sja....geduld is toch wel de grootste tip ben ik bang...
verder haar zoveel mogelijk zelf alles laten onderzoeken, laat haar maar lekker wennen aan het feit dat ze in een huis is terecht gekomen waar ook mensen zijn, en niet alleen mensen, maar ook nog ns bewégende mensen. mensen die rondlopen en zich verplaatsen, soms zelfs onverwachte bewegingen kunnen maken.
als ze dat eenmaal doorheeft, en je aait haar dan een x tijdens het eten...dan is de kans groter dat ze dat accepteert omdat ze al aan die bewegingen vanuit haar ooghoeken gewend is.
wij hebben ook zo'n katje gehad.
ze was zo'n lieverd die zoiets had van "aai me asjeblieft maar raak me niet aan!"

klinkt raar, maar zo was ze.
we hebben veel geduld gehad en dus ook bovenstaande toegepast, veel haar dr eigen gang laten gaan.
uiteindelijk is ze helemaal bijgedraaid! ze kwam uit zichzelf naar ons toe en ze liet zich ook aanraken en knuffelen.
ze kwam zelfs bij mij in de slaapkamer op bed liggen, en dat was echt iets...dat deed ze nooit!!
maar het was goed, ze kwam zelfs op schoot...ook iets dat in 1e instantie bij haar uit den boze was.
zij was onmogelijk geval nummer 1 zou je kunnen zeggen, want ze was gevonden langs de snelweg waar ze maar aan het lopen en lopen en lopen was (we vermoeden dan ook dat ze uit de auto is gezet door iemand en dat ze achter de auto is aangelopen ofzoiets, want ze was, eenmaal gezien, opgepikt & meegenomen door vrienden van ons, compleet uitgeput. ze heeft alleen maar geslapen urenlang, even opgestaan om te eten en daarna weer uren slapen) maar het is gelukt, dus als het bij haar kan, kan het ook bij jou beestje.