Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2005, 20:37
skara
skara is offline
hoi,

ik ben een meisje van 19 en ik heb een vervelend kwaaltje aan mijn ogen. telkens als ik een klein beetje moe ben of iets alcoholisch gedronken heb (slechts bij heel weinig ook al) gaan mij ogen er vreselijk moe uitzien en worden ze heel klein. tegenover mijn vriendinnen echt niet normaal en ik vind dit uiteraard niet leuk. een vriend van mij heeft mij wijsgemaakt dat het over het 'syndroom van kennedy' gaat en dat er weinig aan te doen valt. weet er iemand toch een middeltje ofzo waarmee ik het toch een beetje kan verbeteren?

dankjwel!!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 13:58
Verwijderd
Ik heb bijvoorbeeld ook dat ik ontzettend rode ogen krijg als ik heel even heb gehuild, dat blijft dan ook altijd lang. Door blowen kreeg ik ook altijd gelijk rode ogen, terwijl mederokers nergens last van hadden. Ik heb nog nooit iets met alcohol gemerkt, dus daar kan ik neits over zeggen. Ik denk dat je gewoon gevoelige ogen hebt o.i.d., niets ernstigs. Maar als je je zorgen maakt moet je gewoon even langs je huisarts.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 14:02
Roos
Roos is offline
Ziekte v Kennedy is iets anders.

SMA type 1, 2 en 3 worden gekenmerkt door zwakte van spieren van bovenarmenen bovenbenen. De verschijnselen zijn meestal symmetrisch. Voorts zijn er nogenkele andere, zeer zeldzame, vormen van SMA, zoals distale SMA (verlammingenvan spieren van onderbenen of onderarmen). Bij focale SMA is de uitval beperkt totbijvoorbeeld een arm of een been. Bij bulbospinale SMA (ziekte van Kennedy) zijn erook slikklachten

Regels voor berichten