Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2002, 20:21
Ilona1
Ilona1 is offline
Ik wil wel ietsje strakker worden voor de zomer , heeft iemand nog tips voor strakkere bovenbenen,buik en kont. mijne worden beetje saai!! Ze werken wel onwijs goed!!
Hier nog wat oefeningen van mij:

Voor je kont:

Ga op je knieen zitten met je armen voor je knieen..weet niet hoe die houding heet. Met je hoofd kijk je niet naar beneden, maar recht vooruit. Dan hef je 1 been op naar boven zodat je bovenbeen in een rechte lijn is met je bovenlichaam.Je onderbeen wijst dus de lucht in. Dat hou je 10 sec. zo. Dan je andere been. En weer opnieuw, tot je niet meer kan.

Voor je benen:

Ga op je zij liggen met je hand als ondersteuning onder je hoofd. Je benen liggen dus op elkaar. Dan til je je been op, zo hoog als je kan en laat hem net niet terugvallen op het andere been. Laat hem ietsje hangen. Dat doe je zolang je kan. Dan draai je op je andere zij en herhaalt het met je andere been.
Oud 12-06-2002, 14:12
makita
makita is offline
ik heb een hele goede tip voor je........... ga op fitnes !!!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 13:27
Sincerely yours
Sincerely yours is offline
Citaat:
makita schreef:
ik heb een hele goede tip voor je........... ga op fitnes !!!
Waarom, de oefeningen op fitness zijn van hetzelfde principe...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 15:40
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Tja ik ben ook al een poosje bezig. Het probleem is dat ik al die oefeningen niet bijhou omdat ik ze dan weer vergeet te doen. Ik ben nu bezig met elke dag 100 sit-ups om een poging te doen een strakkere buik/taile te krijgen. Ik vrees dat 100 sit-ups alleen te weinig is :/

Weet iemand hoeveel sit-ups je moet maken om een stakke buik te krijgen en hoelang het duurt voordat je resultaat ziet. Ik neem aan dat hoe meer sit-ups je doet hoe sneller je resultaat ziet?

Owh ja maakt het ook nog uit of je er 's ochtends 100 doet en 's avonds 100 in plaats van 200 in één keer?!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 16:14
Verwijderd
Hmz, ik weet iig dat je pas echt een beetje gaan verbranden enzow vanaf het moment dat je het gevoel hebt van ik kan niet meer...

Zoiezo is het met sit-ups gloof ik zo dat je het beste steeds af kan wisselen en serie's kunt doen zeg maar.. Doe bijv. 20 sit-ups.. en dan vervolgens ga je op je rug liggen, benen omhoog in de lucht, recht omhoog zeg maar, en dan steeds een je benen een stukje nog meer omhoog gooien, een soort hupjes.. kan het niet zo goed uitleggen.. dat doe je 10 x, dan weer 20 sit-ups, dan weer 10x dat andere, dan weer 20 sit-ups, en dan hou je een kleine pauze van een minuut, en dan weer van voor af aan, dat heel vaak. Zoiets heeft mn gymleraar ooit uitgelegd.

Euh, voor je binnenbenen weet ik dr ook nog wel eentje.. je ligt op je zij, ondersteun met je hand je hoofd, zeg je ligt op je rechterzij, dan zet je je linkerbeen over je rechterbeen heen, en ga je je rechterbeen de lucht in veren, en steeds net niet weer op de grond laten zakken, hij is errug zwaar, maar wel wer es wat anders...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 19:41
Sincerely yours
Sincerely yours is offline
Citaat:
~sweetgirl~ schreef:
Tja ik ben ook al een poosje bezig. Het probleem is dat ik al die oefeningen niet bijhou omdat ik ze dan weer vergeet te doen. Ik ben nu bezig met elke dag 100 sit-ups om een poging te doen een strakkere buik/taile te krijgen. Ik vrees dat 100 sit-ups alleen te weinig is :/

Weet iemand hoeveel sit-ups je moet maken om een stakke buik te krijgen en hoelang het duurt voordat je resultaat ziet. Ik neem aan dat hoe meer sit-ups je doet hoe sneller je resultaat ziet?

Owh ja maakt het ook nog uit of je er 's ochtends 100 doet en 's avonds 100 in plaats van 200 in één keer?!
In de morgent moet je geen sit-ups doen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 19:45
woefke
woefke is offline
Citaat:
~sweetgirl~ schreef:

ja want je hebt er een lange rust pauze tussen een hele dag bij jou bij turnen in de trunclub is het ook zo nu is het 80 en dan 85 sit-ups met daartussen oefeningen voor de benen en elke keer is het meer dus deze week 90 , 95 en zo bouw je op
Oud 15-06-2002, 12:44
ekki
ekki is offline
Sorry dat ik het zo laat bedenk, maar dit is eigenlijk meer iets voor sport.
Oud 15-06-2002, 12:47
Griller
Griller is offline
Citaat:
~sweetgirl~ schreef:

Het is het beste als je gewoon om de dag 200 doet (Niet elke dag dus) en dan moet je eigenlijk doen 1 keer 100 en dan een paar minuten weer 100 en dan een paar minuten wachten en dan maar kijken hoeveel je haalt..
Oud 17-06-2002, 17:16
SirhC
SirhC is offline
Citaat:
~sweetgirl~ schreef:

Je kunt zoveel sit-ups doen als je wilt/volhoudt zeg maar... maar denk ook aan je rugspieren..
Als je alleen de buikspieren versterkt, verlies je het balans in je spieren en heb je dus kans op een holle rug.. Leuke van die holle rug is dat je buik dan nog steeds naar voren steekt..

Trouwens versterkende oefeningen zoals sit-ups kun je het beste doen na een lange afstand oefening...bijv : fietsen,hardlopen..
Oud 19-06-2002, 18:05
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Hmz, ik weet iig dat je pas echt een beetje gaan verbranden enzow vanaf het moment dat je het gevoel hebt van ik kan niet meer...

Zoiezo is het met sit-ups gloof ik zo dat je het beste steeds af kan wisselen en serie's kunt doen zeg maar.. Doe bijv. 20 sit-ups.. en dan vervolgens ga je op je rug liggen, benen omhoog in de lucht, recht omhoog zeg maar, en dan steeds een je benen een stukje nog meer omhoog gooien, een soort hupjes.. kan het niet zo goed uitleggen.. dat doe je 10 x, dan weer 20 sit-ups, dan weer 10x dat andere, dan weer 20 sit-ups, en dan hou je een kleine pauze van een minuut, en dan weer van voor af aan, dat heel vaak. Zoiets heeft mn gymleraar ooit uitgelegd.

Euh, voor je binnenbenen weet ik dr ook nog wel eentje.. je ligt op je zij, ondersteun met je hand je hoofd, zeg je ligt op je rechterzij, dan zet je je linkerbeen over je rechterbeen heen, en ga je je rechterbeen de lucht in veren, en steeds net niet weer op de grond laten zakken, hij is errug zwaar, maar wel wer es wat anders...
Als je een holle rug wil moet je dit blijven doen ja. Train hierbij ook zeker je rugspieren. De helft van het aantal sit-ups moet dan bestaan uit rugoefeningen.
Reageren

Regels voor berichten