Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2005, 10:49
MHRpoWah
MHRpoWah is offline
goedendag allemaal

Toen ik 14 was (3 havo) moest ik mijn pakket kiezen. Het ging dat jaar niet erg lekker.Ik interesseerde mij niet in school , zat met verkeerde mensen in de klas etc. Toen ik aan het einde van het jaar mijn profiel moest kiezen boeide het me niet zoveel.

Het maakte me niet uit, als ik maar over zou gaan. Mijn mentor zelf was er ook niet echt mee bezig.
Nu zit ik in 5 havo, ben 16 jaar. En het gaat goed op school en ben nu veel bezig met mijn toekomst. Echter, ik ben niet tevreden met mijn havo diploma, en wil vwo.

Ook aangezien ik nu piloot wil worden heb ik de verkeerde keuzes toen gemaakt. Ik heb E&M met Duits,geen frans. Nu heb ik van mensen gehoord dat je alsnog door kan stromen naar het vwo, alleen is het wat lastiger.

Ik kan me gewoon moeilijk voorstellen dat wanneer je als jongen van 14 een keuze maakt, je vor de rest van je leven een bepaald beroep afvalt. (in mijn geval piloot).

Zijn er mensen die dit herkennen, of er ervaring mee gehad hebben?

Reageer Hier!

(sorry voor lange verhaal)
Oud 26-08-2005, 10:59
Verwijderd
Meestal ga je toch voor het pakket dat je het meest aanspreekt (leuk lijkt), en er wordt vanuit gegaan dat je ook in die hoek werk zoekt later.

Maar waarom kun je met E&M geen piloot worden?
Wat voor opleiding is dat, wat zijn de toelatingseisen?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 11:06
MHRpoWah
MHRpoWah is offline
mijn vakkenpakket is in principe goed, maar destijds heb ik er geen rekening mee gehouden dat ik evt de keuze voor vwo zou willen maken. Vandaar heb ik geen frans.

toelatingseisen voor een vliegopleiding, staat dat je op vwo niveau minimaal wiskune a1+2 en Na1 moet hebben, en op havo niveau minimaal wiskunde B1en Na1.
HEt veranderen van mijn pakket hier op de havo lukt niet meer op korte termijn (heb nog 1 jaar) dus ga ik na1 kiezen op vwo.

als ik natuurlijk door kan stromen. Heb er wel vertrouwen in aangezien mijn cijfers op de havo redelijk hoog liggen.
Oud 26-08-2005, 16:41
MHRpoWah
MHRpoWah is offline
j
Oud 26-08-2005, 19:23
Verwijderd
Ik denk dat het wel moet lukken dan. Ik heb E&M maar kon bij mij op school daar geen nat1 bij kiezen. Hoop voor jou dat dat wel kan, want dan kan je gewoon piloot gaan worden.

En over het niveau, ik weet niet precies wat je cijfers zijn. Maar als jij 7-7.5 gemiddeld op de havo hebt moet het atheneum ook wel lukken denk ik.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 19:55
vliegtuig
vliegtuig is offline
Ik had ook ooit het idee om piloot te worden maar ook ik heb e&m HAVO gedaan. Om dan op vwo na1 te kiezen lijkt me lastig omdat je ardig wat gemist hebt waneer je op havo geen na heb gehad.

Wat je wel zou kunnen doen is probeeren stertificaten te halen voor natuurkunde en wi b1. Ik geloof dat de meeste piloten opleidingen ook meerdere keren per jaar starten dus waneer je je certificaten heb gehaald hoef je niet perse een heel jaar te verliezen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten