Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2002, 09:20
kleinedraak
Ik automulteer zelf ook en daarom wil ik er een spreekbeurt over houden, heeft iemand nog tips van dingen wat ik erin kan zetten of weet nog ergens een site reageer ffffffe. Kheb ut hard nodig, anders kun je het ook naar kleineghcdraak@hotmail.com sturen

Alvast bedankt xxxxxxxxx-jes Esther
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2002, 09:25
Verwijderd
Da's knap .. automulteren
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 09:30
Frida
Frida is offline
Oud 09-06-2002, 09:31
kleinedraak
Denk je dat je grappig bent ofzow plaats dan nix. Je begrijpt best wat ik bedoel
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 09:34
Anne
Anne is offline
Citaat:
kleineghcdraak schreef:
Denk je dat je grappig bent ofzow plaats dan nix. Je begrijpt best wat ik bedoel
Ja, maar je had het verkeerd geschreven Ten eerste moet je dus AUTOMUTILEREN zeggen, maar dat had je zelf ook wel door, denk ik. Verder kun je het over de redenen (waarom doen mensen het) vertellen en hoe professionele hulp er uit ziet. Maar als je het zelf doet, komt het dan niet veel te dichtbij? Ik zou het nooit kunnen... (oké, mijn eindtoneelstuk ging er over, maar dat is toch meer toneelspel en mensen denken dan gauw dat het allemaal verzonnen is).
Oud 09-06-2002, 09:44
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
kleineghcdraak schreef:
Ik automulteer zelf ook en daarom wil ik er een spreekbeurt over houden, heeft iemand nog tips van dingen wat ik erin kan zetten of weet nog ergens een site reageer ffffffe. Kheb ut hard nodig, anders kun je het ook naar kleineghcdraak@hotmail.com sturen

Kan je misschien aan je klas uitleggen waarom je het doet, want ik weet zeker dat heel veel mensen (waaronder ik) zich er helemaal niks bij kunnen voorstellen dat je in je eigen mooie zachte vel gaat zitten snijden.
Oud 09-06-2002, 09:50
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:

Kan je misschien aan je klas uitleggen waarom je het doet, want ik weet zeker dat heel veel mensen (waaronder ik) zich er helemaal niks bij kunnen voorstellen dat je in je eigen mooie zachte vel gaat zitten snijden.
"Mooi? Ik ben helemaal niet mooi. Ben het toch niet waard!". Ik denk dat onvrede met uiterlijk zeer zeker een ingredient van automutilatie is.
Oud 09-06-2002, 09:55
PV
PV is offline
Citaat:
dystopia schreef:
"Mooi? Ik ben helemaal niet mooi. Ben het toch niet waard!". Ik denk dat onvrede met uiterlijk zeer zeker een ingredient van automutilatie is.
Jup met blijvende littekens word je wel mooi.
(Ik snap t ook niet)
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 10:04
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Vel = per definitie mooi.

Massahysterie, dat is -IMHO- een ingredient van automutilatie.
Oud 09-06-2002, 10:39
kleine wicca
kleine wicca is offline
ey..........ik denk wel dat je heel goed na moet denken voor je je spreekbeurt zomaar over automutilatie doet, als je wil gaan vertellen dat je het zelf ook doet, bereid je dan maar vast voor op een hoop onbegrip, hoe vervelend ook, het zou ook best kunnen zijn dat meer mensen het weten dan aan wie jij et verteld hebt, zulk soort dingen kunnen in ene keer bovenkomen.
Of misschien zitten er wel kinderen bij jou in de klas die het doen, maar dat jij (nog) niet weet en voor hen kan het ook best moeilijk zijn.
mah jah een goed site vinnik: www.angelfire.com/rpg/automutilatie
staat heel veel op, mensen vinden daar ook wel herkenning.

veel succes!!
Oud 09-06-2002, 10:44
Verwijderd
Citaat:
Sister Bliz schreef:

massahysterie??? bedoel je daarmee dat het een soort van trent is ofzo? (het spijt me als ik het niet goed begrepen heb).

eventjes ontopic: je kunt bovenaan de topiclist even kijken bij de hulpinstanties enzo. daar staan ook handige links bij.

het lijkt me op zich een hele goede spreekbeurt, maar zorg er alsjeblieft voor dat je niet op nog meer ideeen gebracht wordt. dat zou een heel verkeerde uitwerking zijn...
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 11:04
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
PV schreef:

Jup met blijvende littekens word je wel mooi.
(Ik snap t ook niet)
Hmm. Uhm nee. Vaak is het zo dat het gepaard gaat met depressie. Geen zin meer hebben om te leven. Zelfmoordplannen. De onkunde om de emoties niet op een andere manier uit te drukken (woorden bijv.). Maar ook met je hand tegen een muur beuken om de pijn te voelen is een vorm van automutilatie (populair onder jongens).
Oud 09-06-2002, 11:05
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:

Mooi zit al vol van de subjectiviteit.

Citaat:
Denk dat het meer onbewust-logisch is ipv. 'meelopergedrag' oid.
Oud 09-06-2002, 11:16
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
me blackrose schreef:
[B]
massahysterie??? bedoel je daarmee dat het een soort van trent is ofzo? (het spijt me als ik het niet goed begrepen heb).

B]
Niet helemaal waar. Maar ikben ervan overtuigd dat veel mensen zichzelf gaan snijden, omdat ze lezen, bv op dit forum, dat anderen het doen.
Oud 09-06-2002, 11:42
~*ErOs*~
~*ErOs*~ is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:

Niet helemaal waar. Maar ikben ervan overtuigd dat veel mensen zichzelf gaan snijden, omdat ze lezen, bv op dit forum, dat anderen het doen.
*bemoeit zich er ook mee* true.
natuurlijk, die mensen zijn er altijd en overal. het is alleen een belediging voor de mensen die er wel erg mee zitten of er wel voor behandeld worden bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 11:44
Frida
Frida is offline
Je kan je spreekbeurt beginnen met een stukje dat je schreef over je eigen gevoelens ( dit kan geheel anoniem)

anders vind je hier wel enkele mensen die wat schrijven over eigen ervaringen ermee

Of hier misschien

Je kan ook wat opzoeken over de borderline of andere psychische stoornissen waar het vaak bij voorkomt. Het is namelijk niet alleen bij mensen met depressieve neigingen.
In de bibliotheek oid vind je vast ook wel foto-materiaal dat je na je spreekbeurt aan de luisteraars kan tonen.
Oud 09-06-2002, 11:47
Frida
Frida is offline
Citaat:
kleineghcdraak schreef:

qua inhoud vind je hier misschien wat :

http://huizen.dds.nl/~laura_d/symptomen.html

en verder zou ik zeker het waarom, de aanleiding dus, het verloop( of het van kwaad naar erg evalueerd) wat er aan gedaan wordt. Zoek misschien wat percentages op over hoevaak het voorkomt bij jongens/meisjes en hoelang het duurt voor ze ermee nr buiten komen.

Je kan vast ook terecht bij enkele stichtingen zoals het Riagg
Oud 09-06-2002, 11:53
Miracle
Miracle is offline
Twee internetsites die ik van een ander forum heb:

http://members.tripod.com/~manyppl/automutilatie.html

http://www.angelfire.com/rpg/automutilatie/tips1.htm

succes ermee!
Oud 09-06-2002, 17:57
Verwijderd
hee kleineghcdraak,
ik heb verder geen links ofzo, maar een vraagje

Als je je spreekbeurt afhebt, wil je em dan hier op plaatsen, of als je em niet op t forum wil, naar mij mailen
want ik ben er wel benieuwd naar!

Succes met je spreekbeurt, en ook met het stoppen met automutolatie

(ik neem aan dat je wil stoppen iig... alhoewel da niet uit je post duidelijk wordt. Vergeef me als dat niet zo is)
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 18:25
kleinedraak
thanx maar wat is je meeladres dan. Nee ik snij nu niet meer daarom vertel ik er ook over anders zou ik het denk ik niet kunne
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 18:39
Verwijderd
Citaat:
kleineghcdraak schreef:
thanx maar wat is je meeladres dan. Nee ik snij nu niet meer daarom vertel ik er ook over anders zou ik het denk ik niet kunne
goed zo, dat je niet meer snijdt.
lijkt me idd echt heel moeilijk om te vertellen over automutolatie, as je zelf snijdt.
Ga je je klas vertellen dat je t zelf ook hebt gedaa? Da lijkt me namelijk ook moeilijk!
Mijn mailadres is vleermuissie@hotmail.com maar dat staat ook in de info

succes met je spreekbeurt!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 23:05
PV
PV is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Hmm. Uhm nee. Vaak is het zo dat het gepaard gaat met depressie. Geen zin meer hebben om te leven. Zelfmoordplannen. De onkunde om de emoties niet op een andere manier uit te drukken (woorden bijv.). Maar ook met je hand tegen een muur beuken om de pijn te voelen is een vorm van automutilatie (populair onder jongens).
Tja maar littekens zijn blijvend, daar gaat het mij om. Als je je een paar maanden later wel weer goed voelt blijf je die herinneringen elke dag zien, wat mij dan weer een reden lijkt je weer slecht te gaan voelen, en zo blijf je bezig. Misschien denken de meeste mensen er op dat moment niet bij na wat de gevolgen zijn
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 08:52
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
PV schreef:

Tja maar littekens zijn blijvend, daar gaat het mij om. Als je je een paar maanden later wel weer goed voelt blijf je die herinneringen elke dag zien, wat mij dan weer een reden lijkt je weer slecht te gaan voelen, en zo blijf je bezig. Misschien denken de meeste mensen er op dat moment niet bij na wat de gevolgen zijn
Kwestie van relativeren joh. Ik heb ook een aantal littekens (niet door automutilatie) en denk je dat ik dat leuk vind? Natuurlijk had ik ze liever niet, maar ze zijn er nou eenmaal. Ik zei net al: "wat maken littekens nou uit wanneer je toch dood wilt of wanneer je jezelf toch al uiberlelijk vindt?".

Ooit ben je ermee begonnen. Dat heeft een aantal gevolgen gehad. Wanneer je die gevolgen accepteert kun je het verleden loslaten en verder gaan met je leven en je weer oprechts goed voelen. En da's meer een proces.

Maar ja. Als je daarentegen niet vecht. En gewoon maar denkt van 'oh wat ben ik lelijk' of 'ik ben nu nog lelijker' of 'ze zien het'. Dan kom je niet verder, blijf je hangen. Zeker als je dan denkt van 'het maakt toch niet uit' en weer verder gaat.

Als iemand het ziet dan kun je toch best zeggen van: ik ben een aantal jaar geleden een tijdje depressief geweest waardoor ik het leven niet meer zag zitten en ik automutileerde? Juist op die manier zorg je ervoor dat mensen weten wat het is en zorg je dat het meer algemeen aanvaard wordt dat mensen dat doen, of hebben gedaan. Ik zelf wist 1,5 jaar geleden nl. niet eens wat is.
Oud 12-06-2002, 09:50
PV
PV is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Kwestie van relativeren joh. Ik heb ook een aantal littekens (niet door automutilatie) en denk je dat ik dat leuk vind? Natuurlijk had ik ze liever niet, maar ze zijn er nou eenmaal. Ik zei net al: "wat maken littekens nou uit wanneer je toch dood wilt of wanneer je jezelf toch al uiberlelijk vindt?".
Op dat moment idd, maar als je na een tijdje niet meer dood wilt en jezelf niet meer lelijk vind etc heb je wel die littekens nog steeds. Ik vind het ook niet echt eerlijk tegenover mensen die niet door hun eigen 'schuld' littekens e.d. hebben. Die kunnen er niks aan doen, terwijl anderen het opzettelijk doen. Maar das meer iets persoonlijks.

Citaat:
dystopia schreef:
Ooit ben je ermee begonnen. Dat heeft een aantal gevolgen gehad. Wanneer je die gevolgen accepteert kun je het verleden loslaten en verder gaan met je leven en je weer oprechts goed voelen. En da's meer een proces.

Maar ja. Als je daarentegen niet vecht. En gewoon maar denkt van 'oh wat ben ik lelijk' of 'ik ben nu nog lelijker' of 'ze zien het'. Dan kom je niet verder, blijf je hangen. Zeker als je dan denkt van 'het maakt toch niet uit' en weer verder gaat.
Je kan er ook niet mee beginnen maar een andere, betere oplossing zoeken. In mijn ogen geeft snijden alleen maar meer problemen dan dat je ze er mee oplost.

Citaat:
dystopia schreef:
Als iemand het ziet dan kun je toch best zeggen van: ik ben een aantal jaar geleden een tijdje depressief geweest waardoor ik het leven niet meer zag zitten en ik automutileerde? Juist op die manier zorg je ervoor dat mensen weten wat het is en zorg je dat het meer algemeen aanvaard wordt dat mensen dat doen, of hebben gedaan. Ik zelf wist 1,5 jaar geleden nl. niet eens wat is.
Moet het algemeen aanvaard worden dat mensen zichzelf verminken? Lijkt mij niet, als je ermee bedoelt dat het over een tijdje doodnormaal wordt gevonden.
Ik wist t ook niet tot ik op dit forum kwam, had t wel eens gezien bij een oude vriendin maar ik dacht er toen niet over na wat t precies was.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 09:56
Verwijderd
Citaat:
PV schreef:

Moet het algemeen aanvaard worden dat mensen zichzelf verminken? Lijkt mij niet, als je ermee bedoelt dat het over een tijdje doodnormaal wordt gevonden.
Ik wist t ook niet tot ik op dit forum kwam, had t wel eens gezien bij een oude vriendin maar ik dacht er toen niet over na wat t precies was.
nou kijk, dat iemand zichzelf gaat verminken heeft een rede. het moet natuurlijk niet doodnormaal worden gevonden, maar het is een soort ziekte, en daar kunnen mensen wel wat meer rekening mee houden. ok, je bent er zelf mee begonnen enzo, je doet het jezelf aan, maar het kómt niet allemaal door jezelf. ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2002, 10:30
Little miss NAUGHTY
Little miss NAUGHTY is offline
Heej kleineghcdraak.

Ik vind het heel knap dat je gestopt bent. Mij lukt het niet. Ik automutileer zelf ook, pas geleden is bijna de hele school daar achter gekomen, ze hebben lekker geroddeld. Omdat ik mijn klasgenoten liever zelf het verhaal vertel dan dat ze het in een andere versie te horen krijgen, heb ik besloten een spreekbeurt te houden. Over mijn automutileren en borderline. Zou je misschien jouw spreekbeurt willen mailen, dan weet ik tenminste hoe ik het ongeveer kan vertellen. Het lijkt me namelijk nogal moeilijk. Mijn adres is klein_gek_kaboutertje@hotmail.com.

Sterkte kuzz kleintje
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 11:10
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
PV schreef:
Op dat moment idd, maar als je na een tijdje niet meer dood wilt en jezelf niet meer lelijk vind etc heb je wel die littekens nog steeds.
I know. Acceptatievermogen. Inzien dat je fouten hebt gemaakt en met die fouten leren leven, hoe moeilijk dat ook is.

Citaat:
Ik vind het ook niet echt eerlijk tegenover mensen die niet door hun eigen 'schuld' littekens e.d. hebben. Die kunnen er niks aan doen, terwijl anderen het opzettelijk doen. Maar das meer iets persoonlijks.
Dat kan ik me wel voorstellen ja.

Citaat:
Je kan er ook niet mee beginnen maar een andere, betere oplossing zoeken. In mijn ogen geeft snijden alleen maar meer problemen dan dat je ze er mee oplost.
Ben ik met je eens, maar niet alleen snijden. Automutilatie an sich. Littekens vermoeilijken het alles wel enigzins ja.

Citaat:
Nee. Dat bedoel ik niet. Het moet bespreekbaar zijn, geen taboe zijn. Net zoals homosexualiteit. Mensen moeten het kunnen uiten
Reageren

Regels voor berichten