Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2005, 13:10
koelieboelie
koelieboelie is offline
ik heb m,n ov gehaald, 20 augustus al, maar er staat op : geldig van sep-dec. Maar ik moet morgen al naar school enzo. Dus ik dacht de je hem nog niet mocht gebruiken, maar heb ik al van verschillende mensen gehoord die hem gewoon al gebruiken, en dat het gewoon mag ! Dus ik had het ook een keer geprobeerd, en de conducteur zij idd niks !

Dus mag je het nu gewoon gebruiken, of laten ze het gewoon toe omdat er al mensen naar school moeten ??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2005, 13:12
Suey
Suey is offline
Sommige conducteurs laten het toe.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 13:14
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
Suey schreef op 28-08-2005 @ 14:12 :
Sommige conducteurs laten het toe.
dus officeël mag het niet
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 13:15
Freestyler*
Freestyler* is offline
het mag niet
het kan vaak wel

de oudere OV's zegmaar, zijn wel alweer geldig
dat heeft er denk ik mee te maken
Oud 28-08-2005, 13:46
Roos
Roos is offline
Sommige conducteurs kijken ook niet goed naar je OV.

Ik heb als test wel eens een week lang de achterkant van m'n OV laten zien, en niemand zei: ""Draai die kaart eens om"
Oud 28-08-2005, 14:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hm ik moet morgen ook naar school... Maar ik ben wel zo scheiterig dat ik dit niet durf te riskeren Jammer genoeg...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 14:22
Rachel
Rachel is offline
Veel houden ook gewoon hun vinger o.i.d. een beetje voor die datum {dan met name voor September} en niemand die het ziet
Ik weet overigens nog wel dat ze vorig jaar bij ons {in Breda} in de bussen goed controleerde en dan kon je gewoon een kaartje kopen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 14:36
Iduna
Iduna is offline
Als er op de kaart staat dat hij van sep t/m dec geldig is, dan is hij vanaf 1 sep geldig..

Ze kijken er niet zo nauw naar, maar ja, je kunt ook net de verkeerde conducteur treffen. (dan moet je weer een dom verhaal ophangen?)
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 14:39
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 28-08-2005 @ 15:36 :
Als er op de kaart staat dat hij van sep t/m dec geldig is, dan is hij vanaf 1 sep geldig..

Ze kijken er niet zo nauw naar, maar ja, je kunt ook net de verkeerde conducteur treffen. (dan moet je weer een dom verhaal ophangen?)
'Ik dacht dat het al september was...'

Hmz, mja... het liefst zou ik morgen 20 euro besparen en dus met mn ov gaan reizen... Maar ik ben echt bang dat ik dan gesnapt wordt
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 15:03
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Roos schreef op 28-08-2005 @ 14:46 :

Ik heb als test wel eens een week lang de achterkant van m'n OV laten zien, en niemand zei: ""Draai die kaart eens om"
Of de oude OV-kaart laten zien van vorig jaar. Zegt ook bijna niemand wat van.
Oud 28-08-2005, 15:04
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
El Kim schreef op 28-08-2005 @ 16:03 :
Hm mijn vriend heeft dat 2 keer gedaan en 2 keer heeft hij hem moeten inleveren.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 15:17
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Meisje uit mijn klas heeft tot begin maar met haar OV van september-december rond gereist {in de bus}. Toen kwam ze er na een tijd zelf achter, haha
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 15:57
Balance
Balance is offline
Citaat:
dat heb ik ook een keer gedaan, maar dan per ongeluk. de conducteur had het direct door. Valt ook wel op, want het kleurtje verandert om het jaar.

@TS: je hebt dan gewoon iemand gehad die niet goed oplette op de kaart. Die zijn er zat. Maar ik heb ook al een aantal keer gehad dat een conducteur of buschauffeur wél goed keek. Ook heb ik wel eens controles gehad, waarbij je je OV echt uit je portemonnee moest halen om hem te laten checken.
Oud 28-08-2005, 16:03
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Balance schreef op 28-08-2005 @ 16:57 :
Ook heb ik wel eens controles gehad, waarbij je je OV echt uit je portemonnee moest halen om hem te laten checken.
Inderdaad, dat heb ik ook een keer gehad.
Toen gingen ze hem "scannen" met een lampje o.i.d. {overigens was dat alleen maar bij mij, maar oke, haha }
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 17:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb toch maar gewoon een kaartje gehaald voor morgen. Dat is dan de enige dag dat ik met een los kaartje moet reizen en dan ga ik daarvoor niet mijn OV al gebruiken.
Oud 28-08-2005, 17:38
henkjanklaas
henkjanklaas is offline
ov is vanaf 16 augustus geldig.. (staat op de achterkant.. )
Oud 28-08-2005, 17:42
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
rossi46 schreef op 28-08-2005 @ 18:38 :
ov is vanaf 16 augustus geldig.. (staat op de achterkant.. )
Dat is alleen als je m al langer hebt. Als je m nu nieuw hebt is ie pas vanaf september geldig en als je nog geen 18 bent pas vanaf oktober.
Oud 28-08-2005, 17:55
boer
boer is offline
in de trein is het nu 35 euro boete extra, dus het risico niet echt waard
Oud 28-08-2005, 17:58
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
boer schreef op 28-08-2005 @ 18:55 :
Dat is pas vanaf 1 oktober &. voor reizigers zonder kaartje

Per 1 oktober: kaartverkoop in de trein stopt
Treinreizigers zonder geldig kaartje krijgen vanaf 1 oktober te maken met dezelfde regels als in het overige openbaar vervoer: wie zonder geldig treinkaartje reist, betaalt voortaan bovenop de ritprijs de wettelijke boete van 35 euro.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 18:16
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Rachel schreef op 28-08-2005 @ 18:58 :

Per 1 oktober: kaartverkoop in de trein stopt
Treinreizigers zonder geldig kaartje krijgen vanaf 1 oktober te maken met dezelfde regels als in het overige openbaar vervoer: wie zonder geldig treinkaartje reist, betaalt voortaan bovenop de ritprijs de wettelijke boete van 35 euro.
Hmz? Krijg je nu dan geen extra boete als je geen kaartje hebt? Want in dat geval ga je toch nooit met een kaartje reizen?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 18:18
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 28-08-2005 @ 19:16 :
Hmz? Krijg je nu dan geen extra boete als je geen kaartje hebt? Want in dat geval ga je toch nooit met een kaartje reizen?
Als je nu bij de conducteur een kaartje koopt betaal je de treinprijs, die is hoger dan op het station, maar je krijgt geen boete.
Oud 28-08-2005, 19:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 28-08-2005 @ 19:16 :
Vanaf 1 oktober betaal je naast het hogere treintarief ook een boete, nu is dat nog niet.
Oud 28-08-2005, 19:07
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Conducteurs letten niet echt op ofzo
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 21:18
Gadje
Gadje is offline
Ik durf ook niet zonder geldig ov te reizen, ik wacht wel tot donderdag, terwijl ik een half jaar zwart heb gereden zónder boete
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 07:19
Verwijderd
Citaat:
Rachel schreef op 28-08-2005 @ 18:58 :
[/SIZE]
Een ongeldige OV lijkt me ook geen kaartje?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2005, 09:04
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-08-2005 @ 08:19 :
Een ongeldige OV lijkt me ook geen kaartje?
Daar had ik het ook niet over
Die jongen boven mij zei dit:

Hij bedoelde {denk ik} dat dat ook is als je een fout kaartje had {of bijv. een ongeldige OV}, maar dat is niet zo, dat is alleen als je geen kaartje hebt
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 09:40
koelieboelie
koelieboelie is offline
Ik zit nu op school en het is gewoon gelukt en volgens mij zag hij ook zelfs ook dat er sep-dec op stond. Ik denk dat ze echt niet moeilijk gaan doen voor die 2 daagjes, want er zijn nu al heel veel mensen die al naar school moeten ! en daarvoor is de kaart immers.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 10:02
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 29-08-2005 @ 10:40 :
Ik zit nu op school en het is gewoon gelukt en volgens mij zag hij ook zelfs ook dat er sep-dec op stond. Ik denk dat ze echt niet moeilijk gaan doen voor die 2 daagjes, want er zijn nu al heel veel mensen die al naar school moeten ! en daarvoor is de kaart immers.
Zucht, nu breng je me weer aan het twijfelen Ik heb straks nml maar 5 minuten om over te kunnen stappen van bus naar trein en de bus is 9 van de 10 keer te laat... Als ik dan ook nog eens een kaartje moet halen...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 10:05
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Waarom is die regel er trouwens niet gewoon dat je je ov mag gebruiken vanaf wanneer je hem hebt, ook is is het half augustus? Eerder mag je hem toch niet ophalen en de meeste studenten beginnen in augustus...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 10:41
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 28-08-2005 @ 15:21 :
Hm ik moet morgen ook naar school... Maar ik ben wel zo scheiterig dat ik dit niet durf te riskeren Jammer genoeg...
Ik ook. Bovendien betalen m'n ouders de trein wel.
Oud 29-08-2005, 16:52
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb t gedaan en de conducteur zei niets Volgens mij merkte ie t niet eens.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Rachel schreef op 29-08-2005 @ 10:04 :
Daar had ik het ook niet over
Die jongen boven mij zei dit:

Hij bedoelde {denk ik} dat dat ook is als je een fout kaartje had {of bijv. een ongeldige OV}, maar dat is niet zo, dat is alleen als je geen kaartje hebt
Een ongeldige OV = geen kaartje
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 17:10
Roos
Roos is offline
Citaat:
Rachel schreef op 29-08-2005 @ 10:04 :
Volgens mij wel hoor. Er staat "geen geldig kaartje". Een kaartje van vorige week is nu ook niet geldig meer.
(anders zou iedereen een kaartje van vorige week in zn portemonnee laten zitten)
Oud 29-08-2005, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 29-08-2005 @ 18:10 :
Volgens mij wel hoor. Er staat "geen geldig kaartje". Een kaartje van vorige week is nu ook niet geldig meer.
(anders zou iedereen een kaartje van vorige week in zn portemonnee laten zitten)
Precies je bent verplicht een geldig vervoersbewijs te hebben. Een geldigvervoersbewijs is een vervoersbewijs tussen de stations waar je reist (met de snelste route of een minder aantal keer overstappen) en met een stempel van de dag waarop je reist.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 21:41
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Roos schreef op 28-08-2005 @ 14:46 :

Haha, een vriend van me had een weekend-OV, maar reiste er door de week vaak ook gewoon mee, als-ie het dan liet zien dan hield-ie gewoon zijn duim op de letters "end"

Tja, zo kun je nog veel fratsen uithalen, maar in dit geval zou ik gewoon voor deze dag ff een gewoon treinkaartje kopen. Officieel mag het gewoon niet. Niet dat alle conducteurs hier iets van zeggen, maja ik zou maar geen risico nemen als ik de TS was.
Oud 29-08-2005, 21:42
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 29-08-2005 @ 22:41 :
Haha, een vriend van me had een weekend-OV, maar reiste er door de week vaak ook gewoon mee, als-ie het dan liet zien dan hield-ie gewoon zijn duim op de letters "end"

Tja, zo kun je nog veel fratsen uithalen, maar in dit geval zou ik gewoon voor deze dag ff een gewoon treinkaartje kopen. Officieel mag het gewoon niet. Niet dat alle conducteurs hier iets van zeggen, maja ik zou maar geen risico nemen als ik de TS was.
Ik dacht dat die weekendOV ook een andere kleur had?
Iig wel handig
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 21:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:

Weekend-OV heeft toch een heel andere kleur dan Week-OV?

Ik vind het wel raar dat ze er hier niet op letten. Op het station Antwerpen-Berchem was er altijd ingangscontrole en dan controleerden ze zowel Belgische als Nederlandse kaartjes en gingen ze je OV echt lettertje voor lettertje lezen zowat.
Oud 29-08-2005, 21:48
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Een weekend OV is toch groen?
Week OV is (meestal) nichtroze.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 22:10
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Inderdaad, nu je het zegt...

Nee, nu ik nog ff goed nadenk deed-ie het zo: Hij was met zijn studie gestopt en gebruikte een oude weekend-OV voor in de weekends te reizen. Als-ie het liet zien, hield-ie zijn duim voor dat oude jaartal.

Nou ja, hoe het ook was, hij reed in ieder geval met een OV die op dat moment niet geldig was, maar niemand die het merkte...
Oud 29-08-2005, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 29-08-2005 @ 23:10 :
Inderdaad, nu je het zegt...

Nee, nu ik nog ff goed nadenk deed-ie het zo: Hij was met zijn studie gestopt en gebruikte een oude weekend-OV voor in de weekends te reizen. Als-ie het liet zien, hield-ie zijn duim voor dat oude jaartal.

Nou ja, hoe het ook was, hij reed in ieder geval met een OV die op dat moment niet geldig was, maar niemand die het merkte...
De kleur is ook elk jaar anders. Andere tint iig
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 10:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 29-08-2005 @ 22:48 :
Een weekend OV is toch groen?
Week OV is (meestal) nichtroze.
Weekend-OV van mijn vriendin is idd groen, mijn Week-OV is paars/roze-achtig.
Oud 30-08-2005, 15:43
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:

vandaag weer gedaan, en er was nu ook controle in de metro en hij keek ook echt goed, maar zij er niks van Ze hebben nu wel ong. 10 keer naar m,n OV gekeken! Dus het risico zal wel meevallen.

En de meeste uit m,n klas gebruiken hem ook al, ook nog niks van gezgegd
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 22:38
Rachel
Rachel is offline
heb je weer geluk gehad dan ;p
naja ben blij dat morgen bij een aantal mensen der OV in gaat, dan gaat het weer iets sneller bij de bussen *zucht
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 08:21
Roos
Roos is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 29-08-2005 @ 23:35 :
De kleur is ook elk jaar anders. Andere tint iig
Ja, maar soms scheelt het niet heel veel. Vorig jaar was -ie rose, nu paars.
Oud 01-09-2005, 11:03
Verwijderd
Ik heb nu een paar conducteurs gehad die heel goed gingen kijken of de datum klopte. Ik zou 't niet doen wanneer het eigenlijk niet mag. Maar ja, vanaf vandaag kan het wel gewoon natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 11:16
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 01-09-2005 @ 12:03 :
Ik heb nu een paar conducteurs gehad die heel goed gingen kijken of de datum klopte. Ik zou 't niet doen wanneer het eigenlijk niet mag. Maar ja, vanaf vandaag kan het wel gewoon natuurlijk
Als je gesnapt wordt, dan hoef je niet eens zoveel meer voor een kaartje te betalen. Dus ik heb dat risico gewoon genomen en mij is het dus gelukt. Ben blij dat ik dit topic gelezen heb! Want het heeft me toch mooi weer wat geld gescheeld.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 01-09-2005 @ 12:16 :
Als je gesnapt wordt, dan hoef je niet eens zoveel meer voor een kaartje te betalen. Dus ik heb dat risico gewoon genomen en mij is het dus gelukt. Ben blij dat ik dit topic gelezen heb! Want het heeft me toch mooi weer wat geld gescheeld.
Natuurlijk, 't is altijd aantrekkelijker om zwart te rijden wanneer de pakkans zo klein is. Maar dat wil niet zeggen dat je het ook maar moet doen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 14:15
Martin
Martin is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 28-08-2005 @ 16:04 :
Hm mijn vriend heeft dat 2 keer gedaan en 2 keer heeft hij hem moeten inleveren.
Hoe wil je twee keer dezelfde kaart inleveren?

OT: Ik heb zelf bijna 3 maanden rondgelopen met mijn OV van 2004, in al die tijd slechts 1 conducteur geweest die het zag...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 15:42
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Martin schreef op 01-09-2005 @ 15:15 :
Hoe wil je twee keer dezelfde kaart inleveren?
2 keer een verschillende misschien? Hij had t zelf ook niet door, had zn oude gewoon nog in zn portemonnee.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 15:43
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 01-09-2005 @ 14:10 :
Natuurlijk, 't is altijd aantrekkelijker om zwart te rijden wanneer de pakkans zo klein is. Maar dat wil niet zeggen dat je het ook maar moet doen.
Pff, dan moeten ze die regels maar aanpassen... Weet je hoe duur een retour is?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten