Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2004, 18:26
Madfet
Madfet is offline
Even kort voor de mensen, die de meest succesvolle science-fiction serie niet kennen:

Voorafgaand
O'Neill wordt herenigd met zijn oude team en reist via de Stargate terug naar Abydos. Daar treft hij Daniel Jackson, een onderzoeker die bij het vorige bezoek is achtergebleven. Deze heeft een ontdekking gedaan die direct betrekking heeft op de Stargate en het voorval op aarde. Hij heeft een antieke kaart gevonden, waarop een heleboel locaties naar Stargates op staan afgebeeld, op plaatsen in het hele universum.

De Goa'ulds die eerder op aarde een aanval pleegden, maken gebruik van een soortgelijke kaart en duiken ook op Abydos op. Een kort gevecht is het gevolg, waarbij de wezens nog meer mensen gijzelen. O'Neill en Jackson zijn vastbesloten de wezens te volgen en hun dierbaren te bevrijden.

Egyptische poort
De Stargate is een buitenaardse, antieke poort, afkomstig uit de Egyptische oudheid, en biedt toegang tot andere werelden. De poort wordt bewaakt door een geheime afdeling van het Amerikaanse leger: 'Stargate Command'. Deze organisatie staat onder leiding van Generaal Hammond en gebruikt de Stargate om speciale teams naar andere werelden te sturen, om daar onderzoek te doen.

Facts
Deze serie betekent de terugkeer op de Nederlandse televisie van Richard Dean Anderson, die we nog kennen van de tv-serie MacGyver.

De succesvolle serie is in Amerika inmiddels aan haar achtste seizoen bezig, is maar liefst zes keer genomineerd voor een ‘Emmy’ en heeft diverse ‘Saturn Awards’ gewonnen.

Inmiddels bestaat er ook een Spin-off: Stargate Atlantis.

Nog meer liefhebbers van deze serie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2004, 18:28
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
De serie heb ik nooit gekeken, de film vond ik wel goed.
Oud 22-11-2004, 18:29
Agamemnon
Agamemnon is offline
Serie vind ik niet geweldig, film ging wel.
Oud 22-11-2004, 18:29
Madfet
Madfet is offline
O en vandaag een dubbele aflevering, namelijk:

Maandag 22 november om 20.30 uur
Bane
Tijdens een missie wordt Teal’c gestoken door een vreemd insect. Hij wordt dodelijk ziek.
Maandag 22 november om 21.25 uur
The Tok’ra (1)
Kapitein Carter heeft een droom. Ze ziet zichzelf door een doolhof van blauwe wanden rennen. Ze beweert dat het om de basis van de Top’ra gaat. Om dit te onderzoeken neemt SG-1 contact op met de Tok’ra.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 20:14
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 20:26
Verwijderd
Verdomme ik wil Star Trek terug i.p.v. die extra kut-aflevering van die flutserie.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 20:29
PieterB
PieterB is offline
Citaat:
Olafant schreef op 22-11-2004 @ 21:26 :
Verdomme ik wil Star Trek terug i.p.v. die extra kut-aflevering van die flutserie.
hoe vet waren die afgelopen afleveringen met de xindi...
Oud 22-11-2004, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Olafant schreef op 22-11-2004 @ 21:26 :
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 20:32
RanC
RanC is offline
Citaat:
killermachine85 schreef op 22-11-2004 @ 21:29 :
hoe vet waren die afgelopen afleveringen met de xindi...
Niet te vergeten die cliffhanger met die Nazi-alien...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 21:34
Madfet
Madfet is offline
Citaat:
RanC schreef op 22-11-2004 @ 21:32 :
Niet te vergeten die cliffhanger met die Nazi-alien...
Lol. Hoe vaak zijn ze nu al terug in de tijd geweest. Over verkrachting van Star Trek gesproken. Zelfs de Borg waren huiverig voor tijdreizen en dat hebben ze dan ook slechts een keer geflikt.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Madfet schreef op 22-11-2004 @ 22:34 :
Lol. Hoe vaak zijn ze nu al terug in de tijd geweest. Over verkrachting van Star Trek gesproken. Zelfs de Borg waren huiverig voor tijdreizen en dat hebben ze dan ook slechts een keer geflikt.
Ah joh...geeft niets.

Enterprise is de beste sinds de originele. De rest zuigt met die krappe gaye uniformpjes.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 00:31
AJMouse
AJMouse is offline
Ik kijk nu mee met S1 van stargate atlantis, en in jan of feb gaat seizoen 8 van sg1 weer verder.

Fantastisch als je het volgt.
Oud 23-11-2004, 09:48
Jolt
Jolt is offline
Alles al gezien van SG 1 nu dus een beetje saai. Film was wel lachen.
Oud 24-11-2004, 12:29
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 23-11-2004 @ 01:31 :
Ik kijk nu mee met S1 van stargate atlantis, en in jan of feb gaat seizoen 8 van sg1 weer verder.

Fantastisch als je het volgt.
Vanaf maart 2005 zal men beginnen met het opnemen van seizoen 9.

Deze serie is geweldig, boordevol wendingen, actie, humor(!), horror en romantiek(?). De hele serie met steeds weer vebeterende verhaallijnen tot aan het einde tot is een verfrissing, een verademing ten op zichte van het gewoonlijke bagger sci-fi, dat we in Star Trek ( no offence) zien.

Wat SG atlantis betreft. Die heb ik nog niet gezien, wel over gelezen. Kwalitatief zal het wel onder SG-1 liggen. Want Teal'c met zijn grappige gezichtsuitdrukkingen en Richard Dean Anderson met zijn hilarische momenten, zijn toch wel een beetje uniek.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 14:23
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 24-11-2004 @ 13:29 :
Vanaf maart 2005 zal men beginnen met het opnemen van seizoen 9.

Deze serie is geweldig, boordevol wendingen, actie, humor(!), horror en romantiek(?). De hele serie met steeds weer vebeterende verhaallijnen tot aan het einde tot is een verfrissing, een verademing ten op zichte van het gewoonlijke bagger sci-fi, dat we in Star Trek ( no offence) zien.

Wat SG atlantis betreft. Die heb ik nog niet gezien, wel over gelezen. Kwalitatief zal het wel onder SG-1 liggen. Want Teal'c met zijn grappige gezichtsuitdrukkingen en Richard Dean Anderson met zijn hilarische momenten, zijn toch wel een beetje uniek.

Daar ben ik het mee eens. De vijand die ze hebben in atlantis vind ik niet echt interessant (mythologie goa'ulds connectie wel ontzettend). Toch kan atlantis nog wel boeiend worden. Sg1 zal bij mij altijd op nr 1 staan trouwens om de redenen die je net noemde.

Ze zijn nu de laatste eps van S8 aan et filmen (want ze lopen altijd op achter: vandaar de winterstop). Waarschijnlijk gaat S8 in Canada of Engeland eerder verder (zoals elk jaar), maargoed, das alleen maar mooi want dan verschijnen de downloads eerder .
Oud 28-11-2004, 15:05
Madfet
Madfet is offline
Maandag 29 november om 20.30 uur

The Tok’ra’ deel II

De Tok'ra wijst het verzoek om een bondgenootschap te vormen tegen de Goa’uld af. De reden hiervoor is dat de planeet Aarde niet voldoende veiligheid kan bieden.

Maandag 29 november om 21.25 uur

Spirits

SG-11 is nog niet terug van de missie naar de planeet PXY 887. Ze hebben daar recentelijk het element Trinium ontdekt. Omdat O'Neill gewond is, neemt Carter de leiding over het SG-1 team over.

Niet te missen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 20:20
KIET
KIET is offline
Hoewel ik altijd al fan van Star Trek ben geweest, moet ik eerlijk zeggen dat StarGate in vele opzichten aanzienlijk leuker en beter is dan de hedendaagse Star Trek. TNG en DS9 waren van nog zeer hoog en goed niveau, Voyager en Enterprise gingen volledige de andere kant op.

StarGate biedt gewoon veel meer dan de andere SF-series van deze tijd: de serie is gewoon goed uitgewerkt, de casting is geweldig (ik ben altijd al dol geweest op Richard Dean Anderson, maar de rest doet het ook ) en de plots zijn goed op bijna alle fronten, van een maatschappelijke kwestie tot de hoeveelheid humor die erin zit. Vooral O'Neill's uitspraken zijn simpelweg geniaal "Hammond is insisting that we have a socialpolitical nerd to offset our overwhelming coolness." Het neemt dan ook geregeld zichzelf en Star Trek op de hak

Wat mij betreft is er maar één (SF-)serie die nog beter is dan StarGate SG-1: Firefly!
Oud 28-11-2004, 20:28
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
KIET-2 schreef op 28-11-2004 @ 21:20 :
van een maatschappelijke kwestie tot de hoeveelheid humor die erin zit. Vooral O'Neill's uitspraken zijn simpelweg geniaal "Hammond is insisting that we have a socialpolitical nerd to offset our overwhelming coolness." Het neemt dan ook geregeld zichzelf en Star Trek op de hak

Heb jij de aflevering "Windows of oppurtunity" uit seizoen 4 gezien? Dat is een en al lachen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 21:16
Talon
Talon is offline
ik heb t/m seizoen 7 op dvd
en heb inmiddels alle afleveringen van atlantis, die uit zijn, gezien
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 21:41
Madfet
Madfet is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 28-11-2004 @ 21:28 :
Heb jij de aflevering "Windows of oppurtunity" uit seizoen 4 gezien? Dat is een en al lachen.
He, het moment supreme is toch wel wanneer Teal'c een keer een Jaffa mop vertelt.

Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 21:43
Madfet
Madfet is offline
Citaat:
Talon schreef op 28-11-2004 @ 22:16 :
ik heb t/m seizoen 7 op dvd
en heb inmiddels alle afleveringen van atlantis, die uit zijn, gezien
Wat is het beste seizoen? Ik zelf gok op seizoen 3.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 17:31
PieterB
PieterB is offline
Weet iemand wanneer strak trek weer gewoon komt, ipv van 2 afleveringen van die zutzooi.
Oud 29-11-2004, 22:33
Talon
Talon is offline
Citaat:
killermachine85 schreef op 29-11-2004 @ 18:31 :
Weet iemand wanneer strak trek weer gewoon komt, ipv van 2 afleveringen van die zutzooi.
zit niet te zeiken man
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 22:35
Talon
Talon is offline
Citaat:
Madfet schreef op 28-11-2004 @ 22:43 :
Wat is het beste seizoen? Ik zelf gok op seizoen 3.
hm.. tot nu toe toch wel 7 denk ik, echt een tof einde
eigenlijk zou daar een heel eind het einde van de serie kunnen zijn. ik zal verder niks verklappen

maar ze hebben seizoen 8 toch al af, en zijn bezig met 9, dus er komt nog vanalles
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 05:53
AJMouse
AJMouse is offline
Net aflevering 14 van atlantis gekeken Kan niet wachten tot sg1 verder gaat.

Ik vind Wormhole X-treme ofzo, die ep, fantastisch.. de humor.. te ziek.

Als teal'c lacht (om wat voor reden dan ook) dan hou ik et ook niet meer, dat is zó onnatuurlijk! Heb je die extra gezien dat ze eh Inside gaan (ofwel achter de schermen)? Teal'c presenteert er iig eentje, superhumor. Al die gasten trouwens.
Oud 06-12-2004, 17:51
Madfet
Madfet is offline
Maandag 6 december om 20.30 uur

Touchstone

De missie van SG-1 is terugkeren naar PX7-941, dat ook wel Madrona wordt genoemd door de inwoners. Ze willen daar de effecten en technologie achter de ‘Touchstone’ bestuderen. Het SG-1 team wordt alleen door de Madronans beschuldigd van het stelen van de ‘Touchstone’.
Maandag 6 december om 21.25 uur

The Fifth Race

SG-1 reist naar een oude kamer, waar inscripties te vinden zijn van buitenaardse wezens. Ze proberen de buitenaardse taal te ontcijferen.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 18:12
Madfet
Madfet is offline
Citaat:
killermachine85 schreef op 29-11-2004 @ 18:31 :
He Q komt ook in Stargate voor als kolonel Frank Simmons.

De holografische doktor uit Voyager komt erin als een onderzoeker van de NID.

Die Vulcan-meid uit Enterprise komt in een aflevering voor als Jaffa-vrouw.

En Phlox volgens mij ( of iemand anders).

Zo zie je maar weer, zelfs de mensen uit de Star-trek snakken ernaar om een rol in Stargate te vervullen.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 18:18
Madfet
Madfet is offline
Niet te missen aflevering!!!!!!

Maandag 27 december om 20.30 uur
Show And Tell
Een jongen heeft zijn moeder meegebracht naar het SG-1 team. Hij vertelt dat ze lid is van het onzichtbare Reetnu-ras. Hij vertelt hen ook dat de Goa’uld’s de planeet Reetalia hebben verwoest. De bewoners van zijn thuisplaneet willen nu alle menselijke wezens doden, om te voorkomen dat ze ooit nog ongewenst bezoek krijgen op de planeet Reetalia.
Maandag 27 december om 21.25 uur

Deze vind ik persoonlijk wat minder, maar wel erg grappig.

1969
In plaats van naar een andere wereld, reist het SG-1 team terug in de tijd. Ze komen op aarde aan, in het jaar 1969
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 18:31
BCR
BCR is offline
MacGyver was cool
Oud 28-12-2004, 14:45
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Madfet schreef op 27-12-2004 @ 19:18 :
Niet te missen aflevering!!!!!!
[afbeelding]

Maandag 27 december om 20.30 uur
Show And Tell
Een jongen heeft zijn moeder meegebracht naar het SG-1 team. Hij vertelt dat ze lid is van het onzichtbare Reetnu-ras. Hij vertelt hen ook dat de Goa’uld’s de planeet Reetalia hebben verwoest. De bewoners van zijn thuisplaneet willen nu alle menselijke wezens doden, om te voorkomen dat ze ooit nog ongewenst bezoek krijgen op de planeet Reetalia.
Maandag 27 december om 21.25 uur

Deze vind ik persoonlijk wat minder, maar wel erg grappig.

1969
In plaats van naar een andere wereld, reist het SG-1 team terug in de tijd. Ze komen op aarde aan, in het jaar 1969

Show and Tell vinnik wel bruut, althans die moeder dan.

1969 is een gewéldige episode! De humor..

---

episode 12 van S8 (vorige woensdag op SkyOne) was ook erg leuk vond ik.. "The name's Olo.... Hanz... Olo"
Oud 28-12-2004, 14:45
Menahem
Menahem is offline
Citaat:
BCR schreef op 27-12-2004 @ 19:31 :
MacGyver was cool
Idd!

De serie van Stargate vind ik bagger, de film is wel ok.
Oud 28-12-2004, 20:21
meisje
meisje is offline
Ik vind die serie echt geweldig. Ik heb alle seizoenen, maar ik ben door de war door random te gaan kijken. Ik kom de rest van het jaar niet meer het huis uit!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 22:32
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:

Show And Tell
De Reetu waren een aardige toevoeging. Jammer dat ze nog in een paar afleveringen bleven lullen over de Reetu, terwijl ze na Show and Tell in geen enkele aflevering te zien zijn geweest. (net als de Foothold-aliens). That sucks. Misschien komen ze in seizoen 9 wel weer voor.

Citaat:
1969
Toen ik deze aflevering had gezien dacht ik: niet weer tijdreizen, tijdreizen is zo lame (zie startrek). Maar dit werd ruimschoots goed gemaakt met 2 prachtige afleveringen waarin de Aschen voorkwamen.

Laatst gewijzigd op 29-12-2004 om 22:39.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 17:53
Madfet
Madfet is offline
Citaat:
meisje schreef op 28-12-2004 @ 21:21 :
maar ik ben door de war door random te gaan kijken.
Welke war?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 17:56
Madfet
Madfet is offline
Vandaag, de final episode van seizoen 2!

OUT OF MIND

O'Neill, Carter and Jackson awaken from stasis in what appears to be the SGC -- almost 80 years in the future. The three are asked to recall key events from their journeys. (Part 1 of 2)
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 19:03
Retinite
Retinite is offline
ik heb nog nooit verder gezien dan de ep die vadnaag komt, (en nu ik 'ouder' ben snap ik t nu ook allemaal en vind t gewledig (soms een beetje... klein/cheap (een God die met maar 8 wachters over een overduidelijk amerikaans grasperkje loopt???) maar er zitten goeie afleveringen bij (die waar O'neill die stuff in zn hoofd krijgt waardoor hij ineens veel weet maar niet meer kan praten en hij bij die roswell aliens komt, en 'sphere' ook, en die met t zwarte gat, etc. etc.) ook een paar mindere: met dat insect bijvoorbeeld vonk beetje saai... en waar daniel en de rest omwisselt van persoon (behalve dat oneill heel kewl was als tealc ) maar zo kan ik nog wel ff door gaan, MAAAAR gaan ze wel verder volgende week??? want dat hoop ik zóó, misschien staat morgen op teletext
Oud 04-01-2005, 14:53
AJMouse
AJMouse is offline
naar mijn weten zijn ze in Nederland iig nog nóóit verder gegaan dan seizoen 2 of 3.

Blij dat ik amerika volg, ga nu ep 16 van Stargate Atlantis kijken
Oud 04-01-2005, 18:08
Retinite
Retinite is offline
staat op teletext dta ze gewoon verder gaan, eindelijk is n keer, ze hebben nooit verder gezonden dan de afl van gister (eind seiz 2) yush mooi, nu ook álle seizoenen uitzenden veronica
Oud 15-01-2005, 22:04
Madfet
Madfet is offline
Wat een pleurishomo's bij Veronica!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 22:11
Retinite
Retinite is offline
leg uit?
Oud 15-01-2005, 22:16
Madfet
Madfet is offline
Citaat:
Retinite schreef op 15-01-2005 @ 23:11 :
leg uit?
Ze slaan de aflevering "Fair game" over.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 22:44
Retinite
Retinite is offline
WTF? (ik zoek f een lijst met episodes)

edit: nou t kan zijn dat ze ene foutje maken, ik heb een Canal+ decoder en zij maakten de fout door 2 weken terug 2 afleveringen te 'noemen' ipv 1, dus zou volgens canal+ "fair game" al vorige week geweest zijn, misschien teletekst ook die fout?

Laatst gewijzigd op 15-01-2005 om 22:50.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 19:37
Madfet
Madfet is offline
Citaat:
Retinite schreef op 15-01-2005 @ 23:44 :
WTF? (ik zoek f een lijst met episodes)

edit: nou t kan zijn dat ze ene foutje maken, ik heb een Canal+ decoder en zij maakten de fout door 2 weken terug 2 afleveringen te 'noemen' ipv 1, dus zou volgens canal+ "fair game" al vorige week geweest zijn, misschien teletekst ook die fout?
Ja, op teletekst staat het fout. Fair game is nu aan de gang!!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 23:38
aniki
aniki is offline
En ligt het aan mij, of kan richard Dean Anderson helemaal niet acteren. Ik krijg het gevoel dat hij helemaal niet acteert, maar gewoon zichzelf speelt.
Want in die ene aflevering, waarin Teal'c en Jack van lichaam wisselden, moesj Richard dean anderson als teal'c spelen en dat deed hij behoorlijk slecht. En Christopher Judge was ook een behoorlijk slechte Jack o neill. Hij speelde meer christopher judge dan jack o neill.
De mensen die die special hebben gezien, die begrijpen wel waar ik het over heb, want daarin is te zien hoe christopher judge in het echt is.
Ik vindt het trouwens wel goed van hem, dat hij als Teal'C kan acteren, want zijn eigen karakter is precies het tegenovergestelde als die van teal'c.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 16:26
AJMouse
AJMouse is offline
Die special is trouwens geweldig, hoe kom je daar aan, aniki?
Oud 18-01-2005, 16:36
aniki
aniki is offline
Is zeker grappig!
Maar vindt jij ook dat Richard Dean Anderson alleen maar één charachter kan neerzetten?

En ik had het gekregen van mickey mouse, gekocht eigenlijk. Je zou wel denken dat de vriendelijke mouse het gratis geeft, maar dat is dus echt niet zo.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 16:54
AJMouse
AJMouse is offline
Hehe, die Mouse toch

neway. Het karakter dat ie neerzet als Jack heeft wel lekker veel humor, maarja, zo is het bijna de hele serie al geweest. Tenzij je even terugschakelt naar seizoen 1.. daar was het wel iets serieuzer.

Hij zei in die special geloof ik ook dat als ie er geen humor in zou brengen, ofwel hoe ie zelf is, dat ie et dan niet kan volhouden zoveel seizoenen. Hey, misschien kan ie niet acteren, maar dan maar niet, ik vind em als persoon toch leuker dan

Die verwisselings ep (hmm ff denken tijd terug...) ehm. Ohja, nja ik heb helemaal vlak gelegen daarom, en ik denk dat we Jack zó gewent zijn dat we hem niet anders willen en (daarom niet) kunnen zien
Oud 19-01-2005, 05:28
AJMouse
AJMouse is offline
Ik mag best dubbelposten

Net s8e15 gekeken, (niet echt een spoiler over de inhoud maar meer over het type aflevering)
Spoiler

Episode 18 van atlantis gister was overigens wel weer wat vernieuwender. Et gaat goed komen met die serie
Oud 04-06-2005, 15:49
Egarim
Egarim is offline
De beste aflevering vandaag.

Zaterdag 4 juni om 19.40 uur
The Other Side
Een buitenaards ras, de Eurondans nemen contact op met de SGC om hun hulp in te roepen. SG-1 geeft humane hulp aan de buitenaardse wezens, die door een oorlog helemaal uit het veld zijn geslagen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 15:54
innogen
innogen is offline
Macgyver is cool

En hij is in SG1 wel aardig, maar ik rouw er niet om als ik een aflevering mis. Of twee.
Wat is SG atlantis en komt dat ook op tv? Ik heb er nog nooit van gehoord :z
Reageren

Regels voor berichten