Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2005, 10:29
Verwijderd
Aangezien er de laatste maanden nogal regelmatig aanslagen plaats vinden op toeristische centra in het buitenland leek het me wel handig een topic erover te openen.

Wat moet je doen bij een aanslag in het buitenland? En welke voorzorgsmaatregelen moet je nemen om je voor te bereiden als je naar een gebied gaat met een verhoogd risico op aanslagen?
Advertentie
Oud 21-08-2005, 10:39
Miracle
Miracle is offline
Tja, in principe hoef je toch niks te doen als er een aanslag is ergens waar jij niet bent of komt?

Ik vind dat we ons niet bang hoeven te laten maken. De kans dat je betrokken raakt bij een aanslag is nog kleiner dan dat je de jackpot wint bij een loterij. In Amsterdam is het net zo gevaarlijk als in Turkije. Al zou ik me wel goed voorbereiden en laten voorlichten voordat ik naar een plek ga waar net aanslagen zijn geweest.
In een stad als Londen zijn zo verschrikkelijk veel bussen en metro's en die rijden zo verschrikkelijk vaak. Stel dat je daar bent, dan is de kans nog heel klein dat het net jou overkomt.

Voordat je op vakantie gaat moet je sowieso voorbereid hebben wat je doet op het moment dat er wat met je gebeurt. Of dat nou een aanslag is of 'gewoon' een autoongeluk.
Verder denk ik dat er weinig voorzorgsmaatregelen mogelijk zijn..
Oud 23-08-2005, 17:28
Roos
Roos is offline
Naar de Nederlandse Ambassade en contact opnemen met je familie.
Oud 23-08-2005, 20:51
Verwijderd
Mijn moeder kijkt altijd voor de in een hotel de kamer opgaan voor de eerste keer waar de nooduitgangen zijn. Als er dan bijvoorbeeld brand of een aanslag zou zijn kunnen we snel weg.

Daarnaast altijd allert zijn, wanneer je een verdacht persoon ziet of een pakketje ziet liggen zou ik een conducteur oid aanspreken erop.

En natuurlijk in alle gevallen rustig blijven.
Oud 23-08-2005, 23:43
Verwijderd
Ik ga op vakantie om te ontspannen. Daarbij past niet dat ik me bezighoud met terrorisme.
Oud 25-08-2005, 12:35
Verwijderd
Als het zover is merk ik het wel.
Oud 25-08-2005, 13:54
Roos
Roos is offline
Citaat:
Anneka schreef op 23-08-2005 @ 21:51 :
Daarnaast altijd allert zijn, wanneer je een verdacht persoon ziet of een pakketje ziet liggen zou ik een conducteur oid aanspreken erop.
.
Hoe zien verdachte personen er dan uit
Oud 25-08-2005, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 25-08-2005 @ 14:54 :
Hoe zien verdachte personen er dan uit
iemand die zich erg zenuwachtig gedraagt, erg grote rare paketten bij zich heeft, nja niet om te discrimineren maar iemand met 'moslim' uiterlijk.
Oud 25-08-2005, 16:23
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Anneka schreef op 25-08-2005 @ 15:47 :
iemand die zich erg zenuwachtig gedraagt, erg grote rare paketten bij zich heeft, nja niet om te discrimineren maar iemand met 'moslim' uiterlijk.
Haha, je bedoelt een DHL-bezorger op zijn eerste dag.

Kom op zeg mensen...
Oud 26-08-2005, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 23-08-2005 @ 21:51 :
Ja, zodat ze het hele station lekker gaan ontruimen, lekker handig. Gewoon zelf kijken joh, zit toch niet echt een bom in...
Oud 26-08-2005, 20:50
Drez
Drez is offline
pff wat een telegraaftopic
Oud 27-08-2005, 00:59
Leshy
Leshy is offline
Handen in de lucht, en gillen als een speenvarken.

Werkt gegarandeerd
Oud 31-08-2005, 21:31
Roos
Roos is offline
Citaat:
Anneka schreef op 25-08-2005 @ 15:47 :
Een bom past gewoon in een rugzak. En om nou gelijk de conducteur erbij te roepen bij elke een moslim met een rugzak.... dan blijf je bezig
Oud 31-08-2005, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 31-08-2005 @ 22:31 :
Een bom past gewoon in een rugzak. En om nou gelijk de conducteur erbij te roepen bij elke een moslim met een rugzak.... dan blijf je bezig
jaaa dat is ook zo, maar gewoon goed om je heen kijken en alert blijven.
Oud 07-09-2005, 08:38
Jolt
Jolt is offline
Niet alle moslims zijn terroristen , maar wel bijna alle terroristen zijn moslims.

Maja, ik zou niet weten wat ik dan zou doen, ik kan wel wat zeggen, maar of ik dat ook daadwerkelijk doe is een 2e.

Misschien staat ik gewoon stil door paniek, ik zou het niet weten.

Regels voor berichten