om al in een vroeg opleidingsstadium kennis te maken met de verschillende functies en werkgebieden in het beroepenveld waarvoor ze worden opgeleid. Zo kunnen ze al vroegtijdig tot de ontdekking komen, welke gebieden wel en welke niet hun interesse genieten.

http://www.davinci.nl/loopbaancentrum/Natuurlijk_leren_/natuurlijk_leren_.html

bij natuurlijk leren proberen ze eigenlijk eerst je interesse te wekken voor je er zelf mee aan de slag kunt gaan. Zodat je gemotiveerd bent. Lijkt mij wel een leuke manier van leren.

Ik heb er zelf geen ervaring mee trouwens, maar zo is het een beetje duidelijk wat het precies inhoud.

Er staat overigens heel veel over op internet, gewoon even googelen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 10:01
Verwijderd
Dat ligt kennelijk in hetzelfde straatje als PGO, ProbleemGestuurd Onderwijs. Bouw je eigen STM - o ja, daar moet je eerst quantummechanica voor begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 10:13
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Snees schreef op 26-08-2005 @ 11:01 :
Dat ligt kennelijk in hetzelfde straatje als PGO, ProbleemGestuurd Onderwijs. Bouw je eigen STM - o ja, daar moet je eerst quantummechanica voor begrijpen.
Sociaal Technologisch Model
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 10:20
Love,SweetLove
Love,SweetLove is offline
Citaat:
madyliefje schreef op 25-08-2005 @ 17:25 :
ik heb deze week de introductieweek van mijn nieuwe opleiding onderwijsassistent maar op de school waar ik de opleiding volg werken ze met het '' natuurlijk leren'' ik vind het allemaal een beetje erg wazig , zo moesten we vandaag gaan volksdansen wie heeft er meer ervaring met het ''natuurlijk leren'' ?
Met punten op het eind van de zin leest het echt een stuk makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Rachel schreef op 26-08-2005 @ 11:13 :
Sociaal Technologisch Model
Ik dacht eerder aan een Scanning Tunneling Microscope.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 12:34
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Snees schreef op 26-08-2005 @ 11:41 :
Ik dacht eerder aan een Scanning Tunneling Microscope.
Tja, in mijn studie is het dat wat ik zei ;p
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten